| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku 2. celostátní setkání žáků domácích škol

[<<Předchozích 20] Příspěvky 2130 z 56 [Dalších 26 >>]
Lída+2
25.9.2007 6:39:19
Zuzano já mám taky druhý dítě co se neumí v 6letech asi jako jedno z mála ani podepsat...protože si nepamatuje pořádí 3 písmen.... a neřeším to....prostě je šikovný..umí leccos opravit..sportovně je na tom líp jak " šprt" Luk..., který neudělá rovně ani kotrmelec,ale jeho zase nebaví učit se tohle...

Luk krásně maluje..od 5let na popud úči v mš chodí do lidušky..nyní kreslí s dětma 11letýma....taky se mu musela úča přizpůsobit a přendat ho od vrstevníků,aby se jí nenudil....
Dan vezme pastelku jen když musí... a je to nezbytně nutný......

Jasně pokud máš 3 letý dítko teprve se rozkoukáváš...co bude a můžu Ti říci, že když byli Lukovi 2 a já koukala na kamarádku co v 12 vyzvedla dítkon ze školy a šla se sním do 15 učit...tak se mi dělalo zle při představě školy....
2 roky jsem chodila po dnech otevřených dveří v základkách co tu máme a asi jsem vybrala dobře...zatím to tak po 3letech vidím.....Lukovi se úča dokáže přizpůsobit...a nebere ho jako stádo a to stádo musí být tento den na takové úrovni do posledního žáčka.....a když není...bude postih....
Milada.
25.9.2007 0:08:26
Loro,

ja tady jeste dumam :-)

Ty jsi jako chtela dat Kubu do skoly uz loni, kdyz mu bylo necelych 6?
24.9.2007 22:27:53
Lído,

pokud by se jednalo o jednu z oblíbených her mého dítěte, tak bych ji s ním hrála.

Její význam bych ale určitě nepřeceňovala a snažila bych se mu nabízet i jiné zábavy.

Když bylo Filipovi 1,5 roku, přišla na návštěvu sousedka a tvrdila mi, že jejího podobně starého Lukáška baví učit se písmenka. Už si nepamatuji, jak se dozvěděl o jejich existenci. Nejspíš se sám dopídil.
Milada.
24.9.2007 22:15:04
Loro,

Janina ma s temi rovnicemi samozrejme pravdu.

Tam je proste mezera na nejaky predmet, treba na jablko.

Cele vysvedceni v 1. pololeti se znamkuje od te doby, co byl muj syn ve druhe, nejpozdeji ve treti tride, ale spis v te druhe. Pro nazornost - ted je v pate. To vsem zaridila Buzkova a jeji tym.


24.9.2007 21:57:30
Zuzano, zrovna moje děti písmenka zajímala od raného věku (i toho dyslektika, dávno znal všechna písmenka, ale neuměl je spojovat). Podobně třetí syn se ve čtyřech letech sám naučit sčítat a odčítat dvojciferná čísla - nezačal tím, že by počítal s jednocifernými, ale rovnou se ptal na součty a rozdíly dvojciferných (dvojčíslí na poznávacích značkách aut). Tohle dítě taky začalo plynně číst v necelých třech letech, ptal se předtím na písmenka a na celá slova, pak si to sám nějak spojil. Neučili jsme ho to, jen jsme mu odpovídali na otázky. No co bys asi tak s takovým dítětem dělala?
24.9.2007 21:45:32
Nevím – moje dítě je teprve tříleté. Písmenka ho nezajímají. Dost pěkně mluví. Používá i překvapivá synonyma, dneska jsem mu zrovna vysvětlovala význam slov "lest" a "klam". Kvůli tomu do něj ale nezačnu hustit nějaké abstraktní výrazy, aby „měl náskok“, nebo dokonce proto, že se „sluší, aby měl vysokou školu“. Nemůžu si pomoct, to mi připadá trochu legrační.

Udivuje mě, jak diskutující nepřímo kladou důraz na určité měřitelné výkony například z oblasti logicko-matematické inteligence (zvládnul to či ono, násobilku či rovnice) a domnívají se, že snad tlakem na tyto výkony zajistí svým dětem, když ne budoucnost, tak přinejmenším „vysokou školu“. Šokuje mě, že v první třídě existuje něco jako „ostré známkování podle toho, co si kdo zaslouží“. Začínám se bát.

Pokud by si chtěl někdo přečíst trochu jiné teorie o možnostech rozvoje inteligence dětí, doporučuji knihu Jak rozvíjet inteligenci dětí (možná to není úplně přesně) autorka se jmenuje Nessia Laniado, případně některé myšlenky Reuvena Feuersteina.

24.9.2007 19:55:02
Zuzano, možná ti to přijde divné, ale jak už tu psaly i ostatní, spoustu dětí tyhle vzdělávací aktivity prostě strašně baví. To bychom jim to měli tajit, když se ptají??? Mně před nástupem do školy nečetlo jen jedno dítě - později diagnostikované jako dyslektik.
JaninaH
24.9.2007 19:37:58
Loro,
je určitě v pořádku, když se chytrého syna snažíš zaměstnat, aby se nenudil (škoda, že se o to nesnaží učitelka, asi by stálo za to s ní o tom promluvit).
Ale - jsem přesvěčená, že učit šestileté dítě, jakkoli chytré, řešit příklad mezera-2=5 tím, že ho naučíš "řešit rovnice", je špatně. Nemůže to pochopit, neví, co dělá, neví proč. Děti v tomhle věku nejsou schopné takové abstrakce. Proto se neučí řešit rovnice, ale číselné operace si spojují s konkrétními předměty. Ostatně, "převádění s opačným znaménkem" je vlastně nesmysl, ve skutečnosti přičítáš k oběma stranách rovnice stejné číslo, a tak neporušíš rovnost.
J.
Líza
24.9.2007 19:07:50
Loro, s těma očima, to teda muselo bejt :-o takhle najednou zjištění.

Jinak - v žádné škole se už dnes nesmí dávat ta velká jednička v pololetí první třídy, jako bývala. Známky odshora dolů jsou všude ;-), nejen v drsných školách.
24.9.2007 18:46:24
Loro,

promiň, asi jsem to v první reakci trochu přepískla.

Vidím, že mám na vzdělávání svých dětí diametrálně odlišný názor – a zdá se, že odlišný od většiny, jak tak koukám. Vysoká škola je fajn, ale štěstí si za ni nekoupíš :-) A někdy ani ty prachy ne. Mám trochu jinou filozofii. Nevím, zda se v naší rodině „sluší mít vysokou školu“ když půjdou správným směrem, bude mi dost jedno, jestli ji mají.
[<<Předchozích 20] Příspěvky 2130 z 56 [Dalších 26 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.