| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Začínáme na víceletém gymnáziu

 Celkem 52 názorů.
 Lynn, dvě děti 
  • 

gymnázium versus jazyková škola 

(25.9.2006 10:50:48)
Zatím jsme ve fázi, kdy se rozhodujeme, jestli letos budeme dělat přijímačky na osmileté gymnázium nebo ne. Rozhodování je o to těžší, že je dítě na výborné jazykové škole a nejsme si jistí, jestli by přechod na gymnázium pro něj neznamenal krok zpátky - aspoň v jazycích... Nemáte s tím někdo zkušenosti? Děkuji za odpovědi.
 Ina, syn 15 
  • 

Re: gymnázium versus jazyková škola 

(25.9.2006 11:05:44)
Měli jsme stejné dilema, zvolili jsme gymnázium a ani v nejmenším nelitujeme. Syn je tam stále nadšený a už je v kvartě. Na jazykovce se v některých předmětech nudil, hlavně v M a F. Ale musím přiznat, že v němčině to byl krok zpátky, na jazykovce už měli Němku na koverzaci a tady zase začínali od začátku. Nám to zase tolik nevadí, protože na ty jazyky až tak moc není a mnohem víc ho baví přírodovědné předměty, což jsme ve 2.třídě, kdy se hlásí na jazykovku nemohli tušit.
 Katka 
  • 

Re: pro Lynn 

(25.9.2006 11:06:33)
Lynn, minuly skolni rok jsme resili to same. Syn studuje na jazykove skole a rozhodovali jsme se jestli ma jit na vicelete gymnazium nebo ne. Po debates ucitelkou a spoustou znamych jsme se na konec rozhodli nechat jeste synovi kus detstvi, chceme aby na gymnazium sel studovat urcite ale zatim ne.
Meli jsme strach ze by mu nezbyl zadny volny cas, krome jazykove skoly jeste dela zavodne jeden sport a letos si pribral jeste jeden spis pro vyrovnani telesne zateze a nelitujeme. On prechod na druhy stupen je dost slozity uz v"obycejne seste tride" natozpak na gymnaziu. Kazde dite je jine, pravda je ze nas syn je dost hravy a detsky a nechteli jsme jej prehltit povinnostmi.

Proste postavili jsme si pro a proti: zacit studovat od pocatku prvni jazyk nebo pokracovat v nem a zacit druhy jazyk, nebo znat detailne a mozna obcas az prilis do hloubky [dle meho nazoru] fyzicke a chemicke vzorecky. Usoudili jsme ze jazyky a sport je pro zivot dulezitejsi.

Drzim palce pri rozhodovani neni to nic jednoducheho a ceka nas to jeste jednou s mladsim ditetem, ale zatim mame cas, musime vydechnout a nasbirat na ne silu a Vam preji hodne sily a dobre rozhodnuti.
 Yuki 00,03,07 


Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 11:21:41)
Já tomu moc nerozumím, proč by se dítěti sebralo dětství, kdyby přešlo na náročnější školu? Mělo by sice víc povinností, ale naučilo by se velice brzo zorganizovat si čas a mělo by dětství pořád, stýkalo by se s jinými, podobně "postiženými" dětmi, které by měly pochopení pro to, že nejde každý den ven, protože má povinnosti. Ty stejně mít bude, ale v běžné ZŠ je děti moc nemívají a z vlastní zkušenosti vím, že kamarádi se kamarádit přestanou, když na ně nemáte čas. A oni ho přitom mají víc než dost.
Dítě, které není vytížené, se nudí. A mohlo by se stát, že dítě, které mohlo jít na gymnázium po 5. třídě se tam po 9. nedostane, protože prostě zlenivělo a už se neučí, stejně je ve třídě nejlepší.
Možná by bylo lepší pomoct zorganizovat čas jinak, v jiné situaci, a nepropást šanci.
Možná je to v jazykových školách jiné, ale bežná základka chytrému dítěti nemá na druhém stupni moc co dát.
Já mám teprve školkáče, ale jestli nebudou mít na prvním stupni problémy, víceleté gymnázium budu podporovat. Samozřejmě že ne nutit, to nemá smysl.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 11:41:57)
Veroniko, máš úplnou pravdu... Nadanější děti, které zůstanou na běžné základce, často úplně zleniví. Pokud na to dítě intelektuálně má, není většinou dobře ho tam nechávat. Mám na různých osmiletých gymnáziích zatím všechny tři kluky, u slečny je ještě čas, je ve třetí třídě. "Hravost" by taky neměla být argument, nejmladší kluk je myslím hravý ažaž a na gymplu to zvládá bez problémů, i když i teď v sekundě je z celé školy nejmladší :-) (v pátek mu bylo 11). K tomu má samozřejmě ještě dost dalších zájmů - taneční kroužek a florbal. I starší kluci od začátku chodili do nejrůznějších kroužků (sportovní hry, železniční modelářství, historický šerm...)
 Ina, syn 15 
  • 

Re: Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 11:59:57)
Souhlasím, že "sebrat kus dětství" přechodem na víceletý gympl je nesmysl. Syn měl v tercii 2 dvojky a rozhodně netráví většinu času u učení. Chodí na tenis, na skauta, čte a dost času prosedí u počítače a u televize. Kamarády si taky našel za pár dní. Ale je fakt, že tam chtěl, dítě, které nechce bych nenutila.
 IvanaJ 


Re: Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 12:05:40)
Veroniko,
nemyslela jsem to nijak zle tím, že jsem použila obrat nectěli jsme ho připravit o dětství. já byla rozhodutá mu tu přihlášku podepsat, manžel byl nahlodany, ale pořád v něm vidí toho malého chlapečka, který už bohužel ale není malý. a právě jsme chtěli aby si sám rozvážil to, že studium bude náročné ne jako na základce, kde se nemusel připravovat. taky má kroužky a letos si ještě další přibral a my máme pocit, že nic lepšího co se školy týká jsme pro něj nemohli udělat, než ho podpořit v jeho rozhodnutí. jak už tady někdo psal na základce to byl ztracený čas, protože on chce všechno vědět miluje knížky internet a tak docházelo k situacím, kdy toho věděl víc než učitelka. ted je spokojený a přímo si "bahní" v tom, když má zpracovávat nějaký projekt. to jen na vysvětlenou.

