x x |
|
(15.4.2010 9:56:20) Takovou slátaninu jsem už dlouho nečetla. Chudáci studenti jsou vlastně obětmi svých psychopatických učitelů. To se opravdu povedlo. Já bych trestala, trestala a trestala. Ještě v době mých středoškolských studií jsme si k učitelům nedovolili to, co si dovolují nyní studenti a to je nějakých 10 let zpátky. Být účitelem v dnešní době je spíš za trest. Najít odvahu každý den vystoupit před bandou ignorantů s bídným prospěchem, ale obrovským sebevědomím, to chce velkou odvahu. Nemyslím, že by na vině byli učitelé, ale spíš upadající morálka celé spoečnosti a vyznávání pochybných hodnot, jako je sebeprosazování za každou cenu bez ohledu na druhé atd. Jak z to ho ven netuším, myslím však, že základ je v rodině. Jsem pyšná na to, jak mě vychovali mí rodiče a snažím se v podobném duchu vychovávat i své děti, ale bohužel to není snadné, protože agresivita je všude kolem, dokonce už i ve školkách (přijde někomu normální, že na cizí maminku 6 leté dítě vyplázne jazyk?). Jak moje děti prorazí, to je otázkou. Dělám, co můžu.
|
kreditka |
|
(15.4.2010 10:23:41)
|
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 10:31:37) Učitel, který považuje své žáky za bandu ignorantůl, nemá na svém postu co dělat.
|
x x |
|
(15.4.2010 10:37:27) Za bandu ignorantů je považuju já. Kdyby učitel svoji práci neměl rád, tak by se na to za pár tisícovek už dávno vykašlal. Chci tím říct, že učitel to má v dnešní době velice těžké.
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 10:39:07) A z jakého titulu ty nějaké hypotetické žáky považuješ za bandu ignorantů? :¨)
|
x x |
|
(15.4.2010 10:43:51) Důvodů k tomu mám víc než si asi myslíš. Vysvětlování by bylo na dlouhé povídání a na to opravdu nemám momentálně čas.
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 10:48:48) Je stejně pitomé odsoudit paušálně učitele, jako odsoudit paušálně žáky, blbci jsou na obou stranách.
|
x x |
|
(15.4.2010 10:50:37) Vzhledem k poměru žáků a učitelů se jaksi těch pitomců najde víc na straně žáků, že jo .
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 10:54:15) Nojo, ale zas to nemají jako životní poslání. :ú)
|
x x |
|
(15.4.2010 11:02:11) Ale dej pokoj s životním posláním. Vždyť ty středoškoláky či učně nikdo nenutí, aby tam seděli. Můžou jít někde k lopatě a žádný přemoudřelý kantor je tam obtěžovat nebude. "Životní poslání" je fakt trošku zcestná ideologie. Myslíš, že ti učitelé tam opravdu chodí primárně z nějakých ušlechtilých pohnutek? Ty bys do jámy lvové taky šla s myšlenkou, že se ta roztomilá zvířátka alespoň nabaští, když už z toho nevzejde nic jiného?
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 11:06:07) Kdybych učila, rozhodně bych to nebrala jako jámu lvovou. Můj kamarád učí na pardubické fildě a je to jeho vysněné povolání. Miluje to. Dovedu si představit, že bych učila...
|
x x |
|
(15.4.2010 11:12:08) Asi proto, že jsi spíš takový pozorovatel. Kdybys učila 30 let a zažila proměnu žáka do dnešní podoby, asi by Ti toho nadšení podstatná část ubyla.
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 11:16:56) No, je mi teprve čtyřicet :) Před třiceti lety jsem chodila do školy já, to byla jiná doba. Člověk se bál cokoli říct... to ať raděj děti zlobí, než aby se vrátila tahle nálada ve společnosti. Byl to hnus.
|
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(15.4.2010 11:15:08) Taky si ledacos dovedu představit...ovšem skutečnost se od představ obvykle výrazně liší.
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 11:19:14) Vzít si pár hodin na nějaké vyšší odborné škole, proč ne. Na základku bych nešla, děti by se mě bály :)
|
Martina, 2 kluci |
|
(15.4.2010 11:22:16) Nebály Na vyšší odborné škole potřebuješ daleko méně prosazovat svou autoritu než na škole základní.
