| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Co „pálí“ české školky?

 Celkem 24 názorů.
 suplici 


uciteklam dik 

(30.7.2010 10:00:52)
ja osobne tyto zeny obdivuji,venovat se 26 detem a byt na ne neustale mila i na zaskodniky da hodne sebeovladani.dekuji jim jak pripravili meho syna na skolu,zvladli jeho hyperaktivitu i jeho neustale otazky na ktere mu odpovidaly.~R^~x~
 Ikonie 


poděkování 

(30.7.2010 10:14:38)
My jsme s učitelkami nikdy problém nebyly. Všechny byly úplně úžasné, děti je měly rády. Já bych učitelkou být nemohla, stačí mi dvě. Je to úžasné povolání, které nemůže dělat každý.

DĚKUJEME :-)
 žabica 
  • 

smekám 

(30.7.2010 10:29:36)
mám ze školky zkušenost dobrou i špatnou, ale vzhledem k tomu, že můj syn do školky chodí rád, tak převažují ty lepší zkušenosti.. a podle mých zkušeností to bylo v jeho třídě vedeno hodně odborně, spíš bych řekla, že měly děti na hraní málo času, že byly vedeny k řízeným činnostem, aspoň tak nám to bylo vysvětleno na schůzce rodičů..

Ale jinak učitelkám fandím, nemají to jednoduché a obdivuju jejich trpělivost
 Lucka 345 


Dítě má právo odmítnout 

(30.7.2010 12:07:09)
"Dítě má právo odmítnout činnost, kterou mu nabídnou" - z toho jsem od začátku nervově tekla. Synek na to přišel velice brzo a bez vysvětlování. Po nějaké době jsem zjistila, že vlastně ve školce nedělá vůbec nic z toho, co ostatní děti - kreslení, zpívání, různé hry a tak, dokonce ani Angličtinu, kterou jsem mu platila. Vysvětlení bylo: "On to dělat nechtěl, tak si šel hrát vedle s hračkami." Pokud takové stanovisko zastávají učitelky, těžko se mi doma vysvětluje aby ve školce synek spolupracoval s ostatními dětmi. Naštěstí se mi podařilo ho časem přesvědčit, ale byla to fuška. Nedovedu si představit, jak by s takovým pěkným návykem šel potom do školy...~a~
 Liška s banem :) 


Re: Dítě má právo odmítnout 

(30.7.2010 12:11:03)
Lucko, tak to by mě také naštvalo.
 Radka+ 04/06+12/07 
  • 

Re: Dítě má právo odmítnout 

(30.7.2010 20:54:21)
Naše dcera sice ve školce spolupracuje, ale právě z tohohle důvodu jsem jí po dlouhým přemýšlení přihlásila na angličtinu do jazykovky. Takhle má školku spojenou s povinnostma, ale i zábavou a v jazykovce si připadá děsně dospěle, jako že má svou první velkou povinnost
 Natali+Marťa+Natali+Moni+Zuzi 


Re: Dítě má právo odmítnout 

(2.8.2010 10:35:12)
Ano dítě má právo odmítnout činnost, od toho je učitelka, aby pro děti vylyslela takové činnosti, které děti budou bavit. V předškolním věku dítě vše vnímá velmi citlivě a hlavně je pro dítě VELMI důležitá hra,,,,a já jsem to mu ráda, když budou moci moje dcery ve školce trávit čas tím, co je baví a zajímá a ne tím, co jim zaplatím,,,,, toho, co budou muset, si ve škole užijí až až .
Do 6ti let dítě se u dítěte budují základy osobnosti, a u toho taky velmi záleží, jak jsou naplňovány jeho potřeby ( ne potřeby rodičů). A kvalitní osobnost je pro život důležitější (podle mého názoru, zkušeností a praxe), než to, že ve školce budu znát 50 anglických slovíček , které se pak na ZŠ budu učit znova.... ( průzkumy ukazují, že ve čtvrté třídě se děti v angl. srovnávají, at už měly či neměly angl. v MŠ. Význam to má pro děti z dvojjazyčného prostředí...) Tot můj názor :-) ale respektuji i jiné :-)~;((
 Martina -2 deti 
  • 

