| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Nabitý program, nebo pohoda?

 Příspěvky 110 z 67 [Dalších 57 >>]
6.4.2008 13:19:23
Je super, že se někdo začíná zabývat kvalitou školek. Osobně mi přijde tragické už to pouhé zjištění, že ve školce na 1 učitelku připadá 25 3-letých dětí (!). Nepředstavitelné již z pouhého pohledu bezpečnosti. Z pohledu osobního kontaktu s dítětem už ani nemluvě. Proto jsem si o školkách zjišťovala více informací, státní jsem prostě předem zavrhla, i když mají krásná hřiště, a dnes už i vnitřní prostory, ale byly jste se někdy podívat, co učitelky s dětma třeba dělají? Píší si sms, povídají si mezi sebou - zády k dětem. Ano, další řádně nazaplacené a velice náročné povolání ... Proto jsem vybírala ze soukromých ... Tam ale může být zase problém v tom, že Vaše dítě berou jako platícího klienta a proto, když nechce jíst, tak ho nechají dívat se na televizi atd. Ano, i takovou zkušenost (velice krátkou) mám. Takže jsem zvolila školku, která má přiměřený podnětný program pro děti (i kroužky: Aj, keramika, joga, později flétna, plavání, pobyty v přírodě, společný program s rodiči atd.), a ve které jsou zkušené učitelky - vždy alespoň 2, dle programu, které se dětem nejen věnují, ale stanovují pravidla a tím pádem umožňují dítěti se včleňit do kolektivu atd. Výhodou mi příjde i smíšená třída, protože ti malí se prostě rychle naučili od starších jak to tam chodí. A protože se ve školce uklízí vždy i o obědě, zatím jsme nebyli ani nemocní, tj. peníze, které jsem za školku dala, jsem neolitovala (nemusela jsem pak být s nemocným dítětem měsíce doma, jako moje kamarádky ...) Samozřejmě, nejpodstatnější hledisko je, že můj kluk chodí do školky rád, a když pro něj přijdu, nechce se mu domů, chce si tam ještě hrát, takže si tam chvíli hraju s ním a povídám s učitelkama atd.
29.3.2008 15:03:35
Učitelkám jsem to říkala (měli 2) a říkaly, že se zatím s dětmi moc nekamarádí, ale že docela pěkně spolupracuje a i dobře jí (doma to byl tou dobou boj). V podstatě se tvářily, ať jim jí tam nějaký čas dávám i přes případný ranní řev, že ono se to zlomí. Lámat jí nechci. Schválně jsem vybírala spíš menší školku (4 třídy, 100 dětí - jsou tu v okolí skoro samý sídlištní takže velký) a byla jsem ráda, že nás vzali do školky s nejhezčím přístupem lidí u zápisu.
Holky, všem díky za povzbuzení, po nějaké poradně se poohlédnu.
Míša, Juli 4 roky
  • 
26.3.2008 2:15:15
Vzhledem k počtu dětí ve třídách se učitelka těžko zvládá individuálně věnovat dětem. Sama mám pedagogické vzdělání a zkušenosti. Moc si nedovedu představit vedení keramiky nebo cvičení na balančních míčích, kdy je třeba děti vyloženě kontrolovat, aby provedly cvik správně.
Individuální přístup (v kroužku bývá tak 10 dětí oproti 20 ve třídě) a zajímavé aktivity nad rámec toho, co jsou učitelky schopné poskytnout, v tom vidím výhodu kroužků.
Každopádně ve školce jako takové je určitě nejdůležitější osobnost učitelky a její přístup k dětem...
  • 
25.3.2008 19:56:06
pro maminky: bludnykruhmatek.blog.cz
Jíťa
  • 
25.3.2008 19:49:06
Pokud ti to vyhovuje a jste s tím spokojeni, proč ne. Já jen na různé tzv. "zdravé" věci příliš nevěřím. A o tom, co se moje dítě bude učit a kdy bych si ráda rozhodla sama - až usoudím, že je na to zralé.
Pokud se to, co se naučí ve školce nebude dále rozvíjet ve škole, je veškeré učení zbytečné.

