| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Dyslektici? Mohou být nejnadanější ve třídě

 Celkem 64 názorů.
 Anadar 


Zajímavý článek 

(23.3.2010 9:42:51)
Ano,zejména první část článku popisující problém,přesně odráží moje zkušenosti.
Tyto děti jsou nechány v podstatě jen dobré vůli školy a pedagogů,jak se s nimi bude zacházet.

Syn v prvním ročníku odborné střední školy dostal v pololetí pětku z fyziky.Na dotaz,zda šlo o pětku tzv. čistou,připustila pedagožka,že písemně je tam pár pětek,ale ústně kluk vlastně umí.Syn má v papírech jako jeden z úhelných bodů to,že má být zkoušen hlavně ústně,písemně s časovými úlevami atd.
Pančelka se podle toho neřídí,neboť na předchozím pracovišti tak nebylo zvykem.
Syn je potrestán pětkou z fyziky,pančelka vesele učí dál,jelikož fyzikářů je málo.
 štěpánka 
  • 

Re: Zajímavý článek 

(23.3.2010 10:58:08)
Anadar,
nechci se jen zastávat učitelky, zdá se, že synovi nepomohla ani s "jiným", pro něj vhodným zadáním písemek. Ale opravdu není možné nahradit písemky ústním zkoušením. Vyzkoušet ústně musí všechny žáky a umím si představit, jaký problém v tomto věku bude dělat "nadržování" (tedy lehčí - ústní, ne písemné zkoušení). je-li ale žák na 5, měla by se ona (učitelka) nad svým přístupem zamyslet.~a~
 maja 
  • 

Re: Zajímavý článek 

(23.3.2010 21:32:46)
Tak to je přesný...hlavně aby IVP nemuseli dělat...to je taky moje zkušenost ..." my mu to IVP budeme poskytovat, ale papírově ho dělat nebudeme " :) no a fakt, už 3 roky mu ho poskytujou a prakticky papírově nic. Co by ovšem dělali , kdyby jim přišla nějaká inspekce nebo co , jak by to okecali? Nevím...dokud mu ho poskytujou tak mě to nemusí drtit, ale kdyby začli dělat problémy tak ho hned budu chtít papírově.
 Expertka na všechno 


vzdělávání učitelů 

(23.3.2010 9:47:48)
Netvrdím, že ve školství nepůsobí spousta zkostnatělých pedagogů, kteří nemají o jiný přístup zájem. Je tu ale spousta těch, kteří by rádi, ale vůbec netuší, jak na to. Sama jsem vystudovala učitelství (i když dnes neučím) a nevzpomínám si, že bych během studia obdržela jedinou informaci o tom, jak s dětmi s poruchami učení zacházet. Moje máti učí na ZŠ. Sice mají neustále nějaké školení a kurzy, prakticky každý týden něco, ale všechno je to podle jejích slov naprosto k ničemu. Přednášejí jim většinou naprostí diletanti, kteří se rozhodli živit pořádáním kurzů, protože na tuto činnost je neuvěřitelně snadné získat dotace z EU, a kvalitiu toho, co produkují, nikdo nekontroluje. Všichni učitelé jsou pak naštvaní, protože ztrácejí hodiny a hodiny času posloucháním plků o ničem, a když se chtějí dozvědět něco opravdu podstatného, musejí stejně pátrat sami.
 Binturongg 


Re: vzdělávání učitelů 

(23.3.2010 10:21:55)
Problém je, že se SPU, dnes ADHD řadily vždy do speciální pedagogiky, ačkoli už se o nich měli učit "běžní" učitelé dávno...
 Anadar 


Re: vzdělávání učitelů 

(23.3.2010 10:52:02)
Jo,to je přesný postřeh,viz problém mého syna.Pančelka popírá jeho odlišnost,popírá individuální přístup asi mimo jiné i proto,že se učila učit jen děti bezproblémové a ty,které mají svůj handicap patřily speciálním pedagogům.Přitom Filipa jako středoškoláka už nemusí nikdo učit speciálně,stačí jen respektovat některé jeho handicapy-přednostně zkoušet ústně,předepsat zadání písemky,nechat mu delší čas na vypracování.Já od té ženské nechci,aby Filipa učila odlišnou metodikou,jenom bych chtěla ,aby respektovala posudek a doporučení z PPP.Proč nejde alespoň tohle,na to přeci není potřeba žádné speciální vzdělání?
 maja 
  • 

Re: vzdělávání učitelů 

(23.3.2010 21:36:27)
Když to je těžký...my třeba máme od psychologa předepsaného pedagogického asistenta. No a co myslíš? Chce ho p. učitelka ?... no nechce. A proč? Oficiálně proto, že "to přeci není nutné" a neoficiálně se domnívám, že nechce aby jí někdo koukal pod ruce.
 marionnette 
  • 

Re: vzdělávání učitelů 

(27.3.2010 20:52:29)
problém je, že škola na pedagogického asistenta buď nesežene peníze (lepší případ) nebo nesežene asistenta, protože za ten plat to nikdo nechce dělat.
 narma 


Re: vzdělávání učitelů 

(25.3.2010 2:22:13)
jejku, nebavíme se tu o stejné učitelce...:o))
Musela jsem paní učitelce vysvětlit, že už psychologové přišli na něco jako je pozitivní motivace, trhla rameny a nadále vše ignoruje, ona učí ona dává známky. No a mně se akorát podařilo syna naučit aby si z toho nic nedělal - proti frustrační opatření, které má bohužel i negativní dopad - při svých jiných nadprůměrných schopnostech, chce jít na učnák, protože to prý na střední bude ještě horší, a on si přece nebude ničit nervy a radost ze života.....
 Vlasta 
  • 

Re: vzdělávání učitelů 

(26.3.2010 14:51:23)
Synovi byla v sekundě 8l.gymnázia zjištěna dyslexie, dysgrafie a dysortografické potíže. Když jsme v tercii řešili v ředitelně můj požadavek ústního vyzkoušení z chemie(klasifikace byla panem profesorem prováděna pouze z písemek), aby syn nepropadl, slyšela jsem z úst ředitele: "No víte, ono se vlastně vůbec neví, jak to s těmi všemi dys je, pořád se něco zkoumá, jestli ty poruchy vůbec existují nebo ne" !!! A to jsme už v té době měli vše písemně potvrzeno z PPP včetně doporučení. Takže dnes, když za 2 týdny bude syn psát maturitní písemku z češtiny mě vůbec nepřekvapilo, že pro náš požadavek, aby mohl psát na PC byly stanoveny takové podmínky (vlastní PC dodaný ve velkém časovém předstihu, zajištění kontroly tohoto PC akreditovanou firmou apod.), že jsme to vzdali a jen doufám, že to dopadne dobře.O vzdělání kantorů v této oblasti mám vážné pochybnosti.
 wer 