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 11:26:07) No, to jistě... Já teď uvažuju jen o možnostech reálných, můžu vést tak nějaké kurzy tvůrčího psaní, na základku nemám žádnou aprobaci :)
|
Jája | •
|
(15.4.2010 12:01:33) A jak bys Petro, řešila situaci, kdy kantor normálně řekne dětem 2. ročníku gymplu, aby si otevřely sešity, že jim něco nadiktuje, a jeden blbeček vstane a odvětí, že mu nemá co nařizovat?
Problém je v tom, že školy si drží každého žáčka/studenta, protože za něj mají peníze. Takže kantor je chudák i na střední škole. Dřív jsme se třeba i na střední báli, že by nás mohli za takovéto chování vyhodit, dneska to nehrozí, naopak, za špatné chování je potrestán kantor, že ho neměl dovolit a měl být asertivní a podobné pindy. I proto jsou děcka o hodně oprsklejší a kantorů ubývá, a to i na střednch školách. Na 2. stupni základky a na učňácích dneska učí hlavně masochisti, až odtud odejdou, bude to taková krize, že to ani vyšší platy nespraví.
|
Binturongg |
|
(15.4.2010 12:09:43) Jája - na těch základkách a učňácích záleží na klimatu školy a hlavně na již zmiňovaném talentu a bojovném duchu. Já bych na učňák nechtěla ani za zlatý prase, ale kolegyně (70 let, jedna z nejlepších kantorek, co znám, která téměř celý život učila na gymplu) tam už 3. rok zaskakuje za úču, která s učni vydrží září, v půlce října se zhroutí a do konce roku marodí. Učitelé tam prchají z hodin a vzájemně se s blbečkama srdečně nenávidí. Tato moje kolegyně je jako jedna z mála učitelského sboru dokázala zaujmout a našla k nim cestu. Pravda kamenitou a e ke všem, ale pořád je na tom líp než většina jejích kolegů
|
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 20:45:41) Nenapíše si to, nebude to mít... u takových velkých dětí přece nebudeš kontrolovat, jestli si píšou, nebo ne.
|
Julie79 |
|
(16.4.2010 9:46:31) Petro Neomi, nezlobte se na mě,ale už mi to nedá...čtu Vás tady nějaký pátek a třeba Vám to už někdo řekl,ale Vy absolutně nereagujete na to,co kdo řekne, s prominutím "melete si svou" a tvrdě prosazujete svou pravdu,i když je evidentní,že je třeba pravda někde jinde. Příklad: paní uvedla příklad ze 2.ročníku na gymplu a Vaše odpověď je opravdu zarážející...nešlo o to zda si žák něco napíše či nikoli,ale že vůbec měl tu drzost se ohradit vůči autoritě,kterou by učitelé měli představovat. Mám kamarádku,která učí na 2. stupni základky a jak někdo trefně poznamenal...mám ji taky za masochistku.
Petro,vím,že si v diskuzích můžete reagovat jak chcete,mě se to líbit může i nemusí,a proto i mou reakci berte jako "svobodu slova". Julie.
|
Hanka | •
|
(16.4.2010 14:45:14) Julie,
nešlo o to zda si žák něco napíše či nikoli,ale že vůbec měl tu drzost se ohradit vůči autoritě,kterou by učitelé měli představovat
No, já si zase myslím, že drzost je u puberťáků přirozená (jsem ročník 68 a taky jsme občas byli vůči učitelům drzí, takže si obecně nemyslím, že je to jen problém dnešní mládeže. Pravda, na mobily jsme si je nenatáčeli, protože jsme žádné neměli). A představte si, že IMHO je jistá drzost i dobrá! Člověk se v tomhle věku prostě musí naučit se ohradit či namítat, a to slušně, a taky se musí naučit rozlišovat okolnosti. Někdo se učí prosadit se, někdo se učí zvládat emoce a impulsy, které puberťáky dost cvičí. A specielně situace, kdy si žák odmítá něco zapsat do sešitu, bych ve 2. ročníku SŠ opravdu řešila konstatováním - nechceš, nepiš si, ale bude to při písemce tvůj problém.
Kantorům fakt nezávidím, já bych se rozhodně učením živit nechtěla (učím příležitostně malé skupiny dětí a puberťáků, často směs). Ale na formulace typu že vůbec měl tu drzost jsem alergická; ideální žák je ten, co drží za všech okolností hubu a krok?
|
luckabo |
|
(17.4.2010 10:19:17) Proč držet hubu a krok? My jsme například kreslili karikatury profesorů a dávali je na nástěnku. Nebo jsme svévolně opustili vyučování (3 neodborně suplované hodiny za sebou ke konci) atp. Ale to je něco jiného než prostě nebo sprostě pyskovat kantorovi zpátky a soutěžit s otatními v tom, kdo se míň naučí.
