Re: HV
Píšeš, že má ukázat hudbu naši, rlůznou, hudbu jiných národů, historii hudby, vtáhnout děti do toho, aby i ony měly nějaou aktivitu, jako je zpěv nebo vyjádření rytmu a zvuků..
Ano, já to tak taky chápu, ale to už vlastně děti něco učíš, takže po nich taky musíš něco chtít. Když nikdy nic nechceš a oni při hv nic nemusí, tak se celá výchova zhroutí. Jak je chceš naučit historii hudby bez učení ( nemyslím tím ale biflování dlouhých životopisů a Samozřejmě že nejsem pro stálé písemky atd...) Je to jen o slovíčkách výchova nebo výuka...jedno jaké slovo použiješ..
A na zš se jedná o nějaké základy pro všechny děti a na zuš o hlubší rozvoj talentovaných dětí...Stejně tak při matematice je nějaké učivo, které mají umět všichni, ale na matfis půjde jen někdo.
Je to dlouhou diskuzi.
Já jsem chtěla podnítit to zamyšlení směrem k učiteli HV. A že se dá hodina HV pojmout různě. A za mě pohled rodičů : je to výchova, tak po nich proboha nic nechtějte, je špatný.
(toto jsem zažila na zš já, šílený bugr ve třídě, někdo tedy zpíval a učitel hrál na klavír- krásně- písničky a ve výsledku nám to nic nedalo, šlo o to to vydržet)
Takže učitelka co učí noty, hrajou na flétnu, naučí se pár písniček, hraje se na orfáče, poslechnou si skladby a něco o skladateli - to je super A vůbec mi nevadí, když jim sem tam dá na ty noty test
Odpovědět