| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Poruchy učení

  (?)
 Názory 110 z 8242  [Dalších 8232 >>]
Majákova 43170
11.4.2024 13:02:37
Přesně 👍
Buřt 147593
3.4.2024 7:44:54
Lído, to jsi napsala moc hezky. Rodič musí v určitý okamžik přestat tak moc pomáhat, každé dítě nebo student si musí najít svůj způsob fungování.
Stejně tak souhlasím s tím, že ty poruchy pozornosti, Add a ADHD apod. jsou rozloženy po spektru děti, spousta z nich i nás dospělých je někde na hranici, myslím, že máme někdy zbytečnou tendenci dívat se na to hodnocení z poraden jako na slovo boží, jako by verdikt ADHD byl buď ano nebo ne a bylo to jasné.
Dnes už se o autismu mluví jako o spektru poruch, od těch nejtěžších případů po nějaké izolované příznaky, úplně stejně to podle mě je s poruchami pozornosti, dyslexiemi apod.
Lída+2 28136
3.4.2024 6:30:59
Bouřko, můj mladší syn má poruchu pozornosti též.
Vím, že to pro ně není snadné.
Bylo na něm si najít něco co mu bude fungovat, aby byl soběstačný jedinec.
Dostal x návrhů, že vůbec netušíme co by mohl používat.
je třetí/čtvrtý(ani nevím) rok v práci a asi ok.

Ale i tento člověk se musí naučit fungovat.

Po roce jsme se s takovým kolegou rozloučili, to opravdu nechceš mít za kolegu v práci.Já mám čerstvou zkušenost, kdy jsme málem skončili v blázinci.
Neopravený výkresy, protože si všechny změny nenapsal/neudělal. Neopravil soubory pro programování, protože neudržel myšlenku. Nepamatoval si kdy to musí odevzdat, případně kde najde kam se kouknout. Pak jsme se jednou bavili a zjistilo se, že mu maminka kontrolovala úkoly ještě na střední škole.

jinak zastávám názor, že každý člověk má svým způsobem poruchu pozornosti, ale na různé věci. Na tváře/čísla/ barvy/tvary/místa a podobně......
Lída+2 28136
3.4.2024 6:18:01
Yuki, já už jsem na seznamu zlé tety 25let.

KAmarádky dávno říkaly svým potomkům: " asi půjdeš na převýchovu k tetě Lídě"

(takže horší už to být nemůže)~t~
Yuki 00,03,07 49504
30.3.2024 12:31:31
toto jsem odmítla s dětmi dělat, zbytečný stres, děcko se sice naučí nějaký ty encyklopedický znalosti, ale zeptej se ho na ně měsíc po testu, možná už týden
navíc se při práci dvě hodiny do školy odpoledne doma dostane do kolotoče, kdy musí být přetažený, mít pocit neúspěchu a rozhodně ho učení nebaví, je jen otázka času, jestli tento způsob odmítne v 7. nebo až 9. třídě

než se takto vzájemně stresovat, je nejmladší na hotelovce a máme doma klid a dobrý vztahy, on nemá problém se sebevědomím
Federika 14090
30.3.2024 11:26:17
Bouřko,
ale to je strašný. Moje děti nedávají dvě hodiny škole ani za týden. Pokud nejde o nějaký velký projekt nebo třeba přípravu na přijímačky. Ale ani tam nikdy nejde o dvě hodiny denně. Vždyť už tráví tolik hodin ve škole!!
Tohle by odradilo, znechutilo, každý dítě.
Jerry G. 159407
30.3.2024 8:44:35
Ah Bourko,


To musi byt hrozne tezke.~:(

Ja si po precteni tehle diskuse uvedomuji jake mame stesti. U nas funguje podobny system, jaky popsala Len. Testy se pisi v testovacim tydnu,
ktery 3x rocne. V el. systemu si muzou najit rozvrh, zadani ukolu, co se v jake hodine probira atd.. Coz mi umoznuje, ze nemusim delat draba. Deti se uci kde si maji najit informace a jak si organizovat cas.. Taky odpada vymlouvani ""Ja jsem to nevedel.""
No jo v 80 letech jsem se jezdila podivat na nadrazi, kdy mu jede vlak.. Ted si to pres 20 let najdu online.
Bouřka 7675
29.3.2024 20:10:12
TaJ, jo, taky má tendence vinit hodně okolí. Ale jak si je vědom svých problémů, tak válčíme s nízkým sebehodnocením až sebenenávistí, má tendence si sebeubližovat a minimálně suicidální řeči. K tomu je rozplocen mezi perfekcionismem a tendencí odsouvat vše nepříjemné. Takže chce mít dobré výsledky, ale neumí se dokopat a pak se proklíná a kolabuje. Furt jsme na tenkým ledě. Pomoc on neodmítá, spíš vyžaduje, ne že by ji extra potřeboval, ale potřebuje parťáka a drába, který ho u toho udrží.
TaJ 81121
29.3.2024 18:33:04
Bouřko, u nás teď úkoly mívají snad je z AJ, přiznám se, že úplně ani nevím, on už si to ty poslední dva roky fakt řídí sám, možná ještě loni občas přišel, když něčemu nerozuměl. A třeba v první třídě první pololetí neměli úkoly žádné, jen měli každý den chvilku trénovat čtení. Později to byly třeba 3 řádky v písance a 5 příkladů. Takže u nás úkoly byly tak na půl hodiny, i s přípravou aktovky, někdy ani to ne. A testů moc nepíšou, pár těch velkých a jinak sem tam...v některých předmětech má třeba 15 známek za pololetí a v některých třeba 3 nebo 4.
TaJ 81121
29.3.2024 18:29:48
Bouřko, rozumím, syn naštěstí z neúspěchu nějaké afekty nikdy neměl, on vlastně do 5.třídy měl i bez učení samé jedničky, později už to úplně samo tak nešlo a sem tam se taky něco nepovedlo, byl z toho někdy smutný, někdy vzteklý, má odjakživa u všeho tendence obviňovat z nějakého neúspěchu okolí, že on za to nemůže...ale vždycky jsme mu říkali, že je to jenom známka a že se s tím vždycky dá něco dělat, nějak to opravit a nic to nevypovídá o tom, jaký je. Ale u některých dětí to asi nestačí. U nás ohledně učení asi pořád trochu řešíme to, že si všechno nechává na poslední chvíli a pak z toho šílí, že je toho moc a nenechá si vysvětlit, že kdyby to dělal průběžně, tak toho nebude mít tolik najednou a takový stres. Vždycky jsem mu byla ochotná s čímkoli pomoct, ale on často prostě nechce a pak se v tom holt plácá. Ale když nechce, tak ho stejně nedonutím~d~
 Názory 110 z 8242  [Dalších 8232 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.