Osobně znám profesora, který se stal na škole ředitelem, ale tuto funkci opustil, protože chtěl učit. Aby mohl uživit rodinu, ještě dělá účetnictví pro několik firem. Nelituje toho, že se vzdal ředitelování, ale říká, že pokud úpadek chování (do toho spadá i vůle nebo chtění se něco dozvědět a naučit) bude pokračovat tímto tempem, tak se na to určitě vykašle.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Blanka | •
|
(15.4.2010 13:36:35) No jo, jenomže studenti na fildě, nebo žáci na základce potažmo na učňáku či střední je asi trochu rozdíl. Já bych neučila ani za nic.
|
|
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(15.4.2010 11:19:08) Jo a poslání...to miluju ze všeho nejvíc...neznám jinou práci kromě učitelování, kde by se tolik lidí ohánělo posláním....může být posláním třeba prodavačka? manažer? ředitel? účetní? Že by se po něm v rámci toho poslání žádala spousta nápadů, volného času věnovaného práci, snášení ústrků v práci...a on by se nedohadoval, že za tohle všechno dostává směšný plat, protože za poslání plat není ani třeba
|
x x |
|
(15.4.2010 11:22:59)
|
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 11:32:02) Já takovou práci znám... tu co dělám já. Pokud člověk píše knihy, všichni se diví, že za to chce dostat zaplaceno. Vždyť jsme přece "věže boží, básníci", tak jaký prachy. A placený je to hrozně blbě, to vás ujišťuju :)
|
Binturongg |
|
(15.4.2010 11:36:40) Věřím - má sestra se psaním živí taky a je jí na houby i červenej diplom z lit. akademie Jojo, kurzy tvůrčího psaní bych sama brala
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 11:40:15) No, u psaní je na houby jakejkoli diplom, tam rozhuduje jen prodej :) V podstatě rozhoduje, jestli si mě vaši zlobiví žáci koupěj :)
|
Binturongg |
|
(15.4.2010 11:47:37) No vidíš a ségra si musí přivydělávat u komerčního seriálu, závislost na kupujících si momentálně nemůže dovolit
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 11:55:47) No, vždyť to není žádná hanba... :)
|
Binturongg |
|
(15.4.2010 12:02:54) Není - hanba je ho sledovat, což činím já
|
|
|
|
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(15.4.2010 12:06:43) Takže si rozumíme
|
|
|
|
|
|
Binturongg |
|
(15.4.2010 10:54:48) Petro - konečně ses dostala k podstatě problému. Blbci jsou na obou stranách, ale ten dementní článek je jednostranný, zavádějící a z hlediska někoho, kdo píše, musíš uznat, že je strašný.
A mimochodem - externista, který sem tam přednáší středoškolákům, není kompetentní hodnotit celkovou úroveň mládeže. Jako domněnka dobré, souhlasím s Tebou, ale nezaštiťuj ten názor svou "praxí"
|
x x |
|
(15.4.2010 10:58:21) To je fakt.
|
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 11:03:54) Nezaštiťuju svůj názor praxí, jen nechci být obviněná, že jsem neviděla živého puberťáka :)
Článek je jednostraný, já reaguje spíš na komentáře, které mě zarazily tím, jak negativní jsou vůči žákům. Mmch, když je tu diskuse o tom, jak má dítě problémy ve škole, tak by všichni hned všechno hlásili, posílaly inspekce, i to, že dítě nemá kamarády, je šikan, ale pokud je tu článek o učitelích, tak jsou zas všichni žáci delikventi :)
|
x x |
|
(15.4.2010 11:10:26) Myslím, že vyhrocený článek si zasloužil vyhrocené komentáře. Nicméně faktem asi zůstává, že kvalita studentů středních škol se dost zhoršila, vzhledem k slabým ročníkům. Když jsem se hlásila já na střední, byl problém se tam dostat, nyní se školy o žákdy div nepřetahují, což se samo sebou odráží i na kvalitě studentů a tím pádem i na projevech v hodinách. Student, který by se dřív stěží dostal na ten nejhorší učňák dnes sedí v lavici na potítku a snaží se o maturitu. A s největší pravděpodobností ji udělá, protože učitelé mají strach nechat propadat atd. Takže takový dnešní maturant trojkař by v době před 10 - 15 lety vůbec matirutu neudělal, protože by na to prostě neměl. Myslím, že to samé platí i o kvalitě vysokého školství, které produkuje velké množství podprůměrných studentů a vysoké školství tím ztrácí svoji dřívější přestiž. Snad nás zachrání dnešní silné ročníky.
