| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Na všechno nové ať si děti přijdou samy

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 47 [Dalších 27 >>]
27.5.2010 23:04:47
V matematike ziadne biflovanie potrebne nie je.
štěpánka
  • 
27.5.2010 17:16:16
Katko,
toho vyfiknutého pána nejspíše ve škole nenaučili (nenabiflovali~d~) abecedu, protože jinak by v tom seznamu hledal o 106~t~~t~~t~
Muška
  • 
27.5.2010 15:49:21
Ano, v článku není nic o tom, že by se děti neučily:-)).Pěkný den.
27.5.2010 11:56:57
Já teda nevím, ale v článku není nic o tom, že by se děti neučily!! Dítě, které musí odpovídat na otázku proč? musí znát souvislosti a nejenom tupě něco zopakovat. Dítě, které je nuceno se spolužákem debatovat o tom, co je správně se naučí argumentovat a mnohdy až poté, co něco musíte vysvětlit někomu dalšímu to sami pořádně pochopíte!
Ve článku je zdůrazněno čtení s porozuměním, nutná kontrola pravopisu při jakémkoli psaní (mezipředmětový vztah jako vyšitý :-) nutnost znalosti nejen sbírat, ale i třídit a propojovat (a potom si je i lépa zapamatuji)

Já to vidím u dcery v první třídě. Když píše do písanky třeba právě diktát, píše bez chyb, dává si pozor, samá jednička. Jakmile si píše něco sama, nebo mají "volné psaní", rázem je tam chyb jako naseto!!!
Muška
  • 
27.5.2010 10:56:05
:-)).Reakce viz výše.Nic nezatracuji,jsem otevřena změnám a novým přístupům,ale u mne rozhodně nepřevažují a doufám,že ani u mých dětí ne.Jak píšu jinde,ano,drilovala jsem(což jsme ostatně dělali všichni,asi i vy,že ano?,i mé děti drilují-myslím,že určité oblasti(násobilka,vyjm.slova,určitá fakta z historie či přírodovědy atd.)bez drilu ani nejdou,výsledky máme myslím velmi dobré:-)).A nové přístupy-jistě,ale v plné míře těm,kteří o ně stojí, v omezené míře těm,kteří si výuku chtějí jen zpestřit.Ale už dost-myslím,že takových reakcí už tady bylo napsáno dostatečně.Pěkný den.
Tenna /2
26.5.2010 22:52:59
To je nepochopení. Nehovoří se o tom, že by se snad děti neměly učit - jen o tom, že žádoucího cíle je možno dosáhnout metodami, které jsou efektivnější a pro děti příjemnější a přijatelnější.
Kdybych chtěla být jedovatá, napíši, že je krásně vidět zrovna na vaší reakci, že jste se ve škole sice velmi drilovala, ale nenaučila se porozumět správně textu (což je mimochodem oblast, ve které podle různých srovnávacích výzkumů čeští žáci opakovaně zaostávají za dětmi z jiných zemí, narozdíl od encyklopedických znalostí, kde naopak excelují.)
Malenka
  • 
26.5.2010 22:09:27
Myslím, že není potřeba tvrdit, že se bavíme o škole "s rukama za zády" a škole, kde se děti jen válí. Rozhodně jsou děti, které působí jako studijní typ už od MŠ (mám takovou sestru), ale nemyslím si, že by měl učitel připravovat vyučování jen pro takovéto děti. V současné době se spíš musíme vyrovnávat s tím, že velké procento dětí potřebuje studijní motivaci teprve získat. Nejhorší je sledovat bystré a nadané děti demotivované už v deseti letech, ze kterých se stávají trojkaři a čtyřkaři už na konci prvního stupně. Spíše jsem zastáncem menších kolektivů, kde má učitel šanci věnovat se nadaným dětem i dětem kompenzujícím nějaký hendikep, než elitním společenstvím ...a ze zkušenosti to shledávám jako funkční :o)
Muška
  • 
26.5.2010 19:02:26
Mám pocit.... to jsou moje slova za mne samotnou, Katko+3!!Nedovolila bych si generalizovat,jen když tak zvolna sleduji situaci ve školství,u svých známých, ve své široké rodině pedagogů(teda kromě mě:-)),nedá mi to vyjádřit můj názor, NEBO NEMUŽU?A příklad s pánem a telef.seznamem je tak trochu mimo,já rozhodně nepopírám ani v zásadě neodmítám "novější" metody,ale pro sebe je beru jen jako doplněk,lehké zpestření,nikoli cestu,kterou bych chtěla, aby se mé děti vydaly.
26.5.2010 16:54:18
Mluv za sebe, prosím.
V dnešním světě je potřeba tolik informací, že kdyby je měly všechny děti pobrat hned na základce, musela by trvat o pěkných pár let déle. A je dost smutné, když potom člověk na poště potká vyfiknutého pána, který není ve svém zralém věku schopný si v telefonním seznamu najít číslo, prostě proto že neví, jak se hledá v abecedním seznamu.
Takže škola by dětem určitě měla dát základ ve smyslu "číst+psát+počítat" a potom by je měla vybavit především znalostmi nutnými pro samostatné vyhledávání informací a práci s nimi.
Muška
  • 
26.5.2010 14:14:52
A to je moc dobře,že je jen pár nadšenců a ostatní že učí tak,jak se vždycky učívalo.Mám pocit,že většina soudných rodičů pro dobro svého dítěte volí spíše ten drilovací způsob,proč ne obohacený o pár prvků "novějších metod",ale škola hrou ve smyslu: Naučíme tě,kde máš co hledat,..." si moc příznivců nezíská.
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 47 [Dalších 27 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.