Re: Genetická metoda čtení
a učitelky se tam bavily o tom, že kdo se naučí číst genetickou metodou, naučil by se i slabikováním, ale to slabikování je pro slabší děcka jednodušší
Já nejsem odborník, ale když jsem si kdysi dohledávala info před nástupem holky do první třídy (učily se taky číst po písmenkách), tak jsem narážela na texty, že je to právě naopak - že genetická metoda je vhodná pro děti, které nezvládly slabikování a zmiňovaly ji jako vhodnější metodu i v souvislosti s pomocnými školami (? nebo prostě se školami, kde mají děti speciální vzdělávací potřeby). Bylo tam psané něco v tom smyslu, že zpočátku dětem, které se učily číst po písmenkách, sice dýl trvá, než slovo přečtou, ale na druhou stranu že na rozdíl od slabikujících dětí jsou schopny přečíst i delší slova a že narozdíl od slabikujících dětí líp vnímají, co čtou (jako že slabikující se kolikrát tak soustředí na tvoření slabik samotných, že slovo sice na poslech přečtou správně, ale uniká jim význam přečteného, nevnímají slovo jako slovo, ale jako jednotlivé slabiky). Nicméně jak už to tak bývá, tak závěr byl, že každému dítěti vyhovuje něco jiného ;o)
Odpovědět