Jana Senohrábková, matka předškoláka | •
 |
(30.3.2002 23:25:39) Před necelými sedmi lety, když se nám po dlouhém snažení povedlo otěhotnět, jsme se s manželem rozhodli vrátit z Prahy do našeho rodiště, malého městečka na okraji Středočeského kraje. Jedním z důvodů bylo i to, aby se z našeho syna nestalo dítě ulice. Uplynulo šest let od narození našeho syna a my jsme se začali rozhodovat, kterou školu pro našeho syna vybereme. Po poradě s mojí dlouholetou kamarádkou, která učí na speciální škole a má velmi dobrý přehled o situaci, jsme zjistili, že nemá cenu komplikovat život prvňáčka složitým dojížděním ( které by z něho udělalo cizince ve svém bydlišti ), protože v celém okrese i jeho okolí jsou pouze státní školy, mezi kterými není velký rozdíl. Proto jsme šli se synem k zápisu do místní základní školy, kterou máme doslova za rohem. Syn byl přijat bez problémů, ovšem záhy se dostavilo rozčarování, protože na náš dotaz, budeme-li si moci vybrat pani učitelku, která bude našeho syna učit, jsme se dověděli, že nám bude vyhověno pouze na základě písemné žádosti a pouze z vážného důvodu. Dokonce paní zástupkyni bylo divné, že bychom chtěli vědět, kteří učitelé přichází v úvahu, protože to se bude řešit až v červnu. Závidím svým příbuzným, kteří mají o rok starší dvojčata, protože oni se v Praze-Bráníku mohli s potencionálními učitelkami seznámit již při dni otevřených dveří na základní škole, kterou pro své děti vybrali a u zápisu už rovnou nahlásili, ke které učitelce budou jejich děti chodit. Další šok nastal, když jsme začali navštěvovat předškolní kurz grafomotoriky v budově prvního stupně základní školy. Zjistila jsem totiž, že v té škole se nic nezměnilo od doby před patnácti lety, kdy jsem opustila tyto oprýskané lavice. Dnes mám na sebe zlost, že jsem ze strachu utekla z velkoměsta a tím paradoxně svým dvěma dětem zkomplikovala život.
|
iveta cerna | •
 |
(6.2.2007 17:26:36) ahoj hctěla bych vědět kam je nejlépe docházet s dítětem máli problém s grafomotorikou kde máte opravdu dobré zkušenosti děkuji za odpověd
|
Jiřina,Julie 3/01,Martin 1/06 | 
 |
(7.2.2007 12:50:16) Dobrý den maminy, mám prosbu, potřebuji poradit: mám předškoláka a rozhodujeme se mezi aktovkou a batohem a nemáte někdo zkušenosi s rostoucí dřevěnou židličkou? nevím jakou máme koupit k psacímu stolu. Moc díky za všechny rady, klidně mi písněte na mail. IVETO - my jdeme na kurz grafomotoriky - malá špatně drží tužku - pořádá ho Pedagogicko psychologická poradna. Nevím odkud jsi, ale v každém větším městě určitě je tato poradna, tak se zkus poptat, nebo tam zavolat.
|
loompa | 
 |
(7.2.2007 13:12:16) Já mám druháka a předškolačku. Koupila jsem aktovku, lehkou s pevnými zády. Pravda byla mnohem dražší než batoh, ale nelitovala jsem. V pevné aktovce je všechno napohled vidět,je přehledná, lépe se do ní ukládá a hledá. Kluk jí má už druhý rok a není zničená. Holce koupím taky aktovnku a i při diskuzi s maminama jsme se shodli, že batoh je lepší pro starší děti.
|
|
Lída+2 | 
 |
(7.2.2007 13:33:10) http://www.rodina.cz/diskuse3140.htm jukni i sem je to jen o aktovkách a baťohách
|
|
Lída+2 | 
 |
(7.2.2007 13:33:44) http://www.rodina.cz/diskuse3140.htm jukni i sem je to jen o aktovkách a baťohách
|
|
Lída+2 | 
 |
(7.2.2007 13:33:57) http://www.rodina.cz/diskuse3140.htm jukni i sem je to jen o aktovkách a baťohách
|
|
ivetacerna | •
 |
(7.2.2007 14:14:02) děkuji už jsem si něco zjistila mám ještě jeden dotaz když máte problém s držením tužky tak přesto nastupujete do školy nám byl doporučen odklad chtěla bych poradit jestli se i s tímto problémem dá nastoupit do školy
|
|
ivetacerna | •
 |
(7.2.2007 14:14:06) děkuji už jsem si něco zjistila mám ještě jeden dotaz když máte problém s držením tužky tak přesto nastupujete do školy nám byl doporučen odklad chtěla bych poradit jestli se i s tímto problémem dá nastoupit do školy
|
Federika | 
 |
(7.2.2007 15:03:33) Myslím, že jen kvůli držení tužky asi odklad nedoporučí, to by možná nenastoupila třetina dětí...Je třeba posoudit celkovou zralost něbo nezralost dítěte... David držel tužku jako prase kost, je ve druhé třídě a drží ji sice už dobře, ale pořád nic moc...Já sama nedržím tužku dodnes správně...
