12.1.2014 13:54:32 Líza
Re: Objem znalostí po ukončení čtyřletého a osmiletého gymnázia
Nově objevený ty věci tehdy nebyly, ani když jsme je už měli na VŠ, to nebyly žádný objevy. A matně mě napadají třeba některé věci z chemie, které taky nebyly žádná novinka a po nich přišlo už několik dalších koncepcí a na školách se furt učila ta stará.
Za pokrok v biologii na školách musím bohužel považovat takové samozřejmosti, jako že teď - na gymplu - mým dětem! už nikdo netvrdí, že houby jsou rostliny, zatímco ještě na prvním stupni ZŠ jim to říkali - a že to tak není a že houby jsou samostatná říše, to jsem věděla už v době, kdy jsem na ZŠ byla já (a kdy nám v učebnicích psali, že jsou to rostliny....)
Já to prostě s tím pokrokem přicházejícím do výuky vidím trochu skepticky. Připadá mi, že spíš někdo někde v kanceláři na ministerstvu vytváří nějaký rámcový programy a co tam napíše, to budeme učit... nebo nevím.
Odpovědět