11.2.2019 17:35:57 Yuki 00,03,07
Re: Báli/y jste se někdy svých žáků?
Rozálie, ale kolik speciálních škol je takových, kde se dokážou postarat o dítě s iq pod 70 a zároveň s iq nad 130? u nás je právě ta, kde jsou děti minimálně s PO3, neí jich tam moc, ale pár ano, většina jich má po4 nebo po5, samozřejmě není možný mezi tyto děti dát agresivní dítě, to je nemyslitelný,
ale kam umístit dítě, který je nezvladatelný? pokud k tomu má aspoˇm normální inteligenci, co s ním? běžná škola ho nezvládá ono samo sobě neubližuje, rodiče chodí do práce, starají e, děcko dostává léky na uklidnění, nezaberou jedny, zkusí se jiný, třeba je tři měsíce v léčebně, kde se zkouší, jak zaberou, jenže pak se vrátí do toho běžnýho provozu, do původní školy, nebo i jiné, ale normální, kde jsou na všechny stejný nároky, kde jsou spolužáci, kteří třeba nejsou tak těžce postižení, ale jsou rušiví, kde se musí dělat něco i odpoledne do školy, dlouhý vyučování... a léky nestačí, co s tím? jak toto řešit?
Měla jsem tu čest s jedním takovým kloučkem coby asistentka, na prvním stupni, v první třídě dokonce, nevěděli, co s ním, nikdo. Museli jsme si poradit, ale jsem ráda, že jsem pak odešla a nevím, jak to tam bylo dál. On ohrožoval všechny kolem sebe. Ale sebe ne
nedávno jsme měli školení, náš okresní OSPOD nám vysvětlil, že ho nezajímá... prakticky nic. JEn pokud je to dítě v ohrožení. a to tady ten nebyl, Takže OSPOD nezajímá.Ohrožuje ostatní? no a co, má přece školu, která se má postarat, to není věc OSPODU, a prý se nemáme mylně domnívat, že když se pomlátí kluci v šatně, že to bude kdokoliv řešit, OSPOD to nezajímá, OSPOD nezajímá tady u nás vůbec nic.
ale jak to má škola řešit? jak má řešit spoustu věcí, se kterýma se potkáváme? copak na to může stačit nějaký školení? navíc to školení má třeba jeden člověk z té školy, co ti ostatní? kolikrát jsou to poznatky, který na tom školení získám, který si napřed zkusím sama, pak zjistím, že na někoho to platí, na jinýho ne, co můžu kolegovi poradit? nic.
ale škola musí
dost blbá situace
kam se pak hrabe nezájem dětí o učení, nezájem rodičů, slovní agresivita rodičů, nakonec i slovní agresivita žáků
co se týká inkluze, fajn, nic proti ní nemám, pokud by byla dobře vyřešená a zajištěná - škola má mít prostředky, psychologa, místnost na uklidnění, popřípadě boxéra, který si dokáže zvládnout rozběsněnýho osmáka
učitel má učit, ne se snažit v hodině srovnávat nevychovaný žactvo, a v některých třídách se téměř neučí, jenom se tam snažíme přežít. Stačí tři "normální", bez diagnózy na třídu, aby se tam snížila kvalita výuky. NEbo jeden s papírem, i když u toho je asistent, tu třídu to stejně ovlivní, akorát že jenom na nevychovanost se asistent nedává, teď se budou dávat ještě míň, a neumím sk představit toho chudáka asistenta, který má v jedné třídě na starosti (já vím, on ne, pedagog, ap jenom pomáhá...) dítě s A DD amalou inteligencí a ve druhé dítě s psychiatrickou poruchou
Odpovědět