| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Učitelé se radí, jak vyzrát na piráty referátů

 Celkem 31 názorů.
 Fifinkaa 


Zajímavý článek 

(12.3.2007 10:05:49)
Dobrý nápad, jak na to!
 Toranoko 
  • 

Dobra snaha 

(12.3.2007 10:26:13)
Tenhle pristup je mi urcite sympatictejsi, nez zakaz internetu apod...myslim, ze napady jsou kvalitni a nevyhybaji se realite - i kdyz - opisovalo se vzdycky a asi i bude :-]
 Yuki 00,03,07 


Re: Dobra snaha 

(12.3.2007 10:33:06)
my jsme opisovali od starších spolužáků, teď se opisuje z internetu, aspoň se s ním naučí zacházet, spíš by se opravdu měli učit, jak poznat dobré stránky od špatných.
 Yuki 00,03,07 


Re: Dobra snaha 

(12.3.2007 10:33:43)
my jsme opisovali od starších spolužáků, teď se opisuje z internetu, aspoň se s ním naučí zacházet, spíš by se opravdu měli učit, jak poznat dobré stránky od špatných.
 Mlada 


Re: Re: Dobra snaha 

(12.3.2007 10:49:33)
No, já si myslím, že internet jim jen umožňuje snáze podvádět. Nejhorší je, že žáci jsou kolikrát tak líní, že se ani nenamáhají "zamaskovat", že referát odněkud prostě stáhli. Takže se objeví papír, na kterém je kromě referátu i celý zbytek webové stránky, případně nechybí adresa. Referáty mají kolikrát se zadáním společného jen velmi málo, podle toho, co si žák zadal do vyhledávače. Na základní škole se občas najde někdo, kdo se podvod snaží zamaskovat tím, že referát přepíše v ruce :) Ale, podvádění se najde i na vysokých školách, není to tak dávno, co jsem žasla nad drzostí studentky z VŠE, která si jako seminární práci stahla práci svého profesora :(
Článek přináší dobré typy, jak podvody eliminovat a žáky donutit internet využít a ne zneužít.
 Elíza 
  • 

Re: Re: Re: Dobra snaha 

(12.3.2007 21:37:29)
to je náhodou super nápad!
 HelenaPa 


Re: Re: Re: Dobra snaha 

(13.3.2007 20:14:01)
Plně souhlasím. A pokud mám podezření, že to žák netvořil sám, jednoduše se ho zeptám, co znamená některá věta nebo cizí slovo, pokud se mi to stane v angličtině, tak ho nechám kousek přeložit do češtiny. A nepotřebuju hledat po internetu, kde to zkopíroval. Já jako úkol referátu vidím i to, aby se o tématu něco dozvěděl, tudíž pokud alespoň ví, co to znamená, rozumí tomu, co mi odevzdal, tak má aspoň za tři, i když to opsal. Pokud jenom slepě zkopíruje a ani to nepřečte, tak bez milosti za pět.
 zvidava 


Re: Re: Re: Re: Dobra snaha 

(13.3.2007 21:58:06)
Já a mé kamarádky se setkáváme naopak s opačným přístupem učitelů. Děti mají přímo nařízené stahovat referáty - projekty z internetu a uvádět odkaz, ze kterých stránek čerpali. To znamená mít doma počítač a tiskárnu s barevným inkoustem. Kdo nemá, tak má smůlu ... dítě nedostane pomocné jedničky, čímž je v konečné fázi hodnocení diskriminované proti dětem movitějších rodičů nebo těch, kteří mají čas s ním sedět např. v knihovně a pomáhat mu, protože neumí stažené informace zformátovat. Potom je člověk svědkem, když maminka ve třídě ukazuje na nástěnku na několika stránkový referát s barevnými obrázky a ostatním se chlubí: "Toto je náš referát, to jsme dělali my!"
Za nás stačil referát napsaný perem v sešitě a jen na 1 stránku sešitu A5. Informace jsme si vyhledali v naučných slovnících, encyklopediích apod., ale hlavně jsme si je museli přečíst a v tom vidím největší problém dnešních dětí, že nemají potřebu číst.
 Jeni 
  • 

