| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Seznamte se s Montessori

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 28 [Dalších 8 >>]
mája
  • 
20.10.2010 19:00:08
A Marcelíno opravdu jsi nic nemusela platit ?? Né každý na to má.
20.10.2010 8:14:40
Tak s tím holky něco dělejte. :-)
Co třeba sepsat dopis (hezký, pozitivní), přidat pár podpisů (aspoň tak na A4, aby bylo jasné, že je o to zájem) a přinést ho do škol v okolí?
Možná, že ve školách nevědí, že byste něco chtěli. Možná, že nevědí, že jste ochotní jim s tím pomáhat..
19.10.2010 19:50:15
I my máme štěstí,v Táboře je taktéž městská školka Montessori...Bohužel její pokračování ve škole jsem tu nikde neobjevila.
19.10.2010 13:14:31
My máme štěstí, syn chodí již 2 roky do školky Montessori v Novém Jičíně jejímž zřizovatelem je město, tudíž platíme normální školné. Jen mne mrzí, že nebude mít kde pokračovat, neboť~Rv nikde v okolí škola stejného zaměření není.
17.10.2010 13:33:00
Jen pro vysvětlenou, růžová věž je nahoře na skříňce jen z toho důvodu, že místnost je multifunkční a dějí se tam i kurzy ne Montessotri - hudební , pohybové atd.
Když je Montessori kurz či školička vše je samozřejmě dole, aby k tomu děti bezpečně mohly.
Také kovové útvary jste na videu mohli vidět na komodě s matematikou, ačkoli tam nepatří, ale jinde nemáme prostě místo, když je potřebujeme odložit:-)
16.10.2010 23:53:11
K těm školním povinnostem - tam je to tak, že každé dítě má na jemu přístupném místě (o tom taky Montessori je, že všechny pomůcky dětem určené jsou na jim dobře dostupných místech - což mě třeba napadlo při pohledu na Růžovou věž na skříňce ~;) ve videu ) něco jako diagram (nevím, jak přesně to nazývají), prostě tabulku se všemi "vyučovacími předměty" a podle toho, čemu se ten den věnují, to si sami do tabulky zaznamenají/odškrtnou.
Např.mají třeba 4hodiny/lekce/úkoly matematiky týdně a buď si každý den odškrtnou, kolik času jí věnovali, případně se jí mohou věnovat celé úterý a zbylé dny se věnují dalším nesplněným úkolům z diagramu ~z~.
16.10.2010 23:24:33
Dobrý den,
školky jsou drahé, bohužel na většinu těch, co nově vznikají, stát ani město nepřispívá.
Ta návaznost ze školky na školu je dost potřebná, má to svoje opodstatnění (je to úplně jiný přístup, způsob práce, kdyby se to měli učit všichni prvňáčci, kterých je leckde třeba 25, nebyl by čas na nic jiného), ale třeba v Podolí vznikly pracovny pro rodiče s dětmi různého věku + pracovna pro předškoláky a prvňáky, je 1x týdně a když jí dítě pravidelně navštěvuje, stačí to jako příprava pro přijetí na ZŠ (tudíž do ní můžou chodit děti z "normální" třídy škol či školek a je to finančně dostupnější).
Základní škola bude státní a rodiče budou na její chod přispívat každý měsíc jen částečně (na finančně náročné pomůcky, asistentku). Od září 2011/12 se otevře první třída (která by měla sdružovat prvňáčky + druháky) a následně další tak, aby pokryla docházku prvního stupně ZŠ.
16.10.2010 21:22:32
Milá Dobri, chápu, že vás takové věci napadají, ale je ti opravdu z důvodu toho, že člověk ví o té metodě tak málo. Těžko všechny principy a vše o metodě vysvětlit v 10 minutách:-)
Dítě si vybírá samo činnost, která ho baví, protože respektujeme tzv. senzitivní fáze (ráda bych vysvětlila více, ale to by se sem asi nevešlo:-))
Individualisté se jistě najdou všude, i zde, ale pracujeme s dětmi hodně v projektech, kde je zapotřebí každého jedince, pokud by se děti neuměly vzájemně respektovat a naslouchat si, těžko by nějaký projekt vznikl. Dále nám k učení sociápních vztahů a vzájemné komunikaci a spolupráci pomáhá tzv. elipsa, něco jako komunitní kruh, ale mimoto má další využití.
Kdyby vás zajímalo více, doporučuji nějaké materiály k pročtení zde:
http://www.rcandilek.cz/sekce.aspx?id=42
Dobra1
15.10.2010 15:30:46
Zarazily mě dvě věci:

1) Dítě si vždy volí, co chce dělat a jak dlouho to chce dělat. Co když opakovaně volí stejný okruh činností a jiným se vyhýbá? Snažíte se ho nějak motivovat i k něčemu jinému nebo se to neřeší? A co potom ve škole? Když se dítě nechce něco učit, tak nemusí? Nebo jsou nějaká pravidla pro určité minimum času a zájmu o nějaký předmět a zbytek individuálně? Tedy - všichni zvládnou určitý základ a následně se každý nadstavbově rozvíjí tam, kde chce?

2) Říkáte, že to není individualistická výchova, ale pokud dítě nechce, tak do spolupráce s druhými nemusí vstupovat. Pokud je někdo silný individualista, může ho to vést k tomu, že spolupracovat s druhými nemusí skoro nikdy. A to mi přijde špatné. Vždyť důležité je i umět nabídnout pomoc a spolupráci, kterou někdo druhý potřebuje, i tehdy, když se mi do toho nechce. A současně by se člověk měl učit o pomoc a spolupráci požádat a ne dělat vše sám jen proto,že nedokáže vždy zhodnotit hranice toho, co opravdu zvládne sám a dělat věci až "na doraz". Myslím, že stím má spoustu lidí problém i tak.
15.10.2010 13:48:15
Milá Marcellino, děkuji:-)
AMI kurz, pokud vše dobře dopadne by měl být realizován od srpna 2011, sledujte prosím naše webové stránky, tam se věe brzy dozvíte.
Co se týče pomůcek v policích, pokud by vás to blíže zajímalo, přijďte se k námm podívat, pokud jste z Prahy, popř. mohu poslat nějaké fotografie.
Zdravím!
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 28 [Dalších 8 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.