T.R. | •
 |
(26.8.2005 10:00:09) Dnes už dospívající slečna po příchodu na střední školu zaostávala pro vrstevníkům, kteří navštěvovali speciální základní školu po celou dobu povinné školní docházky především v oblasti sebeobsluhy, rovněž vypěstování výlučnosti při integraci neodpovídalo skutečným studijních dovednostem, které získali žáci na speciální škole. Je lepší integrovat až středoškoláka, který se umí sám o sebe postarat, není veden ke své výlučnosti, neboť pozná, že i ostatní nevidomí jsou šikovní, zvládne prostorovou orientaci a umí používat všechny dostupné novinky z oblasti kompenzačních pomůcek. Což v běžné škole je příliš náročné jak finančně, tak i personálně, navíc se rodiče péčí o dítě vyčerpají a v době dospívaní již nemají sílu jim účinně pomáhat v budování mezilidských vztahů.
|
Glösslová | •
 |
(26.8.2005 23:25:27) Omlouvám se, ale zřejmě jsem příspěvek - Je to výhodné?- nepochopila a reaguji pouze na základě svých pocitů a zkušeností. Neumím si představit, že by integrace probíhala teprve na střední škole. V případě, že běžná základní škola integruje handicapované dítě, tak není možné, aby se dopustila zásadních chyb: vylučování, litování, omezování v činnostech atd.. Dítě nesmí pocítit, že je "jiné". Pokud ho chceme připravit pro život, tak musíme postupovat v době, kdy je možné nastartovat jeho sebevědomí. Je mi líto, ale myslím si, že na střední škole by měl být člověk již dostatečně připraven, protože na začleňování je již pozdě, pokud ho k tomu nikdo nevedl odmalička. Snad jenom malou poznámku: každé dítě je "jiné" a nemusí být handicapované. Nepřistupujme k nim jako k nemocným, protože oni se tak necítí. V současné době již není asistence a odborné vedení (speciální pedagog) pro základní školy finančně nedostupné. Stačí si prostudovat nový školský zákon, napsat(bohužel)stohy formulářů a další děti mohou dostat šanci.
|
|
|