"Tělocvik je matika venku" je super výrok.
Tak vzhledem k tomu, že jsem tvor líný mne bavily předměty, na které jsem nemusela nic dělat. Takže na II. stupni ZŠ hudebka, ruční práce, vaření a biologie. A vzhledem k tomu, že jsme měli perfektní učitelku na děják, tak i děják. Uměla vykládat dějepis, že to bylo jako detektivka na pokračování.
Nesnášel jsem tělák v těch pololetích, kdy jsme měli atletiku. Byla jsem "tlustoprd" pro kterého oběhnout školní hřiště hraničilo s bojem o život. Naopak pololetí, kdy jsme měli plavání, bruslení a pod. jsem měla ráda - to jsem uměla a bavilo mě to.
Na gymplu mne bavila hudebka - nemusela jsem na ni docházet, protože mi hned v prváku profesorka hodila na krk vedení sboru. No v prváku a druháku výhoda, později nevýhoda - spolužáci už HV neměli, ale já vedla sbor až do maturity.
Pak deskriptivní geometrie - přišel jsem, viděl jsem, bylo mi to jasné...
Opět tělák nic moc, naštěstí první pololetí byly míčové hry v tělocvičně - mívala jsem mezi 1 a 2 a ukecala profku na dvojku, abych měla "fóra" na II. pololetí. Tam byla atletika, měla jsem mezi 2 - 3 a "vybrala" si tu výhodu z prvního pololetí
![:-)](/g/s/0.gif)
Z takových těch tradičních předmětů - matika mi šla, bavila. V češtině jsem milovala slohy a literaturu, nesnášela gramatiku - nechápala jsem, proč nám furt opakují SAMOZŘEJMÉ věci jako psaní mě / mně, i / y a podobně. jediné, co jsem se nenaučila nikdy pořádně je psaní s / z na začtku slova (takovýto shora dolů a pod.) a naumím to zdůvodnit dodnes - píši to (snad dobře) podle citu
![:-)](/g/s/0.gif)
Biologii jsem milovala, ale nebavila mne ve škole - byla jsem někde daleko před školními osnovami. Bohužel jsem četla i novější výzkumy, než vyučující, kteří jeli podle učebnic starých 20 let, takže jsme se často spořili. A já byla výbušná (asertivitu jsem objevila až ve svém druhém zaměstnání ve 20 letech) a tak jsem měla "potíže s kázní"
Dcery obě jsou dobrý na jazyky, češtinu, mladší miluje dějepis a nesnáší bižuli (tlak tchýně, jinak učitelky biologie). Obě totálně dutý na matiku a fyziku.