no a linkování sešitů asi bych si za milou paní profesrkou zašla pro vysvětlení.
 Yuki 00,03,07 


Re: Re: Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 14:47:52)
já jsem to taky nemyslela nijak zle ani konkrétně, ale toto slovní spojení v této souvislosti slyším hodně často, bohužel i jako vyjádření psychologů z Ped psych poradny. A vadí mi, že místo toho, aby podpořili chytré dítě a jeho rodiče při rozhodování, tak je odradí a dítěti i rodičům připraví do budoucna jen problémy.
 Lada, 2 děti (15 + 10) 
  • 

Re: Re: Re: Sebrat kus dětství 

(1.10.2006 17:49:52)
Milá Veroniko,
naprosto s Tebou souhlasím.Společnost se dělí na různé skupiny a projevuje se to už v dětství,pomoc jde často dětem,které se učí hůř a je potřeba jim pomáhat,ale problém nadaných dětí je přehlížený,a přece existuje,rodiče ve Společnosti pro talent a nadání,který vede paní dr. Eva Vondráková by mohli vyprávět..
Je dobře, že nadané děti mají šanci,protože je velká škoda jejich potenciál promrhat,což bohužel na velké většině ZŠ na 2. stupni probíhá - nelze se učitelkám se 30 zcela rozdílnými dětmi divit. Pokud je dítě šikovné,nevidím důvod, proč 8letá gymnázia zatracovat.
Z vlatní zkušenosti:starší dcera je na 8 letém velice dobrém gymnáziu,nepatří tam zdaleka mezi nejlepší,ale je spokojená,je v inspirativním prostředí a nesmírně ji to změnilo (k lepšímu), už jen to, že jí začali ve škole v 11 letech vykat a berou je jako rovnocenné se staršími, je vynikající (jde o malou školu, jen 190 studentů dohromady).
Mladší syn je v 5. třídě,kde se nesmírně nudí,protože je šikovný,úkoly dělá ve škole,nic moc nového se ve škole nedozvídá (a to jde o jednu z nejlepších škol v Praze) a já pevně doufám, že se na gymnázium letos také dostane a "zabaví se". Zvládá vedle školy spoustu kroužků, ale to je zase časová a finanční zátěž pro mě (jsem na děti sama),ale nechat ho chodit po škole po sídlišti bez zábavy mi přijde jako velký hřích.
Doufám, že se mi "investice" do dětí jednou vrátí,resp. že se vrátí jim, že budou mít před sebou spoustu možností, které jsem já třeba neměla.
Nemyslím, že jazyková škola (to ta naše ZŠ taky je) může vyvážit plusy gymnázia, za předpokladu, že na to dítě má.
Hodně štěstí při rozhodování všem, koho se to týká.
 Katka 
  • 

Re: Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 16:23:25)
"Dítě, které není vytížené, se nudí. A mohlo by se stát, že dítě, které mohlo jít na gymnázium po 5. třídě se tam po 9. nedostane, protože prostě zlenivělo a už se neučí, stejně je ve třídě nejlepší."

Tyhle 2 vety ve tvem prispevku me zarazily. Mozna dobre nechapu co myslis tim vytizene dite: mam proste pocit ze dite v 11 letech ma narok na to stykat se s kamarady a hrat si s nimi a ne travit veskery cas u uceni. Pro naseho syna, zduraznuji naseho, protoze neznam tve deti a nemohu je posuzovat je lepsi zustat kde je: jazykova skola je vyberova, prijimaci zkousky tam delal jiz ve 2. tride takze i kdyz je ve tride prumerny a neni nejlepsi je na tom velice dobre. Mohl by se nejspis na male gymnazium dostat, ale nijak po tom netouzil a sport a jazyky jsou mu blizsi.

Vis psala jsem nas pohled, dotaz od Lynn znel, jake jsou vase zkusenosti, tohle je ma zkusenost, proto jsem i psala ze nas ceka jeste rozhodovani u mladsiho ditete a ne ze tuto moznost zavrhuji, kazde dite je jine, to je to podstatne. Nasemu synovi bychom tim proste kus detstvi sebrali.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Re: Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 16:38:22)
Katko, nemyslím si, že by třeba moji gymnazisti neměli čas stýkat se s kamarády, chodit sportovat a podobně. Rozhodně ani jeden netráví všechen čas doma učením. Popravdě řečeno, skoro na to doma nehrábnou, ale přece jen musí zabrat trošku víc, než by museli na základce. Rozhodně jim to prospívá, a zdá se mi, že jsou i zodpovědnější.
 katka 
  • 

Re: Re: Re: Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 16:41:41)
blahopreji k takovym detem

kazda piseme svou zkusenost se svymi detmi ta je neprenosna a proto nemuzeme nikdy dojit ke stejnemu zaveru, kdyby ano byla by na svete ale nuda co?
 mirek,2 synové 
  • 

Re: Re: Re: Re: Sebrat kus dětství 

(3.10.2006 11:57:23)
potíž je ještě jedna-přihlásíte své dítě na nějakou lepší,výběrovou základku- třeba jazykovou a bude to škola dobrá, přiměřeně náročná .Vaše dítě tam nebude třeba nejlepší,nebude mít samé jedničky,ale bude toho dost umět a bude spokojené. Problém bude co s ním po deváté třídě .Na spoustu středních škol se teď dělá přijímací řízení bez přijímacích zkoušek a tam mu nebude moc platné,že toho dost umí,ale bude se počítat jeho klasifikace ze základky.A asi ho může předstihnout víc jedničkářů z průměrných a horších škol.A když už se ty přijímací zkoušky budou dělat ,tak třeba ne z jazyků ale z ČJ a matematiky.Na tom víceletém gymplu vydrží do maturity a na vysokou školu se už bude hlásit podle toho co mu jde.Argument "sebrat kus dětství" studiem na náročnější škole je(podle mého názoru) zcestný.To mohou sebrat dětem kdekoliv.
 maceška 


