| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Drbárny : Děti s poruchou komunikace

O dětech, které se někdy projevují mírně autisticky, začínají pozdě mluvit, mají problémy s porozuměním, moc nespolupracují, někdy vypadají jako neslyšící apod. Jinak jsou normálně inteligentní a šikovné, hrají si s jinými dětmi a mazlí se.
  (?)
 Názory 110 z 32481  [Dalších 32471 >>]
Petra Forstová 156972
19.8.2019 18:01:07
~:-D~:-D~:-D~:-D~:-D~:-D~:-D no co bys holka dělala kdybys měla dvě děti jedno 168 a druhé 86?~:-D Jako já?

Klidně nech přetestovat - kdekoliv jinde.
A ne neboj nikde se to nepotáhne. Dcera chodí pravidelně do PPP a tam ji testují první testy těch 86 nyní 95 - cvičíme speciální psychomotorické cvičení proto ta změna. Do zprávy jí vždycky napíšou to aktuální kvůli škole.

Jinak já tě chápu protože to sama vidím doma,jak každé dítě uvažuje úplně jinak.
Možná to není klasický test jak už děvčata naznačili.
Na netu nic nebylo??
SleepWell 151891
19.8.2019 16:08:38
to se ale tyka vysetrovani malych deti, kde se resi co mu vlastne je a jak na tom je. Kdyz mluvime o cca desetiletych detech a starsich, tak je vec jina.

V zamestnani se taky nebude domlouvat obrazkama.

Ridwen2 50940
19.8.2019 15:34:21
Tak dysfázie nemusí nutně snižovat verbální iq jako takové, ale schopnost ho uplatnit ano. Tzn. že to třeba v běžně zadávaném testu působí, jako když dítě nerozumí psanému textu, protože nedokáže vyjádřit něco určitým slovem, ale ten koncept v hlavě má - kdyby ho mohlo vyjádřit třeba pomocí obrázku, ukázalo by se, že tomu textu rozumí. Ale to je samozřejmě jenom hypotetické - ty mechanismy jsou komplikované a podstatné je hlavně to, jak si to dítě umí poradit v běžném životě. Hodně dětí s různými "poruchami" se učí kompenzační strategie, které jim pomáhají při učení a zvládání věcí, na které běžně narážejí, ale v takto strukturovaném testu je uplatnit nedokážou.
SleepWell 151891
19.8.2019 14:47:50
to je podobny jak testovat chrome dite, jak by bylo sikovne kdyby bylo zdrave. Absurdni.
SleepWell 151891
19.8.2019 13:47:21
mi rekni, jak chces testovat verbalni iq s ohledem na dysfazii? Dysfazie snizuje verbalni schopnosti = tedy "verbalni iq". Takze v podle me ocekavatelne a v poradku, kdyz takove dite je v teto oblasti podprumerne.

K cemu mi nebo jemu je, ze "kdyby nemel VD", tak by mel IQ treba 130? To je strasne hypoteticky. On v realu JE verbalne pozadu. K tomu jsou pak jine sady testu na zjisteni jak je na tom s predstavivosti, logikou a tak.

