| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Dům se zahradou zvaný "ŠKOLKA"

[<<Předchozích 30] Příspěvky 3140 z 92 [Dalších 52 >>]
PajaMM
8.12.2005 10:47:26
ja to nepsala pro pobaveni.... ale budiz:-)
Treba Klarka, kdyz se dost naji a pak by sla nekam litat nebo tak, tak se klido pozvracet muze. Neni to, samozrejme, pravidlo, ale stat se to muze. A po jidle ma byt klid...nebo ne? Je to tak i u zvirat :-)))
*Aida*
8.12.2005 10:44:45
Danielo,
tak to jsem se pobavila pri predstave deti zvracejicich obedy, protoze nelezi :o))))))))). Moje 2.5 roku stara dcera pres den nespi uz hodne dlouho a v zivote mi po obede nezvracela :o)))))).
Jinak tady ve VB maji deti od 3 let narok na skolku 2.5 hodiny denne bez ohledu na rodinnou situaci, deti jakkoliv "znevyhodnene" pak maji narok na cely den. Jsou na to kriteria, napr. deti se specialnimi potrebami, deti jejichz prvnim jazykem neni Aj, deti z rodin s vice malymi detmi atd. Po obede se nespi, ani na to nejsou zarizeni. Ve 4 letech jdou do skoly 9-3.30 a tam spani nehrozi uz vubec. Jeste ve skolce se neprezouvaji a muzou si delat, co chteji, dvere ven jsou otevrene stale a tak muzou byt klidne cely den venku. Ve skole uz je to vice organizovane, ale stejne se neprezouvaji, neexistuji ani satny, bundy si vesi ve tride (ven chodi cca 5x za den, pokazde do satny by asi byl zmatek). Ach ta hygiena :o)))). A celonarodne deprivovane deti, ktere jsou ve skolach misto s maminkami!
8.12.2005 10:40:53
Jenže Šárko, ono rodiče mohou nezvládat pestrý program pro dítě připravit ne proto, že by byli líní, ale prostě proto, že na to nemají patřičné schopnosti (a to nejen ty, které se dají "naučit"). Ne každý má dar věnovat se dítěti a výtvarkovat s ním a zpívat a kdesi cosi. To nemusí být o lenosti, ale o tom, že člověk nemá to nadání pracovat s malými dětmi. Kromě toho dalších pár technických připomínek:
- individuální program je hezká věc, ale nezapomeň, že od šesti let děti čeká škola, a v ní ten řád být musí, a i když někdo vybere hodně alternativní školu, tak dítě ten řád čeká přinejmenším v práci, všechna zaměstnání skutečně neumožňují volnou pracovní dobu
- nemusí dítě znát stopadesát básniček zpaměti, ale trénink paměti je dobrá věc, protože ji dítě bude tisíckrát za život potřebovat; náš kluk nikdy nebyl na básničky, a teď už má ve druhé třídě trochu problémy při práci, a to je teprv začátek!
- i když rodič může stokrát chtít dítě něco naučit, když se setká s podobnou individualitou jako třeba já, tak se dítě prostě šprajcne a nic dělat nebude; zatímco ve školce je teoretická možnost, že bude dítě "strhnuto" k pozitivní aktivitě příkladem kolektivu (jako např. náš synáček; nesnášel zpívání, nikdy nezpíval a nepřál si, abych mu zpívala já - přišel do školky, dětičky zpívaly kolem klavíru a ejhle - najednou se rozezpíval! --- kroužek by to nespravil - zkoušela jsem ho do jednoho zpívacího kroužku propašovat a odmítl)

Takže - školka opravdu nemusí být "nutné zlo". Pochopitelně záleží na tom konkrétním uskupení pedagogického sboru - když nejsou dobré učitelky, nespraví to ani svěcená voda.
M.
8.12.2005 10:21:20
Učitelko MŠ, ono to totiž chce, aby Vy učitelky jste byly trošku tolerantnější a nechtěly jste všecky děti zapasovat do jedné šablonky. Moje dítě by ve věku docházky do MŠ skutečně ani mouše neublížilo (a naštěstí ani jemu děti neubližovaly), ale taky byl podle slov učitelek MŠ "divný", protože... protože si např. nehrál se stavebnicemi a nekreslil jako jiné děti, ale hrál si na vlak, rázoval po hernách a hlásil stanice. Já jako rodič na tom nevidím nic špatného - dospělému by se asi taky nelíbilo, kdyby mu někdo diktoval, jaký koníček si má vybrat (viz boj feministek za to, aby ženy nebyly stále viděny jako ty, které patří k plotně a rejžáku, ale že taky mohou chodit na koncerty a ve svém volnu třeba dělat digitální fotografie). Ale podle mínění synových učitelek byl špatný, protože byl jiný než ostatní děti. Náš problém nebyl o špatné spolupráci mě jako rodiče, ale o netoleranci druhé strany!
M.
PajaMM
8.12.2005 9:23:37
A ven chodi podle pocasi a spat po obede nemusi. Zatim tam nikdy po obede nezustala, ale uz jsem se informovala. Museji sice pul hodinky po obede byt v klidu a lezet, ale je to prave kvuli tomu obedu, aby treba nezvracely a tak. Coz je logicke - jsou prece nejaka hygienicky pravidla.
A kdyz po te pul hodince neusnou, jdou si treba malovat nebo delat nejakou jinou klidnou cinnost. Rozhodne je nenuti spat. I doma chodi moje holcicka po obede spat...