Re: vzdělávání učitelů 

(12.5.2011 21:12:50)
~q~~t~~t~~t~
promiň, já se názou toho "učitele" chechtám~t~ i když je to k naštvání

já se zase bavila s paní učitelkou "že už se dcera dost zlepšila ve čtení" a ona na to "ale pořád čte nejhůř ze třídy" ~e~~a~ ~8~
 Binturongg 


Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 10:20:21)

S dyslektiky pracuji mnoho let a začínala jsem s nimi.
Ano, mohou být nejnadanější ~:-D ~:-D ~:-D
 štěpánka 
  • 

Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 11:09:15)
Mohou, ale nemusí....~3~~3~~3~
 Yuki 00,03,07 


Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 11:14:30)
stejně tak nadaní nemusí být dys-
 Yuki 00,03,07 


Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 11:14:05)
já sama mám vystudované učitelství taky, a nikde během školy nepadlo slovo o nadaných
teď mám minimálně jeden exemplář doma, třídní taky neví, co s tím, protože se o tom taky ve škole nic neučili, učí se až na synovi :)))
což nmi nevadí, protože ona je snaží a je ochotná se domlouvat i se mnou na postupu, je to fajn
druhý syn má smůlu, učitelka ho nedokáže a podle jejích slov ani nechce nijak povzbuzovat, a on jen tak sám od sebe aktivitou neoplývá
a s tím si nevím rady ani já, ppp dala doporučení, jenže tím se škola řídit může, ale nemusí, je to na uvážení učitele, a učiteli se nechce, takže má syn smůlu

ono totiž není pro nadání podmínkou být dys-, takže kdo není dys-(cokoliv), ten není už vůbec zajímavý

obě učitelky mých synů jsou přibližně stejně mladé, není to o věku a zaběhaných postupech
 Veronika,4 děti 
  • 

Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 12:42:12)
Vzdělávám doma už své třetí dítě.První syn technické nadání,samé encyklopedie.Učitelku uváděl v šílenství,protože už v první třídě perfektně ovládal složení motorů,počítal složité rovnice,apod.Po vystřídání několika škol během 3 měsíců 4 jsme zvolili vzdělávání doma.Druhý syn mimořádně hudebně nadaný prohlásil,že pro něj škola nemá význam,že se bude živit hudbou.Do školy šel v 6 ti letech a uměl už vše co se učí v první a druhé třídě.Takže celou písanku napsal za jediný večer a učitelka mu jí druhý den roztrhala pře dětmi se s cénou ať se na toho debila všichni podívají.Stál před tabulí a všechny děti ho musely kritizovat.Ze školy jsme odešli.Pak následovalo několik dalších škol(podotýkám,že syn byl slušný,nevyrušoval,jen si prostě vyplňoval ty písanky a početnice,které už dávno uměl.Poslední paní učitelka nám v březnu oznámila,ať si ho necháme doma,že se nudí a že doma bude alespoň pokračovat v dalším vzdělávání.Vyběhali jsme papír o dlouhodobé nemoci a pokračovali doma.Dnes studuje konzervatoř a živí se hudbou.Dcera se narodila přidušená.Dle doktorů v pořádku.Po třech měsících mého naléhání ať ji vyšetří neurolog,že se mi v pořádku nezdá se potvrdilo,že je opožděná.Následovala Vojtova metoda,plavání,canisterapie,hipoterapie.Dcera do čtyř let nemluvila a bylo mi řečeno,že už se to nezlepší.No a teď přes všechny mizerné prognózy pánů doktorů dcera dobře mluví,zpívá,hraje na flétnu,jezdí na koni a co se školy týká tak po jednom zápisu,kdy odmítla komunikovat s afektovanou paní učitelkou,která na ní podotýkám přede mnou zařvala ,,To mě ty debilko neslyšíš´´ učím dceru doma.Zpočátku měla problémy se vším psaní,čtení,počítání.Nedokázala spojit dvě písmenka dohromady.Od 2.pololetí čte plynule,píše i diktáty-no písmenka jsou nakloněná do leva-je levačka a prý ji to tak vyhovuje a nemá tu úhlednost na které se tak nesmyslně bazíruje.A popravdě,kdo z nás píše krasopisně.Dá se to přečíst a ani se nemusím namáhat.Bojuje s matematikou,ale každým dnem se to lepší.Dokonce už se těší na zkoušky ve škole.Teď už jen čekám jaké to bude s naším nejmladším.
 Yuki 00,03,07 


Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 14:01:24)
tak to je síla, ale jsi dobrá, že to zvládáš

já jsem o domácí škole taky přemýšlela, ale nechci, nejstarší mě oi to už i přemlouval, že ho to ve škole nenudí, nic nedělá, ten nemá IVP a přitom jen o pár bodů IQ, oba jsou kolem hranice, rozdíl v nich je do 10 bodů, ale pod hranicí mu IVP nedají, fakt logika

ale já nechci, aby pak měl problém s další školou, aby se nebál kolektivu, on totiž kolektivní fakt není, takže aby si zvykl
prostě se toho bojím

ale jinak si taky myslím, že bysme zvládli za jeden rok klidně tři školní a to by asi neprošlo jen tak, takže nevím
 Veronika 4děti 
  • 

Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 15:16:22)
Domácí vzdělávání není problém ani pro děti zdravé ani postižené.Podmínkou je maturita vzdělávajícího.Kolektiv dětem nechybí.Nejsou izolované.Chodí na kroužky,jazyky,hudebka,plavat,cvičit psy.Kluci hráli fotbal,košíkovou.A na střední se zžili bezvadně.Muzikant je na internátě a vychovatelka a učitelé si ho chválí pro samostatnost a odpovědnost.A kamarádů má hodně.Většinou se k nám slízají a tráví u nás víkendy.Jinak zvládat se to dá.Každému vyhovuje jiný režim.My to máme tak,že první stupeń se učí od 10.00 do 13.00 někdy do 14.00.Druhý začínal v 9.00 a končilo se dle potřeby.Vzdělávání jsme rozložili do celého týdne,ale jinak než ve škole.Výtvarku si dělá dcera sama.Vytváří dílka,kdy má chuť,nápady a používá ke svému tvoření všechno možné.Předměty typu prvouka a rodinná výchova jsou z běžného života.Takže na zahradě pěstujeme zeleninu a kytičky.Když jdeme do lesa se psy na procházku sbíráme listy,větvičky a doma je pak popisujeme.Prostě přirozený proces učení ne od 8.00 matematika,v 9.00 čeština,v 10.00 angličtina.U něčeho se zdržíme,něco jde rychle.Často dojdeme k nějakému problému u kterého strávíme třeba celé dopoledne(nedávno dceru uchvátiio zemětřesení).Faktem je,že už učím 10-tým rokem a stále mě to baví.Myslím,že umím lépe hospodařit s časem.K tomu máme ještě chov psů a dcera koně,tak to většinou obhospodařuji já.Myslím,že to naší rodinu obohatilo.Každý má své úkoly,které musí splnit a děti už to dělají automaticky.
 Yuki 00,03,07 


Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 15:42:05)
u mě by nebyl problém se vzděláním nebo se zvládnutím tématu, první stupeň mě opravdu nemá čím překvapit
nemám obavy ani o to, že by ztratili kontakt s dětma, to mají v hudebce, výtvarce...
ale nemají děti pak problém usedět a zvládnout ten zaběhaný systém, na který ve škole narazí: právě ten systém, to, že v pondělí v 8 je hodina biologie bez ohledu na to, že je někde zemětřesení, který ho teď právě zajímá nesrovnatelně víc než nálevníci a o kterým by se v domácí škole mohlo klidně mluvit půl dne, to je to, čeho se bojím jako výsledku domácí školy

v případě mých i v tom probití se kolektivem, neumí to pořádně ani jeden, tak aby to pak nebylo ještě horší, přijít mezi otrlý "loketníky"

nechybí dětem možnost porovnávání se s ostatními? (já neumím házet, ale zase umím nejlíp číst a Pepíček je zase nejrychlejší v matematice, a Tonda nejlíp šplhá)

jen se ptám, fakt mě toto téma hodně zajímá
 Veronika 4 děti 
  • 

Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 19:52:20)
Mám to vyzkoušené na dvou dětech .Přechod do rytmu klasické školy dětem problém nečinil.Jinak to porovnávání jim nechybělo.Kluci měli radost z toho co nového se naučili a soupeření nepotřebovali.Jinak děti je přijímali ve škole normálně.Žádné problémy jsme nezaznamenali.Myslím,že porovnávání já umím lépe číst, ty počítat je zbytečné.Kluci se pak v normální škole snažili pomoci těm co jim to šlo hůře než ostatním.A popravdě jim domácí vzdělávání spolužáci záviděli.Myslím,že soupeření patří do sportu ne do vyučování.Tam by se spíš mělo jednat o spolupráci a sdílení.Někdo do diskuze napsal,že byla manželka ráda,že se kluka zbavila.Myslím,že když si nedokáže někdo poradit s vlastním dítětem,tak to škola těžko zvládne.V normální rodině je rodič přirozenou autoritou a já jsem přesvědčená o tom,že když se svým dětem věnuji a dám jim svůj čas,tak se vlastně vychovávají sami,tím co vidí u mě.Koneckonců jsme jako rodič byla první,kdo je od malička vedl světem a učil je ho poznávat.
Nejsem rodič bez chyb a samozřejmě byly doby,kdy bych dětičky nejraději vystřelila na Mars.Popravdě,kdo z vás se v tomhle stavu někdy neocitl.Občas třeba i vůči partnerovi.(No,u něj se mi to stávalo víc než u dětí).
PS:Omlouvám se za případné chyby a mizerné vyjadřování,ale marodí nám kůň,tak jsou mé myšlenky rušené starostmi o něj.
 Yuki 00,03,07 


Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 20:26:28)
já jsem to nemyslela ve smyslu soupeření a porovnávání se s někým jiným, ale spíš tak, že si uvědomí v kolektivu víc než doma, že každý umí něco jinýho a každý zase něco jinýho neumí, že i ten, kdo pomalu čte může umět dobře počítat, kdo se dobře učí může být poleno na tělocvik

ali jinak u nás by si upadala morálka, učivo by se zvládlo za chvilku a režim dne by šel do háje, i když teď už je přizpůsobivý i ten nejmladší, s ním to prostě nešlo
 Veronika 4 děti 
  • 

Re: Odpověď na titulek :o)) 

(24.3.2010 10:39:28)
Kluci ani dcera nemají problém s tím,že všichni neumí všechno.Jak už jsem psala nežijeme v izolaci od okolního světa.Děti si o tom co se naučily povídaly se svými kamarády.Když jsem učila kluky,tak se ve čtvrté třídě narodila dcera.14 dní mi trvalo všechno to učení a péči o dceru skloubit a to i s koníčky.Vzhledem k tomu,že jsem venkovani,tak jeden den bylo tzv.vzdělávání mimo domov.Kluci měli hudebku,jazyky,plavání a já jsem mezi tím s dcerou absolvovala rehabilitaci,plavání,nákupy a úřady.Doma máme takový týdenní kalendář,kde je vše rozplánována(koníčky,koncerty,sporty,závody,nákupy).Prostě plánovací kalendář.Když byli kluci v osmičce tak se narodil náš nejmladší.Tady už jsem nepořebovala ani těch 14 dní.Všechno běžlo automaticky.Ráno v pět vstát nakrmit syna,pak vyvenčit psy,nakrmit dobytek a připravit snídani.Zhruba v půl sedmé jsem měla hotovo a vyhlížela listonošku s novinami.Pro sebe jsem měla půl hodinky na vlastní snídani a přelouskání novin.Zhruba v půl osmé už seděly děti u snídaně a já krmila toho nejmladšího.Pak jsem postavila na oběd a do devíti si hrála s dcerou.Hudebník ráno hodinku cvičil.V devět začínalo naše vzdělávání.Mezi tím jsem odbíhala k vaření ,nebo zkontrolovala synka v postýlce a občas skoukla co vytváří dcerka v pokojíčku.Ta svůj čas většinou trávila prohlížením knížek,kreslením nebo hraním.Pak následoval hromadný oběd.Po obědě odpadnul nejmladší a dcerka většinou také.V tu dobu měli kluci prostor na to co nepochopili to jsme dovysvětlili.Odpoledne už bylo klidnější.Někdo pověsil prádlo,někdo umyl nádobí,další vyvenčil psy a postaral se o hospodářství.V tu dobu už jsme pobývali všichni venku.Zhruba od 16.00-19:00 měli kluci volno.Večeře se odbývala mezi 19:00-20:00.Pak šly mladší děcka spát.Pohádku četli občas kluci.Dcera měla ráda raději vypravování.Na pohádky moc není.Kolem 21:00 už byl u nás klid.Hudebník zhruba od 20:00-23:00 cvičil.Je to noční ptáče.Myslím,že děcka se dost přizpůsobí a doufám,že jim ten řád zůstane i do dalšího života.
 maja 
  • 

Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 21:43:56)
No právě...já bych nemohla děti učit doma, to "vystřelení na Mars" by asi byl trvalý stav, my si prostě potřebujeme od sebe odpočinout aspoň když odejdou do školy... :)
 Yuki 00,03,07 


Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 16:53:20)
to mě zaujalo - ono se to časem srovná a vyřeší, to asi jo, ale líbí se mi, že už po 25. roce.
syn je neskutečný ignorant, on za to nemůže, ale jak ho něco baví, vydrží u toho několik dní, co ho nebaví, to neudělá správně ani kdyby to byla práce na minutu
a dyspraxi mu nediagnostikovali, ale řekla bych ,že ji má vzhledem ke své horší motorice taky
tak třeba bude jednou moct žít normálně a aspoň svým dtem dokáže zavázat boty, teĎ není schopný se to naučit (možná ale jenom proto, že ho to nezajímá a nevidí důvod, proč by se to měl učit)
 maja 
  • 

Re: Odpověď na titulek :o)) 

(23.3.2010 21:41:24)
To jde učit doma 2. stupeň ??? Já myslela, že jen 1.
 alessandra 


Re: Odpověď na titulek :o)) 

(30.3.2010 19:05:52)
Na toto jedina odpoved.."stastné to děti a stastná to žena..."
 Brita 
  • 

Re: Odpověď na titulek :o)) 

(24.3.2010 19:43:49)
Pokud je pravda vše, co píšeš o učitelkách, s nimiž jste se setkali, jsou to patologické případy a máte mimořádnou smůlu.Nejméně se mi chce věřit tomu, že na dítě u zápisu reaguje učitelka tímto způsobem, navíc před rodičem.Proč jste si to nechali líbit?Mohli jste nakráčet do ředitelny a říct, že na tuto školu ani náhodou, protože...
 narma 


Re: Odpověď na titulek :o)) 

(25.3.2010 2:27:49)
smekám před vámi - obrovská trpělivost a diplomatická cesta proti všem~;)
 Kačislava 


Mám dítě se SPU 

(23.3.2010 11:32:34)
Mám dítě s dysfázií, dyslexií, verbální dyskalkulií a dysgrafií. Není hyperaktivní ani nemá poruchu chování, má asistentku, je integrován v ZŠ, protože jinak je inteligenčně naprosto v normě. Škola ovšem neví, co s ním, a ráda by se ho zbavila (paní učitelka je sice u "normálních" dětí moc prima, ale připravovat dva učební programy ji samozřejmě obtěžuje). A to je prý vstřícná škola! Tak nevím, jak to vypadá jinde :-(
 vetvicka 


Re: Mám dítě se SPU 

(23.3.2010 12:38:14)
Přispěju taky se svou troškou do mlýna. Jsem učitelka 1. stupně ZŠ (9 let praxe). Při studiích jsme se zabývali speciální pedagogikou jen 1 semestr, bylo to moc zajímavé, ale pro práci s dětmi, které mají dys... mi to moc nepomohlo. A v době, kdy jsem ve třídě měla integrovaného žáka kvůli dyslexii mi bylo jasné, že se potřebuji touto problematikou hlouběji zabývat. Navštívila jsem proto několik kurzů s touto tématikou, z nichž jeden byl opravdu dobrý a užitečný (vedla ho paní Olga Zelinková- doporučuju).
Zjistila jsem totiž, že kromě toho, že beru ohled na tyto poruchy učení, můžu také svým žákům pomoct naučit je tyto poruchy učení kompenzovat. A můžu dělat víc než jen nechat se vést doporučeními z PPP. Taky jsem zjistila, že každý žák, který má dyslexii, je schopen něčím tuto poruchu kompenzovat, což mu pak usnadňuje učení. Jde jen o to, pomoct nalézt každému žákovi to, v čem je dobrý a co mu jde lépe. Samozřejmě, že o toto by se měli snažit učitelé i u těch pomalejších žáků. Na 1. stupni máme výhodu, že s žáky pracujeme ve více předmětech a můžeme je lépe poznat. Což pro učitele 2. a 3. stupně může být složitější.
 Lybicka + dva kluci 


Re: Mám dítě se SPU 

(23.3.2010 13:27:08)
ja sama e hrozim co bude, az nastoupime do skoly.... Nevzali nas do jedne zname prazske skoly (proste jsme se nedostali) kde jsme dle meho meli sanci nejak fungovat....Takze od zari zacneme zkouset bezny system. Jsem zvedava, jak to syn zvladne. udelal tedy za posledni 2 roky obrovske pokroky, ale ocekavam, take nejake dys......tak se na to pomalu jiz pripravuji.....(je ambidexter´, ADHD/ADD udajne s LMD ja tedy nic z toho nepozoruji, ale tohle jsou ruzne diagnozy PPP a neurologu...)
 Anadar 


Re: Mám dítě se SPU 

(23.3.2010 14:00:51)
Lybicko,zkoušeli jste Integrál na Praze 2 ? Do první třídy tam nebývá extra nával.Je to sice soukromá škola(školné 20 tis.ročně),ale jsou na poruchy učení specializovaní a vědí jak na věc.
 Petra 12+8 
  • 

Re: Mám dítě se SPU 

(24.3.2010 9:11:20)
Ahoj,
já jsem z Plzně, u syna se problémy začaly vyskytovat už v MŠ, do školy nastupoval již s potvrzenou dys... Měli jsme neuvěřitelné štěstí na paní učitelky, jejich přístup byl opravdu osobní, ohleduplný, přitom důsledný. Syn navštěvuje v rámci školy 1 hodinu týdně ANP, což je hodina zábavné práce paní učitelky s těmito dětmi, dostal speciální karty na pomoc při učení....
Dnes chodí do 5. třídy, v pololetí měl samé 1, a nemám pocit, že by mu něco odpustili (ve třídě měli samé 1 jen 3 děti). Osvědčilo se mi v těch nejhorších časech chodit na konzultace 1 týdně. Stačilo 10 minut sezení, s paní učitelkou a synem jsme probrali uplynulý týden....co se povedlo a co naopak ne.....ale chvála (alespoň malá) musela být vždy.
Opravdu záleží na tom, k jaké učitelce se dostane....
Dřžím palce, ať to zvládnete....
Petra K.
 Sisi + 2 + bříško 


Re: Mám dítě se SPU 

(23.3.2010 14:44:24)
Bratranec je taky dyslektik. Na ZŠ měl problémy obrovské, jelikož učitelka nechtěla připustit, že je dyslektik ani to netolerovala. Ikdyž teta přinesla papír od lékaře s potvrzením, že dyslektik opravdu je, tak ho brala jako ostatní děti a vyloženě ho nechala se trápit. Navzdory tomu ho vzali na gymnázium, kde mu trochu upravili styl učení a přistupovali k němu jinak a dnes studuje medicínu 4. ročník s výbornými výsledky. Když nedávno potkal učitelku ze základky a řekl jí, co studuje, tak jí spadla čelist, jelikož něco takového nečekala.
 Petula 
  • 

