Bety | •
|
(11.10.2007 10:29:35) Myslím, že v dnešní době je celkem moderní dávat dítě do školy s ročním odkladem. Také jsme žádali o odklad dítě, je narozené v červnu, pro sociální nevyzrálost. Rok ve školce bezvadně pomohl, i když by úplně stačil 1/2 rok, pak už ho to ve školce nebavilo. Do dneška přemýšlím, zda to bylo správné rozhodnutí, protože syn je vysoký a děti si z něho čato dělají srandu. Tak na jedu stranu to pomohlo a na druhou stranu mu to teď ubližuje, protože je něčím jiný a to děti neodpouštějí. Přemýšlím o tom, že kdyby chvíli bojoval se sociální nevyzrálostí ve škole, možná by teď byl šťěstňjší, protože by se do kolektivu výškově více začlenil.
|
suzann | •
|
(11.10.2007 11:53:46) těžko, našli by si jinou věc, proč se mu smát. Vlastní zkušenost.
|
|
Xantipa. |
|
(11.10.2007 12:18:51) To je dost krátkozraké, myslet si, že když dítě bude mít přibližnou výšku všech ostatních ve třídě, "lépe se začlení". Přesně, jak říká další příspěvek - prostě si najdou něco jiného. A co se týká toho, že odklad je moderní. Pokud mi to zákon umožňuje, tak v případě potřeby toho využiji. A využili jsme a bylo to jen k dobru syna. Když pak na rodičáku vidím, co zbytečně řeší rodiče některých dětí, které nastoupily do školy v řádném roce a pak bědují, že kdyby to bývali byli věděli, odklad by dítěti rozhodně dali. A raději si ani nepředstavuji, jak muselo být chlapci v 1. třídě, který prostě nebyl schopen číst a závěr z PPP byl - že není schopen číst, protože jeho mozek k této činnosti doposud neuzrál. Takže chlapec musel vlastně znovu opakovat 1. třídu a trauma to pro něj rozhodně bylo. Jenže rodiče prostě měli názor - my taky šli do školy v šesti letech, tak to musí zvládnout a nechali v tom syna plácat. Je prostě fajn, že ta možnost je a nedělá se z toho zbytečná věda, tak, jak to bylo dřív.
|
|
Barča, 2kluci | •
|
(11.10.2007 12:35:31) No můj syn šel o rok později, protože je narozený v listopadu. Poslední rok ve školce se na nás zaměřila p.učitelka a nastalo pro nás "peklo". Naší školku navštívila logopedka a já hloupá požádala o vyšetření - syn se narodil s "uzdičkou na hranici". To byla chyba, paní ředitelka se vyjádřila, že je vše v pořádku, ale paní učitelka se chopila iniciativy a neustále nás nutila, ať pro jistotu na logopedii docházíme - naše paní doktorka neviděla žádný důvod proč by tam měl jít, vyslovoval a vyjadřoval se "normálně". Pak se zaměřila na výtvarnou neschopnost našeho syna se vyjadřovat. Prostě ho Vv nebaví a nikdo ho nenutí tuto činnost vykonávat tak tu byl další Obrproblém a důvod nejít do školy. Nás syn je ke všemu astmatik a tak měla paní učitelka obavy o jeho zdraví (nebývá nemocný) a další důvod pro odklad. Abych měla pokoj navštívili jsme PPP a odklad nám byl doporučen z důvodů přesně nespecifikovaných za jsme byli důrazně upozorněni na nevhodnost vyšetření u jiného psychologa. Moje otázky na podezdření z "pravo-levého" nevyhranění my bylo sděleno, že se to ještě nepozná. No do školy syn normálně nastoupil, první třídu měl samé jedničky jen má problém ve Vv a nyní jdeme na vyšetření opět do PPP kvůli podezdření na dyspraxii. Žádala jsem o jinou psycholožku, leč opět jdeme k té samé. Syn nemá opravdu problém (tedy je hyperaktivní a nepozorný) se psaním, čtením, počítáním, učením se básniček, jen nás trápí nepraktičnost. Já si myslím, že důvodem jsou geny - moje máma je potlačený levák (pouze píše pravou), tchán byl nevyhraněný (bylo mu jedno kterou rukou činnost vykonává). Syn píše pravou, např. háže levou a tak. Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale toto mě právě trápí a chtěla jsem to prostě ventilovat.