|
Myšutka* |
|
(15.4.2010 11:21:13) Souhlasím. To co "leze" ze středních škol je hrůza. Už mockrát jsem narazila u studentů 1. ročníku výběrové VŠ, kde je problém se dostat, na fatální neznalosti. Kdybych já měla takové mezery na gymplu, tak bych ho nedodělala, dneska to stačí na maturitu a přijetí na VŠ. O chování některých jedinců ani nemluvím, já mám naštěstí výhodu, když někdo dělá v hodině čurbes, bez pardonu ho vyhodím a dám mu absenci. Většinou to stačí udělat 1x za semestr. To si učitel SŠ dovolit nemůže. A pochopitelně že čurbes dělají ti, co jsou totálně pozadu, nechytají se a tudíž nudí. Ale na konzultace nepřijdou a ve zkouškovém se diví, že odchází ze školy.
|
Binturongg |
|
(15.4.2010 12:17:27) Učilas někdy budoucí pedagogy nebo přednášela účám????
|
|
Myšutka* |
|
(15.4.2010 12:49:38) V prvním ročníku se, bohužel, někdy řešit musí. Je fakt, že na 90% potížisté velice rychle studium ukončí, ale v době, kdy ještě do školy chodí, je nemůžeš nechat otravovat ostatní .
|
Eva | •
|
(15.4.2010 13:01:29) No ale to je spíš tvůj problém, ne, že nemáš hodiny dost přitažlivé? Pokud se ti tam děcko nudí, tak se nediv.
A to si fakt můžeš dovolit je vyhodit z hodiny? A projde ti to? Co když se mu na chodbě něco stane?
|
Myšutka* |
|
(15.4.2010 13:24:21) Evo, já učím na VŠ!!! Pokud mi do skupiny začne chodit člověk, který na školu jde jenom proto, že "tatíček si to přál" a nechytá se už v první hodině, tak se bude nudit i kdybych se na hlavu postavila a pískala při tom nejnovější hity. A já se nemůžu s látkou zdržet, protože u nás jsou předměty dost provázané, když se zdržím,tak studenti nepochopí látku v jiném předmětě a je z toho lavina.
Takže připouštím, že se najde pár lidí, co se nudí a hodinu si jenom odsedí, protože mají pocit, že mluvím jazykem mimozemských civilizací. Část z nich pak přijde na konzultace a nechá si látku dovysvětlit, případně si sežene doučování, část to vzdá hned a část zkusí dělat čurbes.
Nebojím se takového jedince vyhodit, neb jsou všichni plnoletí a tudíž není můj problém, co pak udělají. Naopak, pokud bych je nechala, tak si brzo některý z jeho kolegů bude stěžovat, že to nechávám být.
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(15.4.2010 17:11:44) Nic ve zlém já na Vš učím ale někoho vyhazovat za nekázeň mě nenapadlo. Fakt je, že na prvácích je občas vidět, že jsou ze SŠ pár měsíců, ale že by to byla taková hrůza, abych je musela vyhazovat. Když začne na cvíku být trochu víc "šumno", ztichnu já a jim to dojde samo. A na přednáškách bývá klid. No já mám naštěstí víc těch starších, tam je to v úplně pohodě.
|
Myšutka* |
|
(15.4.2010 20:20:16) Já to udělám tak 1x za rok, pokud někoho napomenu 3x během jedné hodiny (jde třeba o ukazování mobilu kámošům atp., ne o šeptání, to mě netočí), tak pak prostě jde. Vždycky jsem se pak shodla s kolegy, že s ním měli také potíže. Bohužel se jsme přitažlivý obr pro děti ze soukromých středních škol, kde "tatínek sponzoroval" a pak zkouší tamní manýry i u nás.
Pokud učím vyšší ročníky, nemám sebemenší problém, ten je zpravidla u prvňáků během prvního semestru.
