| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Pro úspěšnou integraci ukrajinských žáků nestačí pouze kurzy jazyka

 Celkem 17 názorů.
 Blanče 


Neděláme zase něco o co nikdo nestojí? 

(26.3.2022 11:33:53)
Naše děti nepřišly o rok ale dva roky školní výuky. Než začalo trochu fungovat distanční vzdělávání trvalo to na spoustě škol dlouhé měsíce. To jsme ale věděli, že děti potřebují pokračovat ve vzdělávání a je třeba sladit jejich věk a úroveň učiva, že je třeba pokračovat a až covid skončí naváže normální výuka. Jsem z Moravy, je tu menší procento uprchlíků než v Praze, ale věřím, že základ je podobný - většina z nich se chce vrátit zpět a doufá, že to bude co nejrychleji. Proč tedy nevyužijeme stavu legislativní nouze a nezabezpečíme primárně ukrajinské vzdělávání? Z Ukrajiny běží on-line výuka - nebo ji za pomoci třeba televize, jak to bylo na začátku pandemie - jsme snad schopni zajistit. Nebylo by pro děti mnohem přínosnější, kdyby se - byť online (a klidně sedíc ve škole) - vzdělávaly v systému, na který jsou zvyklé a až jako volnočasovou nadstavbu řešily češtinu, zapojení se mezi české děti? Peníze do pedagogů, asistentů, psychologů by šly k ukrajinským lidem, paralelně by probíhala příprava na začlenění těch, kdo tu opravdu chtějí zůstat a do českého vzdělávání by tyto děti vstupovaly až od září - s tím, že kurzy češtiny spojené s nějakou další aktivitou by pokračovaly i o prázdninách formou nějakých příměstských táborů? Mám pocit, že momentální "metodiky" zas vymýšlí někdo, kdo dítě viděl naposledy, když se v mládí kouknul do zrcadla. Několikrát jsme měli doma přes organizaci AFS studenta - středoškoláka. I když to byly děti, které věděly, že budou žít 10 měsíců v Česku a chodit do české školy všichni (včetně padesátky jejich vrstevníků na plese AFS) braly ten rok jako to, že se osamostatnily, našly si kamarády, poznaly jinou kulturu - ale až ke konci byly ty nejšikovnější z nich schopni jednoduché komunikace v češtině, že by mělo nějaký důležitější vklad vzdělávání a hodiny odsezené ve škole fakt nehrozilo. Jsem zastáncem pomoci uprchlíkům, sama se v ní dost angažuji. Tohle ale nepomůže ani ukrajinským dětem, o další zátěži pro rozhozené české školáky a jejich kantory nemluvě.
 Yuki 00,03,07 


Re: Neděláme zase něco o co nikdo nestojí? 

(27.3.2022 21:41:52)
Blanče, podstatný rozdíl vidím v tom, že když u nás byli vyměnní středoškoláci, byl jeden cizinec v České rodině a češtinu tak nějak odposlouchal, nebo ne, a potom odjel, od začátku věděl, že odjede
Ukrajinci jsou tu s rodinami, minimálně s maminkou nebo sourozenci a kromě školy nemají kde se češtinu učit,
potřebuji, aby se o sebe postarali sami, nemají českou rodinu, která by se starala o všechno
neví, jestli ti budou rok nebo pět let nebo napořád
mnozí se nebudou mít kam vrátit, ani kdyby ta hrůza skončila hned zítra, jenže ona ještě nekončí
a kdoví, jak to tam dopadne, jestli budou mít odvahu se vrátit
i kdyby tady byli jenom rok, musí se o sebe postarat,
výměnní studenti jsou většinou na gymnáziu, tady jsou to ale všichni, umělecká střední škola, kuchař, budoucí zdravotní sestra nebo svářeč, copak se všichni můžou učit online? to je možný pro děti na základní škole, ale střední škola a vysoká musí fungovat jinak

vůbec bych nesrovnávala vyměnnýho studenta s uprchlíkem, tyto děti i dospělí potřebují zaměstnat hlavu, aby nemuseli myslet na to, proč jsou tady

 Blanče 


Re: Neděláme zase něco o co nikdo nestojí? 