Re: Re: Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 18:09:23)
Souhlasím s Katkou, každé dítě je jiné, taky každá škola je jiná a každé gymnázium je jiné. My jsme u tří starších dětí zvažovali, zda víceleté gymnázium nebo pokračovat na ZŠ, pokaždé jsme se obrátili na psychologa o radu, a jelikož ta rada korespondovala i s naším úsudkem, řídili jsme se jí. Nelitujeme ani my ani děti. Nejstarší syn je na víceletém gymnáziu, mladší dcera na čtyřletém, a mladší syn po absolvování ZŠ nakonec zvolil jinou střední školu (umprumku). Důvody, které nás k tomu vedly, pramení z rozdílnosti povah a zájmů našich dětí, protože ZŠ i gymnázium jsou totožné u všech tří.

 maceška 


Re: Re: Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 18:09:24)
Souhlasím s Katkou, každé dítě je jiné, taky každá škola je jiná a každé gymnázium je jiné. My jsme u tří starších dětí zvažovali, zda víceleté gymnázium nebo pokračovat na ZŠ, pokaždé jsme se obrátili na psychologa o radu, a jelikož ta rada korespondovala i s naším úsudkem, řídili jsme se jí. Nelitujeme ani my ani děti. Nejstarší syn je na víceletém gymnáziu, mladší dcera na čtyřletém, a mladší syn po absolvování ZŠ nakonec zvolil jinou střední školu (umprumku). Důvody, které nás k tomu vedly, pramení z rozdílnosti povah a zájmů našich dětí, protože ZŠ i gymnázium jsou totožné u všech tří.

 Yuki 00,03,07 


Re: Re: Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 20:31:14)
Snadno vysvětlím:
Samozřejmě že je každé dítě jiné, o tom není pochyb. Samozřejmě, že pokud má někdo sklony k umění, nemá gympl až tak moc smysl, že když ho baví rýsování jde na technickou průmku. Ale pokud jde o dítě, které není specializované a které má výborný prospěch na prvním stupni základky, je potřeba, podle mě, ho nenechat mezi dětmi, které se nikdy nebudou už po základce muset učit. Pak se nudí a zlobí. A druhá věc: Znám pár případů, které dak dopadly. První stupeň premianti, druhý ze začátku taky a pak se nikam nedostali, protože se přestali učit. Ono je to okolí důležité.
 Lada 
  • 

Re: Re: Re: Sebrat kus dětství 

(25.9.2006 20:57:10)
jenom zkušenost a poznámka k tomuto:
Osmileté gymnázium není "konečná", neznamená překážku případnému rozhodnutí o změně školy po "devítce". U nás po kvartě 3 spolužáci šli na jinou školu, nutno dodat že ačkoli na gymnáziu byli průměrní trojkaři, tak na průmyslovce, kam se dostali (mimochodem nejlepší u přijímaček), byli za "krále" a se znalosmi co měli z gymnázia byli po zbytek svého studia třídními premianty.
Tedy nechci lobovat za osmiletá gymnázia, každému vyhovuje něco jiného (a každá škola je jiná), ale je fakt, že u dítka, které první stupeň studuje "levou zadní" je podle mne škoda to nezkusit, může se na gymnáziu chytit, může po 4 letech jít jinam, kam ho srdce potáhne, ale v tom momentě bude mít mnohem výhodnější startovní pozice oproti dětem které zůstaly na ZŠ.
 katka 
  • 

Re: Re: Re: Sebrat kus dětství 

(26.9.2006 6:22:19)
Stale mluvime o obycejne zakladce, ale v pripade jazykove skoly kam jsou uz vybirany deti s lepsim prospechem? Tady vsechny ty tve pripady az tolik neplati nebo snad mas zkusenosti i s timto pripadem?
 Rebeka 2 děti 
  • 

Vím,co chceš říci  

(26.9.2006 7:29:22)
...a rozumím Ti,mám syna v primně a je zatím velmi spokojený. Pečlivě jsme zvažovali odchod na gymnázium a konečné rozhodnutí bylo jen na synovi.Na tomto gymnáziu kladou veškerý důraz a intenzitu učení v hodinách a domů žádné úkoly nenosí - jen dobrovolné projekty a referáty a ty vypracovává rád a s chutí.Zároveň souhlasím,že gymnázium není pro každého a rodiče sami posoudí na co je jejich dítě talentované a k čemu má sklon,co ho baví a v neposlední řadě je důležité,co chce smo dítě...
 Anka, Eva07, Julie06 a Jitka04 


k tomu mám hodně co říct 

(30.9.2006 21:36:01)
Tak já jsem tady asi jediná, kdo přesně tuto situaci zažil sám na sobě. Přešla jsem z kvalitní jazykovky na víceleté gymnázium. Byl to první rok, kdy se tato gymnázia otevírala. Bylo to ale v jiné době, měla jsem za sebou tři roky ruštiny a jeden angličtiny. Na gymplu jsem udělala velkou chybu a začala znovu s angličtinou, což mě dost zabrzdilo. Měla jsem začít němčinou a angličtinu dělat dál v jazykovce ve volném čase. Tolik k jazykům. Jinak nelituji, i jazyková škola pro mě byla celkem jednoduchá, připadala jsem si jako hvězda a neučila se. Na gymplu jsem přišla na to, že lidí, kteří jsou podobně nadaní, je mnohem více a že jsou i tací, na které zdaleka nestačím. Všichni jsme se tam velmi brzo naučili dělat si sami poznámky, což jsme zúročili na výšce. Cítila jsem se velmi zopdovědně a dospělě, protože jsme chodili na gymnázium s tradicí vykání- no představte si, starší kantoři nám v těch dvanácti letech skutečně vykali... Možná vám to připadá praštěné, ale mně to přišlo velmi výchovné. Nevím jestli se to ještě někde dělá.
 Lenka 
  • 