V zivote nikoho nebude zajimat, jak by byl chytrej bez VD.
Ridwen2 50940
19.8.2019 11:48:46
Myslím, že stejný test (Stanford-Binetův) dělali v SPC synovi, když mu bylo 5. Porovnává vlastně výsledky toho konkrétního dítěte vzhledem k ostatním dětem stejné věkové kategorie. Synovi tehdy vyšel vysoký nadprůměr, ale jenom proto, že byl hyperlektickej a v tom věku už uměl plynně číst. Kdyby se to zohledňovalo, vyšlo by to úplně jinak. Nám k tomu dali i ten výjezd s vyhodnocením jednotlivých složek, kde bylo vidět, že třeba v matematickém myšlení je v pásmu nižší normy. Nezohledňují se u toho žádné poruchy a děti s AS a ADHD se špatně motivují k něčemu, co je nebaví a nejde jim, takže je dost možné, že váš syn udělal dobře to, co ho zajímalo, a to, co ho nudilo, víceméně pominul. Navíc se v tom odráží momentální kondice dítěte. Žádný vliv na budoucnost to nemá, ale jestli k tomu máte rozpis těch jednotlivých složek, tak je to užitečný indikátor toho, na čem se dá pracovat nebo kde by mohl mít později ve škole problémy. A třeba na testování verbální inteligence může mít velký vliv dysfázie, takže kdyby se to testovalo s ohledem na dysfázii, ty výsledky by mohly být úplně jiné. A až se časem naučí líp pracovat se svým ADHD a kompenzovat tu dysfázku, tak to zase může vyjít úplně jinak. Moc bych se tím netrápila.
Evžíček 52045
19.8.2019 11:27:44
Jestli syna diagnostikovala v TN doktorka Krejčířová, tak bych věřila jí. Mám od ní diagnostikované dva starší syny, oba s VD. U staršího se o dysfázii ještě nemluvilo, ostatní lékaři tvrdili kde co- hlavně mávali autismem....Dr Krejčířová po prvním vyšetření řekla VD ( byli mu 3 roky)i s prognózu vývoje a sedí to na 100%. A je to už hodně let zpátky. Inteligenci zařadila pouze do pásma . U nás tedy předpokládaného( nadprůměr).
Renka + 3 26652
19.8.2019 10:57:00
Se mnou, jak to v poradně paní probírala, tak jsem tam i ta jednotlivá čísla, i to souhrné viděla, nicméně oni spíš říkají ta pásma. Sama psycholožka říkala, že IQ jako číslo nerada říká, protože to není vypovídající.
Já si myslím, že je rozhodující i motivace dítěte. Studentík, který si chce dokázat, že je chytrý a chce mít hodnotu co nejvyšší, dá tomu testu maximum, dítko dotažené do PPP, protože musí, to prostě nějak vyplní, jak se mu zrovna chce a má náladu, pak mohou výsledky být zkreslené.
SleepWell 151891
19.8.2019 10:45:15
hele a jako jak "ti prisla zprava"?

To ti prislo postou? Probral s tebou vysledky nekdo ustne?
Lída, 2 děti 140227
19.8.2019 9:41:57
Ahoj,
mě spíš překvapuje, že tam máš uvedenu výši IQ. Já byla s dětmi v PPP v říjnu minulý rok. Se synem kvůli víceletému gymnázium na jaké ho směrovat (zda všeobecné či matematické) a s dcerou kvůli problémům s učením. Syn v 11 letech dělal test WISC III, dcera jiný druh testu dle věku (bylo jí 8 let) a u obou mi jen řekli, že syn je nadprůměrný hlavně ve verbální oblasti a dcera v průměru, ale žádnou hodnotu jsme se tedy nedozvěděli. Taky mi třeba u dcery řekli, že možná by měla i lepší výsledky, ale že psychologické testy dělala jako druhá a také má ve zprávě uvedeno, že již byla patrná únava. Také má pomalejší tempo, problémy se čtením a psaním. Ale také jsme měli slovní komentář k výsledkům, kde mi třeba řekli, že až více dozraje, tak může na tom být podobně jako syn.
Také co jsem četla různě na diskuzi na nadaných dětech, tak tam často maminky uvádí, že z PPP mají jen info zda jsou v průměru nebo nadprůměru a konkrétní hodnoty často nevědí.
Syn tedy dělal ještě před rokem test Centra nadání na rozumové schopnosti (také kvůli gymnáziu, jak to oni vidí a jaké by doporučili, protože oni mají docela o školách přehled) a tam kromě hodnot IQ má také uvedeno, v jaké oblasti je na tom lépe, což pro mě osobně je třeba zajímavé. Nám třeba vyšlo, že má dobré verbální schopnosti, prostorovou představivost. Mysleli jsme si, že je dobrý na matematiku a nakonec vyšlo, že jeho rozložení není tak jednoznačné a doporučení spíše na všeobecně zaměřené gymnázium, že ho máme specializovat až později dle jeho zájmu. Něco podobného mám v plánu udělat později i u dcery, protože s její dys poruchami zatím nějak nevím, jaké jsou tedy její silné stránky a kam jí směřovat, protože bohužel výsledky ve škole hodně věcí zkreslují a myslím, že neoprávněně.
Každopádně zkus se obrátit na toho, kdo dělal psychologické vyšetření a domluvit se s nimi, jak to mysleli a co to vlastně znamená.
 Názory 110 z 32481  [Dalších 32471 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.