|
Xantipa. |
|
(11.10.2007 12:51:40) Já nevím, jak to chodí jinde, ale já si psychologa přesně vybrala. Prostě jsem řekla, že žádám toho a toho, protože k tomu mám své důvody a k jinému chodit nebudu. Vůbec se tomu nikdo nedivil. Copak syn je houska na krámě, aby se přiděloval podle toho, komu padne do ruky?
|
Barča, 2kluci | •
|
(11.10.2007 13:23:18) Já toto vyšetření nikdy nepotřebovala - st.syn 17let. Tak s touto institucí nemám žádné zkušennosti. No u nás to bylo tak, že jsme se s paní učitelkou ve škole domluvili, že ona pošle žádost o vyšetření, ale dá tam požadavek na jiného psychologa. No nepodařilo se. Já nechci odsuzovat psycholožky v PPP, ale opravdu její přístup mě zarazil, nicméně jsem nad tím jaksi mávla rukou, protože jsem věděla, že prostě do školy půjde a hotovo. To byla ta chyba. Vyšetření proběhne v pondělí a čelala jsem na něj od května, tak už tam půjdu, ale při stejném chování se ozvu a to dost razantně.
|
štěpánka | •
|
(11.10.2007 19:22:07) Já to asi nepochopila. Je syn narozený v listopadu a měl jít ještě o rok později, takže by mu bylo v 1. třídě 8 let? To je na hlavu, když neměl žádný problém. Pokud nejste spokojena s psycholožkou, rozhodně k ní znovu nemusíte. Jestliže poradna nemá jiného psychologa nebo nechce poskytnout, můžete jít do jiné. Není pravda, že je přikázáno kam má dítě docházet. Pokud tam nechodíte často, ale třeba jen 1x za rok nebo ob rok, tak se vyplatí zejet i do jiného města.
|
Ráchel, 3 děti | •
|
(11.10.2007 19:48:40) my jsme dokonce nakonec volili soukromou PPP, i když se tam musí platit - stojí to ale za to.
|
Barča, 2kluci | •
|
(12.10.2007 7:54:43) To ani nevím, že existuje. Dá se najít adresa na internetu - my potřebujeme Brno. No po pondělí uvídím jestli budu hledat psychologa nebo nám dají pokoj. Dík za informaci.
|
Leona, 11 a 13 | •
|
(12.10.2007 8:20:33) Taky jsem z Brna a volila jsem nestátní zařízení z jediného důvodu. V první třídě dcera natolik plavala v matematice už v říjnu, že jsme s učitelkou pochopily, že to není jen tak. Chtěla jsem ji objednat do PPP, ale tam měli termín volný hned v dubnu a navíc mi řekli, že problém v matematice nelze diagnostikovat v první třídě, prý se to nepozná. Tak jsem šla do studia LOGO, v Brně jsou tuším tři. Neposkytují jen činnost logopedickou, ale mají i psycholožky a pracují i s těmito dětmi. Navíc si dcera nesedla s jednou psycholožkou, klidně nás dali k jiné a bylo po problému. Chodíme tam občas na vyšetření, aby škola měla papíry, a když to bylo potřeba, chodili jsme i častěji. Pokud si vzpomínám, platila jsem za vystavení papíru, jinak nic.
|
Barča, 2kluci | •
|
(12.10.2007 10:30:55) Díky moc, klidně si sezení zaplatím, mě vadilo, že mluvila se mnou jako z dementem co nezná ani svoje dítě. Navíc podle ní žádná "vada dys....." se nedala u něj zjistit, tak jsme tam byli zbytečně.
|
Šíšovi |
|
(2.11.2007 9:07:33) Ahojky, já jsem taky z Brna a mám velmi dobrou zkušenost s logopedkou Žákovou a psychologem Bubrinkou, kteří působí v "Bílem domě", byla jsem se synem i v logopedické školce na Veslařské na konzultaci, ale myslím si, že paní Žáková se dívá na tyto problémy víc do hloubky a určitě poradí lépe.
|
|
|
|
|
|
Barča, 2kluci | •
|
(12.10.2007 7:51:52) Pochopila, přesně tak. Opravdu paní učitelka si nestěžuje na "studijní výkony" mého syna, jen má prostě problém v hodinách pracovní činnosti - je nešikovný. Já jsem upozorňovala na problém z pravo-levou orientací, paní učitelka to chápe, paní psycholožka mi před dvěma lety řekla, že se to nepozná !?