Re: Mám dítě se SPU 

(23.3.2010 19:12:22)
Super. Kamarad meho manzela byl take dyslektik a ted je uznavany programator, vystudoval CVUT. Vyborne hovori anglicky :-)
 maja 
  • 

Re: Mám dítě se SPU 

(23.3.2010 21:50:17)
Kačislavo, a víš co mi v souvislosti s tím co píšeš ( my to máme podobně) příjde komické? Úvahy nad tím, že zrušejí speciální školy a všechny děti se budou integrovat :) :) ...jo to by bylo bezva, jenže to by asi museli totálně až na vyjímky vyměnit učitelé za nějaké jiné.
 Iris 
  • 

Jde o to ušetřit, ne pomoci 

(24.3.2010 8:46:10)

"Integrace" dětí se specifickými potřebami do současných škol je vedena snahou ušetřit státní peníze. Náklady na žáka v běžné škole jsou nižší. Že by to vedlo ještě k většímu sociálnímu vyloučení slabších a zhoršení kvality výuky pro všechny státní úředníci jaksi neřeší.
Myšlenka v článku - část standardní výuky pro všechny a část speciální pro srovnávání handicapů a rozvoj nadání mi připadá zajímavá. Nicméně levné by to asi nebylo. Žijeme ve světě slev a tak nějak nám nedochází, že slevy nejsou zadarmo.
 maja 
  • 

Re: Rozsah nápravy 

(23.3.2010 22:01:05)
Pane Vážný, znovu mě to udivuje , už jste to psal někde jinde, že Váš syn ač hyperaktivní na ritalinu s jednou tabletou ráno, se dokáže "navíc" učit ještě 2 a více hodin doma. To mě příjde jak z kategorie SCI-FI. Sama mám hyperaktivní dítě se všemi možnými dys, také na ritalinu , ritalin ale 2x denně ( 1/2 ráno, 1/2 o velké přestávce...kluk je taková "křehká " konstituce ) a opravdu si nedokážu představit, že by doma dělal déle než cca 1/2 hodiny...většinou úkol a čtení a konec. Pokud po něm vyžaduji delší dobu soustředění tak zboří barák, vzteká se, nevydrží se soustředit, mluvím na něj a on mě vlastně vůbec neslyší, kouká všude možně a prostě přestane reagovat. Jak to děláte, že dokážete hyper dítě udržet 2 a více hodin u učení tak, aby Vám to naprosto nezkazilo vzájemný vztah a dítěti neotrávilo učení....odoledne už ten ritalin vyprchá a musela bych ho znovu cpát 1/2 ritalinu aby se soustředil, ale stejně 2 hodiny a víc ???
 maja 
  • 

Re: Rozsah nápravy 

(24.3.2010 13:18:16)
Díky za vysvětlení...myslela jsem si to, že to tak nějak musí být...čili tvrdý, hodně tvrdý nátlak :) .
Tady musím říci, že teda máte asi opravdu poddajného syna, protože ten můj, by se do něčeho takového vmanévrovat nedal.( repektive dal, ale slzy, řev a pod. by rozhodně byly na dnenním pořádku a efekt by tudíž byl minimální ). Prostě bychom se asi nenáviděli...a to mi nestojí za to. Ta půl hodina je u nás úplně na hraně , soustředění jde do háje, blbé řeči a řev se stupňují a veškerá snaha potom už vychází na prázdno. Prostě tu pozornost neudrží a to si myslím, že klasicčí ADHD prostě mají ve většině. Je vůbec s podivem, že to ten váš kluk ustál. .... nechci se vás nijak dotknout, ale tuhle metodu považuji za dost drsnou, ničící vazby v rodině a ne zrovna správnou. Nemyslím si, že ten dril vyváží efekt. Vlastně Vašeho syna obdivuji , že něco takového vydrží... Váš psychiatr ev. psycholog, neurolog tohle schvaluje?
 Kačislava 


Majo, máme to stejně, 

(24.3.2010 13:40:48)
vůbec nechápu, jak ta manželka mohla syna k něčemu takovému donutit. Má v každém případě můj hluboký obdiv, ovšem buď je nadaná nějakými vlastnostmi, které já nemám, nebo se se synem dalo lépe vyjít. U nás někdy i hodinu trvá syna k učení donutit, protože pláče, až z něj slzy stříkají (je to schopen vydržet i hodinu), nebo se "zašprajcuje" a odmítne jakoukoli spolupráci. Zkoušíme to po dobrém, po zlém, lstí a já nevím čím ještě, ale výsledek je stejný - po dvouhodinovém úsilí (z čehož vlastní úkol ale trval 10 minut) jsme s manželem úplně vyflusaní a neudržíme pozornost už ani sami. A to podotýkám, náš syn není hyperaktivní, žádný neurologický nález nemá, ale zato poruchy učení má všechny :-)
 maja 
  • 

Re: Majo, máme to stejně, 

(24.3.2010 20:39:02)
Víš, Kačislavo, mě je spíš toho kluka líto.... máma ta si mohla tuhle volbu ( tudíž být za "donucovací") vybrat, kluk ne. Kluk prostě musí, jinak přes to vlak nejede, jak jsem to pochopila z příspěvku. Vím jaké to je dělat tu "donucovačku", že to někdo vydrží denně 2 a víc hodin, 6 stran hlasitého čtení a pod. tak to se také divím, protože mě by asi kleplo. Ale představuji si, že jsem v kůži takového dítěte. POdle jednoho příspěvku , myslím, že to napsal zrovna pan Vážný: je potřeba si uvědomit, že dys , adhd atd, jsou vlastně formy ""postižení"" a tak se na to dívat: to se mi mimochodem moc líbilo, takové přirovnání. A teď představa : jsem dítě , které má takové "" postižení"" a rodiče si umanou , že ho prostě překonám stůj co stůj, za každou cenu, za každou.... je pro takové dítě výhra taková "donucovačka" nebo není? Já myslím, že ne. Až máma přestane tlačit, co se stane? Je možné, že existuje dítě, které je v takovém přehnaném tlaku spokojené,a dítě které máma bude "tlačit" navěky, ale moc se mi tomu nechce věřit... proto mě zajímá názor na to, co na to odborníci, psychiatr , neurolog a spol... u nás říkají : udělejte co musíte, úkol jeden denně, ne delší než 10 minut, choďte hodně ven, běhejte, sportujte, vybijte energii, hodně si povídejte ( to je ta logopedie) ... a musím říct, že kolikrát "když se tak moc netlačí na pilu, tak jde všechno lépe a snáz ...naše dítě chodí momentálně do 4. třídy ....je tedy fakt , že rozhodně nám dítě nepůjde na gympl :) , ale to nám tam nešlo ani dítě co máme v 6. třídě, které nemá žádné dys a spol...právě proto , aby si užilo "dětství" co to jde....asi to bude o tom, jaké kdo má priority a jestli přijímáme děti takové jaké jsou ( tedy se o to aspoň snažíme) a nebo je tlačíme někam , kde MY jako rodiče je chceme mít. ...aby nedošlo k omylu, já rozhodně jsem PRO tlak, jinak by se samozřejmě děti na všecno vykašlaly, ale pro přiměřený tlak, rozumný....
 Kačislava 


