Tak sčítání absence se dělalo i za nás, je to 1x za pololetí práce na 20 minut, to je únosné, i kdyby to bylo stokrát k ničemu.
Nemusí jít jen o prosté sčítání, naopak, dají se na tom procvičit jak ta násobilka, tak přednost matematických operací, když člověk chce
. Ale i kdyby ani tohle ne, tak z těch 35 x 23 x 45 minut zrovna tohle učitelce vyčítat, to mi přijde dost úsměvné.
My máme absenci v Bakalářích, ale muset to vypisovat a počítat ručně, tak to také spočítám s dětmi.
Pak je otázka, jak si kdo výuku představuje, a jak ji dítě prezentuje. Někdo si jako plnohodnotnou výuku představuje, že děti celý den sedí v lavicích, vyplňují pracovní sešity a písanky a na důkaz činnosti domů nosí desítky známek v ŽK. Moje představa je úplně jiná, někdy s v pracovních sešitech nehnu třeba týden ani o kousek, ale právě v takových týdnech mám většinou pocit nejlépe odvedené práce, protože to znamená, že jsem dokázala vymyslet a zrealizovat dostatek jiných zajímavých činností, takže na pracáky prostě nezbyl čas. V takových týdnech pak mohou děti chodit ze školy s tím, že si pořád jen hrají, povídají, stříhají, lepí, kreslí, zpívají...vypadá to tedy, že neděláme nic užitečného
.
A to mám pracovní sešity super, takže je používám ráda, ale pořád si myslím, že je fajn je mít, když člověk potřebuje zaplácnout nějakou tu díru v hodině, když někdo ještě něco dodělává, tak aby se ostatní nenudili, prostě pro samostatnou činnost, případně domácí úkoly. Učení jako takové se krásně obejde bez nich.
Každý den píšu na web, která cvičení jsme vyplňovali, případně stránky z učebnic k probíranému učivu. Celou náplň hodin tam ale rozhodně nepíšu. Dělat se toho dá opravdu hodně.