(28.3.2022 0:30:36)
Yuki ale já píšu primárně o základkách. Nevím o tom, že by v současnosti nastupovali studenti do rozběhlých ročníků středních škol, ty zahraniční studentské výměny jsem dávala jako příklad. Já píšu o jednom až pěti ukrajinských dětech ve třídě na základce, kdy to dítě z výuky nic zatím nic nemá, je zátěží pro kantora do už tak rozhašené pocovidové třídy a ano, nikdo neví, jestli a kdy se bude vracet. Takže nacpat ty peníze o kterých se v článku píše do zajištění online výuky na dopoledne v ukrajinštině. Možností je více - jedna třída na základce pod dohledem ukrajinské kantorky, prostor v DDM nebo pokud je někde více uprchlíků tak vlastní malotřídka. A odpoledne zapojit do kroužků, výuky jazyka na jazykovkách, sportovních oddílů...Češtinu i online do telefonu, přes televizi...Zaměstnáš je dostatečně a v září ti buď naskočí do školy připravená většina nebo (moc bych v to chtěla věřit) jen ti, kdo se rozhodnou po ukončení konfliktu tady zůstat. Jsem mizerný rodinkář a nepamatuji si ani lidi v reálu, ale nejsi ty dokonce kantor? Protože ti, kteří se pohybují kolem mě už jsou opravdu zoufalí. Tohle je další, zcela nepřipravená integrace a opravdu už to hraničí se sociálním inženýrstvím. Oni jsou ukrajinci, kteří - mmj. zdrhají, aby z nich někdo nedělal obyvatele jiného státu. A my je budeme počešťovat?
 Blanče 


Re: Neděláme zase něco o co nikdo nestojí? 

(28.3.2022 0:30:38)
Yuki ale já píšu primárně o základkách. Nevím o tom, že by v současnosti nastupovali studenti do rozběhlých ročníků středních škol, ty zahraniční studentské výměny jsem dávala jako příklad. Já píšu o jednom až pěti ukrajinských dětech ve třídě na základce, kdy to dítě z výuky nic zatím nic nemá, je zátěží pro kantora do už tak rozhašené pocovidové třídy a ano, nikdo neví, jestli a kdy se bude vracet. Takže nacpat ty peníze o kterých se v článku píše do zajištění online výuky na dopoledne v ukrajinštině. Možností je více - jedna třída na základce pod dohledem ukrajinské kantorky, prostor v DDM nebo pokud je někde více uprchlíků tak vlastní malotřídka. A odpoledne zapojit do kroužků, výuky jazyka na jazykovkách, sportovních oddílů...Češtinu i online do telefonu, přes televizi...Zaměstnáš je dostatečně a v září ti buď naskočí do školy připravená většina nebo (moc bych v to chtěla věřit) jen ti, kdo se rozhodnou po ukončení konfliktu tady zůstat. Jsem mizerný rodinkář a nepamatuji si ani lidi v reálu, ale nejsi ty dokonce kantor? Protože ti, kteří se pohybují kolem mě už jsou opravdu zoufalí. Tohle je další, zcela nepřipravená integrace a opravdu už to hraničí se sociálním inženýrstvím. Oni jsou ukrajinci, kteří - mmj. zdrhají, aby z nich někdo nedělal obyvatele jiného státu. A my je budeme počešťovat?
 Yuki 00,03,07 


Re: Neděláme zase něco o co nikdo nestojí? 

(28.3.2022 9:29:28)
Blanče, vidím to teď ze dvou stran,
máme ve škole několik dětí, který tu pravděpodobně budou už chtít zůstat,

poskytli jsme ubytováni rodině, která má 4 děti, pravděpodobně se budou chtít vrátit, ale zatím si tím nejsou jistí, dokud nebude úplně bezpečno, tak ne, mají malý děti, chtějí online, ale paní chce do práce, peníze potřebují, jak to dát dohromady jinak než ve škole?
jejich nejstarší je 17, potřebuje střední školu

on je každý případ jiný, a taky je potřeba nějaká kontrola nad tím, co děti dělají, jak se jim daří, nemůžou zůstat jen tak, ale ani bez kolektivu, spousta jich nemá s kým si hrát, s kým jít ven, potřebují kamarády

je potřeba to zkombinovat
 Delete 


Re: Neděláme zase něco o co nikdo nestojí? 

(28.3.2022 18:07:30)
Blanče,

u nás ve škole začínáme dnes, takže zkušenost ještě nemám, ale rozhodli jsme se vytvořit pro děti z Ukrajiny zvláštní prostor (odpoledne je tam družina), výuku na 4 hodiny denně ve věkově smíšené třídě, pokud možno dělené na mladší a starší. Máme vystudovanou učitelku z Ukrajiny, primárně pro ty menší děti, k ní k dispozici lektorku ČJ (máme od loňska ze šablon), asistentku původem z Ukrajiny (v ČR je čtvrtý rok, kurz absolvovala už tady v ČR a už rok jako AP u nás funguje), máme zažádáno o finance na ještě jednu a hledáme způsob financování ještě jedné učitelky z Ukrajiny, ideálně pro druhý stupeň.

Pro starší chceme přenášet online výuku z Ukrajiny.

Všem je doporučeno navštěvovat kurz češtiny pro cizince v okresním městě.

