katka+katka | •
|
(14.8.2008 8:36:52) Autorka to popisuje jako fajn léta, ale doopravdy by mě zajímalo, jak moc se bavili profesoři, kteří za ně nesli odpovědnost, snažili se je něco naučit apod. Nechci působit staromodně, ale za mě by byl prostě vyhazov ze školy (to píšu jako někdo, koho málem vyhodili z gymplu za chození za školu) Autorce přeju jednu věc, aby šla na vysokou a jednou se stala profesorkou na střední škole a poznala s odpuštěním podobné haranty jako byla ona sama. Já jsem nikdy nebyla zrovna slušňáček ve škole, ale místo toho, abych o tom hrdě psala na rodinu, se spíš stydím, zvlášť když přijedu do "rodného" města a potkám nějakou svou starou učitelku zš
|
Lizzie |
|
(14.8.2008 8:41:20) ...autorka na konci zabrousila do určité formy kání. Byť u nás jsme asi byli dost ,,morálně na výši" a výstřelky omezovali do mimoškolních aktivit typu kalby, kouření a příležitostných hádek s příšernou vychovatelkou na intru (dodnes se mi otvírá kudla v kapse, když si na ní vzpomenu). Proto jsem psala, že tohle mi sedí spíš na základku. Nebo učňák - bez urážky.
|
katka+katka | •
|
(14.8.2008 8:51:24) ať už učňák nebo základka, ten učitel má právo pracovat alespoň v relativním klidu. Reaguju na to, protože u mě před týdnem byla kamarádka ze základky, vystudovala tuším něco na UK (nevím fakultu). Má 5 letá trojčata (takže psychicky toho zvládá fakt dost), nechtěla se vracet do své původní profese překladatelky, ale umí výborně anglicky, takže šla učit na zš (plat nic moc, ale pracovní doba ideální vzhledem k dětem, školka hned vedle školy - prostě paráda). Jenže děti jsou v dnešní době docela neomalené. Teď v květnu jela s třídou na několikadenní pobyt a i když to vypadá jako sranda, že můžou třídu vykopnout z kempu - sranda to není. Ona to skoro zažila, v okolí kempy plné, žádnému dítěti nebylo 15 let, takže za sebe ani omylem neodpovídaly samy, vypadalo to, že s nimi bude nocovat pod širákem. Nepočítám to, že během daného týdne musela křísit několik opilců, pomáhat jim dojít se vyblít na záchod, několikrát navštívila místní pohotovost a řešila s majitelem kempu náhradu vzniklých škod (škod vzniklých tím, že jeden kluk byl prohozen dveřmi chatky apod.)Jak říkám, autorka, ať jde učit, ona jí ta sranda přejde.
|
Lizzie |
|
(14.8.2008 8:53:50) Káťo,
já bych nešla učit ani za nic. Jednak by mě to nebavilo, jednak mě nelákají ty prachy a pak bych na to neměla nervy - vím, jací parchanti na školách jsou. Nicméně tohle jsou ještě mírnější, byť hodně puberťácké, nechválihodné...alotrie. Upřímně řečeno, teď už jsou v kurzu horší případy ze základek i středních škol...ale vždyť ty děti jsou ,,chudinci...a nevyrovnaný...a skoro to neví, co dělaj..." Blablabla.