Re: Dítě má právo odmítnout 

(3.8.2010 12:37:08)
Přesne toto je můj názor, mám syna, je velmi silná osobnost, první rok ve školce nechtěl cvičit, kreslit..... nikdo ho nenutil, seděl a koukal na děti. Po roce zjistil, že je to vlastně nuda a dnes ho to ve školce baví a zúčastňuje se všeho. Ve školce velmi dobře vědí, proč to dělají, věřte mi. Do školy bude chodit velmi dlouho, čas letí a učit se bude celý život. Není třeba jim to hnusit , když jsou malí a ještě to nepotřebují. Děti ikdyž si hrají , tak velice dobře vnímají dění kolem sebe. A myslím si také, že to, jestli se zúčastní všech aktivit ve školce nemá vliv na jejich inteligenci.Vzpomeňte si na to, jak jsme byli malí my, nikdo po nás žádnou angličtinu nechtěl a ve škole jsme rozhodně nebyli přetěžováni jako jsou dnešní děti. A jsme v mnohém více v pohodě. Proč nutit děti předčasně do věcí, které sami nechtějí. Nechte je hrát, pokud to chtějí , na povinosti je času dost! Buďte zdraví :-) M
 xVictorka 
  • 

Re: Dítě má právo odmítnout 

(3.8.2010 7:28:59)
:-( Tak to chapu, to bych ty ucitelky nejspis sama nakopala celkem do hader.. JDe hlavne o to, ze my bychom dite, ktere se ocividne boji, nemeli nutit, delat nejakou aktivitu, ale pokud je tohle u ditete pravidlem, tak by si kazda spravna uitelka mela najit spojeni k diteti snazit se mu zprijemnit aktivity a motivovat ho! :-)

Takze bych asi ve tvem pripade chtela navratit vsechny financni prostredky na agnlictinu :-O :-)
 Helena 
  • 

Re: Dítě má právo odmítnout 

(4.8.2010 16:18:28)
To je ale sporné, chcete, aby dítě ve školce něco dělalo nebo ne? Jsou děti, které odmítají jakoukoliv činnost byť se učitelka může přetrhnout aby byla práce zajímavá, zábavná...Prostě dítě vše neguje a nechce dělat nic (takových dětí přibývá). Maminka je potom naštvaná na " tu neschopnou " učitelku a nezřídka jí vynadá, že dítě nutí k činnosti.Není se tedy čemu divit, že p. učitelka raději nechá dítě hrát.
 Natali+Marťa+Natali+Moni+Zuzi 


Re: Dítě má právo odmítnout 

(4.8.2010 19:48:46)
Pokud dítě neguje veškerou činnost, tak má nějaký problém a je ho třeba hledat a řešit.
Normální zdravé dítě je ze své podstaty zvídavé, tvořivé, hravé,,,,,kolikrát děti negují právě když na ně rodiče,či někdo jiný, klade přílišné nároky,,,prostě takový podvědomý naschvál, ale opravdu podvědomý,,,dítě si prostě neumí poradit jinak,,,
A rodiče jsou bohužel různí...
 ...j.a.s... 


Myšlenka 

(30.7.2010 17:37:32)
Myšlenka docela dobrá, ale forma se paní Magistře moc nepovedla.
"Každý, kdo ví něco více o tom, jak se v mateřské škole pracuje, však ví, že to rozhodně není pravda." - ví více, ví... to je teda souvětí. A moc nevysvětlila, co všechno učitelky dělají? Vlastně jen napsala, že toho dělají moc, což si dokážu představit, protože prostředí školek znám. Ale myslela jsem, že se dozvím o přípravě učitelek něco víc ne jen to, že toho dělají moc. ~a~
 Natali+Marťa+Natali+Moni+Zuzi 


Re: Pracovní náplň učitelky v naší MŠ 

(2.8.2010 10:24:08)
Příloha pracovní smlouvy č.1

Pracovní náplň


Tady máte část z toho ,co je povinností učitelky, aby jste měli představu,,,


• Je odpovědná ředitelce školy.