|
|
Jiřina,Julie 3/01,Martin 1/06 | 
 |
(7.2.2007 23:30:18) Iveto taky špatně drží dcera tužku, ale klidně nám do školy vzali. V poradně mi poradili aby používala trojhranné tužky a pastelky a dají se koupit i trojhranky, které se nasouvají na normální tužky. Díky za radu na diskuzi - juknu.
|
ivetacerna | •
 |
(8.2.2007 16:06:18) ahoj to co mi píšeš už máme dávno za sebou a moc nám to nepomohlo nakonec jsem se rozhodla opravdu ještě rok počkám snad se to zlepší a když ne tak pujdem asi do školy kde se dětem s touto poruchou věnují ještě by mě zajímalo jestli do školy kam chodíte bere na toto někdo zřetel nebo se věnují všem dětem stejně díky za odpověd
|
Verera | 
 |
(14.2.2007 12:39:15) Syn držel taky špatně tužku, dokonce i ty trojhranné pastelky, odklad měl, i když z úplně jiného důvodu, ale na držení tužky to nemělo vliv. To by ho asi musel někdo pořád ve školce opravovat a s jeho přístupem ke kreslení by to nejspíš dopadlo tak, že by kreslení nechal úplně.
Zlepšení nastalo až v první třídě, (běžná třída, bez nějakého speciálního zaměření v tomto směru), kdy psaly všechny děti a paní učitelka mezi nimi chodila a pořád je opravovala. Tam s tím seknout nemohl a tak se snažil.
Teď je ve druhé, drží tužku jakž takž a chtít po něm víc je asi v tuto chvíli nemožné. Stejně některá písmenka píše úplně záhadně, třeba odspoda nebo je točí opačným směrem, přijde mu to tak přirozenější. Mám synovce, je mu 19 a taky mu to nikdo nevymluvil a nijak zvlášť mu to v životě nepřekáží, tak to asi máme v rodině :))
Můj názor je, že dávat odklad jen kvůli špatnému držení tužky nemá smysl, ve školce se v něm spíš ještě utvrdí a jakákoli dobrá paní učitelka je schopná děti ke zlepšení motivovat.
|
Verera | 
 |
(14.2.2007 12:39:44) V té poslední větě jsem myslela učitelku v první třídě.
|
iveta cerna | •
 |
(16.2.2007 14:07:19) ahoj hele já jsem vážně ze všeho už velmi unavená ted jsme byli u další psycholožky a ta mi řekla že zjistila ještě dyslálii a nerovnoměrny vyvoj no a grafomotorika ještě k tomu musíme ted navštěvovat speciálního pedagoga ktery se bude Kubovi věnovat mám někdy pocit že mé dítě vubec nic nezvládne a všichni na něho koukají jako na nějakyho blázna to všechno jsou duvody proč nejít do školy
|
vika | •
 |
(16.2.2007 20:48:28) Mam syna 7 let a ma dysgrafii,ve skole mu to docela jde.Jen na predmety s tvurci cinnosti / vytvarka,pracovni cinnosti/. Proc pisi : dnes jsem se dozvedela od pedagogickeho pracovnika /p.ucitelky/, ze muj syn je matlak, ze hrozne maluje,ze pracovni cinnost je hrozna,ze s nim doma nemalujeme.A to jsem ji jen chtela poprosit aby se trochu koukla a popripade poradila,kdyz maluji.A dostala jsem tuto odpoved. Prosim o radu,jak na pedagogy,kteri nerespektuji vsechny formy dys...nechce se mi to jen tak nechat.
|
|
|
|
|
|
|
marcela | •
 |
(8.2.2007 22:50:22) Grafomotoriku můžete cvičit v některé z PP, některé mají specielní program pro předškoláky, chce to prohledat, nevím odkud jseš.
|
|
|
|
|
|