A upozornuji, ze to neni soukroma skolka, ale statni...a nemuzu si v nicem stezovat.
PajaMM
8.12.2005 9:19:58
Mila Sarko,

ja svou holcicku davam do skolky od rijna na 5 dni v mesici, jak mi dovoluje zakon. A ne proto, abch mela klid a o ni bylo postarano, ale proto, ze je v detskem kolektivu a je tam moc spokojena!!!

A neni ve tride 30 deti, ale tak 15-18, nekdy i mene. I kdyz se budu snazit sebevic, tak na pisku ani v materskem centru tento kolektiv mit nebude, ani cinnosti, ktere ve skolce ma.

Vim, ze kazde dite je jine a kazde potrebuje neco jineho. A proto ani ty nemuzes tvrdit, ze deti, ktere chodi do skolky, si nevytvori takovy citovy vztah se svymi rodici a podobne veci.

Jsem se svou dcerou doma od jejiho poceti az doted a venuju se ji, jak jen muzu. A i muj muz a cela nase rodina. A ja mam na skolku sice nehezke vzpominky, ale ne proto, ze by mi tam nekdo ublizoval, ale proto, ze jsem chtela byt s maminkou, ale do predskolaku jsem musela. Maminka se mnou byla na tu dobu doma hodne dlouho - az nez jsem sla do skoly. A ver mi, ze jsem hodne zvazovala, jak to udelam se svou dcerou ja. Nechtela jsem, aby pak v 5 letech musela do skolky a nechtela tam chodit. Tak jsme to proste zkusili uz ted, protoze ona deti zboznuje. A vyslo to. A nepripadam si horsi matka nez ta, ktera sve dite do skolky neda.

A jetse chci rict, ze se moc tesime na unor, kdy uz Klarka bude moct chodit do skolky klidne kazdy den, kdyz bude chtit.

A opravdu diteti nevytvorim takove prostredi a cinnosti, jake ma ve skolce...to mi nevymluvis...