Re:ztráta 

(26.1.2007 23:27:17)
Vám se to kecá mě je 14, sla jsem z 5. tridy na gympl. a ted je to peklo, ne ze bych to nezvladala , to je v pohode ale nemam tolik volneho casu pro kamarady a zabavu(vlastne skoro zadny). To moji spoluzaci ze zakladek sou spolu porad venku a nemusi se trapit tim, ze pisou druhy den pisemky ze vsech predmetu co maji ten den. Ja vim, ze to k tomu patri ale myslim ze dost velkou cast detstvi(teda spise dospivani) ztratime!
 Iva 
  • 

Re: k tomu mám hodně co říct 

(22.5.2007 21:08:25)
Nejsi jediná:)) já teď chodím do kvarty osmiletého gymplu, ale zpětně toho trochu lituju.
Gymnázium se prezentovalo jako všeobecné, ale nakonec se z něj vyklubalo přírodovědné, což mě jakožto jazykově, humanitně a umělecky zaměřenou nebralo.
A k vašim příspěvkům a textu...
seznamovák: jediný, co jsem se na něm podstatnýho dozvěděla, bylo, že pokud se stydím za někým jít, nepatřím na gympl a že už v předposledním ročníku se budu muset připravovat na maturu. Opravdu mi to dodalo odvahu!
imatrikulace- o tom nic nevím, to se u nás nepořádá...
organizace volného času- nejdřív jsem se hodně učila, ale pak jsem se na to vybodla, jak se říká. Mám sice na vysvědčení 2 trojky, ale jdou mi jiné, podle mě podstatnější věci, jako třeba arabština a hudební škola.
přátelství s ostatními spolužáky- upřímně řečeno, s lidma ze základky se taky stýkám a nemůžu říci, že by se na mě vykašlali kvůli tomu, že mám míń času než oni...a ve třídě nemám žádné kamarády. myslet si, že s lidma se stejným ,,postižením´´ si budu rozumnět, je scestné.
Neříkám, že by se nikdo neměl věnovat nadaným dětem, ale já sama jakožto jedna z nich pociťuji i na gymplu problémy. Hodiny mých oblíbených předmětů mají buď nízkou hodinovou dotaci nebo se v nich berou jen základy.
 IvanaJ 


gymnázium 

(25.9.2006 11:11:53)
no doma máme sekundána. zkoušky na školu si na nás vybojoval, přesvědčil nás , že tam opravdu chce jít my starostliví rodiče ho nechtěli připravit přechodem na náročnou školu o dětství i když je pravda , že s učením nikdy neměl problémy spíš naopak ve škole se nudil. a tak loni v září nastoupil do primy a aby těch změn nebylo málo tak na konci prázdnin se nám po komplikovaném těhu, kdy jsem byla prakticky celé léto v nemocnici narodil druhý syn a tak skončlo období jedináčka. Syn začal do školy dojíždět přes celé město ( větší strašák pro mě, než pro něj ) a po 14. dnech ve škole odletěl na 14. dní na ozdravný pobyt k moři. jaké bylo naše překvapení, že za tu krátkou dobu si dokázal najít ve škole kamarády učení mu nedělá problém a je tam štastný. Bohužel má i nepříjemné zážitky jako střet se šikanou, kterou třídní nechtěla řešit, ale nakonec se přeci jen povedlo, přepadení přímo před školou po vyučování a na vysvědčení první 3 v životě. ale vše zlé je pro něco dobré a tak i když letos do své třídy bohužel nastoupí až za týden, protože ted momentálně je v lázních už se nemůže dočkat a svým spolužákům alespon volá.
a tak z vlastní zkušenosti, pokud dítě samo chce jít na tuto školu nebrante jim jednou by vám to mohli vyčíst.
 Rebeka 2 děti 34 let 
  • 

prima je prima :-) 

(25.9.2006 11:40:23)
Syn nastoupil letos do primy a zdá se,že je spokojený. Na základní škole často chodil domů s tím,že to byl ztracený čas a už aby byl na gymplu. Dojíždí 23 km vlakem a délka výuky je v prvních dvou letech přizpůsobena i dojíždějícím dětem,takže končí v půl druhé - domácí úkoly prakticky nedostávají.Před přijímacími zkouškami jsme se objednali na návštěvu,aby se syn muhl rozhodnout a nešel úplně do neznáma. A dlužno říci,že byl přímo okouzlen prostředím a přístupem /pan ředitel se nám osobně věnoval cca 30 minut/,měli jsme možnost nahlédnout i do tříd,kde probíhala výuka.Musí se víc snažit /už není ten nejlepší/ a o to mi šlo,aby nezakrněl v průměrnosti,když má chuť a baží po informacích.... rozhodně nemám pocit,že mu kradu dětství/má více času než na ZŠ/...a je spokojený :-)
 Albína102 


Náš "prvňáček" z primy 

(25.9.2006 11:43:56)
Naše mladší dcera je v primě na víceletém gymnáziu. Zrovna včera jsme se pozastavovali s manželem a se starší dcerou (studentka téže školy, ale na lyceu), jak musí již nalinkovaný 60-ti stránkový sešit do dějepisu přelinkovávat, jelikož je olinkový silnější tužkou než si paní profesorka představovala. Považuji to za buzeraci od paní vyučující. Jenom doufám, že takových "problémů" ze strany vyučujících nebude víc. S dětmi si rozumí, i když je to opravdu náročné, musí zvládnout ještě tréninky a hudebku. Ničeho se nechce vzdát, ani nic nijak omezovat, a tak nezbývá nic jiného, než že ji všichni pomáháme: zkoušíme ji ze slovíček, pomůžeme nalézt na netu příslušnou webovou stránku k vypracování úlohy ... (mimochodem jsem ten sešit nalinkovala sama, aby se nezdržovala nesmysly). Věřím, že na škole stráví krásná studentská léta a nikdy nebudeme litovat toho, že jsme ji postavili na studentský práh už v jedenácti letech a že ji nepřipravíme tím o dětství, jak se často říká.
 Yuki 00,03,07 


Re: Náš "prvňáček" z primy 

(25.9.2006 12:05:19)
na každé škole se najde praštěný kantor, víceleté gymnázium nemůže být výjimkou. Aspoň si zvyknou děti od mala a pak už je lidské blbost tak moc nepřekvapí :-)
 Albína102 
  • 