|
štěpánka | •
|
(13.10.2007 18:14:24) S tou pra-levou orientací mohou mít pravdu. u některých dětí je to úplně jasné ještě ve školve, u některých se to nevyjasní ani během 1.stupně ZŠ. Taky jsou lidi, kteří prostě nemají jednu ruku zcela dominantní a může jim vyhovovat dělat některé činnosti levou a jiné pravou. Teď jde o to, co očekávat od návštěvy ped-psych poradny. Pokud jen papír na "diagnózu" dispraxie, je to asi málo. Pokud má dítě problémy, asi by měli poradit, jaké činnosti jsou pro ně vhodné, aby si tuto oblast "vylepšilo". Vhodné je i docházet do poradny a nechat si od nich pomoci v motivaci, apod. Nutný je ale dobrý psycholog. Nejspíš to bude tak, že to že mu něco nejde ho odrazuje o opakování činnosti. Ale taky záleží na učitelce. Moji kluci měli ve 2. třídě přinést do školy kus látky, knoflíky a jehlu s nití. Samozřejmě se učili přišívat knoflíky. Učitelku obdivuju, na tohle bych u tak malých dětí nervy neměla. Náhodou to kluci řekli na logopedii a milá logopedky se smála, že její kluci před 20ti lety byli označeni za neschopné, protože jim to v té 2. třídě tak moc nešlo.... Hrozně se divila, že to v těch osnovách zůstalo.
|
Barča, 2kluci | •
|
(15.10.2007 13:11:39) Tak máme návštěvu PPP za sebou. Žádnou dis (nebo dys) nemáme - zatím. Vodící oko je pravé, ruka také, ale někde prostě upřednostňuje levou. Žádné speciální cvičení nemáme. Možná, ale opravdu možná budeme dyslektici - máme se věnovat spíš gramatice protože se zaměňováním nebo vynecháváním písmen nebo číslic nemá problém. Papír dostaneme jen na to, aby měl více času v hodinách pracovní činnosti. Kontrola není nutná, kdyby byl nějaký problém máme zavolat. Závěr : ještě že máme perfektní paní učitelku, která vlastně ten čas mu dává už od první třídy (to jsme žádali o vyšetření a proběhlo až nyní ve druhé).
|
Líza |
|
(15.10.2007 14:13:10) Hlavně že při vyšetření nebyl žádný problém, jak ses bála.
|
Barča, 2kluci | •
|
(15.10.2007 14:57:49) No já se na paní psycholožku připravovala celý víkend. Nedala jsem jí šanci. Samozřejmě s rýpla, proč je ve škole, když dopodručila odklad. Tak jsem jí řekla, kam by ho asi tak dala, když se ve školce nudil a nechtěl tam chodit. Také jsem jí zdůraznila, že naše paní učitelka s ním nemá žádný problém v učení, ale jen v té pracovní činnosti. Opět si neodpustila, že je moc živý, jestli o tom víme - máme ho opravdu skoro 8let, tak o tom asi něco víme. No nic jsem pevně rozhodnutá, že při příštím problému prostě vyhledám psychologa sama.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Šíšovi |
|
(11.10.2007 13:26:45) Rozhodně si myslím, že rozhodnutí dát své dítě o rok později do školy jen proto, že je to moderní je dost mimo... Každá máma by měla vědět sama, jestli bude dítě schopné naučit se psát a počítat, nebo ne:) Je i spousta odborníků, kteří mohou posoudit věc objektivně. Jo, a když se budete snažit dítě formovat tak, aby se nikdy nelišilo a vštěpovat mu, že tak je to správné, tak teda nic moc. (To tu bylo za totáče, ne...) Prostě to všechno berte sportovně!!!!!!
|
Ráchel, 3 děti | •
|
(11.10.2007 14:24:56) ono nejde jen o to, jestli je dítě schopné se naučit číst, psát nebo počítat. Já jsem to všechno uměla před nástupem do školy (tedy, psala jsem jen tiskacím). Nastoupila jsem v 5 a půl letech, tedy naopak předčasně, an doporučení psychologa, kterého jsem asi ohromila svými dovednostmi. Problém byl v tom, že jsem to nezvládala sociálně, projevilo se to hlavně pak ve vyšších ročnících. A znám několik dětí, kterým byl odklad doporučen právě z těchto důvodů - nezvládaly by školu sociálně.