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(15.4.2010 21:10:58) tak to chápu, ono dost záleží na tom, pro jaké typy lidí je obor zajímavý
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binturongg |
|
(15.4.2010 11:22:11) Aha, tak to chápu - dobře, živého pubertála jsi viděla Já učím 12 let, ne teda těch 30,jako Žabátko, proto stojím na straně dětí i učitelů, jelikož na obou stranách se fakt najdou osoby zralé na ukopnutí hlavy (abych taky vložila něco vyhroceného ) - žáků je sice víc než kantorů, ale bráno v procentech - učila jsem i na škole, kde bylo víc blbců mezi kantory...bohužel Zatrpklost učitelů, kteří už jako učitelé zažili vlnu Husákových dětí a sami měli potíže prodrat se k maturitě, velmi chápu, ale holt je jiná doba a je třeba vzít haranty u huby jinak a jinými prostředky, což chce sílu ducha a talent. A to unaveným, vyhořelým a zklamaným pedagogům nevnutíš, ač tím kdysi oplývat mohli...
|
x x |
|
(15.4.2010 11:24:16) Neučím, ale máme to postižení v rodině.
|
Binturongg |
|
(15.4.2010 11:34:11) Aha, tak proto to hodnocení... hm, ale to teda taky nejsi moc kompetentní cokoli hodnotit - názorový second hand neberu
|
|
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 11:30:36) Já si vůbec nemyslím, že učitelství je jednoduchá práce, nebo že je adekvátně ohodnocená, ale taky si nemyslím, že by dnešní děti byly horší než ty za mých časů. My jsme se prostě báli, všichni se báli, byla to doba, když člověku jedna nevinná pitomost zničila život. Na tom není nic pozitivního. Každý tě bude poslouchat, když mu budeš mířit na hlavu bouchačkou.
|
x x |
|
(15.4.2010 12:16:40) Petro v době socialismu jsem chodila na základku a nepřijde mi, že by se někdo bál něco říct. Ovšem myslím si, že dnešní pojetí demokracie tak jak ji vnímají dnešní náctiletí, je poměrně nešťastné. Myslí si, že demokracie = dělat si co se mi zachce. Nemyslím si, že by učitelé byli horší než dříve, ani lepší. Jen je na ně kladen trendy splolečnosti mnohem větší tlak. Ono ani tak nejde o to, něco říct, ale spíš o formu, jakou se to říká, a to není u dnešních mladých nic moc. Myslím, že naprostá většina kantorů se podepíše pod to, že nemá problém s žákem diskutovat, prokud jeho argumenty jsou věcné a slušně podané. Kdo by komunikoval se studentem, který o učiteli mluví jako o ... (dosaď nějaké vyjmenované slovo) a dává mu všemožně najevo že je úplný pitomec. Jak by se Ti kupříkladu líbilo, kdyby se Tě průměrná studentka (maturantka) snažila před celou třídou ne příliš vybíravým způsobem přesvědčit, že 14:5 = 2,4 a že jí vychází na vysvědčení dvojka a ne trojka. Argument? 10:5 je 2 a 4 zbydou, tj. výsledek 2,4..
|
Binturongg |
|
(15.4.2010 13:14:21) Žabátko - asi jste byli průměrná rodina s "neproblémovou" minulostí a členy. Konkrétně u nás ve třídě - a vlastně celé škole - byly hojně zastoupeny děti z rodin, kde rodiče neměli rudou knížku ani "pro forma", popř. měli zákaz různých činností, jejich prarodiče byli buržousti, jimž bolševici zkonfoskovali kdeco a nejenže nám všem hrozil povinný učňák a zákaz studií, když nás nešoupnou aspoň do Pionýra, ale museli jsme se odmalička učit, co se na veřejnosti říká, a co ne. Odposlouchávané telefony a věčné obtěžování rodičů StBáky... Já nevím, u nás jsme se teda báli...
|
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 19:41:53) No, já nevím, na základce se člověk bál, že se nedostane na střední, na střední, že se za účast na demoškách nedostane na vejšku... a pak to prasklo.
CO bych řekla maturance? Pravděpodobně, že je legrační :)
|
|
|
Winky | •
|
(15.4.2010 13:10:53) s poslední větou souhlasím - "každý se bude bát když mu někdo bude stát u hlavy s bouchačkou" - teď se ovšem prohodily role a strany a taky leckdy držitel pistole - teď se bojí ten kantor. Dřív byl učitel "polobůh" a vše co řekl platilo (i to co bylo blbě). Dnes je totální opak - kdy učitel má samé povinnosti a studenti samá práva, a co řekne žák je bráno jako důležitější než to co řekne kantor. Situce je jaksi "upside down" a já osobně si myslím že oba tyhle póly jsou nanic, no ale jak z toho ven....
|
Binturongg |
|
(15.4.2010 13:23:25) Winky - ono taky jak kde. Ale největší bezmoc a vztek člověk zažívá, když si fracek vyskakuje a týrá učitele i spolužáky a nedělá se s tím nic, jelikož jeho papínek vybavil počítačovou učebnu..
