Re: Báli/y jste se někdy svých žáků?
Rozalie,
promiň, že se ptám, ale ty učíš? Protože ano, možnosti jsou, ale učitel přece nemůže být ten, kdo bude nahánět OSPOD, psychology, psychiatry, ... Za prvé v rámci systému prostě k tomu všemu nemá kompetence a za druhé učitel by měl snad především učit.
Za poslední tři toky učím jednu třídu a vystřídalo se mi v ni celkem 9 problémových dětí. Mám pocit, že uz není problém, který bych neřešila, slabý prospěch nebo šikana je vlastně prkotina.
Dvě děti jely v sebepoškozování, jeden se zapojil do Modré velryby, jeden pokus o sebevraždu, domácí násilí,jeden závažný trestný čin násilného charakteru, zastrašování svědka trestného činu. Možná toho bylo i více, to jen, co jsem teď vylovila z paměti.
Vsechno z toho se odehrálo mimo školu, dost vzniklo v důsledku nepříznivé rodinné situace. Přesto to silně ovlivní dění ve třídě a často to má dohru ve škole. Třeba tak, že násilník a oběť se denně potkávají na chodbách. Všechny ty situace řeším. Ale vážně uz nemám sílu a ani potuchy, co dělat, když dítě, které již jednou propadlo, stále má slabý prospěch, dvojku z chování, jeden rodič na něj dlabe, druhý tam vůbec není a teta, která se to snaží řešit, neuspěla třikrát na OSPODu, neuspěla u tří psychologů a jednoho psychiatra, protože dítě nehladoví, chodí oblečené (čistě už napsat nemůžu) a to ostatní je problém školy.To, že si řeže nožem do ruky už od prvního stupně, taky nikdo z nich nevidí jako problém. Ano, můžu ještě jednou zkusit zavolat na OSPOD a povzbudit tetu, ať to nevzdává.
A sama za sebe a za těch dvacet ostatních dětí můžu doufat, že v sobě ještě najdu zbylé síly, abych mohla normálně učit a nebylo na mně vidět, jak jsem z toho systému znechucená.
Odpovědět