|
|
katka+katka | •
|
(14.8.2008 8:54:47) Ještě bych zapomněla. Když se vrátila, dala si 2 týdny na "vydýchanou" a poté i tak podala výpověď. Od září jde učit do jazykovky (myslím, že je to pomaturitní jednoleté studium)
|
Lizzie |
|
(14.8.2008 8:58:50) Jo a poznámka..podle jména autorky...není to dcera té Mgr. co sem píše výchovný články?:)
|
katka+katka | •
|
(14.8.2008 9:01:19) Pak jde té paní mgr. výchova čistě teoreticky, ale už ne prakticky
|
|
Anadar |
|
(14.8.2008 10:18:51) Nepochybně ano(Maki bude Marie po mamince,ale k takovému nic moc cool jménu se musí přistoupit kreativně) . A pokusila se nás trošku provokovat-řekla bych že celý článek je přehnaný-ty dětičky určitě nezlobily pořád.To,že někomu ty kousky připomínají devítiletku je pochopitelné ,jedenácti-dvanáctiletí primáni jsou věkěm šesťáci a to ,že je někdo chytrý ještě neznamená,že bude taky hodný.Některé kousky(třeba ten s plísní) naopak svědčí o vynalézavosti svých autorů.Je škoda,že škola takovéto aktivní mozky nezaměstná něčím smysluplnějším.Možná to půjde,až se zbavíme josefsko-tereziánského pojetí vzdělávání. Nepřipadá vám divné,že přenesen ve stroji času,lékař nebo inženýr z roku 1808 by dnes své pracoviště nepoznal,kdežto učitel bezpečně ano?Podlouhlá třída,v čele katedra ,tabule,portrét mocnáře,lavice,mapy-ubyla rákoska,přibyl počítač,duch zůstává stejný.
|
Petra, kluci 17, 6 | •
|
(14.8.2008 11:54:52) Duch zůstal stejný - no to snad ne. Nemám přesnou představu o středních školách, ale základky se od dob mé docházky změnily podstatně. Asi ne úplně všechny, ale ve spoustě je to úplně jiné-třídy krásně barevně vyzdobené, samozřejmostí je koberec, kde děti tráví velkou část výuky, výuka probíhá hrou, užívá se spousta krásných pomůcek, učebnice jsou mnohem atraktivnější než za našich dob, diskutuje se atd. Spousta učitelů se snaží výuku zpestřit, ale zdá se mi, že jim chybí podpora rodičů.
|
olsche |
|
(14.8.2008 12:35:09) Právě že třeba koberec rozhodně není samozřejmostí, samozřejmostí také není spestření výuky a pod. Pomalinku polehounku se to mění, ale méně, než by se mi jako matce líbilo
|
|
|
|
Anadar |
|
(14.8.2008 10:19:35) Nepochybně ano(Maki bude Marie po mamince,ale k takovému nic moc cool jménu se musí přistoupit kreativně) . A pokusila se nás trošku provokovat-řekla bych že celý článek je přehnaný-ty dětičky určitě nezlobily pořád.To,že někomu ty kousky připomínají devítiletku je pochopitelné ,jedenácti-dvanáctiletí primáni jsou věkěm šesťáci a to ,že je někdo chytrý ještě neznamená,že bude taky hodný.Některé kousky(třeba ten s plísní) naopak svědčí o vynalézavosti svých autorů.Je škoda,že škola takovéto aktivní mozky nezaměstná něčím smysluplnějším.Možná to půjde,až se zbavíme josefsko-tereziánského pojetí vzdělávání. Nepřipadá vám divné,že přenesen ve stroji času,lékař nebo inženýr z roku 1808 by dnes své pracoviště nepoznal,kdežto učitel bezpečně ano?Podlouhlá třída,v čele katedra ,tabule,portrét mocnáře,lavice,mapy-ubyla rákoska,přibyl počítač,duch zůstává stejný.
|
nekázanka |
|
(14.8.2008 11:24:15) Trefa, hřebík na hlavičku (až na to, že se jméno Maki "nevyvinulo" z mého křestního jména Marie, ale její taky celkem fádní křestní jméno prozrazovat nebudu, už dost dlouho používá tohle). Nadsázky v tomhle článku najdete celkem dost... Jinak by asi málokdo z nich dostudoval a většina by skončila s dvojkami či trojkami z chování. Řekla bych, že se tím slečna autorka (je už dost dlouho zletilá a myslím, že spousta těch "incidentů" nebyla tak dramatická, paměť malinko zkresluje) chtěla svým způsobem omluvit. Její spolužáky znám, jsou to teď už dospělí, tehdy pubertální jedinci, kteří se v 11 či 12 letech dostali na gympl a z modelu "jeden třídní učitel" padli do středoškolského režimu, kde si museli najednou sami zjišťovat, ve které učebně mají další hodinu, kdo jim bude suplovat, a profesoři jim sice vykali, ale že by je pustili během hodiny na toaletu nebo by jim připomněli, že mají druhý den písemku, to ne.