Naprosto souhlasím, 

(25.3.2010 11:09:35)
bavili jsme se o tom s psycholožkou, odobornicí na děti s dysfázií, autismem a SPU, u které jsme nedávno byli a ta nám říkala, abychom domácí přípravu udrželi na maximálně jedné hodině denně. Tak se snažíme to tak dělat včetně fáze "donucovací". Syn na gympl nepůjde určitě, to už je vidět teď, ale kamarádka má 14letou dceru s podobnými poruchami včetně té dysfázie, a ta nakonec nějakou střední školu také zkusí, i když spíše praktičtěji zaměřenou (zemědělka či učiliště s maturitou). Na rodičovské ambice máme dceru, které jde zatím všechno snadno a je velmi ambiciózní (ovšem uvidíme, jak bude/me zvládat pubertu :-) a k čemu bude sama směřovat). Ale nakonec je stejně nejdůležitější, aby byly obě děti spokojené (hlavně se sebou) a dělaly v životě něco, k čemu mají vztah. Sebevědomý řemeslník bez maturity si poradí se životem lépe než zakomplexovaný lékař... Tak hlavně aby to našim dětem s tím sebevědomím vyšlo!
 maja 
  • 

Re: Naprosto souhlasím, 

(26.3.2010 8:17:36)
No je vidět, že se jednotlivé rodiny k problému postaví opravdu různě.... a hlavně jednotlivé děti. Nepochybuji o tom, že mámy by ve většině případů chtěli doma mít dříče, který více méně dobrovolně :) :) pod jejich vedením vstoupí do světa vzdělanců....ovšem každý si pod "vzdělancem" představujeme něco jiného. Jen si myslím, že hlavní by mělo být zhodnotit možnosti dítěte a ne se řídit vlastními ambicemi.
Technický dotaz: vy nemáte pro syna "omezené "úkoly? POkud má syn IVP tak předpokládám, že některé učivo má v omezené míře. Alespoň tak to máme my . Pro názornost: všichni počají do 10 a Pepíček do 5.POtom samozřejmě úkoly máme přizpůsobené schopnostem dítěte. MOžná mi to někde uniklo, ale přeci není možné dostat IVP "jen" na hyperaktivitu, nebo jo?
 Kačislava 


Majo a na co vy? 

(26.3.2010 11:46:37)
My to máme, Majo, taky tak - syn jede pomaleji než ostatní děti. A je to poměrně přesné, když děti počítají do 10, syn počítá do 5, teď to ostatní děti budou probírat do 20, tak syn do 10... Na co máte vy IVP? My ho máme na těžkou expresivní dysfázii...
 maja 
  • 

Re: Majo a na co vy? 

(26.3.2010 13:09:38)
My máme asi všechno :) :) ....těžká dyskalkulie, těžká dysortografie, dyslexie...k tomu porucha pozornosti jako chro chro a hyperaktivita
 Yuki 00,03,07 


Re: Rozsah nápravy 

(23.3.2010 17:50:13)
kdybyste na to měli papír, učitel by dostal přidáno, ale ten váš to kvůli penězům nedělal~x~
 Yuki 00,03,07 


Re: Rozsah nápravy 

(24.3.2010 8:41:08)
my máme sice integraci a IVP na nadání, ale přímo na tom papíru z poradny je tabulka na vypsání pro školu, kde je jednou z kolonek i něco jako přidání platu učitele

a je fakt, že učitel, který dělá druhý osnovy i když třeba jen v jednom přdmětu, a který musí zvládnout se třídou dělat něco a toho jednoho zabavit něčím úplně jiným, a třetímu zase dávat něco jinýho, ten by si za to měl odnýst i nějakou odmněnu, ne jenom poděkování a uznání, a školy osobní ohodnocení většinou už ani nedávají, namají na to nebo je dělí mezi zasloužilý předdůchodce :(
 Lucie, klouček 03, holčička 07 


Ritalin 

(25.3.2010 23:46:10)
Mohl byste mi někdo popsat, jak na veše děti funguje Ritalin, popř. jaké má vedlejší účinky? Mému synovi byl doporučen, ale než se rozhodneme, ráda bych věděla víc. Díky.
 maja 
  • 

Re: Ritalin 

(26.3.2010 7:57:29)
My taky máme dobrou zkušenost, dostali jsme Ritalin až někdy ve 3. třídě a když srovnám výkony dítěte před a po tak nebe a dudy ( a to my zrovna nejsme "výkonostně" zaměřeni). Jde o to, že vlivem Ritalinu se dítě dokáže alespoň na ty 2-3 hodiny soustředit , opravdu se eliminují konflikty se spolužáky as učitelkou .... pak se musí dávka opakovat, nebo už nedávat, protože dítě jde domů po obědě. My to máme tak , že dávka 1/2 tablety ráno a 1/2 o velké přestávce ( dává učitelka). Doma už ten úkol nějak zmáknem bez. O sobotách , nedělích a prázdninách...prostě když nejde do školy ho nedáváme. Výhoda je , že ritalin netvoří hladinu, takže po těch 2-3 hodinách je prostě pryč. ...u toho dávkování: 1/2 je naprostá sranda , syn je totiž strašná žoužel, hubený , nervová soustava hodně citlivá.psychiatr tvrdí, že na jiné dítě by to vůbec nezabralo... takže normálnější dávkování je 1 tableta, dokonce i 2 a více. Myslím, že pod lékařskou kontrolou a v rozumné míře ovlivní dítěti život jedině k lepšímu.
 Kačislava 


A jaký máte nález? 

(26.3.2010 11:57:02)
Ptám se proto, že nám ho neuroložka také nabízela, protože se synovi vyšetření nelíbilo a zlobil tam. Jenže žádný neurologický nález nemá, hyperaktivní není, s dětmi vychází dobře, ty poruchy učení mu způsobuje ta dysfázie, kterou trpí, takže mi to přišlo zbytečné, vlastně by ho bral jen na to, že se vydrží soustředit v kuse jen 20 minut (na učení, lego staví klidně i hodinu :-)). Podle toho, co jsem si vyjela na internetu, mám pocit, že je to spíše lék na neurologické potíže a hypeaktivitu, proto se ptám, na co ho přesně máte?
 maja 
  • 

Re: A jaký máte nález? 