Re: Re: Náš "prvňáček" z primy 

(25.9.2006 13:32:14)
Dávám Vám za pravdu, Veroniko. Je to taková příprava na život, člověk se s hlupáky potkává často, a když budou děti odmala "trénované", s velkorysostí hlupáky budou přehlížet a nebudou se trápit, proč se lidé nechovají hezky.
 Yuki 00,03,07 


Re: Náš "prvňáček" z primy 

(25.9.2006 12:05:30)
na každé škole se najde praštěný kantor, víceleté gymnázium nemůže být výjimkou. Aspoň si zvyknou děti od mala a pak už je lidské blbost tak moc nepřekvapí :-)
 Simona, 2děti 
  • 

Lépe na základce 

(25.9.2006 14:00:33)
Tak jsem si pročetla tu chválu na gymply... a až tak nesouhlasím. Sama mám gympl (4l.), dítě mám v kvartě a 2. dítě v 5. třídě. Gymnázium mi přijde jako totálně zkostnatělá instituce. Když vezmu dobrou základku, kde se věnují projektovému vyučování a mají osobní přístup k dětem. To odtažitý gyml..., kde kantoři děti neznají a nechávají se oslovovat PROFESORE mi přijde ... Většinou mají na gymplu i výrazně horší vybavení školy - počítače, škol. nábytek(kdepak stavitelný dle velikosti žáků). Těšila jsem se na den otevřených dveří, že půjdu podívat do výuky, ale spletla JSEM SE.Přesto je tam starší dítě docela v pohodě, ale hlavně díky kámošům. Ale je to povahou. Šprtat se nazpaměť 100 letopočtů apod. Mladší TAM ani náhodou.
 Lada 
  • 

Re: Lépe na základce 

(25.9.2006 14:25:20)
Hm... není asi gymnázium jako gymnázium a základka jako základka.
Tedy osmileté gymnázium, na které jsem chodila já, zkostnatělé nebylo (NAROZDÍL od základky, ze které jsem tam šla); přístup byl naprosto osobní, vyučování projektové, stovky letopočtů nazpaměť jsme se neučili. Počítače jsme měli už před těmi 11 lety mnohem lepší než na mojí původní základce, to samé i nábytek a vybavení... gymnázium vzniklo komplet nové v 90. letech, narozdíl od totalitní základky, jejíž vybavení i učitelé pamatovali nejlepší léta Klementa Gottwalda.
Naši PROFESOŘI na gymnáziu (ani mi nevadilo je tak oslovovat, bylo mi to jedno) byli povětšinou mladší a flexibilní, hlavy otevřené, dalo se s nimi rozumně mluvit, taky tam byla převaha vyučujících mužů - na mém osmiletém gymnáziu nebyla ani jedna "učitelka-ježibaba" - skorodůchodkyně, která by dávno neměla přehled o oboru který vyučuje, protože má pocit, že to co ji před 50 lety naučili na pedagogické fakultě a na večerní univerzitě marxismu leninismu jí nadosmrti stačí (ačkoli přesně takové učitelky jsem zažila na ZŠ).
Naprosto stejnou zkušenost má můj muž (s jiným víceletým gymnáziem a jinou základkou v jiném městě).
Osmileté gymnázium mi umožnilo využít a rozvinout všechny své schopnosti.
Mimochodem z mé třídy na ZŠ se po devítce NIKDO nedostal na čtyřleté gymnázium...
 Yuki 00,03,07 


Re: Lépe na základce 

(25.9.2006 14:42:26)
Já sama teď na jedné základce učím. Trochu nedopatřením. To, co musím učit v přírodopise v 7. třídě, považuju za základní znalosti desetiletého dítěte. Vůbec se nedivím, že ti bystřejší se neskutečně nudí. A nepomůže tomu ani průřezový den na nějaké téma, ani snaživý učitel, protože prostě musí učit většinu dětí bez zájmu. V ročníku jsou mezi 60 dětmi 3, kteří se chtějí hlásit po 9. třídě na gympl, možná už po 7., pokud to jde. Tito 3 tam opravdu ztrácí čas. Teď si zvyknou lenošit, usínat na hodinách a pak se nestačí divit, až přijdou na gympl, že se mají učit a už to neumí. Teď by jim to ani nepřišlo. Oni i ti učitelé na víceletých gymplech mívají k těm malým trochu jiný přístup, někteří učí třeba jenom ty menší, někteří mezi malé ani nejdou. Ale to už záleží na řediteli školy, jestli zná své učitele. A jak říkám, blbec se najde vždycky a všude.
 slavka 
  • 

Re: Lépe na základce 

(25.9.2006 23:34:41)
Simono, ono to nejde tak generalizovat. Tvuj gympl, stejne jako muj, nebyl dobry. Ale znam gymply, ktere jsou na dobre urovni, kde deti se hodne nauci bez extra vytizeni... jsou proste padagogove a pak jsou PEDAGOGVE. Ti s velkym P umi nejenom vetsinu zaku zaujmout, ale take naucit i ty zaky, kteri maji treba zajmy o jine predmety. Pak je take reditel a REDITEL. Reditel s malym r si vybira pedagogy jakekoliv, a nekdy ma stesti i na PEDAGOGA. REDITEL s velky R si vybyra PEDAGOGY a nekdy ma stesti na pedagoga s malym p. REDITELU a PEDAGOGU je bohuzel mensi mnozstvi, ale existuji. Zrejme ti nebyli zamestnani ve tvem meste, tak jako v mem. Takze pro tveho pataka/patacku si zkus vybrat nejenom podle zajmu tveho ditete, ale take podle REDITELE a jeho PEDAGOGU. Nehazej flintu do zita.
 Dana, 1 dcera 
  • 