|
Barča, 2kluci | •
|
(14.8.2008 14:01:57) No já mám syna na víceletém gymplu, už je skoro u maturity, 18 mu bude za půl roku. Když se na gympl hlásil, už tehdy se předpokládalo, že to není základka , kdy jim na konci vyučování učitelka prosebným hláskem opakovala úkoly. Nikdo se s nimi nepiplal a byli hozeni do vody. Také to bylo u některých znát na prospěchu, kdy jedničkáři padli až na čtverky - tam se ukazovalo, kdo na to má a kdo ne. Přesto nic neničili. Nadsázku v tom vidím jen velice mlhavě, spíš mi to připomíná chvástání opožděného jedince.
|
katka+katka | •
|
(14.8.2008 14:06:22) Musím souhlasit. Článek mi nepřijde jako nadsázka nebo lítost nad tím, co dělali. Spíš jako chlubení - hele, co jsme dělali, hele, co jsme si dovolili
|
Varanka + Kateřinka(9/09) |
|
(14.8.2008 14:09:11) U nás se také předpokládalo, že děti mají Víceletá gymnazia za odměnu...předpokládala se nějaká inteligence, ale jak říkám, chodila jsem na průmyslovku, samí kluci, a tohle se tam nedělo!
|
Varanka + Kateřinka(9/09) |
|
(14.8.2008 14:21:11) No kdysi se dělávali příjmačky a na osmiletý se dostali jen děti, který o to měli doopravdy zájem...spousta se jich tam taky nedostalo...
|
Varanka + Kateřinka(9/09) |
|
(14.8.2008 14:34:38) Vidíš, víš o čem mluvím...taky jsem z vesnice a nejbližší osmiletý je 10 km... a určitě by si jako mamina byla raději, kdyby škola raději investovala finance do vybavení a pomůcek místo každoročních oprav
|
Varanka + Kateřinka(9/09) |
|
(14.8.2008 14:39:55) A těch je málo, protože se jim nechce učit jednak za tyhle peníze a jednak ukočírovat dnesšní mládež není doopravdy jednoduché...vím to z praxe jakož to vedoucí zájmového kroužku dětí 8-15 let
|
|
|
|
|
|
Barča, 2kluci | •
|
(14.8.2008 14:23:29) Z odměnu to nevím, ale nám třídní syna na ZŠ řekla, že pro něj je to nejlepší řešení, protože se ve škole nudí. Tudíž rychlejší tempo výuky a vyšší nároky budou pro něj jen dobře. Protože je hodně cílevědomý a do té páté třídy měl asi 10dvojek (za všechny roky) tak se jen bála, aby ustál případné zhoršení známek - no klesl ze samých na dvě dvojky.
Ať vlítl do puberty a provádí různé hovadiny, ničení je pod úroveň jeho i jeho kamarádů. Proto má pochybnost o inteligenci autorky.
|
Varanka + Kateřinka(9/09) |
|
(14.8.2008 14:38:34) souhlasím...moji spolužáci (ze ZŠ) kteří se dostali na osmiletý, jsou ještě dnes jaksi na vyšší úrovni. Nemluvě o tom, že gympl je rozjezd na vysokou...proto počínání autorky a jejich spolužáků mi příjde spíš na úroveň učňáku
|
|
|
|
gekon |
|
(16.8.2008 15:43:10) Myslíte si skutečně, že gympl je za odněnu? A zvlášť ten osmiletý? Podle mých zkušeností nikoli. Gympl vychovává "elitu národa", jak říkala naše nesmírně přísná němčinářka, která se později asi zhroutila... Myslím si, že pokud děti opravdu nejsou rozhodnuty pilně studovat, jít na vysokou a podobně, měli by zvolit jiný typ školy,(osm let je dlouhá doba). Možná spolužáci oné slečny zlobili proto, že byli unavení, přetížení, někteří nebyli na takový nápor zvyklí. Ano, někdo jim měl nastavit zrcadlo, nejlépe rodiče a kvalifikovaný pedagog. Ono se to ale v některých případech lépe řekne, než udělá. Myslím si, že práce učitele je jedna z nejnáročnějších a vyžaduje stejně profesionální přístup, jako u lékaře! Pracovat s myslí lidí není jednoduché!