ANEB REFERAT DELA CELA RODINA 

(14.3.2007 1:53:16)
V clanku jsou dobre napady, ale nic se nesmi prehanet. Hlavne by se pri zadani melo myslet na vek a moznosti zaka. Je cim dal tim vice rodin, ktere prosedi u internetu i cely vikend, jen aby ditko melo ukol. Smutne. A kdo nema pocitac, internet a tiskarnu ? tak ma dite smulu, vlastne poznamku ci petku, ze nedoneslo ukol.
Zrovna tuhle delala kamaradka s holcickou (pata trida)pres vikend ukol do zemepisu - zadani: Katalog cestovni kancelare (vytiskle, barevne, svazane).
Nase deti jsou jeste deti, vzkazala bych nekterym ucitelum.
A nebo treba narocnost pri zapisu do prvni tridy: tak mi tady chlapecku spocitej jablicka (15), rekni mi abecedu a ukazuj pismenka, atd. Co po nich budou chtit za par let ???
 Líza 


Re: ANEB REFERAT DELA CELA RODINA 

(14.3.2007 6:06:25)
Jeni, a proč s ní u toho rodiče sedí? To přece není úkol pro ně, ale pro dítě. Ale jestli všechny úkoly dělali "s ní" (rozuměj prakticky za ni) po celou dobu školní docházky, pak se nedivím, že není schopná takovouhle věc udělat. Moje druhačka by to zvládla s minimální radou od nás. A kdybychom internet neměli, stále ještě by si dítě mohlo dojít pro nějaké letáky do cestovní agentury a katalog s pomocí vlastní hlavy, čtvrtek, lepidla, euroobalů či děrovačky a učebnice zeměpisu vyrobit opět samo.
Připomíná mi to jednu maminku - taky páťačky - která se rozčilovala, že paní učitelka jim zadala, aby si něco sehnali v knihovně a vypsali z toho referát. Maminka chudák "musí" po práci do knihovny a potom to musí přečíst a potom vyrobit referát. Že to všechno má udělat její dítě, nikoli ona, to jí jaksi nedošlo...
 Senedra 


Re: ANEB REFERAT DELA CELA RODINA 

(14.3.2007 8:24:00)
Hmmm, zajímavé - tak dítko dostane nějaký úkol, který nespočívá v tom, že se má z knížky naučit tři stránky a pak udělat cvičení 5-8 a zase je to z nějakého důvodu špatně ;)))

Lízo, souhlasím s tebou. Dítě si může s rodiči o takovémhle úkolu popovídat, poradit se, navíc by se při zpracování takového projektu už mohlo krásně učit plánovat si rozložení práce. Jenže když naběhne maminka a stahuje z netu, tiskne, lepí dohromady... pak je to na nic.
 sněhulka 
  • 

Re: ANEB REFERAT DELA CELA RODINA 

(18.3.2007 23:47:03)
jeni, přesně tak, jak psaly holky - tento úkol se mně naopak zdá velmi dobrý a pro páťáka bych řekla přiměřený. Učila jsem tedy děti až od šesté třídy, ale vím, že ti šesťáci už byli v práci s počítačem velmi zběhlí - vždyť i o velké přestávce většinou seděli v počítačové učebně, hráli hry, stahovali písničky atd. A najít pro ně takovouhle informaci nebyl problém. A pochybuji, že by úkol založený na práci s počítačem dostali na škole, která nemá vlastní počítačovou učebnu a tiskárnu - určitě by stačilo, aby holčička zůstala někdy po vyučování dýl ve škole a zpracovala si to. Rodiče určitě rádi pomůžou, ale toto dělat celé za dítě je moc špatně, to se naše děti pak nic nenaučí.
 markéta, 
  • 

Re: Re: Dobra snaha 

(15.3.2007 13:53:40)
včera se na tohle téma široce mluvilo v tv novinách. Vůbec nechápu proč. Přece i před internetem se dal referát udělat tak, že se v knihovně našel článek na dané téma, přehodilo se tam pár vět a byl referát hotov. A na vš přece vždycky byly v knihovně k dispozici staré diplomové práce. Pokud mám tedy stejné nebo hodně podobné zadání, opíšu to a je to. Tak jaký je rozdíl, jestli je to opsané z knížky nebo časopisu nebo z internetu? Je jasné, že se má zadávat téma, které nelze opsat nebo se musí referát přednést ústně, aby bylo vidět, jak tomu dotyčný rozumí. Nechápu, proč by teď měla být situace dramaticky horší než dřív.
 True 
  • 

For George. 

