Agnes (1,5 dítěte) |
|
(5.6.2002 11:02:02) Ahojky Kateřino,
mě by také zajímaly některé podrobnosti. Jak probíhá takový učební den, jestli máte výuku rozdělenou na jednotlivé předměty jako v klasické škole, učíte se denně od osmi do dvanácti, jste doma v kuchyni a píšete cvičení z matematiky a když berete přírodopis, tak jdete do přírody, jaký k tomu má váš synek přístup atd. osobně si to neumím přestavit, tak bych se ráda dozvěděla něco víc. díky a pozdravuj děti!
|
citoyen | •
|
(15.1.2004 13:54:58) Moc vám děkuji za váš článek. Je skvělé, když rodiče najdou dostatek odvahy a odhodlání dát dětem to nejlepší možné vzdělání; tady v Čechách se krom toho musí ještě prát s úředníky a zákony. Rád bych tu všem zájemcům připomněl, že také v Čechách bývalo domácí vzdělávání bez omezení možné, na základní škole, na střední škole (kde se tomu říkalo privatisté - zapsali se a dvakrát ročně je vyzkoušeli), zkrátka od 1. třídy až do maturity. Zakázal to až Hitler, resp. Emanuel Moravec, a po něm znovu komunistický školský zákon roku 1948. Ta "povinná školní docházka" Marie Terezie znamenala tohle: do veřejné školy musí chodit povinně ty děti, kterým se nedostává přiměřeného vzdělávání jinde - v soukromé škole nebo domácím vzděláváním. Jak je vidět, měli bychom vyvinout velmi tvrdý nátlak, aby byly tyhle staré, docela přirozené svobody (dnes pozapomenuté) jako domácí vzdělávání, obnovené. Přemlouvejme poslance a senátory, pišme jim maily, pišme články do novin
|
Ovečka a jehňátka |
|
(15.1.2004 14:12:27) zavítala jsem do vaší diskuze poprvé a moc mě těší, že jsou všechny děti stejné. Moje osmiletá dcera měla napsat při prvouce co umí nejlépe, když jsem doma otevřela sešit hanba mě fackovala. Dcerka umí nejlépe dojít koupit večeři do večerky! - byla tam asi třikrát v životě a to ještě pro nananuka nebo lízátko. Ani bych se nedivila, kdyby u nás doma zazvonila sociální pracovnice. Všechny vás zdravím, Ovečka
|
Šárka, syn skoro 13 let | •
|
(15.1.2004 15:02:31) Ovečko, připomněla jsi mi mé skoro zděšení, když můj syn ve druhé třídě (též při prvouce) ve škole popisoval, jak tráví Štědrý den. A já si přečetla: „Ráno se nasnídáme. K obědu máme vepřo knedlo zelo. Odpoledne strojíme stromeček. Pak se navečeříme a jdeme spát.“ Co k tomu dodat? Žádné dárky asi nikdy nedostal., chudáček! Nejzajímavější na tom je, že jídlo považuje můj syn za cosi, co jej jen zdržuje od zajímavých činností a co by klidně mohlo být v denním rozvrhu škrtnuto. A když má popsat Štědrý den, tak se soustředí na snídani, oběd a večeři a ještě mne nařkne, že zrovna v tento den dělám vepřo, knedlo -:).
|
Ovečka a jehňátka |
|
(15.1.2004 15:29:52) Prvouku bych označila za velice choulostivý předmět, jehož osnovy mi připadají, že jsou do výuky zařazeny záměrně, aby paní učitelka mohla dokonale prozkoumat prostředí ve kterém děti vyrůstají. Byla jsem svědkem toho jak chlapeček v první třídě (při dni otevřených dveří), tvrdil paní učitelce, že mají doma obrovského robota, který za ně dělá úplně všechno. Další spolužák mé mladší dcery má zase doma metrového papöuška, který jim pokyne křídlem, když se vracejí odpoledne domů. Jen doufám, že si paní učitelky dokážou tyto informace roztřídit a berou je s rezervou. :-)
|
Corra |
|
(15.1.2004 20:41:02) ahoj,my zase máme podle dcery doma zvěřinec.Máme králíčky,slepičky,.........a to všechno v paneláku :-)))A prý těch zvířátek budeme mít doma ještě víc.Je zajímavé,že se takové věci dozvím jako poslední :-))
|
|
JaninaH |
|
(16.1.2004 7:57:52) Ahoj, taky se přidám s veselou příhodou. Jednou se mě paní učitelka ze školky zeptala, jak zvládáme tolik psů v paneláku. Nechápavě jsem na ni zírala. Ukázalo se, že synek ve školce vypráví, že máme v bytě chov dalmatinů. Dodnes si ho kvůli tomu dobíráme. Loni jsem zase potkala synovu učitelku ze ZŠ, on už byl v té době v primě na gymnáziu. A ona se mě zeptala, jestli už jsme přestěhovaní. Prý jí syn říkal, že stavíme řadový domek ve Zdiměřicích (nemám tušení, kde to je!), ovšem není to jednoduché, protože máme velikou hypotéku. Něco jsem zamumlala a kvapně se rozloučila. Tentokrát jsem se ale na kluka dost zlobila, ve dvanácti letech si takhle vymýšlet! Slíbil mi, že už to dělat nebude, snad z toho vyrostl... J.