Pracovní a organizační záležitosti

• Plní určenou míru přímé vých. vzděl. povinnosti a koná práce související s výchovně vzdělávacím procesem.
• Zajišťuje výchovně vzdělávací činnost směřující k získávání vědomostí, dovedností a návyků dětí, podle daného vzdělávacího programu školy.
• Účastní se porad svolaných vedoucími pracovníky školy.
• Plní příkazy ředitelky školy, zástupkyně ředitelky školy.
• Zastupuje přechodně nepřítomnou učitelku nebo jiného pedagogického pracovníka v rámci sjednaného druhu práce.
• Je přítomna ve škole v době stanovené jejím rozvrhem, v době porad svolaných ředitelkou školy, v době stanovené pro případné přechodné zastupování jiného učitele, v době stanovené pro konzultace s rodiči, v době mimotřídní práce s dětmi a v jiných případech, které stanoví ředitelka MŠ.
• Sleduje přehled zastupování a úkoly dané vedením školy (nástěnka v šatně školy).
• Dbá, aby její jednání a vystupování před dětmi, rodiči i širší veřejností bylo v souladu s pravidly slušnosti a občanského soužití a s výchovným působením školy.
• Hlásí vedení školy plánované akce mimo budovu školy.
• Vykonává dozor nad dětmi po celou dobu pobytu dětí v MŠ do doby převzetí dítěte rodičem nebo jejich zástupcem. Stejně tak provádí dozor při akcích organizovaných školou.
•Zodpovídá za aktuálnost a správnost informací na třídní nástěnce

Výchovně vzdělávací proces


• Zajišťuje komplexní výchovně vzdělávací činnost zaměřenou na rozšiřování vědomostí, dovedností a návyků dětí podle daného vzdělávacího programu školy. Využívá specifických, diagnostických, vzdělávacích a kontrolních metod, včetně individuální práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.
• Na základě školního vzdělávacího programu tvoří vzdělávací program třídy mateřské školy, ve které pracuje.
Vzdělávací program třídy a výchovně vzdělávací proces pravidelně hodnotí – evaluuje.
• Vytváří podmínky pro cílevědomý osobnostní rozvoj dětí, předpoklady pro další vzdělávání.
• Provádí osobní přípravu na VVP, přípravu pomůcek a přístrojů didaktické techniky, přípravu materiálů .
• Vede předepsanou pedagogickou dokumentaci, zejména Přehled výchovné práce, Přehled o docházce a Evidenční list pro děti
Tvoří portfolio dětí
• Řídí se rámcovým programem pro předškolní vzdělávání, místním školním vých. vzdělávacím programem, tematickými plány, případně jinými schválenými nebo zpracovanými dokumenty.
• Provádí soustavné pozorování vývoje dítěte, jeho vědomostí , dovedností a návyků a potřeb.
• Vede soustavnou evidenci o vývoji dítěte - diagnostika dítěte.
• Spolupracuje s rodiči dětí, na požádání rodičů je informuje na třídních schůzkách, popřípadě na individuálně dohodnuté schůzce. Písemně informuje rodiče v případech, kdy je to v zájmu výchovy dítěte.
• Podílí se na vypracování individuálního vých. vzděl. plánu pro děti se zdravotním postižením a pro děti s OŠD
• Podává návrhy na vyšetření v pedagogicko psychologické poradně a SPC.
• Věnuje dostatek individuální péče všem dětem, zejména dětem z málo podnětného prostředí, dětem se zdravotním postižením.
• Oznamuje poznatky, které mohou nasvědčovat tomu, že dítě je v rodině vystaveno týrání, zneužívání, zanedbávání nebo jiným způsobem špatnému zacházení.
• Usiluje o to, aby na základě výchovně vzdělávacího procesu docházelo k soužití lidí různých národností, náboženství a kultur a k respektování odlišností jednotlivých etnických skupin.
• Podává návrhy na odklad školní docházky, na přeřazení dítěte do jiného typu zařízení, na zajištění specializované péče o děti se zdravotním postižením.
• Konzultuje s ostatními učitelkami, ředitelkou, podle potřeby i s pracovníky poradny
( zdravotnického zařízení) a SPC problematiku jednotlivých dětí, především dětí s trvalejšími psychickými a zdravotními potížemi.
• Podle pokynů vedení školy řídí organizační záležitosti své třídy.
• Připravuje se na setkání s rodiči.
• Předává včas rodičům nezbytné informace o akcích školy, nabídce zájmových kroužků, o způsobu přihlašování a odhlašování dětí, o řešení školních úrazů, o spolupráci ap....).
• Podílí se na organizačním zajištění všech mimoškolních akcí - školy v přírodě, plavecké kurzy, maškarní karnevaly, oslavy Dne dětí, výlety ap.
• Podává zprávy o dítěti pro PPP, Policii ČR, sociální odbor.
• Při přechodu dítěte na jinou školu připravuje potřebnou dokumentaci.
• Zpracovává podklady pro celoškolní dokumentaci – roční plány, výroční zprávy apod.
• Doplňuje a aktualizuje údaje o dětech v evidenčním listě dětí, předává tyto změny též ředitelce školy.