Re: Lépe na základce 

(14.11.2006 11:07:29)
Když čtu o osmiletém gymnáziu, naskočí mi husí kůže. Představím si všechny ty studentské filmy z první republiky. Vykat desetiletým dětem a neúměrně je zatěžovat všeobecným učivem je k ničemu. Moje dcera chodila na výběrovou základní školu, kde se učili z knih pro víceletá gymnázia. Byla však v prostředí, na které už byla 5 let zvyklá, vytvořila si různé vazby a měla zde kamarádky. Na školu viděla z okna. Tedy žádné ranní vstávání, stresování a dojíždění. Rozumní učitelé nebrali vše tak striktně z učebnic, i když se jich drželi. Teď chodí dcera již třetím rokem na odbornou školu, kam se dostala bez problémů a má vyznamenání.Její bývalá spolužačka, nyní z gymnázia, kde se probírají stále jen všeobecné věci, si s ní najednou nemá o čem povídat. Dceřiny znalosti práva, psychologie, ekonomiky a všech ostatních věcí,potřebných v běžném životě, vysoce převyšují duševní obzor gymnazistky. Jasně hlasuji pro odborné školy. Je to však jen názor podpořený zkušeností, neznamená to však, že je to absolutní pravda. Každé dítě je jiné, každá škola je jiná, je tedy třeba vše uvážit. Můj pohled je jen pohledem z druhé strany, který třeba někoho přinutí k zamyšlení.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Re: Lépe na základce 

(14.11.2006 16:16:43)
Dano, já mám na osmiletých gymnáziích zatím tři děti, a rozhodně si nemyslím, že by pro ně bylo lepší zůstat na základce. Ono to důkladné všeobecné vzdělání má hodně do sebe. A na nižším stupni gymnázia se obvykle dětem nevyká :-)))
První a třetí syn mají gymnázium mnohem blíž, než předtím měli základku.
Například nejstarší syn má rozhled hodně velký, jejich škola na to dost dbá. Nemyslím, že toto by mu nějaká odborná škola mohla dát. Navíc gymnázium je ideální pro studijní typy, u kterých se čeká, že budou ve studiu pokračovat na vysoké škole. Navíc se nemusí rozhodnout tak brzo, jakým oborem se hodlají po zbytek života zabývat.
 Evelyn1968,2děti 


Re: Re: Lépe na základce 

(14.11.2006 18:52:24)
Syn se až na osmiletém gymnáziu začal těšit do školy, našel si hodně kamarádů stejného založení a celkově má větší radost ze života.
Není pravda, že gymnázium děti zatěžuje, možná některé, které tam dají rodiče z donucení, i když děti nemají takový zájem o učení.

E.
 Simona, 2děti 
  • 

Lépe na základce 

(25.9.2006 14:01:15)
Tak jsem si pročetla tu chválu na gymply... a až tak nesouhlasím. Sama mám gympl (4l.), dítě mám v kvartě a 2. dítě v 5. třídě. Gymnázium mi přijde jako totálně zkostnatělá instituce. Když vezmu dobrou základku, kde se věnují projektovému vyučování a mají osobní přístup k dětem. To odtažitý gyml..., kde kantoři děti neznají a nechávají se oslovovat PROFESORE mi přijde ... Většinou mají na gymplu i výrazně horší vybavení školy - počítače, škol. nábytek(kdepak stavitelný dle velikosti žáků). Těšila jsem se na den otevřených dveří, že půjdu podívat do výuky, ale spletla JSEM SE.Přesto je tam starší dítě docela v pohodě, ale hlavně díky kámošům. Ale je to povahou. Šprtat se nazpaměť 100 letopočtů apod. Mladší TAM ani náhodou.
 lucia1604 


Re: Lépe na základce 

(26.9.2006 13:18:25)
tak to jste narazili asi na špatný gympl... to já se zase děsím základky... samozřejmě, že je mi jasné, že to bylo tou konkrétní základkou, na kterou jsem chodila a nemyslím si, že jsou takové všechny... Možná jste měli líp hledat, aby to tam nebylo takové jak popisujete... vím lehko se to říká... tak hlavně, že je tam dítě "spokojené" :) Moje sestra chodila na osmileté a po 4 letech MUSELA odejít, protože se bytostně nesnesla s jednou "profesorkou" a ta jí vysvětlila, že jestli neodejde dobrovolně tak ji nechá prolítnout jenom, aby ji neměla na očích :(
 b+h 
  • 

Re: Re: Lépe na základce 

(29.9.2006 5:09:48)
tak to je stejna sila, jako co se stalo me - me nechtela "moje" profesorka nechat zmaturovat z CJ, nastesti dostala prikaz od reditele a musela mi maturitu dat...
 Blanče 


asi jak kde 

(25.9.2006 16:05:00)
Dcera přešla z jazykovky na osmileté gymnázium, je v sekundě. Syn je ve druháku čtyřletého běhu téhož gymplu. U nás je to naopak - i proti jazykovce posun k lepšímu, dcera je spokojená, vybavení super, spousta mimoškolních aktivit. Navíc to vypadá, že její sportovní koníček se stává koněm. Dcera známé je na tom podobně a na naší jazykovce jí řekli, že je na výběrové škole a že si měla dřív rozmyslet, čemu se chce věnovat. Na gymplu problém nemáme, jdou domluvit i soustředění a její třídní se mě ptal, jestli neuvažujeme o individuálním studijním plánu, zná dceru a ví, že pokud není dobře připravená, neřekne ani co ví a jestli by pro ni nebylo výhodnější plánovat si zkoušky. Teď končí sezona ale na jaře to znova otevřem. Jediné minus je opravdu krok zpět v jazyce, ale ten je na našem gymplu došlápnut možností přechodu na anglickou sekci (část výuky probíhá v angličtině). To u nás nehrozí, ale pro ty, kdo se chtějí jazykům věnovat to může být cesta. Navíc si myslím, že pak je jednodušší přechod - na gympl už jsou zvyklí a čeká je "jen" jazyk.
Takže u nás vyhrává gymnázium.
Blanka
 Modřinka 


