9.8.2017 10:05:49
Klasické školství je nejrozšířenější proto, že je zdaleka nejpohodlnější a nejméně náročné pro zřizovatele, mohou v něm dlouho předlouho fungovat i nekvalitně pracující pedagogové, aniž by si z toho někdo něco dělal, a hlavně zdaleka nejlépe vychovává stádní ovčany, jelikož se tam neučí děti používat hlavu, alébrž soutěží v poslušnosti a učení zpaměti.
Když už řeknete A, že v práci nemáte čas na pokec s kolegy, tak řekněte i B, že kromě školství už nikdy nebudete trávit x hodin času denně s věkově homogenní skupinou jedinců v počtu 30 lidí v jedné místnosti, a taky C, že vám nic nebrání změnit pracoviště třeba proto, že vlastně nikdy nemůžete pracovat tak, abyste podávali přiměřený výkon (a měli jednoduše dobrý pocit z odvedené práce, z toho, že vaše práce má nějaký smysl), jelikož se neustále musíte přizpůsobovat pomalejším nebo rychlejším jedincům a zároveň jste neustále s ostatními srovnáván, bez ohledu na to, že vy jste výborný matematik a ostatní skvělí zeměpisci, takže NIKDY nedostanete příležitost svou schopnost plně rozvinout. |
jentakj |
26.7.2015 17:19:26
U nás ve škole to na prvním stupni funguje podobně a přece jinak - v pondělí ráno jsou ranní kruhy - s čajem, snídaní, učitelka má kávu, děti nosí do školy třeba moučník nebo tak. ale na druhém stupni už děti o tento přístup nemají zájem - jak se zjistilo. Takže tam je už klas. třídnická hodina - ve čtvrtek. už nesdělují pocity, ale mají potřebu řešit problémy, o to víc potřebuje taková hodina odborné vedení, což je složité i pro učitele.
A co se týká výuky - na prvním stupni - i když je dán důraz na individ. výuku, přesto je třeba dodržet to, co kdy mají děti umět a znát - a i jim ukázat fungování běžné třídy, protože ty děti pak nemají šanci změnit školu, teda mají, ale jsou s tím spojené obrovské problémy. Na druhém stupni je to ještě složitější - je třeba děti připravit na odchod na střední školy nebo obory. Je to prostě složité, protože škol s alternativním přístupem je málo. |
Analfabeta |
• |
26.7.2015 13:06:01
Kdy zažil autor(ka) ranní povídání s kolegou/kolegyněmi s kávičkou v práci? Takovou práci bych taky chtěla mít! Pracovala jsem v kanceláři a chvilky na pokec jsme doslova kradli v době, kdy tam nebyl šéf. U nás se nekecalo, u nás se muselo dělat.
|
katka+synek2007 |
25.7.2015 23:07:35
A jak jim ta Jenská třída fungovala? Docela mě to zaujalo.
|
katka+synek2007 |
25.7.2015 23:06:41
Ale tady nikdo nepíše, že v Jenském systému povinnosti a práce nejsou. Ani to není žádná novinka, jak se dočtete v článku. A nemyslím si, že všechno co je nejrozšířenější a funguje nejdéle musí být zákonitě nejlepší. Není to spíš tak, že klasické školství je nejpohodlnější a nejprošlapanější cesta? Rozhodně nekriticky nepřijímám vše nové a jiné ale přesto není na místě vše jiné šmahem odsuzovat.
|
25.7.2015 13:47:33
Svého času v devadesátých letech fungovala Jenská třída v Poděbradech, pomohla ji vytvořit Eva Píšová, současná ředitelka DDM Symfonie Poděbrady
|
Helena, tři dospělé děti |
• |
24.7.2015 15:08:05
Vždycky se najde někdo, kdo přinese nějaký rádoby vylepšený experiment. To už tady všechno bylo a přesto je klasická školní výuka stále na prvním místě. Kromě toho - chudáci děti, které jednou zjistí, že život nejsou oslavy, ale povinnosti a práce.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.