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 19:44:04) No, to bohužel není problém školského systému, to je spíš morální problém vedení školy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x x |
|
(15.4.2010 10:42:21) A ještě jedna věc. Myslím, že není daleko doba, kdy ty naše miláčky nebude mít vůbec kdo učit. Finanční motivace mizivá, psychické vypěti obrovské. Absolventi ped. škol převážně končí v soukromém sektoru buď hned po škole, nebo brzy pro procitnutí do tvrdé reality dnešního školství. Učitelé jsou kaksi společností považování za samozřejmý inventář škol, do kterého je možno si kopnout, ale douho to tak asi už nebude.
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 10:47:11) Já bych to neviděla tak tragicky. Jsem ve styku s mládeží dost často, přednáším středoškolákům a nevidím tam žádné infernální sklony. Drtivá většina dětí je normálních. A že někoho natočej na mobil... práce s lidmi je vždycky náročná. Monitorují se hovory na call centrech, monitorují se prodavačky, odbavení na letišti... beru to, že natočit učitele je veřejná kontrola. Pokud by na mé dítě učitel řval, nebo ho napadl, určitě bych chtěla vidět, jak se to odehrálo.
|
Myšutka* |
|
(15.4.2010 10:55:40) Petro, učím na VŠ a už jsem několikrát donutila studenta záznam smazat. Jediný důvod proč jsem to udělala byl, že se před hodinu nedomluvil. Je pár studentů, kteří se domluvili (zlomená ruka, obtížnost látky atp., mě je důvod celkem jedno) a hodinu si nahráli. Ale bez mého souhlasu prostě NE. Mmch. taky jsem už šla jednou vysvětlovat, že učím špatně, protože student smazal kus záznamu a předvedl pouze výsek z hodiny. Vypadalo to, že skutečně učím nesmysl. Moje štěstí bylo, že jiný měl tutéž hodinu nahranou "legálně" a byl ochotný přehrát celý záznam. Jinak naše hodiny jsou nahrávané školou po celou dobu, ale není tam zvuk...
|
|
x x |
|
(15.4.2010 10:57:12) Petro to jistě, ale toto jsou úryvky vytržené z kontextu. To bys musela natáčet každou vyučovací hodinu a z toho si vyvodit důsledky, jak se žák a učitel chovají. Tyto klipy jsou pouze ukázkou vyhrocení situace, které se dají velice snadno žáky zneužít. Učitel je v nevýhodě, těžko bude dokazovat, že se žák chová nevhodně permanentně. Představ si, do jakých by se kantor dostal problémů, kdyby si natáčel své žáky. Janě, velká část studentů je "normálních", ale agresivita u těch "nenormálních" stoupá natolik, že to dokáže učiteli dost znepříjemnit život. Nemluvě o tom, že i ti slušní žáci si rádi na učitele přisadí, když mají tahouny. Jasně že práce s lidmi je těžká, pracovala jsem sama ve službách, takže vím, o čem to je. Myslím, že práce s puberťáky je o mnoho složitější, zvlášť kolektivně.
|
|
|
|
Ema | •
|
(15.4.2010 11:34:53) Učitel, to není post. Škola není firma. Ale osobně si myslím, že brzy budou všechny učitelské "posty" volné a k dispozici lidem tvého formátu. Vřele doporučuji, je to koryto jak bič a konečně by mohli vzdělaní a civilizovaní lidé naše školství vytáhnout z bahna.
|
Petra Neomi | •
|
(15.4.2010 11:36:49) Ty snad považuješ své žáky za bandu ignorantů? :)
|
|
|
Monika | •
|
(18.4.2010 14:44:44) naprosto nesouhlasím!!!!! Myslet si učitel může, co che, zvláště, když je to PRAVDA!!!
|
|
|
Miriam, 4r+2r | •
|
(15.4.2010 21:29:02) No, ak ta rodicia vychovali "trestanim a trestanim a trestanim" a ty si na to hrda, potom lutujem tvoje deti. Stazujes sa na agresivitu dnesnej mladeze, ale propagujes presne to iste. Ja som si tiez vobec nedovolovala na strednej skole (20 rokov dozadu), ale nebolo to kvoli ucte alebo respektu. BALA som sa a myslim, ze takych bola vacsina. Videli sme, ze ti, ktori sa nebali ozvat (aj vramci slusnosti) si to pekne zlizli.
|
|
|