Vzdělávání


•je povinna dále se vzdělávat, a to v samostatném studiu nebo v organizovaných formách dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
• Samostatně studuje pedagogickou literaturu, právní předpisy a vnitřní školní normy.


Materiální oblast


• Odpovídá za pořádek ve třídě, za estetický vzhled .
• Kontroluje stav nábytku, pomůcek a hraček ve třídě, informuje vedení školy o nedostatcích.
• Je odpovědná za didaktickou techniku, hračky a učební pomůcky, které jsou trvale umístěny ve třídě, ve které pracuje.


BOZP


• Sleduje vybavení třídy nábytkem ( velikost, vhodnost, bezpečnostní úprava), osvětlení třídy, hluk, teplota, zatemnění před sluncem ap.
• Vytváří, dodržuje a kontroluje podmínky k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí při jejich účasti ve vých. vzděl.procesu v MŠ, též při všech ostatních akcích MŠ.
• Zajišťuje poučení dětí o BOZP a PO
• Vychovává děti k dodržování hygienických zásad a zásad bezpečnosti práce.
• Sleduje zdravotní stav dětí a v případě náhlého onemocnění dětí informují bez zbytečných průtahů vedení školy a rodiče nemocného dítěte.
• Při úrazu poskytne dítěti nebo jiné osobě první pomoc, zajistí ošetření dítěte lékařem. Úraz dítěte zapíše do knihy úrazů.

~;((
 Anusi 


Re: Pracovní náplň učitelky v naší MŠ 

(2.8.2010 20:53:55)
moc Vám děkuji výše uvedený i tento příspěvek. Plně s ním souhlasím. Snad to otevře všem matkám oči, že ve školce nemá učitelka jen náplň práce: hrát si s dětmi.Škoda, že jim došla řeč a k tématu se jich vyjádřilo tak málo.Díky.
 Petula 
  • 

Re: Pracovní náplň učitelky v naší MŠ 

(3.8.2010 0:21:04)
Ucitelky zakladnich a materskych skol maji muj velky obdiv. Maji tak malo penez a jsou ochotne vykonavat tak narocnou praci s detmi!
 xVictorka 
  • 

