Analfabeta | •
 |
(17.5.2022 20:26:52) Jsou to nesmysle. Lépe by bylo napsat, že: - polština není světový ani evropský jazyk, proto je kladen důraz na výuku jazyků, aby se lidí v budoucnu domluvili, minimálně s ekonomicky silnějšími obchodními partnery. - francouzština patří ke světovým jazykům, přesto se mladí Francouzi učí další dva jazyky. V dospělosti by se tedy měli teoreticky domluvit třemi světovými jazyky, nebo alespoň dvěma světovými a jedním evropským. - němčina je evropský jazyk, prakticky každé dítě se v Německu učí i jednomu cizímu jazyku. - italština není evropský jazyk, proto se děti učí dalším dvěma minimálně evropským jazykům. V budoucnu výborné pro mezinárodní obchod. - maďarština je sama o sobě dost těžká, děti se učí především angličtině.
Výuce jazyků by se měla i v Čechách věnovat větší pozornost. Aby se nestalo, že děti sice mají xx let výuky jazyka, ale v onom jazyce si umějí objednat maximálně dvě piva v hospodě, a i to je považováno za obrovskou vzdělanost.
Vysvětlivka: světový + evropský jazyk - chápáno ve smyslu "domluvím se tím jazykem ve světě/v Evropě" (aby mě někdo nenařknul z toho, že italština je jazyk evropský. Jistě, je, ale mimo Itálii a některé enklávy ve Švýcarsku a v Rakousku se s ním v Evropě nedomluvíte, na rozdíl např. od němčiny.
|
A.K. | •
 |
(18.5.2022 15:36:22) Výuka druhého jazyka není v Německu dobrovolná, děti od 11 let mají na běžném státním gymnásiu povinně angličtinu a latinu. Mohou si zvolit francouštinu. Dobrovolná je pro ně španělština, čeština jako další volitelný předmět po latině, němčině a angličtině.
|
|
|