Gympl 

(25.9.2006 17:53:33)
S velkým zájmem jsem si přečetla Vaše poznámky ke gymnáziu. Učím sedm let jazyky na tomto typu školy a napadlo mě několik poznámek z mého úhlu pohledu.
1. Jako velký průšvih se mi jeví situace, kdy ambice rodičů jsou větší než ambice/schopnosti dítka.
2. Porovnám-li jazykovou úroveň maturantů z oktáv a ze čtvrtých ročníků, oktaváni jsou na to mnohem lépe (při stejném počtu hodin jazyka) Myslím, že je to tím, že měli dost času na adaptaci a naučili se studovat právě v primě, sekundě.
3. ad sebrané dětství- pokud je splněn bod 1. nevidím v tomto směru problémy
4. Gympl připravuje na další studium- proto bych doporučovala nedržet tam potomky za každou cenu, pokud se ukáže, že VŠ/VOŠ není z nějákého důvodu pro něj to pravé. Skončit "jen" s maturitním vysvědčením z gymnázia je na trhu práce dost veliký problém.
 Petra (3děti) 
  • 

Re: Gympl 

(25.9.2006 19:46:09)
Nejstarší syn je nyní v primě.Teprve začíná, takže uvidíme co bude dál.Já jsem o gymplu uvažovala již dříve.Od první třídy byl nejlepší žák a vůbec se neučil, několikrát i p.učitelku opravoval. Takže jsme byli rozhodnuti ho na gymp dát. On sám nevěděl,ale nebyl ani proti. Jen se bál nového což je samozřejmostí. Nyní je rád, ví, že toho bude více. Každý profesor chce něco jiného, ale na druhém stupni základky by měl také více učitelů. Každé dítě je jiné.Ale pro našeho syna to bylo to nejlepší.Chodí na stolní tenis a ostatní čas tráví u počítače a v knihách, takže trocha učení navíc jemu jen prospěje. A o VŠ on sám uvažuje již dlouho,takže gympl je pro něj opravdu nejlepší start.Kdyby se však bránil, tak bychom ho tam určitě nenutili. Přeji všem gymnazistům a jejim rodičům jen ty nejlepší úspěchy.
 Adriana, 2 děti 15 a 10 let 
  • 

Re: Gympl 

(2.10.2006 11:49:27)
Děkuji za Váš příspěvek, celé toto téma mě dost zajímá, právě proto, že 15-letý syn je nyní ve kvintě gymnázia /nastoupil až od tercie/ ze sedmého ročníku ZŠ. V základce se děsně nudil, byl s přehledem nejlepší ve třídě bez jakýhokoliv učení..Problém je v tom, že i když byl nejlepší měl na vysvědčení několik dvojek a trojku z matiky. Měli jsme s manželem pocit, že na té škole děsně zlenivý.. Zkoušky na gympl udělal, byl přijat a začal tam chodit. Učitelky z bývalé ZŠ se k tomu stavěly skepticky, prý za půl roku bude zpátky, btw. dvě z nich mají děti taktéž na gymnáziích, takže samy nemají k "mateřské" škole důvěru.. :( Měl také problémy s autoritami, ale zásadně jen s učitelkami - ženami. Bohužel na gymplu si trochu pohoršil prospěch, ale je to pochopitelné, hlavně z důvodu, že se prostě odmítá soustavně a pravidelně připravovat... Teď začalo být ale hodně zle, prostě do školy odmítá chodit, gympl je blbý, všichni jsou blbý, on chce na "učňák" a mít !vegáč" a co nejdříve jít do práce, aby "měl svatej klid". Problémy s autoritou má pořád, ale zase jen s učitelkou. Učitelé jsou v "poho"... Nějak si nevíme s manželem rady, uvažujeme i o poradě s psychologem, ale bojím se toho, že až zjistí, že i na jiné škole může být "nejaky prudič" budeme zase ve slepé uličce.. Včera kvůli tomu utekl z domova, večer se po mých úpěnlivých smskách vrátil domů /asi by se vrátil stejně, ale kdo ví?/. Nechci aby nám jednou vyčítal, že jsme ho ignorovali v jeho přáních, ale na druhou stranu nechci aby nám vyčetl, že v jeho "telecích " letech jsem nedokázali být více zásadoví ... Může mi někdo poradit? Omlouvám se, jestli mám v textu nějaké pravopisné chyby, nejsem češka :(
 mirek,2 synové 
  • 

Re: Gympl 

(3.10.2006 12:07:02)
skvělý příspěvek
 Lada 
  • 

Re: asi jak kde 

(25.9.2006 20:50:01)
Já jsem při přechodu na osmileté gymnázium ani krok zpět v jazycích nezaznamenala... tedy část spolužáků přišla z jazykovek (a měli za sebou třeba 3 roky angličtiny, zatímco jiní měli jen jeden rok), ale všechny rozdíly se srovnaly nejpozději během 1. roku, protože výuka byla kvalitní s velkou hodinovou dotací. Ono ne vždy "déle se učit jazyk" znamená "více ho umět"; moje školou povinná neteř se učí angličtinu 4 roky, ale umí toho tolik, co my jsme uměli po dvou letech. Začali na základce mnohem dřív, ale zase děti-čtvrťáci se prostě nemohou ten jazyk učit ve stejné kvalitě jako třeba primán-sekundán; nevím, je možné, že některé základní obraty mají víc zažité, ale praktické využití, užitná slovní zásoba atd. není podle mé zkušenosti o nic lepší než když se dítě začne učit angličtinu třeba až v páté třídě.
 lucia1604 


jazykový gympl 

(26.9.2006 13:02:34)
já jsem chodila na jazykové gymnázium a bylo to to nejlepší, co jsem mohla udělat... rodiče jsem musela přemlouvat, aby mě tam pustili... dětství mi to rozhodně nevzalo, ale je pravda, že to je 6ti leté gymnázium, takže, když jsem nastupovala, byla jsem už "starší". Teď máme 5ti měsíční holčičku a už jsem taky přemýšlela o škole pro ní. Jednoduše ale musíme počkat až jak se bude učit a pak se spolu s ní rozhodneme :) Já jsem se na základce neskutečně nudila a jsem ráda, že jsem odtamtud "utekla". Ale kdybych tenkrát chodila na jazykovku, tak bych se rozhodovala pouze podle kvality výuky. Neřekla bych, že je gymnázium o tolik těžší než normální škola, ale rozhodně to sežere víc času, aspoň nemaj děti čas na blbosti :)
 Katka, primánka 
  • 

