| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Integrace postižených dětí

Zasoutěžte si s filmem Willy a kouzelná planeta!

Vyhrát můžete hrnek a frisbee s motivem filmu.

  (?)
 Názory 110 z 7643  [Dalších 7633 >>]
Len 108740
30.5.2019 18:05:32
Konzervo, promin, ale to neni pravda. Ma to smysl, i kdyz si dite vetsinu casu dela sve se svou asistentkou/ jinym personalem. Mam rovnou dve zkusenosti z obou casti spektra. Jen se s tim naucit pracovat a nerikat dopredu, ze to nejde, nebo to nema smysl, kdyz mi jen jaksi chybi zkusenosti, jak to jit (mit smysl) muze.
Konzerva 153011
30.5.2019 15:47:48
vážný,

já si ale myslím, že záleží na tom, jak hodně silná je ta porucha. Pokud to dítě potřebuje výjimky téměř na vše, co se v rámci výuky ve škole běžně dělá, je pro něj zbytečné, aby bylo v běžné třídě, protože si stejně jede s asistentkou po svým. Myslím, že pro tyhle děti by byla lepší speciální třída s tím, že když se jejich neurologie dovyvine a naučí se pracovat s tím handicapem, který mají, tak by pak přešly do běžné třídy, tipuju cca na 2. stupeň. A i tam třeba může mít asistenta, ale ten už mu bude fakt jen "mírně" pomáhat s tím, co bude to dítě dělat v podstatě stejně jako ostatní a ne že si pojede vlastní výuku vedle té, kterou dělá učitelka.
ChemicalJane + 4 86738
29.5.2019 22:03:25
správná myšlenka to je, ale spíš než vyhazovat nebo rušit AP, bych zavedla zpět speciální/zvláštní školy.
Jsem AP a mám 3 děti... 2 z nich jsou super typický příklad správně nastavené inkluze - dětem pomohu s prvním krokem, ujistím je v postupu, sem tam upozorním, že by bylo vhodné si to po sobě přečíst a jsou schopni si některé chyby najít. 3. dítě je však totální propadák. Nemá na to být v dalších ročnících, neboť se zasekává na elementárních neznalostech... Krátkodobá paměť slabá, dlouhodobá totéž. Motá jablka s ořechy, stromy se zvířaty... a ještě se hádá, že to má dobře... procvičování nefunguje, motivace selhává, neb neustále podvádí (i doma)... toto dítě na běžné zš nemá co dělat.
Z celkového počtu téměř 30 dětí ve třídě jich má již nyní IVP 6, AP mají 4, objektivně jsou na alespoň IVP minimálně další 4 děti.. a to jsme na prvním stupni... Jsem zvědavá, jak tito lidé dokáží zvládat chemii, fyziku, když už teď těžce nestíhají pouhou vlastivědu a přírodovědu... ~d~

takže za mě myšlenka fajn, podpora super, ale zaměřit se zpět na to, které děti jsou ještě schopné projít ZŠ v pohodě (s AP) nebo už nejsou.
Vážný 27744
29.5.2019 17:32:42
Jenže nejsou jen mentálně retardované děti. Spoustu dětí řazených kdysi do lehké mozkové disfunkce, čili dětí s běžným IQ, ale s některými vývojovými poruchami, jako jsou poruchy učení (dyslexie, dysortografie, dygrafie, dyskalkulie, dyspraxie), patří do ZŠ.

Jejich poruchu lze srovnat řekněme s barvoslepostí, tj. jejich smysly nebo mozek nedokáží rozlišovat některé prvky jazyka, písma, počtů, orientace, nebo naopak jejich motorické schopnosti jsou omezené, např. v oblasti jemné či hrubé motoriky, psaní, pohybu. Někdy se dá hovořit o drobných parézách, ochrnutích. Takto nám třeba vysvětlovali problém našeho syna, tehdy s řadou vývojových neurologických nálezů, že jeho oči nedokáží sledovat dost rychle text na papíru a tím vzniká jeho dyslexie (jeden typ dyslexie).

Těmto dětem lze pomoci volbou vhodně změněných postupů výuky (čtení, psaní), doplňkovými nácviky čtení a grafomotoriky, a v ostatních předmětech reflektováním faktu omezené schopnosti psát atd.

Podobně existují děti, jejichž reakce, impulzivita a živost přesahují obvyklý standard, nebo mají naopak vrozené problémy se soustředit. (ať už ADHD, ADD, PAS, dysfázie, autismus bez snížené inteligence, ...) Opět to nejsou děti do zvláštní školy a u řady z nich jde jen o vývojovou poruchu jen omezeně řešitelnou výchovou. Tyhle děti chodily do ZŠ vždy, ale trpěli tam, byly často šikanovány učiteli - a občas z nich někdo vzal na učitele pohrabáč (TGM). A někteří to ustáli a v životě se nějak integrovali, z jiných byly náhle nadmíru inteligentní vůdci zločinců. Nebo inteligentní psychopatické osobnosti.

A o tomhle je také integrace.
Konzerva 153011
29.5.2019 15:09:40
"Výsledky z ciziny ukazují, že to jde."

Mám bratrance v USA a nefunguje to tam stejně jako to nebude fungovat u nás. Princip je furt stejnej - je málo peněz na učitele a asistenty, takže se to ve třídě nedá zvládnout.
hbf 94684
29.5.2019 11:28:32
Princip české inkluze je naprosto špatná myšlenka. Mnoho lidí tento vývoj (megalomanská očekávání, vysoká finanční náročnost, postupné omezování finančních prostředků a podpůrných činností) očekávalo.
Takhle to halt dopadá, když hlavním kritériem změny je ideologie a hypertrofované nadšení.
Gladya, bývalá dasa, 63023
29.5.2019 10:37:33
Inkluze, jak ji popisuješ, je opravdu nesmyslná. Jsem v principu zastánce inkluze, ale ne za každou cenu. Musí být dobře udělaná a samozřejmě je otázka, do jakého stupně mentální retardace dítěte má smysl se o inkluzi vůbec pokoušet. Výsledky z ciziny ukazují, že to jde.
xxxyyy 15263
29.5.2019 9:28:30
Z principu je naprosto špatná inkluze mentálně retardovaných žáků do běžné třídy. Mám syna v průšvihové třídě, kde od první třídy bylo 29 dětí, z toho celých 11 dětí mělo papír na hlavu různé závažnosti. Chudáci ti normální žáci. Učitelka místo aby učila, tak musela pořád napomínat debilní děti a věnovat se převážně jim. Naštěstí část rodičů nakonec svoje děti dala do spec. školy, takže se situace trochu uklidnila, ale bylo to naprosto zoufalé. Inkluze je nesmysl a kravina, pokud pominu inkluzi fyzicky handicapovaného dítěte.
Gladya, bývalá dasa, 63023
29.5.2019 9:06:13
Ach jo, jestli je to tak, tak budou na koni odpůrci inkluze. Zabije se tak v principu naprosto správný myšlenka.
Kaipa 98564
28.5.2019 22:10:04
Senedro, moje kamarádka pracuje v PPP a už cca před rokem o změnách mluvila (tedy o tom, že se nová vyhláška chystá, jen nikdo nevěděl, od kdy bude platit a co přesně přinese), pamatuju se jenom, že mluvila o tom, že ve třídě pouze jeden AP.
 Názory 110 z 7643  [Dalších 7633 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.