|
Lizzie |
|
(16.8.2008 23:49:17) gekon,
gympl jsem nestudovala, ale podobný názor jsem slyšela od lidí, kteří ho studovali - oni tedy měli čtyřletý. A říkali, že ti z osmiletých byli často právě v pomyslném středoškolském ,,prváku" přešlí mrazem, kdežto oni se k maturitě dostali celkem ,,svěží." Samozřejmě nelze zobecňovat - někdo je dobrý a v pohodě furt, ale věřím, že i na dost inteligentní děti je to od šestky nápor (středoškolský přístup ke studiu a do toho puberta...).
No a k další části tvého příspěvku...jsou gymply a gymply. Někde mají přísné podmínky a fakt se snaží vychovat lidi, které mají něco v hlavě, ale znám taky gympl, který má titul: ,,učňák mezi gymply...". Takže tak. Je to i o lidech a prostředí.
|
|
|
gekon |
|
(16.8.2008 15:43:20) Myslíte si skutečně, že gympl je za odněnu? A zvlášť ten osmiletý? Podle mých zkušeností nikoli. Gympl vychovává "elitu národa", jak říkala naše nesmírně přísná němčinářka, která se později asi zhroutila... Myslím si, že pokud děti opravdu nejsou rozhodnuty pilně studovat, jít na vysokou a podobně, měli by zvolit jiný typ školy,(osm let je dlouhá doba). Možná spolužáci oné slečny zlobili proto, že byli unavení, přetížení, někteří nebyli na takový nápor zvyklí. Ano, někdo jim měl nastavit zrcadlo, nejlépe rodiče a kvalifikovaný pedagog. Ono se to ale v některých případech lépe řekne, než udělá. Myslím si, že práce učitele je jedna z nejnáročnějších a vyžaduje stejně profesionální přístup, jako u lékaře! Pracovat s myslí lidí není jednoduché!
|
|
|
|
|
|
zuzkasim |
|
(15.8.2008 20:34:13) Určitě je v článku použita nadsázka, ale pravdy tam bude rozhodně taky dost. Já si na svoje léta na střední škole pamatuju velmi dobře. Nedělali jsme všechny tyhle alotria a měli jsme zase pár jiných. Jeden ze silných zážitků pro mě byl, že jsem začila šikanu spolužáka i učitele. Netvrdím, že jsem byla anděl, ale na většině těch vylomenin jsem se aktivně moc nepodílela, tedy aspoň ne na těch nejhorších. Stačí mít ve třídě pár (a to doslova) spolužáků, kteří si prostě padnou do noty a doplňují se. I dnes, po víc jak 10 letech od maturity, jsou to pro mě zvláštní osoby. Na střední školu mám dobré vzpomínky, ale je fakt, že když si uvědomím, co vše si někteří naši učitelé museli zažít, mrazí mě. Naše třídní pak už nikdy žádnou třídu nechtěla a po pár letech ze školství odešla. Jinak nedokážu porovnávat učení na střední škole, ale na základce se toho za posledních 20 let (což můžu osobně srovnat) změnilo opravdu hodně a většina k lepšímu. Asi nejmarkantnější rozdíl je na 1. stupni. Samozřejmě záleží na učiteli, ale i většina letitých pedagogů postupem času změnila metody a přístup (všichni to nebudou asi nikdy, nebuďme idealisti).
|
|
|
|
|