| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Věřme dětem!

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 46 [Dalších 26 >>]
ZuziP
  • 
15.6.2005 8:33:02
Milada, mozno odpovedam od veci, predsa len som zo "zahranicia" :-))))
Ale predsa: v skole mojho syna sa hodnoti slovne. A v pripade, ze dieta prechadza na inu skolu, "vyrobia" vysvedcenia so znamkami. Ked sa chce, tak sa da, ja v tom nevidim problem.
14.6.2005 23:43:21
Milado, klid, při přechodu na školu s jiným typem hodnocení je převod na to které hodnocení povinna udělat škola, ze které dítě odchází. JAK to dělají, to skutečně nevím. Ale myslím, že ze slovního hodnocení převést na známky může být ještě "brnkačka"; horší bylo, když ze známek převáděli na slovní hodnocení v synově první škole: JAK TO UDĚLALI, to nemám tušení, protože se tam slovním hodnocením normálně nikdy nikdo nezabývá, a pravda je, že jsem ten "výsledek" převodu (pololetní vysvědčení) ještě vlastně neviděla. (Viděla jsem "původní originál" se samými jedničkami:-)))
K druhé části příspěvku se nemohu vyjádřit. Mám totiž pocit, že Buzková je na ministerstvu tak nějak "odjakživa":-))). Tedy - do doby, než jsme počali našeho drahouška, jsem se o politické dění kolem dětí, výchovy a vzdělávání vůbec nezajímala.
M.
Milada.
14.6.2005 22:54:23
Mirko,

Tobe slovni hodnoceni vyhovuje a ja nemam nic proti tomu, ze Tobe a Tvemu synovi vyhovuje :-)

Ja se jen ptam na prakticke otazky kolem.

Ja nerikam, ze mi slovni hodnoceni nevyhovuje - napr. nase pani ucitelka rozdava kazde ctvrtleti papir, kde treba pise: kluk je peclivy, v chovani nema problem - proste tak asi 5 vet a k tomu napise ty hlavni predmety a k nim znamky.

Ja jen stale NECHAPU, jak se to sakra dela, kdyz to dite potrebuje prejit na jinou skolu a potrebuje znamku. Co kdyz se to dite treba v pulce roku "jen" prestehuje a najednou, od unora chodi do skoly, kde maji znamky? Co potom dela ucitelka v nove skole, kdyz tomu slovnimu hodnoceni z predchoziho pulroku nerozumi? Nebo by to te ucitelce melo byt jedno, jak se ucilo dite v predeslem pololeti a mela by si dite prozkouset sama, zjistit, zda je dite jednickar, dvojkar...?
Pokud by vsak mel byt jakysi "prevodnik" ze veta blablabla znamena jednicku, veta blebleble znamena dvojku, tak snad zadne slovni hodnoceni nepotrebujeme a muzeme zustat u znamek, ne?:-)

Mirko,
a jeste neco: Prece slovni hodnoceni neprislo az s erou Buzkove na MS, to tu existovalo snad uz drive. Ovsem od Buzkove je nove snad prave to, ze reditel skoly muze rict ze rozhodl s RS a najednou mame na skole slovni hodnoceni..a to je to, co se mi nelibi. Dam sve dite do prvni tridy, je zvykle na znamky a najednou, v prubehu jeho skolni dochazky by tu byla dosti podstatna zmena.. IMHO pokud uz zmena, tak ji zacit v prvni tride. Vzdycky se to tak delalo a i ta priblbla nova koncepce (mnoziny a spol.) za totace zacala urcitym rocnikem deti v prvnich tridach.

Milada
14.6.2005 18:39:07
Jeno, Milado!
Jeno, prosím Tě, nemohla bys sem napsat nějakou chytrou a podnětnou věc o slovním hodnocení? Nebo, protože si myslím, že se v tom vyznáš, nějaké odkazy "někam", kde se o tom něco víc dozvědět?
Díky moc předem.

