16.4.2010 14:45:14 Hanka
Re: S prominutím kravina
Julie,
nešlo o to zda si žák něco napíše či nikoli,ale že vůbec měl tu drzost se ohradit vůči autoritě,kterou by učitelé měli představovat
No, já si zase myslím, že drzost je u puberťáků přirozená (jsem ročník 68 a taky jsme občas byli vůči učitelům drzí, takže si obecně nemyslím, že je to jen problém dnešní mládeže. Pravda, na mobily jsme si je nenatáčeli, protože jsme žádné neměli). A představte si, že IMHO je jistá drzost i dobrá! Člověk se v tomhle věku prostě musí naučit se ohradit či namítat, a to slušně, a taky se musí naučit rozlišovat okolnosti. Někdo se učí prosadit se, někdo se učí zvládat emoce a impulsy, které puberťáky dost cvičí. A specielně situace, kdy si žák odmítá něco zapsat do sešitu, bych ve 2. ročníku SŠ opravdu řešila konstatováním - nechceš, nepiš si, ale bude to při písemce tvůj problém.
Kantorům fakt nezávidím, já bych se rozhodně učením živit nechtěla (učím příležitostně malé skupiny dětí a puberťáků, často směs). Ale na formulace typu že vůbec měl tu drzost jsem alergická; ideální žák je ten, co drží za všech okolností hubu a krok?
Odpovědět