Využíváme toho, že momentálně si o tom, jak bude výuka probíhat, můžeme dost svobodně rozhodnout. Od září to může být jinak. Ale máme v několika třídách Ukrajince už roky, takže nás trápí případně spíš jen zvýšení počtu dětí ve třídách. A i tam se nám už několik let daří udržovat nižší počty, takže 5 dětí na třídu (tedy 10 - 15 na ročník) by nemusel být problém ani tak.
 Blanče 


Re: Neděláme zase něco o co nikdo nestojí? 

(29.3.2022 10:51:17)
Delete ano, to je to, kde se pod podporu podepíší všema deseti. A je to v podstatě to, co jsem psala jako řešení. Primárně zajistit pokračování ukrajinské výuky, zajistit hlídání dětí aby rodiče mohli pracovat ( a někteří mohou pracovat právě s dětmi), začlenit děti a pomocí jim vytvořit sociální vazby kroužky, sport, nebo ta družina. Výuka češtiny. Ale NE přímé začlenění děti v dubnu s ( aktuální praxe) českou asistentkou.
 Blanče 


Re: Neděláme zase něco o co nikdo nestojí? 

(29.3.2022 10:51:26)
Delete ano, to je to, kde se pod podporu podepíší všema deseti. A je to v podstatě to, co jsem psala jako řešení. Primárně zajistit pokračování ukrajinské výuky, zajistit hlídání dětí aby rodiče mohli pracovat ( a někteří mohou pracovat právě s dětmi), začlenit děti a pomocí jim vytvořit sociální vazby kroužky, sport, nebo ta družina. Výuka češtiny. Ale NE přímé začlenění děti v dubnu s ( aktuální praxe) českou asistentkou.
 Delete 


Re: Neděláme zase něco o co nikdo nestojí? 

(29.3.2022 15:19:49)
No a dneska už se začali ozývat rodiče, že to takhle nechtějí, že chtějí začlenit děti do tříd, že to všude jinde mají také tak.

Takže těžko říct.
 Analfabeta 
  • 

Možná je to dobře, že je na Ukrajině válka 

(27.3.2022 8:18:10)
Je mi jasné, že po přečtení nadpisu si hodně z Vás řekne: "Hele, Analfabeta je zpátky, to je ten proruský šmejd, Putinovec" ... a kdoví jak jste mě tu ještě nazývaly. A Monty že mi koupí letenku do Koreje atd. atd. Tak si, dámy, laskavě poposedněte, abyste si neseděly na vedení. Protože ono to pro naše školství, které zastydlo někde v době Marie Terezie a které naše děti absolutně nepřipravuje pro život ve 21.století, prostě v budoucnosti, bude možní prvním krokem k tomu, aby se konečně trochu modernizovalo a postavilo na základy, které povedou k prosperitě. Protože - a ať se vám to líbí, nebo ne - školství je řízeno poloamatérsky a ode zdi ke zdi. Slavnostně a s obrovským nadšením přejímá vzory, které se už i na tom veleslavném Západě přežily a které se tam ukazují jako slepá cesta. My ale slavnostně přebereme každou hovadinu jen proto, že pochozí z JúEsEj (jako jsme za éry komunistů přebírali zastaralé vzory ze SSSR, od "přítele našeho nejvěrnějšího"). Tak jsme do škol narvali inkluzi, ze které si osvícenější učitelé rvou vlasy na hlavě, ze zoufalství buší tou hlavou do zdi, a pokud už není jiné řešení, tak z celého slavného školství odcházejí. Některé učitele jsme rovnou vyházeli sami. Jen si vzpomeňte na dobu před cca 10 roky, kdy byli ze školství "odešeni" všichni, kdož neměli patřičné vzdělání. Jo, jasně, měli si ho do určitého termínu doplnit. Jó, jasně, a zajímalo někoho, že nemají KDE si ho doplnit? Že už jsou to třeba mámy od dětí, které nemůžou jezdit XX kilometrů do školy, protože mají rodiny a svoje děti, o které je třeba se postarat? Kterou hlavu skopovou napadlo, že pedagog, který vyučuje např. češtinu, může učit POUZE na jednom školském stupni, přičemž pro ostatní stupně je vlastně silou nekvalifikovanou? Tak se stalo, že češtinář, který vystudoval obor "český jazyk" na fildě, nemohl češtinu vyučovat na základce, protože byl pro základnu považován za nekvalifikovaného? A další a další problémy, stále se vršící a léta neřešené. Jak je možné, že ve školství učí vynikající pedagožka (holky, teď mě nekamenujte, ale mám snad doživotní ban, o který jste se tu zasloužily, takže se nedostanu do diskusí a nemůžu to najít. Bohužel si nevzpomenu na správný nick: Delete? Termix? Já fakt nevím. Ale vím, že učí na základce fyziku a jejím koníčkem jsou nějak odlišné děti, které by normálně končily ve speckách. Pamatuju si jen, že to je inženýrka, srdcařka, má spoustu odborných kursů, ale pro školství je vlastně "nekvalifikovaná", protože holt nemá ten správný papír), která nemá ten správný papír, aby mohla být uznána za plně kvalifikovaného odborníka. Co na tom, že to, co učí, by mohla z fleku učit na vysoké škole, protože je to specialista par excellence, ale pro české školství je holt nekvalifikovanou sílou, trpěnou na základce. Proboha, české školství, už se konečně prober!!!

