| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Drbárny : Děti s poruchou komunikace

O dětech, které se někdy projevují mírně autisticky, začínají pozdě mluvit, mají problémy s porozuměním, moc nespolupracují, někdy vypadají jako neslyšící apod. Jinak jsou normálně inteligentní a šikovné, hrají si s jinými dětmi a mazlí se.
  (?)
 Názory 110 z 32477  [Dalších 32467 >>]
K_at 121378
13.4.2021 18:37:08
Lenko, zadejte to jako nové téma. Ať to nezapadne.
Lenka Řeháková 106476
13.4.2021 18:29:55
Dobrý den,
resim stejný problém s 12 letou dcerou.
Mohu se zeptat jak jste na tom? Pomohla antidepresiva nebo jina léčba?
Lenka Řeháková 106476
13.4.2021 18:22:07
Dcera 12 let ma poruchu mutismus. Doma a v rodinném kruhu komunikuje, je veselá, žádné deprese nemá.
Bohužel ve škole nemluví, pouze když je tazana tak krátce tiše odpoví. Sama od sebe se na nic nezepta, nemá žádné kamarádky.
Psychiatricka ji predepsala Sertralin Actavis. Po přečtení pribaloveho letaku mám značně obavy dávat. Chtěla jsem se zeptat, jestli ma někdo zkušenost s mutismem a užíváním Sertralinu u děti.
Bernardýn 156972
19.8.2019 18:01:07
~:-D~:-D~:-D~:-D~:-D~:-D~:-D no co bys holka dělala kdybys měla dvě děti jedno 168 a druhé 86?~:-D Jako já?

Klidně nech přetestovat - kdekoliv jinde.
A ne neboj nikde se to nepotáhne. Dcera chodí pravidelně do PPP a tam ji testují první testy těch 86 nyní 95 - cvičíme speciální psychomotorické cvičení proto ta změna. Do zprávy jí vždycky napíšou to aktuální kvůli škole.

Jinak já tě chápu protože to sama vidím doma,jak každé dítě uvažuje úplně jinak.
Možná to není klasický test jak už děvčata naznačili.
Na netu nic nebylo??
SleepWell 151891
19.8.2019 16:08:38
to se ale tyka vysetrovani malych deti, kde se resi co mu vlastne je a jak na tom je. Kdyz mluvime o cca desetiletych detech a starsich, tak je vec jina.

V zamestnani se taky nebude domlouvat obrazkama.

Ridwen2 50940
19.8.2019 15:34:21
Tak dysfázie nemusí nutně snižovat verbální iq jako takové, ale schopnost ho uplatnit ano. Tzn. že to třeba v běžně zadávaném testu působí, jako když dítě nerozumí psanému textu, protože nedokáže vyjádřit něco určitým slovem, ale ten koncept v hlavě má - kdyby ho mohlo vyjádřit třeba pomocí obrázku, ukázalo by se, že tomu textu rozumí. Ale to je samozřejmě jenom hypotetické - ty mechanismy jsou komplikované a podstatné je hlavně to, jak si to dítě umí poradit v běžném životě. Hodně dětí s různými "poruchami" se učí kompenzační strategie, které jim pomáhají při učení a zvládání věcí, na které běžně narážejí, ale v takto strukturovaném testu je uplatnit nedokážou.
SleepWell 151891
19.8.2019 14:47:50
to je podobny jak testovat chrome dite, jak by bylo sikovne kdyby bylo zdrave. Absurdni.
SleepWell 151891
19.8.2019 13:47:21
mi rekni, jak chces testovat verbalni iq s ohledem na dysfazii? Dysfazie snizuje verbalni schopnosti = tedy "verbalni iq". Takze v podle me ocekavatelne a v poradku, kdyz takove dite je v teto oblasti podprumerne.

K cemu mi nebo jemu je, ze "kdyby nemel VD", tak by mel IQ treba 130? To je strasne hypoteticky. On v realu JE verbalne pozadu. K tomu jsou pak jine sady testu na zjisteni jak je na tom s predstavivosti, logikou a tak.

V zivote nikoho nebude zajimat, jak by byl chytrej bez VD.
Ridwen2 50940
19.8.2019 11:48:46
Myslím, že stejný test (Stanford-Binetův) dělali v SPC synovi, když mu bylo 5. Porovnává vlastně výsledky toho konkrétního dítěte vzhledem k ostatním dětem stejné věkové kategorie. Synovi tehdy vyšel vysoký nadprůměr, ale jenom proto, že byl hyperlektickej a v tom věku už uměl plynně číst. Kdyby se to zohledňovalo, vyšlo by to úplně jinak. Nám k tomu dali i ten výjezd s vyhodnocením jednotlivých složek, kde bylo vidět, že třeba v matematickém myšlení je v pásmu nižší normy. Nezohledňují se u toho žádné poruchy a děti s AS a ADHD se špatně motivují k něčemu, co je nebaví a nejde jim, takže je dost možné, že váš syn udělal dobře to, co ho zajímalo, a to, co ho nudilo, víceméně pominul. Navíc se v tom odráží momentální kondice dítěte. Žádný vliv na budoucnost to nemá, ale jestli k tomu máte rozpis těch jednotlivých složek, tak je to užitečný indikátor toho, na čem se dá pracovat nebo kde by mohl mít později ve škole problémy. A třeba na testování verbální inteligence může mít velký vliv dysfázie, takže kdyby se to testovalo s ohledem na dysfázii, ty výsledky by mohly být úplně jiné. A až se časem naučí líp pracovat se svým ADHD a kompenzovat tu dysfázku, tak to zase může vyjít úplně jinak. Moc bych se tím netrápila.
Evžíček 52045
19.8.2019 11:27:44
Jestli syna diagnostikovala v TN doktorka Krejčířová, tak bych věřila jí. Mám od ní diagnostikované dva starší syny, oba s VD. U staršího se o dysfázii ještě nemluvilo, ostatní lékaři tvrdili kde co- hlavně mávali autismem....Dr Krejčířová po prvním vyšetření řekla VD ( byli mu 3 roky)i s prognózu vývoje a sedí to na 100%. A je to už hodně let zpátky. Inteligenci zařadila pouze do pásma . U nás tedy předpokládaného( nadprůměr).
 Názory 110 z 32477  [Dalších 32467 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2022 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.