Ono toho tzv. "zdravého" jsem za svůj život viděla hodně. Vždycky se najde jedinec, pro kterého to zdravé není.
Údajně je zdravé chodit bosky (alespoň kdysi se říkalo, že to podporuje přirozenou klenbu nohy). Já z toho mívám rýmu.
Jíťa
  • 
25.3.2008 19:31:16
Co zkusit požádat o pomoc pedagogicko-psychologickou poradnu. Taky si myslím, že se v té školce muselo něco stát a zřejmě se to stále děje. Pokud by šlo o ojedinělou a náhodnou událost, dcerka by za několik dní zapomněla.
Já osobně bych tedy do poradny určitě zašla. Už jen proto, abych se dozvěděla důvod takové změny chování. Může jít skutečně o problém mezi ní a dětmi nebo učiteli, ale taky to může být (jak ostatně sama píšeš) nějakou nezralostí - to by potom změna školky nevyřešila.
Dada
  • 
25.3.2008 19:23:59
A ještě Wicki, když čtu tvůj druhý příspěvek, zkuste se do nové školky jít spolu podívat. My to tak udělaly, pobyly jsme tam dopoledne dvě hodiny a Terka se mě zeptala: A mami, nemůžu tady už rovnou zůstat? Mně se tu moc líbí. Třeba to u vás zafunguje stejně. Držím palce!
25.3.2008 19:22:09
A k tomu "všechny děti" - je to, jak píše Luthienka. Je to zařazeno v denním programu, ale děti do toho nikdo nenutí! Stejně jako do ničeho jiného. Povídala jsem si o tom s učitelkou, mají program rozdělený do jakýchsi bloků a v každém bloku nabízí dětem různé činnosti, aby si každý mohl vybrat, na co má chuť. V praxi si to moc nedovedu představit a učitelka říkala, že je to samozřejmě náročný zorganizovat - pro mě je důležitý, že se snažej.

Jo, to jsem ještě nenapsala, že všechny děti se učí znakovou řeč ;) Ale to je fakt jen "hrou", některé děti se naučí víc slov, některé skoro nic.
Dada
  • 
25.3.2008 19:21:52
Wicki,

souhlasím s Lízou, máme totiž podobnou zkušenost. Dcera (jak už jsem psala výše), byla v mš v malém oddělení dva roky naprosto v pohodě a spokojená ale nástupem do velkého oddělení, k jiným učitelkám, se po pár měsících začala chovat podobně jako vaše malá. Do školky nechtěla, ale kamarádky z mš zvát k nám nebo chodit k nim - i beze mě - na návštěvy, to ano. Postupně jsme zjistili, že problém byl opravdu v učitelkách - psychicky se na ní dost podepsaly. Školku jsme vyměnili a jsme nadšení, hlavně z přístupu, tolerance, opravdu milé atmosféry. Když dorazím do školky kolem 16 h, čekám ještě hodinu než si malá dohraje a zatím povídám s paní učitelkou a ostatníma maminkama, z té školky se totiž nechce nikomu. Opravdu škoku vyměň, do téhle už ji nedávej. Zajímalo by mě, zda jsi zkoušela o situaci mluvit s učitelkama? Jestli ano, zajímalo by mě, co ti řekly? Jestli vůbec byly komunikativní, musely by přece vědět, zda se něco děje, zda si malá s vrstevníky hraje či ne, pokud ne, tak jak se ji snaží do kolektivu začlenit atd....
25.3.2008 19:15:42
Jíťo, ta flétna není primárně z hudebního hlediska, ale z hlediska zdravotního. Učí děti správnému dýchání a nějakým zázrakem (nevím jak to funguje) působí dobře na imunitu, děti jsou míň nemocné.
 Příspěvky 110 z 67 [Dalších 57 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.