|
|
Bety | •
|
(11.10.2007 14:52:49) Moderní neznamená špatný. Je-li pro dítě odklad přínosem, tak to má smysl. Znám i případy, kdy rodiče nechtějí dát děti do školy, protože mají strach, že nebudou stačit dětem o rok, až skoro dva roky starším dětem. Letos máme doma dalšího předškoláka a už nyní je téměř jasné, že o odklad budeme žádat znouvu, kvůli dysgrafii. A co se týče výšky syna je opravdu velký - 9 let - 154 cm. Nesnažím se ho nikam nastrkat, aby nevyčníval, což při jeho vyšce opravdu nejde, ale když mi doma každý den brečí, protože je terčem posměchu, tak to není jednoduché. Děti to prostě vnímají jinak. Je to pro nás teď hodně živé.
|
Hela | •
|
(23.10.2007 23:51:56) Myslim, ze vyska bude pro nej uz brzo spis plus, bude mit respekt, drzim palce!
|
|
|
HANA | •
|
(11.10.2007 20:00:55) Já myslím, že každá máma sice své dítě zná nejlépe, ale posoudit jestli je schopné nastoupit do škloly bych přece jen nechala na učitelce m.š. ( pokud jsou nějaké i malé pochybnosti). Ta totiž dítě v tomto případě zná nejlépe. Ví, jak se dítě chová v kolektivu, jak je schopné se dlouho soustředít, jak dokáže spolupracovat ve skupince a spoustu dalších věcí, které jsou předpokladem pro dobrý vstup do základky. A jak napsala tuším Ráchel, jsou sociálně nevyzrálé - ne hloupé jak si o odkladech myslí mnozí rodiče.
|
|
|
Rosie |
|
(11.10.2007 16:34:41) Dcerka taky měla odklad z důvodu sociální nezralosti. Ještě v 6 letech byla hodně hravá, roztěkaná, přecitlivělá, bojácná, plachá, když na ni někdo promluvil, schovala se za mě, dětí se stranila a některých vysloveně bála. Prostě taková "ťuňťa". Přitom inteligenčně byla v 5 letech na úrovni dítěte 7letého. Bála jsem se, aby ji ten rok navíc ve školce neublížil a neztratila chuť do učení, jak se říká, ale opak byl pravdou. Hodně za ten rok navíc ve školce vyzrála, zklidnila se a rozhodně nemůžu říct, že by se teď ve škole nudila. Teď je ve druhé třídě, je velmi samostatná, s učením nemá problémy a jak jsem se loni od učitelky dozvěděla, tak že by byla tichá a zakřiknutá, to to jí rozhodně nehrozí :-))))).
|
|
Lizzie |
|
(11.10.2007 22:18:15) Bety, chápu tvé pojetí slova ,,moderní", prostě se to už neodsuzuje,souhlas. Jinak věř tomu, že věk není důvodem k smíchu a výška už vůbec ne, děti si prostě vždycky něco najdou. Za svá školní léta jsem potkala spoustu lidí narozených v červenci, v srpnu apod., kteří šli do školy o rok později a nikdy jejich věk nebyl důvodem k nějakému řešení. Myslím, že s ,,posměchem" ohledně výšky se syn vyrovná lépe teď, než by se rovnal s ,,nezačleněním", zbytečně by se bránil. Časem pochopí, že podobné věci je lepší brát s ,,nadhledem" (doslova:-)) a ty tedy nemáš proč se trápit a přemýšlet co kdyby..
|
Lizzie |
|
(11.10.2007 22:19:25) jejda překlep - zbytečně by se trápil.
|
|
|
kata73 |
|
(16.7.2009 9:24:44) Dobrý den, máte pravdu - u hodně dětí se ve své praxi potýkám s tím, že by jim odklad o půl roku úplně stačil - pak se začínají nudit. Vždycky potom záleží na učitelce i na rodičích, jakým způsobem dítě zaměstná. Já mám v zásobě celkem dost "úkolů" a nápadů, takže se zatím daří zaujmou dítě tak, aby se nenudilo. Dobré jsou i zájmové kroužky mimo MŠ, kde se dítě může vydovádět - třeba i s rodiči. Chybu s odkladem jste určitě neudělali - a že se vašemu synovi smějí že je velký? okuste se mu vysvětlit, že je to vlasně výhoda - a nebojte, ostatní děti to také časem pochopí. Bc. Kateřina Tomášová, ředitelka MŠ Petrovice
|
|
|