Hilly. |
 |
(24.11.2010 14:59:33) Já malou pozoruji při hrách s dětmi a jsem z jejích projevů dost zmatená. Někdy se chová submisivně, někdy panovačně..taky podle toho, zda jedná s dětmi staršími, nebo mladšími. No a když se snaží manipulovat ty mladší..třeba na ně pokřikuje ať jdou pryč, bere jim hračky, tak jí řeknu, že se to nedělá, tak třeba jde a řekne promiň.. Škoda, že paní psycholožka nenapsala taky nějaký návod co dělat, pokud tedy školku navštívíme a "prozřeme"...Nebo co dělat, když vidíme, že nějaké jiné dítě ubližuje tomu našemu, nebo naše jinému..jak to řešit. Rada paní psycholožky je jen poloviční
|
Tante Ema | 
 |
(24.11.2010 15:39:01) Tohle, co popisuješ, to je ale přece normální dětské chování. Proto mj. chodí děti do školky, učí se tam vycházet s ostatními a to učení vypadá v ideálním případě takhle .
|
|
ajina | •
 |
(24.11.2010 18:35:29) Taky by mě to zajímalo. Naší holčinu raději vyřadili ze školky než, aby se s ní zabívali. Paní učitelku obtěžovalo, že je holka tvrdohlavá a všechno si chce vyřvat. A nemyslím si, že bych jí nějak povolovala všechno, snažím se jí vytyčit hranice, ale pořád to zkouší. Ještě že tu školku nepotřebuji nutně, ale co kdyby jo, asi by jim to bylo jedno.
|
bendis | 
 |
(24.11.2010 20:31:52) Tak sama víte,jaká dcera je,snaží si vše vyřvat a zkouší to.P.učitelce se nedivím,že vás na to upozorńuje,Kdyby tohle dělali všechny děti,tak se z toho zblázní.Já nemám doma taky žádné andílky,ale jsem soudná a chápu i druhou stranu-p.učitelku.No jo,dneska se hraje hlavně na to ,aby chudáčci děti neměli žádné trauma a negativní zkušenosti.Ale pak to taky tak vypadá.
|
Tante Ema | 
 |
(24.11.2010 20:45:22) Hlavně když jedno dítě stabilně torpéduje provoz celé třídy, tak to není tak, že úkol učitele je nechat ostatní děti napospas vránám a zabÝvat se jedním nezvedencem, který má navíc většinou konfliktní a nespolupracující rodiče. Pokud má dítě takový problém, že se nezvládne adaptovat ve školce, musí s ním nejdřív RODIČE ten problém vyřešit, pak znovu do školky. Učitelky ve školce nejsou psycholožky a těžké problémy s chováním nejsou kvalifikované řešit. Kromě toho jsou tam i pro ostatní, normálně socializované děti. Samozřejmě se to, co se děje, musí dobře posoudit, někdy jsou - bohužel- učitelky i třeba obě ve dvojici nepoužitelné a neporadí si s něčím, co je řešitelné docela dobře. Někdy se nechají zbytečně vtáhnout do konfliktu, který pak dostane osobní rozměr a je zle. Bohužel ale děti, které nejsou schopné ve školc fungovat, jsou. A právě jejich rodiče vidí problémy všude kolem, jen v sobě ne. Nakonec na všechno doplatí zase jen to dítě.
|
Pampeliška a Eliška | 
 |
(25.11.2010 7:33:52) Hmmm, tak já jsem se do školky několikrát pokoušela vnutit ale marně - nikdy mi to učitelky nepovolily. Problém u nás nebyl u mé dcery ale u jednoho průbojného synáčka, který mi dceru ve školce soustavně otloukal! učitelky naprosto selhaly, odmítaly cokoliv řešit a do PPP poslaly nás - že prý je dcera přehnaně hodná a neumí se bránit. No, zkončilo to přeřazením do jiné školky - právě na doporučení PPP. Sami jsme se zkontaktovali s matkou agresora a vyšlo najevo, že s ní učitelky nikdy nic neřešily. Synáček se po rozvodu rodičů stál "hlavou rodiny", doslova se doma vše řídilo podle něj - tak jak se v článku píše.
|
Tante Ema | 
 |
(25.11.2010 14:40:40) To je klasika neumětelství při řešení šikany. Školka, kde takto jednají, je k ničemu a asi není jiné řešení, než dát dítě jinam. Ono je teoreticky možné učitelky "přecvičit", ale spíš jen teoreticky a i tak to je na dlouhé lokte. Je to spíš věc charakteru než metodiky. Když se to dějeve škole (a děje se to nepříjemně často), je to ještě horší. Detailní info i návody, jak postupovat, pokud je dítě šikanované, jsou v knížce Bolest šikanování od M. Koláře, vřele doporučuju. Jsou tam i typy, ajk se bránit mašinerii, která dělá z oběti viníka.
|
|
|
Barča 2 kluci | •
 |
(25.11.2010 9:25:47) No my máme takové dítě v rodině. Výchova spočívá v tom, že celá rodina se řídí malou (4). Nesmí se na ni zvyšovat hlas, protože by plakala, když se po ní něco chce tak formou hry, pokud ona sama projeví přání něco udělat tak se jí to musí umožnit (jednalo se o krájení v kuchyni). Ve školce vydržela týden, protože plakala a byla z ní nervózní. Její oblíbená činnost je procházení se obchodními centry - když hlídají babičky tak tam tráví půl dne, protože je na to zvyklá.
|
Paraple | 
 |
(26.11.2010 13:47:09) Skvělá zábava pro dítě - procházení se po supermarketu. To si to rodiče/prarodiče pěkně ulehčili. A to já si raději budu s mým andílkem zpívat, kreslit, chodit na procházky apod.
|
|
|
Paraple | 
 |
(26.11.2010 13:44:34) NO, jo, no, málokterý rodič si přizná, že jeho dítě není úplně v pohodě a že by se s tím mělo něco dělat. Často nechtějí věřit, že je takové a makové, protože by se museli uvědomit svoje chyby.
|
|
|
ajina | •
 |
(25.11.2010 17:43:52) Právě vím jaká je a i přes všechny rady mi přišlo, že mě vůbec paní učitelka neposlouchá. Tak když se chce holka sama obléknout, tak proč jí nenechá. Tvrdila mi, že nezvládá dělat úkoly s dětmi a když jsem tam byla s ní, tak to zvládala úplně v pohodě. Holka neposedí, takže jí musela pořád okřikovat, což jí evidentně obtěžovalo. Většina dětí se tam nudila, asi si myslela, že když jim dá křídy, že si s nimi budou kreslit hodinu a jen té naší cácorce vydrželo nejdéle. Je to prostě o přístupu.
|
|
Paraple | 
 |
(26.11.2010 13:42:36) Souhlasím, že se hraje na to, aby děti neměly negativní zkušenosti a traumata. Ale děti si musí projít i tím negativním, protože se naučí s tím vyrovnávat. Můj andílek se taky snaží kam až může. Samozřejmě mi nevadí, když dělá bordel s hračkama, hlasitě pokřikuje a jinak se projevuje při hraní. Ale když se řekne, že se jde jíst, uklízet apod., musí poslechnout.
|
|
|
|
|