(26.3.2010 13:20:07)
Je to přesně jak píšeš...na hyperaktivitu spojenou s poruchou soustředění...prostě ten prášek zajistí, že se dítě dokáže soustředit, není roztěkané, vydrží sedět , slyší co mu učitelka říká a vnímá jí. ....na "zlobení" jsou jiné prášky , my třeba bereme ještě Risperdal...ten je právě na to , že dítě odbourá částečně chyby v sociálním chování, tedy jakoby méně zlobí ( vychovaný je :) , alespoň doufám, ale v návalu svých problémů jsou chvíle , hodiny, dny, kdy nedokáže svoje chování ovládat) ...zní to jakože bychom dávali klukovi prášky na zlobení ,ale není zlobení jako zlobení...rozjívenost, výkřiky, nadávání, vzteklost, nejapné řeči , nekontrolovatelné pobíhání , neschopnost tohle všechno ovládat přiměřeně tak, aby dítě mohlo normálně fungovat v rodině a ve společnosti tak aby ho okolí vůbec ustálo. Risperdal tvoří hladinu, takže je nutné ho brát pořád, i o víkendu , prázdninách atd. ...pokud ho náš syn nebere, změní se na "raketovou nevycválanou kouli", kterou jen tak někdo nezvládne akceptovat, i já mám někdy problém a to jsem myslím dost otrlá a zvyklá a našeho syna miluju, co teprve paní učitelka, která sice není z kategorie, že by se ho ráda zbavila, ale o nějakém milování nemůže být řeč ... ale bez prášku ho nezvládne ( máme vyzkoušeno :( ) Doufám, že jsem to popsala srozumitelně :)
 Kačislava 


Re: A jaký máte nález? 

(26.3.2010 14:05:52)
Ptala jsem se právě proto, že nevím, zda jsem udělala dobře, že jsem ritalin odmítla. Můj syn má ale vzhledem k té dysfázii (porucha řečového centra) spíš potíže v té logopedicko-grafomotorické oblasti. Také se špatně soustředí a má velmi špatnou krátkodobou paměť, má dyslexii, verbální dyskalkulii, dysgrafii a nejspíš tam bude i dysortografie (je v první třídě, tak ještě nevíme). Ale jako by to byli dva kluci - se školou a učením je to permanentní a těžký boj, ale v momentě, kdy se nemusí učit (odpoledne, víkend) a netlačíme na něj s nějakými neoblíbenými činnostmi, je úplně v pohodě. Tak nevím, jestli by nám ritalin nějak pomohl a jestli je to pro něj dobře. Neuroložka ritalín nabízela, psycholožka ale syna označila za (až na dysfázii) za bezproblémového. Mimochodem - kolik je synovi teď a jak to se školou zvládáte? My máme syna integrovaného s asistentkou na ZŠ, ale teď nám hrozilo, že už tam nebude moci ani do druhé třídy. od třetí třídy uvažujeme o dyslektické třídě (máme jednu školu s takovou třídou poblíž, ale právě bere až od třetí třídy), jenže to bude znamenat rozbití jeho sociálních vazeb a pak budeme mít dva třeťáky dvou na různých ZŠ (máme v první třídě ještě holčičku).
 maja 
  • 

Re: A jaký máte nález? 

(26.3.2010 21:19:53)
taky máme problémy s pamětí ... jedna z diagnoz byla v předškolním věku také dysfázie ... klukovi je 10, 4. třída. První třídu jsme zkoušeli v soukromé spec. škole pro děti s SPÚ , ale ani tam to nešlo...teď je ve specce. státní, bývalá zvš. ...já bych opravdu moc chtěla mít spec. školu pro děti , kde rodiče mají zájem na rozumném vzdělání a aby se tam sešly děti s podobným problémem a ne, že ve škole pro děti s SPÚ jsou polovina z 10 dětí děti s poruchou chování a nezvladatelné. To je moje zkušenost. Pro takové děti pak nemá učitelka vůbec čas na ty s SPÚ, pořád se jen řešilo kdo komu co provedl, jestli těžce autistické dítě s agresivními sklony napadlo Pepíka nebo Toníka. Dokonce tam byly jedni rodiče , kteří říjnu prohlásili, že tohle oni nemají za potřebí, platí to a ještě se dítěti nedostává to co by mělo a dítě právě kvůli těmhle dětem s poruchami chování dali pryč. Kam nevím. My si tohle dovolit nemohli, hledat rychle další specku s běžnými osnovami.( kamarádka tam má kluka v 6. třídě a je to pořád to samé, spíš děti s poruchama chování, které by jinde měli setsakra velké problémy, než děti s SPÚ) Tak jsme to 1. rok vydrželi ale pak to prostě nešlo. ...jinak náš kluk je taky jak dva ...co se týče učení příšerné a co se týče normálního života, tak to docela jde a někdy je i nad svými vrstevníky...hlavně v sociální oblasti.
 irena dve deti  
  • 

RITALIN? NIKDY! 

(9.4.2010 23:25:31)
Pro ty, co chtějí "pomoci" svým dětem (nebo spíš sobě) Ritalinem:

http://www.ritalindeath.com/

Je to lék (nebo spíš droga...), proti které začínají brojit lékaři a rodiče tímto lékem postižených dětí v zahraničí (bohužel v ČR farmaceutická firma distribuující tento lék má opravdu pevné postavení mezi lékaři, vidno z toho, jak rychle a automaticky jej předepisují ...) Prostudujte si mnoho informací nejen na českém internetu, veskrze jsou zkušenosti negativní, mnoho dětí, které užívaly v dětství Ritalin, spáchá nebo se pokusí o sebevraždu v dospělosti.
Asi by bylo dobré se smířit s tím, že mé dítě je trochu jiné (neposedné, hyperaktivní, ADHD,....), většinou z nich vyrostou zcela normální dospělí.
Nám byl Ritalin předepsán psycholožkou v nemocnici poté, co 20 minut mluvila s mou dcerou.
Po přečtení určitých informací na webu A TAKÉ konzultacemi s jinými lékaři jsem opravdu šťastná, že jsem RITALIN své dceři nedala, a mám za to, že je to spíš pro nějaký pocit rodičů (máme opravdové problémy s ADHD, takže vím, o čem mluvím dobře - velmi dobře...)
Ještě něco z wiki: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ritalin
a také se určitě podívejte zde:http://www.cchr.cz/files/Bilakniha_cchr_final.pdf?PHPSESSID=d6hpdqps5b7t5ea80t0lpujf55

Opravdu prostudujte co nejvíce informací, než se rozhodnete k takovéto medikaci u Vašeho dítěte ...


Pokud se nejedná o psychiatrické onemocnění ( kdy je ohrožován život pacienta - schizofrenie, atd....) proč vůbec zatěžovat dítě takovými léky???

CHtěla jsem jen upozornit na určitá nebezpečí, rozhodnutí je na rodičích ...., ale děti by si to asi samy nevybraly ??