Milado!
Ještě jsem chtěla podotknout. Ty jsi tady začala Buzkovou sepsouvat původně kvůli slovnímu hodnocení. A Tvé příspěvky v této věci vyzněly ve smyslu "co si to ta Buzková na nás vymyslela?!". To, co jsi napsala naposled, asi budou vážné věci, které lidem mohou zkomplikovat život, nevím, nemohu dobře soudit. Nicméně slovní hodnocení se mi líbí, a nevím proč by zrovna TOHLE mělo být špatně. A ovšem pokud mají existovat dva tak odlišné pohledy na hodnocení žáků vedle sebe, tak nikdy nebude snadné dát dohromady zákon, který "snadno a bez komplikací" všechno zařídí a udělá "za nás". Jednoduché by bylo jedině to, jeden z těch způsobů hodnocení prostě zakázat; ale to by příznivci toho zakázaného způsobu přišli dost zkrátka, nemyslíš?
M.
Líza
14.6.2005 17:53:30
...ale rozhodně je zvláštní a pozoruhodné, pokud se pouhou výměnou ministra najednou více věcí prudce změní k horšímu :-)
14.6.2005 17:51:59
No, jak myslíš, Milado. Mně je úplně fuk, jestli někdo označí jedinýho ministra za zodpovědného za to, co se děje, anebo ne. Jen jsem chtěla naznačit, že podle mě je ten problém asi o něco širší a složitější, a že případná výměna ministra ještě nemusí znamenat, že se všechno zázračně změní k lepšímu.
M.
Milada.
14.6.2005 16:21:42
Mirko,

o tom zakone se tu uz diskutovalo od ledna, kdy vysel x krat..napr. Tveho syna se prece muselo dotykat znamkovani v prvni tride, kdy nesmela byt na vysvedceni uz jen jedna znamka ci jak to presne je, dalsi debilita je zruseni dvouleteho odkladu - zvlast pro postizene deti dost hruza. Napr. mam kamaradku se synkem s DMO, kteremu bylo v kvetnu 6 let. Celych 6 let jeho rodice pocitali s tim, ze maly dostane OSD 2 roky a sup! Cca mesic pred tim, nez sel maly k zapisu se NAJEDNOU zmenil zakon a dvoulete odklady byly z niceho nic zruseny!! Takze dostali odklad pouze jeden rok a maji o rok mene cas na vyrizovani integrace!! JAK JE TOHLE MOZNE?

A dalsi zmenu /toto nemam overeno, ale pry to tiskem proslo/ nam Buzkova opet chysta. Letos si nejenom devataci, ale i deti jdouci na viceleta gymnazia mohli podat prihlasku pouze na 1 skolu. Od pristiho roku se toto pry tyka i deti z druhych trid, zkousejicich jit na jazykovky ci do trid s rozsirenou vyukou jazyku. Letos to bylo jeste tak, ze si tyto deti - druhaci -mohly podat prihlasku na kolik jazykovek ci jazykovych trid chtely...

To je jen mych par postrehu z tohoto paskvilu.

Milada
14.6.2005 16:05:20
Hm. Asi takhle: o politiku se podrobně nezajímám a paní Buzkové do talíře nevidím. Rovněž si nečtu všechny zákony, které vyjdou. Možná je to divné, ale já se holt věnuju jiným věcem než permanentní kontrole toho, co který politik udělá, schválí nebo navrhne (popř. jaký má výdělek, jiné aktivity, majetek, docházku do parlamentu atd. atd.). Jediné co vnímám, jsou zaprvé atmosféra, zadruhé jednotlivé detaily zákonů, které holt jaksi prosáknou do médií. V novém školském zákoně mi je trnem v oku především to, že si deváťáci nemohou dát víc přihlášek na střední školy. Jinak nemám čas (případně náladu) studovat tucty dalších detailů. --- Nevím, jak to v politice chodí, a tak se nehodlám pouštět do "fundovaných" komentářů. Snad jen poznámku: když bude paní Buzková v parlamentu jediná proti stovce dalších poslanců, myslím, že jí sebelepší návrhy budou tak akorát na dvě věci. Jestli ovšem dobré návrhy podává nebo ne, to nemám tušení. Taky jsem výslovně psala "TŘEBA, nezastávám se", což skutečně znamená "TŘEBA, nezastávám se" a nic jiného.
M.
Milada.
14.6.2005 14:09:56
Mirko,

mno, v tomhle state ziju, tak celkem vim, jaka nam tu panuje atmosfera. To, ze Buzkova dela, co je v jejich silach je snad smutny zert :-( V novem skolskem zakone jsem opravdu zadna pozitiva zatim nenasla.

Pani Buzkova je predstavitelkou MS a kdo jiny nez ona je za ten zakon-paskvil tedy odpovedny???

Milada
14.6.2005 14:04:25
Milado, to nebylo slovní hodnocení od učitelky. To si zhodnotil syn sám:-) Já nevím, třeba to není pravda - na inspekci jsem tam byla jen jednou:-)
M.
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 46 [Dalších 26 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.