(12.3.2007 21:38:45)
Vážený George.
Mazej si ve škole radši školní tabuli, na Jardu nemůžeš vyzrát. Měl bych tip, spousta zdejších dam je sprostá jako dlaždič. Takže se nesnažte uplatňovat dvojí metr.
 Bella&Kiwici (D08, S09, N10) 


Zajimave 

(12.3.2007 22:12:29)
Napady jsou to zajimave a myslim, ze v dnesni dobe je nutne zapojit internet pri vzdelavani deti.
Jen jsem nepochopila, proc o Wikipedii se pise jako o encyklopedii v uvozovkach. Ano, nektere udaje nejsou kompletni, ale kdokoli kdo chce kritizovat, ma moznost tam udaje pridat. Moc ceskou Wikipedii neznam, ale v anglicke verzi vzdy najdu, co potrebuju.
 Líza 


Re: Zajimave 

(13.3.2007 5:39:04)
Já českou wiki používám vyjímečně, ale zatímco některá hesla chybějí, jiná obsahují faktické chyby. Takže já bych ten výraz v uvozovkách chápala takhle... nespolehlivá ;-))))
 Yuki 00,03,07 


Re: Re: Zajimave 

(13.3.2007 16:17:31)
s chybami ve Vikipedii souhlasím

na internetu se dá ale nejít spousta dobrých stránek, kde se dá najít opravdu cokoliv, učitelé tam hledají taky, tak proč by to nemohli používat i žáci? nejsou přece jenom referáty a maturitní témata, která se na internetu hledají. Pokud zadám, aby našli informace o nějakém, živočichovi, naprosto konkrétně, proč by nemohli použít stránky zoo, nebo třeba univerzit, a klidně ať mi to z nich opíšou, aspoň se jim rozšíří slovní zásoba.
 kiri 
  • 

Re: Re: Re: Zajimave 

(13.3.2007 23:03:09)
Problém spočívá v tom, že žák příspěvek zkopíruje aniž ho četl. V tom případě se referát míjí účinkem. A o tom je původní článek.
 Yuki 00,03,07 


Re: Re: Re: Re: Zajimave 

(13.3.2007 23:37:25)
ale to je přesně o tom, co se dál děje s referátem, jak už tu někdo psal. Pokud napsaný (vytisknutý) referát žák odevzdá, je to o ničem, nikdo nepozná, jestli to dobře opsal, nebo udělal sám. Ale pokud referát přečte, nebo povypráví o tom tématu před tabulí, můžu se ho i na něco zeptat, tak poznám velice snadno, kolik mu to dalo práce. A pokud ví, o čem mluví, ať si to klidně opíše z internetu, pokud je to na určité úrovni, podle typu školy a ročníku, a pokud ví, o čem mluví a ví ještě něco navíc, tak to splnilo účel. Dřív chodily děcka do knihovny, tam jim knihovnice našla jednu knížku, z té to opsaly, nebo od někoho staršího, dnes se sednou k počítači a najdou si to na internetu.
Referátem se nikdo nedonutí ke čtení, teda pokud to není referát o nějaké literatuře, možná se právě proto liší názory, referát na knížku je něco jinýho, než referát o ledním medvědovi. A já jsem přečetla opravdu dost knížek, ale čtenářský deník jsem taky opsala :-)
 sněhulka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Zajimave 

(18.3.2007 23:59:47)
ještě to Veronika: myslím, že informace z internetu se klidně dají používat, ale jde o to, aby si ten referát pak musel žák sám nějak zpracovat a ty informace nějak použít. Bohužel dnes to většina děcek udělá tak, že něco najde, prolítne očima, jestli to je o tématu a sakumprdum vytiskne a víc se nenamáhá s informacemi pracovat. Proto se snaží učitelé vymýšlet témata tak, aby tomuto zabránili a žáka donutili s nalezenou informací dál pracovat. Pokud se jedná o referát, který žák čte před třídou, pak souhlasím, že se to snadno dá poznat a ověřit, ale jde spíš o to, že takových referátů se během pololetí stihne pár, pokud se vůbec vystřídají všichni, tak je to úspěch. A často je nutné, aby pracovali všichni, ne jeden, co to odříká před tabulí. A pak se referáty musí jen odevzdat v písemné podobě a učitel si je po večerech čte :-) Když mně dá někdo referát, kde vycházel třeba ze čtyř webových stránek a sám si to nějak seskládal, upravil, doplnil třeba obrázkem apod., tak je to v pořádku. Pokud někdo vytiskne jednu stránku a ani tam nic nezmění, je to špatně.
 Dana 
  • 

Re: Re: Zajimave 

(15.3.2007 17:28:50)
No o tom to je. Ať najdu na netu cokoli, musím se naučit hodnotit, jestli je to dobrý zdroj či pofidérní.
 sněhulka 
  • 

Re: Zajimave 

(18.3.2007 23:51:39)
la Conche, Wikipedia je uváděna jako encyklopedie v uvozovkách, protože je otevřená, každý do ní může přidat, co chce, a není kontrolovaná odborníky. Takže i když tam někdo přidá nesmysly a článek plný faktických chyb, zůstane to tam (pokud se nenajde někdo, kdo uvede informace na správnou míru). je to rozdíl oproti knižním encyklopediím, které projdou odborným dohledem a případné nesmysly se do tištěné podoby nedostanou. Takže tak - informace přejímat klidně, ale brát v potaz, že tam může být chyba.
 Jakub Horálek 
  • 