Re: Myšlenka 

(3.8.2010 7:26:01)
Ahojky,

takze ja mam stredni pedagogicou se zamerenim na materskou skolku, pracuji sice v zahranici, ale presto; skola trvala 5 let, pote je to podle toho,kam pedagozku aradi, jestli do jeslicek, skolky, nebo druziny. KAzdopadne, musime mit celorocni planovani, coz znamena jedno, max 2 velke temata, ktere postupne s detma probirame; tyto temata jim ale take musime nejak vysvetlit a nechat je tazvane "pocitit", coz znamena; Napr. Tema "Zviratka na farme"... --> hudebni a vytvarna vychova, jemna a hruba motorika ditete, visualni a autenticke zazitky...
NEjen rozdelovat temata do techto "vyucnych a naucnych" policek, ale take jeste jake cile u toho sleduji, popr. upevnuji, co by to tema melo detem prinest.
Krome techto planovani : Shrnuti pro rodice, o cem tema je a proc; KAzdy mesic rozplanovat zvlast, planovat a obvolavat vylety, kdo pujde jako doprovod?
A samozrejme dalsi vec, ktera ke skolce pribyva automatick je metodicka rada, coz znamena postupnymi aktivitami dite neco nauict: Treba strihani!
NEjspis jsem zapomnela pulku, co jeste k takovemu "hrani ve skolce" patri, ale v druzine samozrejme k tomuto celem kolobehu pribyva jeste delani domacich ukolu a v jeslickach naucit deti hygiene, ktere neni nikdy dost, prebalovani behem dne, posilani deti na zachod, popr. pokud jsou deti jeste mladsi nez obvykle chodit s nimi sama na zachod, naucit deti jist priborem a pit ze sklenicek!, vseobecne deti naucit pravidlum ve skolce!
Takovej den ve skolce je rozdenely na nekolik fazi, bohuzel je vsechny cesky nevyjmenuju :-(

Takze jen tak okrajove...

;-)

~6~~3~
 Jitka a Matyášek 


Učitelky v MŠ - co jim vytýkám 

(4.8.2010 8:16:08)
Souhlasím s tím, že učitelka v MŠ má zodpovědnost a málo peněz. Ale z druhé strany. Jsem psycholog v PPP a většina učitelek (bohužel zejména těch starších) je prostě nevzdělaná. Nerozumí ani základním pojmům z psychologie (pojmy jako lateralita, paraplegie, suspektní, ADD...), neví, co si představit pod pojmem pedagogická diagnostika, neporadí si s dítětem s jakýmmkoli handicapem, nezná školský zákon (ani tu část o MŠ) atd. Je mi líto, ale za dobu, co pracuji (cca 13 let) mám tuto zkušenost. Navíc moje tchýně pracovala celý život jako učitelka a také ředitelka v MŠ a nezřídka jsem od ní slyšela, že na tu hyperaktivitu nevěří, že když má někdo jakékoli prášky, tak je asi "na hlavu", že děti mají jíst všechno a ne že si nějaká maminka vymyslí, že to či ono dítěti nedávat (dlouhá debata o tom, že dali mléko dítěti, u něhož si to matka nepřála - co když mělo alergii?). Jo a taky nebylo vyjímkou, že dneska si stihla nalakovat u dětí ve spaní nehty a udělat manikuru, protože dětem pustila pohádku z CD :-( Případně toto či něco podobného stihla, když byli na zahradě a děti si hrály. Prostě moje osobní zkušenosti~f~
 Helena 
  • 

Re: Učitelky v MŠ - co jim vytýkám 

(4.8.2010 15:41:50)
Milá Jitko, zajímalo by mě proč tedy nepoužíváte pro ty "nevzdělané staré učitelky" češtinu!Vy psychologové jste zase tak "strašně vzdělaní", že používáte spoustu cizích slov, kterým většina lidí nerozumí místo toho, aby jste se naučili mluvit lidsky a srozumitelně! Co myslíte čemu bude víc lidí rozumět - podezřelé x suspektní ?
 Jitka a Matyášek 


Re: Učitelky v MŠ - co jim vytýkám 

(5.8.2010 7:55:10)
Helenko, snažím se, jenže zprávy, co mi odcházejí z pod rukou, se zase musí držet standartů určených pro poradnu. Naše zprávy jsou ještě v pohodě, ale s lékařskými zprávami si některé paní učitelky nerozumějí už vůbec ~a~ Mě spíš mrzí to, že mi učitelka řekne, že o nějaké lateralitě nikdy neslyšela a že hyperaktivní děti jsou nevychované~e~ Snad už si rozumíme ~;)
 Natali+Marťa+Natali+Moni+Zuzi 