Ahoj,
Irena

 Líza 


Re: RITALIN? NIKDY! 

(10.4.2010 21:46:54)
Ireno, tvůj příspěvek je jeden blábol na druhý. V ČR se Ritalin ani zdaleka nepředepisuje každému, naopak jsou u nás doktoři poměrně konzervativní a hned tak někomu ho nedávají, situace je nesrovnatelná například s tím, jak široce se předepisuje v USA.
Pokud píšeš, že je lepší mít dítě neposedné než na Ritalinu - no to rozhodně ano, on se nedává na neposednost.
A pokud jde o to, že dceři předepsala Ritalin psycholožka, to dost těžko. Psychologové léky nemůžou předepisovat.
 krenkovahana 


Re: Ritalin 

(28.3.2010 23:00:48)
Dobrý den,
má dcerka má diagnostikováno ADHD a také jí předepsali ritalin.
Jelikož má ritalin podobné složení jako kokain, pervitin a jiné látky, tak jsme jej zatím nenasadili. Zkoušíme homeopatika. Dostala troje. Stojí 60 Kč, tak jsme si řekli proč to nezkusit... Podle mne to zabírá a je to menší svinstvo... i když ritalin nezavrhuji ( i po tom, co jsem o něm četla).
Jen naše paní učitelka třídní (dceřina) nám jej stále nutí a dokonce nás začala tlačit ke zdi tím, že jí neustále píše poznámky (6 během 14 dní), před tím, než jsme jí řekla, že ritalin brát nebude, tak byla 1 za celé pololetí...
 Christee 


Re: Ritalin 

(29.3.2010 21:39:23)
Můžu se zeptat, jaká homeopatika berete? Jiné léky bych dceři nedala, natož návykové (je jí 12 a má ADHD, dysgrafii a dyskalkulii). Díky.
 Věra 
  • 

Ano je to tak 

(24.3.2010 10:19:33)
syn má dyslexii,dyskalkulii,dysortografii a přesto patřil mezi nejlepší žáky jak na základce tak i na učilišti a dodělal si dvě nástavby s maturitou,jen jsme mu vysvětlili že jeho postižení není omluva ale o to více musí zabrat,ve škole vždy dával pozor aby si učivo nemusel číst tak měl naposloucháno.Nebylo to lehké je ročník 85 tak ještě učitelé se také učili s těmito dětmi pracovat. A na konci základky nám bylo nabídnuto,zda nechce jít na psycho-test pro volbu povolání, musím říci že se neskutečně trefili a syn je ve svém povolání šťastný
 wer 


Re: Ano je to tak 

(28.3.2010 8:13:40)
tak to máte velké štěstí Věro:-)
ale je jasné že to není metoda pro každé dys.... dítě, moje dcera si ze školy moc nezapamatuje,soustředit se neumí,nedokáže,ještě k tomu přesmykává slova, takže když se učí o buku ,ona doma bude klidně mluvit o dubu (nebo jedli), místo jehličí řekne "bodliny" a p. uč. to má za nepřipravenost
naučit ji básničku nám dá zabrat, slova vyměńuje za jiná ,významově stejná


na třídní schůzce jsem se zmínila,jak už hezky čte (fakt se to dá poslední dobou i poslouchat) a že už přečetla jednu knížku SAMA (jinak čte kousek,a kousek já) a paní učitelka mi na to řekla že POŘÁD ČTE NEJHŮŘ ZE TŘÍDY~q~~o~
 Christee 


ADHD, dyskalkulie, dysgrafie 

(29.3.2010 17:44:07)
Ano, je to zoufalé, právě řeším problémy s třídní učitelkou na malém městě. Škola je tu jen jedna, takž přendat ji jinam by znamenalo děsné dojíždění, a informovanost je tu velice malá. Je to děsné, když se jdete bít za své dítě a vidíte, že víte víc, než učitelé...~n~
 Madlaaaa 


Re: ADHD, dyskalkulie, dysgrafie 

(30.3.2010 15:24:12)
Pokud je to alespoň trochu možné, najděte dítěti školu, kde se s poruchami učení u dětí pracuje (a ne se jen o tom mluví ale OPRAVDU pracuje).
Mám dva dyskletiky (18) a (15) a rozhodně se nám to vyplatilo. Každý je jiný. Jeden je nadaný na výtvarnou výchovu- studuje umělecký obor na střední škole, druhý má nevyhraněnou lateralitu(40%levá/60%pravá) věnuje se závodnímu sportua studuje gymnázium (prospěch průměr-ale zatím to jde).
 alessandra 


vzdělávání 

(30.3.2010 19:11:13)
Pročítám příspěvky a nemůže mi uniknout,jak malé množství učitelů se k tématu vyjadřuje...o čem všem to asi svědčí??
 štěpánka 
  • 

Re: vzdělávání 

(5.4.2010 20:27:40)
Zajímavé, z jaké koule věštíš,~t~ že máš přehled o tom, kdo je učitel? Oni sem totiž učitelé (spíš učitelky) chodí hlavně když jsou na mateřské a ti "v procesu" o těchto stránkách třeba ani nevědí....
 Lucie 
  • 

Re: vzdělávání 

(24.7.2012 15:59:45)
Zdravím vás všechny, taky jsem se přišla podělit o svoji zkušenost s dys..v mém případě lexií. Teď je mi 31a jak tu někdo píše, "časem se to spraví", tak nespraví. Dys mi diagnostikovali po kolapsu ve 20letech. Vždycky jsem měla problémy(psala jsem písmenka naopak, nebyla jsem schopná rozeznat levo a pravo, nepřečetla jsem ani za zlatý prase římský číslice, písemky jsem měla na 4, zkoušení na 1, slohy nejlíp za 3 a tak pidikrátký, že to učitelka kolikrát ani nezkousla), ale přes to mamce doktorka nevěřila, že jsem dys. Nikdo, včetně pedagogicko psychologické poradny nepřišel na to, že jsem dys. Pak mi bylo vysvětleno, že to bylo proto, že jsem nadmíru inteligentní, tak se to překonalo. Škola byla pro mě dost psychicky náročná, protože jsem taktak stíhala na dvojky, trojky a občas nějaká ta čtyřka přistála(myslím vysvědčení), a to mi mamka pořád nadávala, že se blbě učím. Teď mám třeba problém při cvičení, neotáčím se na správnou stranu, stále mám problém s římskýma číslama. Není to nic moc pocit, když zjistíte, že celej život jste bojovali s tím, že jste pitomec, kterej se prostě učit neumí a ono nakonec až takový pitomec nejste, ale vrátit čas nelze.
Proto prosím rodiče, když máte podezření, že vaše dítě je dys (cokoliv), tak se nenechte odbýt, pak to bude mrzet i vás i to dítě.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.