Dobré nápady 

(13.3.2007 20:15:59)
Někdy mám pocit, že spíše přemýšlíme, jakým způsobem žáky kontrolovat, než jak kvalitněji učit. Nevím, zda je šťastné pořád někoho dozorovat a přemlouvat ho, aby ,,neopisoval".Je třeba se spíše snažit vytvářet představu o vzdělání jako o individuální investici a vychovávat k tomu odmala. Chtěl bych vidět, jak někdo někoho vyhodí ze základní školy za špatnou ,,sjetinu" z internetu. Na vysokých školách je situace jiná. Zde se jedná o podvod a vpodstatě o jistou formu korupce. Pokud vím, tak mnohé vysoké školy mají k dispozici systémy, které kopírování odhalí.
Náměty na zadávání témat referátů jsou ovšem podnětné a zajímavé.
 Margot+1 


Re: Dobré nápady 

(14.3.2007 9:44:48)
A to je právě ono - pokud se žák na základní a střední škole naučí "zpracovávat" referáty systémem CTRL+C - CTRL+V, nemá pak jediný důvod, proč to na vysoké škole dělat jinak. Dělal to přece tak vždycky. A rodiče by se nad s tím "pomáháním" opravdu mohli zamyslet. Referát práce dítěte, jen ať si poradí, to je smyslem tohoto typu úkolu. Kupovat kvůli školním úkolům drahé vybavení je také nesmysl - veřejná knohovna není sprosté slovo ;-)
 Dana 
  • 

Re: Dobré nápady 

(15.3.2007 17:30:21)
Já to tak nevidím. Kontrola je potřeba, je to zpětná vazba pro obě strany.
 štěpánka 
  • 

a co ústní podání? 

(13.3.2007 21:14:28)
Až doteď jsem si myslela, že součástí referátu je také ústní podání na dané téma. Při tom se celkem rychle odhalí, zda student rozumí tomu co říká a nebo jen předčítá naučené fráze. Pokud jsou protkané cizími slovy,. kterým evidentně nikdo z posluchačů (a ani přednášející) nerozumí, je to jasné. Písemná forma by měla být jen "podpůrná". Taky pomůže dát za úkol nějakou zajímavou formu, třeba plakát nebo časopis apod..
 Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 


vysoké školy 

(14.3.2007 16:35:40)
Moc zajímavý článek a přidám svůj názor na referáty a semestrální práce na "výšce".

Na VŠ je plagiátorství strašně moc rozšířené a nesouhlasím s ním. I když jsem taky vystudovala, tak jsem psala většinu referátů sama a dost mi vadilo že někteří moji "kolegové" to dělali zřídkakdy. A to se teprve s internetem začínalo, radši nechci domyslet co se děje dnes. Myslím ovšem, že by se to dalo částečně eliminovat tím, že by referátů bylo méně (třeba jenom jeden za semestr) a byli porovnávány navzájem. Shodné nebo obdobné by vyučující neuznal a penalizoval propadnutím jednoho ze tří termínů na zkoušku z daného předmětu. Naopak originální práce by mohl spojit s hodnocením známky na zkoušce. Problém ale (alespoň na náší vys. škole) byl ten, že referátů bylo mnoho a pak na jeden týden připadalo odevzdání třeba 3-4 prací a toto množství udělat řádně bylo někdy opravdu obtížné.
 Vážný 
  • 

Komplexní a nápaditější 

(16.3.2007 10:15:56)
Podle mne jde o to zadávat takovýchto prací méně, ale komplexnějších, nápaditějších ... Pro žáka by měl být referát událost i s možností to předvést...

Nadruhou stranu, pokud si třeťák dokáže z webu vylistovat a vytisknout státní svátky, nebo ministry - na prvouku, tak je to moc príma, nebo ne?
 Ondřej, dva rodiče 
  • 

Kopírování referátů 

(22.1.2008 21:45:03)
Je to nápad dobrý, ale učitelé podle mého sedí na zadku, a je jim to tamtéž - u zadku.
 Kohnova 
  • 

Re: Kopírování referátů 

(22.1.2008 22:06:34)
Ondro, zmen ucitele, uci te pasivni blbci :D.
 Kohnova 
  • 

Re: Kopírování referátů 

(22.1.2008 22:06:40)
Ondro, zmen ucitele, uci te pasivni blbci :D.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.