Zkušenost studenta 

(26.9.2006 19:37:08)
Prave jsem nastoupila na 8-letý gympl.Ukoly mame skoro kazdy den.Je to tam tezsi nez na zakladce,ale libi se mi tam.Volneho casu na krouzky mam porad stejne.Jede se tam mnohem rychlejsim tempem nez na zakladni skole,ale nikdy se aspon nenudim.Katka
 Albína102 
  • 

Re: Zkušenost studenta 

(27.9.2006 11:16:04)
Milá Katko, přeji Ti hodně úspěchů ve studiu, ať máš hodně dobrých kamarádů a prožiješ krásná studentská léta.
PS: Moje mladší dcera je taky primánka na gymplu ve Znojmě, zatím se jí tam líbí, učení má taky dost (úkoly každý den) a chodí ještě 4x týdně plavat a 2x týdně do hudebky. Ke všemu jsme dojíždějící, ale všechno se dá zvládnout.
Tak ahoj.
 Lukáš Babčický,student sekundy osmileteho gymnazia 
  • 

Názor ,,gympláka"" 

(18.1.2007 18:51:31)
Zdravím všechny
Nevíte-li jesli dát dítě na gymnazium,vrele doporucuji dat ho tam.
Na gymnazium chodim 2 rokem a jsem naprosto spokojen.Prima sla jako po masle.Nebylo moc uceni a to chodim na Gymnazium U Balvanu v Jablonci nad Nisou,ktere je vyhlaseno jako jedno z nejtezsich gymnazii v CR.
Na gymnaziu se vsak kladou vetsi naroky na chovani a znamky.
Na ZS jsem nemel ani 1 dvojku a na gymnaziu same 2.Jinak si na gymnazium nemohu ztezovat.
 Lizzie 


Názor negymplačky 

(19.6.2007 21:18:39)
V 5. třídě jsem já a ještě jedna kamarádka dost zklamala naši učitelku na základce, neboť jsme ani jedna nešla na gymnázium. Byly jsme 2 nejnadanější holky ze třídy, ale naši si se mnou promluvili, řekli plus i minus a já se rozhodla zůstat na základce.
Naše základní škola byla velice dobrá, zvládla jsem jí s přehledem, ale z jejího učiva jsem ,,táhla" značnou část střední školy.
Proč jsem po 9. třídě nešla na gymnázium? Jazykově nadaná, inteligentní, ale bála jsem se chemie a matematiky, že ji nezvládnu, vybrala jsem si střední školu - sociálněsprávní činnost. Dost jsem se tam nudila, ale někteří vyučující byli vynikající, jejich přínos opravdu oceňuji, především z praktického hlediska.
Teď jsem v pohodě odmaturovala, nevěřila jsem, že se dostanu na vysokou, kam jsem si podala přihlášku (loni brali 50 lidí z 570, letos pravděpodobně velice podobné), ale dostala jsem se, z čehož jsem stále ještě paf ale budiž.
Dnes jsem jen ze cviku šla zkusit další přijímačky, jež jsem měla zaplacené a potkala holčinu z gymnázia, která řekla pro mě zprvu naprosto nepochopitelnou větu, ale něco pravdy na ní asi bude:
,,Vy z odborných toho beztak umíte víc..."
Oponovala jsem jí, že jsou všeobecněji a také lépe jazykově připraveni, ale co se některé odbornosti týče, má pravdu..když už se holky dostanou, mají na vysoké náskok právě v odborných předmětech. Vše má svá pro a proti.
Ale držet opravdu nadané dítě na základní škole nemá cenu, znám několik dětí, jež právě na gymnáziu doslova ,,rozkvetly"..a znám i ty, jež se dřely celých 8 let, jenže tam už rodiče právě v 5. třídě věděli, že dřít budou muset..což je pro mě lehce nepochopitelné, ale budiž..
Až budu mít vlastní děti? Uvidíme, jak se rozhodnou..pokud budou chtít jít z páté třídy posoudím jejich talent a řeknu jim též ta pro a proti..ale bránit jim nebudu..ať se rozhodnou, jak se rozhodnou, jen musí mít dostatek informací.
 Verča 
  • 

Re: Názor ,,gympláka 

(8.1.2010 23:19:38)
No, Já chodím do tercie na F.X.Šaldy v Liberci.(3 nejtěžší v Čr). Musim teda říct že jsi faklt dobrej když máš dvojky. Já doufám že nebude 4. A jako žr bude. Kdybych se mohla vrátit zpátky nešla bych tam. Ale teď už není cesty zpět
 Tomáš 
  • 

Osmileté gymnázium 

(18.8.2007 20:51:57)
Já si myslím že na 8 leté gymnázium má téměř každý kdo se trochu učí od primy do kvarty určitě potom se může rozhodnout co dál a bude pravděpodobně velmi dobrý když se rozhodne jít jinam na školu ke strátě detství de předevšim oto si naplánovat čas dáse to stihnnout i tak že dítě nepozná rozdíl
 Lizzie 


Re: Osmileté gymnázium 

(18.8.2007 20:55:40)
Tome, já jsem ráda, že jsem na gymnázium nešla.
Navíc, když se teď bavím s některými studenty gymnázia, byť sebenadanějšími, tak tvrdí, že už by tam podruhé nešli, ale to je jejich subjektivní názor, nevyhovuje jim to prostředí a nevyhraněnost, pro jiné je to však velké plus..
Já jsem ráda, že jsem vystudovala střední školu. Mám blíž k praxi a též v jistých odborných předmětech mám větší přehled než ti z gymnázia, což mě baví (a fakt mi nechybí lepší znalost chemie apod..brr). Víš, já jsem vysokoškolačka a když koukám i na své bývalé spolužačky - vysokoškolačky, vím že kdo prostě na tu vysokou má, ten se na ní má též slušnou šanci dostat..

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.