|
|
|
Blanka, syn |
|
(16.1.2004 9:07:11) No, to mě rozesmálo!!! Moc dobře to znám, dítko úkol co nejvíc zkrátí, aby mělo pokoj a výsledek...hrůza...Připadám si pak jak sociál, který nedokáže v rodině udržet ani základní návyky a zvyky.(Viz dřív, co jsem psala - samec od prasnice - PRASÁK - prvouka našeho synka - tuším taky 2.třída) a podobné nesmysly.)
|
|
|
|
|
Marketa | •
|
(31.10.2007 14:14:00) Neumím si představit, že bych syna do školy neposílala a učila ho doma. Určitě vím, že by ho rozptylovaly hračky, počítač, televize a mladší sestřička. Ve škole se mu líbí, z paní učitelky je nadšený, zatím... Chodí do 1. třídy teprve od září. Dokonce přišel s tím, že jednou chce také učit malé děti ve škole. Ve škole má kamarády svého věku, chodí i do druhžiny, kde s nimi navíc malují, zpívají, paní družinářka hraje na flétnu a na kytaru, chodí ven když je slušné počasí, kde si kluci můžou zahrát fotbal a nebo i s holkama vybijenou proti druhákům. Prostě bezva. Prostě syn je kolektivní dítě, vše mu jde rychleji když má vedle sebe vrstevníky, s kterými může soutěžit, kdo úkol udělá lépe a rychleji. Už mi i párkrát řekl,ať ho v družině nechám déle, aby si trochu pohrál.
|
|
Marketa | •
|
(31.10.2007 14:14:09) Neumím si představit, že bych syna do školy neposílala a učila ho doma. Určitě vím, že by ho rozptylovaly hračky, počítač, televize a mladší sestřička. Ve škole se mu líbí, z paní učitelky je nadšený, zatím... Chodí do 1. třídy teprve od září. Dokonce přišel s tím, že jednou chce také učit malé děti ve škole. Ve škole má kamarády svého věku, chodí i do druhžiny, kde s nimi navíc malují, zpívají, paní družinářka hraje na flétnu a na kytaru, chodí ven když je slušné počasí, kde si kluci můžou zahrát fotbal a nebo i s holkama vybijenou proti druhákům. Prostě bezva. Prostě syn je kolektivní dítě, vše mu jde rychleji když má vedle sebe vrstevníky, s kterými může soutěžit, kdo úkol udělá lépe a rychleji. Už mi i párkrát řekl,ať ho v družině nechám déle, aby si trochu pohrál.
|
|
Marketa | •
|
(31.10.2007 14:14:09) Neumím si představit, že bych syna do školy neposílala a učila ho doma. Určitě vím, že by ho rozptylovaly hračky, počítač, televize a mladší sestřička. Ve škole se mu líbí, z paní učitelky je nadšený, zatím... Chodí do 1. třídy teprve od září. Dokonce přišel s tím, že jednou chce také učit malé děti ve škole. Ve škole má kamarády svého věku, chodí i do druhžiny, kde s nimi navíc malují, zpívají, paní družinářka hraje na flétnu a na kytaru, chodí ven když je slušné počasí, kde si kluci můžou zahrát fotbal a nebo i s holkama vybijenou proti druhákům. Prostě bezva. Prostě syn je kolektivní dítě, vše mu jde rychleji když má vedle sebe vrstevníky, s kterými může soutěžit, kdo úkol udělá lépe a rychleji. Už mi i párkrát řekl,ať ho v družině nechám déle, aby si trochu pohrál.
|
|
|