A neni to kvuli basnickam a pisnickam - Klarka se je treba uci moc rada...
Šárka
  • 
8.12.2005 9:04:25
Plně souhlasím, školka není nutná pro malé děti,aby tam byly celý den. Většina maminek nemá na výběr,pokud musejí pracovat,aby měly peníze.V tom to asi je. Záleží,kde je dítě šťastné,pokud chce jít do školky a nevadí mu to i ve 3letech,tak je to prima.Ale zamyslete se nad tím,co si každá z Vás pamatuje ze školky? Možná to bude jedině to,že jste musely vstávat ještě za tmy a musely tam chodit,ikdyž se Vám třeba nechtělo.Mezi největší zážitky z dětství patří většinou výlety spojené s tatínkem a maminkou,nebo společné hry s rodiči a sourozenci,nebo dovolená.Myslím z období do 6let.
Určitě si také nemyslím,že pro život je nejdůležitější umět 150 básniček a písniček,ale vybudovat si opravdu pevný a citový vztah s rodiči.
Taky to je tím,jak se rodiče dětem vlastně věnují?Pokud chodí do mat.centra,nebo na písek si vlastně jen poklábosit s jinými maminkami,tak z toho opravdu dítě moc nemá.Co se dítě naučí ve školce,se naučí i doma,stačí jen chtít.Myslím,že je to pro mnoho maminek i pohodlné,dítě dám do školky,tam se o něho postarají,ale když je tam 30dětí myslíte opravdu,že je to kvalitní péče?Pokud se podíváte na program dne,vidíte,že většinu dne děti plní samé úkoly,jako na vojně,skora žádná individualita,to by musela být soukromá školka a ne přežitek socialismu.Je tam přísný řád,je to jasné,ven se nemůže jít podle počasí,přece je na to určená hodina.
Odpolední odpočinek je nutný skoro ve všech školkách,dítě musí ležet.
Samozřejmě,do školky se musí chodit alespoň 1rok před školou.
Trochu mi to připomíná Domov důchodců,tam je taky pohodlné dát staré lidi,tam se o ně někdo postará,hlavně bez problémů!
Šárka
  • 
8.12.2005 9:01:18
Plně souhlasím, školka není nutná pro malé děti,aby tam byly celý den. Většina maminek nemá na výběr,pokud musejí pracovat,aby měly peníze.V tom to asi je. Záleží,kde je dítě šťastné,pokud chce jít do školky a nevadí mu to i ve 3letech,tak je to prima.Ale zamyslete se nad tím,co si každá z Vás pamatuje ze školky? Možná to bude jedině to,že jste musely vstávat ještě za tmy a musely tam chodit,ikdyž se Vám třeba nechtělo.Mezi největší zážitky z dětství patří většinou výlety spojené s tatínkem a maminkou,nebo společné hry s rodiči a sourozenci,nebo dovolená.Myslím z období do 6let.
Určitě si také nemyslím,že pro život je nejdůležitější umět 150 básniček a písniček,ale vybudovat si opravdu pevný a citový vztah s rodiči.
Taky to je tím,jak se rodiče dětem vlastně věnují?Pokud chodí do mat.centra,nebo na písek si vlastně jen poklábosit s jinými maminkami,tak z toho opravdu dítě moc nemá.Co se dítě naučí ve školce,se naučí i doma,stačí jen chtít.Myslím,že je to pro mnoho maminek i pohodlné,dítě dám do školky,tam se o něho postarají,ale když je tam 30dětí myslíte opravdu,že je to kvalitní péče?Pokud se podíváte na program dne,vidíte,že většinu dne děti plní samé úkoly,jako na vojně,skora žádná individualita,to by musela být soukromá školka a ne přežitek socialismu.Je tam přísný řád,je to jasné,ven se nemůže jít podle počasí,přece je na to určená hodina.
Odpolední odpočinek je nutný skoro ve všech školkách,dítě musí ležet.
Samozřejmě,do školky se musí chodit alespoň 1rok před školou.
Trochu mi to připomíná Domov důchodců,tam je taky pohodlné dát staré lidi,tam se o ně někdo postará,hlavně bez problémů!
Gerberka
8.12.2005 8:29:16
Paní učitelko v MŠ,

velice by mě zajímalo, co byste mi poradila v případě, kdy jsem skoro denodenně poslouchala nářky od paní učitelek:
"On se nezapojuje."
"On si nehraje."
"On se bojí projít okolo radiátoru, protože škrčí."
"On se neobléká."
"On se dnes oblékl, ale je to pomalé."
"Jak doma jí chleba s máslem? - To neumí vzít do ruky?"
"On si hraje stále se stejnými hračkami."
"On nechce zpívat, když cvičíme na besídku."
"My se musíme více starat o menší děti a ne o něho."
"On neumí jezdit tramvají."

Měla jsem sto chutí vždy říct: "A co jako mám dělat?"

A tak bych mohla pokračovat ještě dále, kdybych zapátrala v paměti. O čem tyto stížnosti hovoří? Vypovídají o tom, že nemám normální dítě?

Vím, že je dobré s vámi jako učitelkami spolupracovat (teď v té jiné školce je to už dobré), ale ta ochota spolupráce musí být oboustranná - takovéhle nářky spíše každého odradí. My jsme to vydrželi dva roky, protože jsme měli strach, jak by synek zvládl přestup do jiné školky (= do jiného prostředí). Naštěstí to zvládl dobře - tím beze zbytku zmizely moje pochyby o tom, že mám divné nebo (jak se ony učitelky rády vyjadřovaly) "autistické" dítě, které vyžaduje zvláštní péči. Všechno bylo jenom zbytečným nervováním nás, rodinných příslušníků.

Přeji hodně zdaru ve vaší práci (uznávám, že zabavit a věnovat se tolika dětem je náročné a ne každý by takovou práci zvládl), ale zajímal by mě Váš názor.

Afrikánka





Učitelka v MŠ
  • 
7.12.2005 23:50:02
Ivano a nemyslíš, že jmenovat v tomto případě opravdu namá smysl? Nemyslíš, že by si každý měl utvořit svůj úsudek a co je dobré rto jednoho, z toho jiný nadšený třeba být nemusí...a naopak.
[<<Předchozích 30] Příspěvky 3140 z 92 [Dalších 52 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.