Re: Učitelky v MŠ - co jim vytýkám 

(4.8.2010 19:43:43)
No taky si myslím, že znalost cizích pojmů není tím, co ukazuje na vzdělanost, zejména, když vím kde si to najít,,,,ale přístup, který je tady popsaný a bohužel je to přístup zejména starších učitelek (ale ne všech), které pracují ještě podle učebně direktivního stylu minulého století , které se nechtějí měnit, neboť mnohem jednodušší je direktivně dítě seřvat, udusit, zlomit, než jej naučit komunikaci, spolupráci, odpovědnosti...to je opravdu těžké,,,. Tudíž kdysi se plnily potřeby společnosti a dospělých, ted by se měly plnit potřeby dětí....Ne vždy to tak je a bohužel díky přeplněnosti školek tyto učitelky setrvávají, neboť je nic nenutí k tomu, aby se měnily,,,peníze dostávají od počtu dětí,,,,
No a nejhorší je, když je taková ředitelka,,,,to je mi pak líto dětí,učitelek,rodičů......možná proto vozím svoje děti do 20km vzdáleného města....paní učitelka tady má totiž na stole pořád kleště, že uštípne prsty tomu, kdo sáhne na co nemá....
a propo,,,na www.csicr.cz jsou inspekční zprávy,,,a tam se taky dá vyčíst ledacos,,,
 Ori, 3 děti 


Re: Učitelky v MŠ - naší školce není co vytknout 

(4.8.2010 19:55:00)
Já si na školku nemůžu stěžovat, naše učitelky jsou milé, vzdělané a vzdělávající se, pracují s dětmi s různými handicapy a stíhají to v rámci běžné výuky...hodně to závisí na naší paní ředitelce. Podotýkám že to je státní školka a platí se v ní školkovné standardní - tuším kolem 500,-/m. Pracuje se v projektovém vyučování, ač se o tom nikde příliš nehovoří, děti jsou šťastné, spokojené a odmítají chodit domů. Syn doteď (už školák) si chodí hrát s ostatníma dětma, a paní učitelky miluje a nedá na ně dopustit~x~~s~
 Jitka a Matyášek 


Re: Učitelky v MŠ - co jim vytýkám 

(5.8.2010 8:09:11)
Zcela souhlasím! Je kde to najít, jenže některé se prostě neobtěžují~2~ A inspečkních zpráv jsem četla dost a někdy je to skutečně ~n~ Dokonce jsem sama několikrát rodičům poradila, aby se na inspekci obrátili, protože domluva ve školce nabyla možná.
Pořád se ale bavíme snad o menší části učitelek, které ale kazí "dojem" ostatním. Vlastně jsem chtěla říci, že jsem pro, aby i učitelky MŠ měly VŠ, protože rozdíl mezi mini a třeba mezi učitelkami z prvního stupně ZŠ bývá mnohdy propastný~;((
 mati.h 


Re: Učitelky v MŠ - co jim vytýkám 

(8.8.2010 9:02:28)
Žádná VŠ škola ale nedá patent na rozum. Buď má učitelka vztah k dětem a dělá pro ně maximum
nebo vztah nemá a léči si na nich své ego.~z~
 mati.h 


Můj názor 

(8.8.2010 9:00:53)
Naše mateřské školky jsou na vynikající úrovni, i když i tady se nejdou chyby, hl. v přístupu k dětem, ale už ne tak ve výuce.

Můžu srovnávat např. s Itálií. Tam jsou učitelky pouze jako dozor, děti se tam jen hrají a neprocházejí žádnou výukou. Děti si
do tamních školek rovněž nosí i všechno jídlo a pití.~:(

Je ale nutné dodat, že mnohé malé děti jsou jak z našich tak i z jiných školek někdy frustrovány, některé výjimky začnou i koktat apod.
Je to vždy učitelkou a její neprofesionální psychologickou prací jako příklad: Kamarádka mé mamky byla uč. v mateř. školce. Jednou
šla moje matka pro mého syna do školky a uč. jí řekla, že náš kluk bude ve škole hloupý, protože neumí malovat. Babička se ovšem ozvala
a svého vnuka bránila. Já jsem si pak vzpomněla, že jsem tu učitelku jako dítě sama neměla vůbec ráda, jen komandovala, ve
třídě jsme byli jak na vojně a to mně způsobovalo žaludeční neurózu stejně jako setkání s tehdejší ředitelkou. Naopak velmi
ráda vzpomínám na tři hodné, milé a empatické paní učitelky.~6~

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.