Takže cituji z článku: "Vedle intenzivní jazykové podpory bude třeba zapojit i další podpůrné pedagogické a nepedagogické pracovníky. EDUin upozorňuje, že potřebujeme učitele češtiny jako druhého jazyka, adaptační a integrační koordinátory, cizojazyčné asistenty pedagoga, sociální pedagogy a psychology." - proboha, NA CO??? To máme ve státním rozpočtu tolik zbytečných peněz? Pokud je máme, tak je vidět, že se naše ekonomika opravdu zázračně uzdravila a vstala z popela jako bájný Fénix, který má být po svém znovuzrození ještě krásnější, než byl předtím (a krásně je to m.j. trikově nafilmované v jednom z dílů Harryho Pottera). Do státního rozpočtu tohoto státu byla za covidu zaseknuta hluboká sekera, spousta firem se v této době položila a stát pumpoval mezi lidi obrovské peníze, aby pandemii přežily. Nejenom tedy náš stát, to byl celosvětový problém. Teď by se měla ekonomika trochu postavit na nohy, ale zase ji drtí válka na Ukrajině, a aby toho nebylo dost, tak chceme rvát další miliardy do pomoci Ukrajině. Proboha, zamyslel se někdo laskavě nad tím, kde na to vůbec vezmeme? A do toho ceny energií letí nahoru jako smyslů zbavené, cena benzínu a nafty je na historických maximech (viz např.: https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2022/cena-pohonnych-hmot-46894?msclkid=b59bf401ad8e11ec99ae74a536efbf33 ), elektřina a plyn letí nahoru jako zběsilé už od poloviny r. 2021 (viz např.: https://www.mesec.cz/clanky/manta-commodities-konci-na-trhu-s-energiemi-jde-o-23-dodavatele-energii/ ), rodiny pomalu nemají na platby za energie, vláda rve do podpor domácnostem další a další miliardy (viz např.: https://www.vlada.cz/cz/epidemie-koronaviru/dulezite-informace/vlada-schvalila-zamer-pomoci-domacnostem-a-firmam-postizenym-narustem-cen-energii--zmrazila-take-platy-casti-statnich-zamestnancu-193426/ nebo: https://oenergetice.cz/komoditni-trhy/vlady-proti-cenam-energii-bojuji-snizenim-dph-zastropovanim-cen-nebo-prispevky ). Tohle všechno položí řadu podniků, popř. lidi nebudou mít na to, aby se vůbec dopravili do/z práce ... Dovedete si představit, co nás ještě v budoucnosti čeká? Navíc je obrovské sucho, na polích schnou ozimy, jarní obiloviny možná ani nevzejdou, protože voda v krajině prostě NENÍ (viz např.: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/uz-85-uzemi-ceska-zasahlo-zemedelske-sucho-dlouho-neprsi-a-neni-snih/2173996 ). Na Ukrajině je válka, ale Rusko a Ukrajina patří nezi 5. největších vývozců pšenice! (Viz: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/fakta-data-az-ctvrtina-psenice-pochazi-z-ruska-a-ukrajiny-jeji-cena-roste-191019 ). Z Ruska pravděpodobně nedovezeme ani zrnko, na Ukrajině je válka, takže kdoví jestli tam nějakou pšenici vůbec zaseli, a kdoví jestli tam v létě bude ještě někdo, kdo by to, co se urodí, vůbec sklidil. Možná nás na podzim čeká neskutečná drahota veškerých potravin, protože pšenice patří k základním obilovinám v lidské výživě. Dámy, držte si klobouky, protože jestli se situace na Ukrajině nezklidní, tak to teda bude jízda! To si teda pište!!

A teď se teda obloukem vrátím zpět ke školství. Blanče ve vedlejším příspěvku má pravdu. Proč budeme zavádět kdejaká opatření, hledat pedagogy (copak mezi uprchlíky žádní nejsou? Tak proč je proboha primárně nehledáme tam?) a dělat opatření, moderní tak možná v dobách Marie Terezie? Proč teda neumožníme ukrajinským dětem, aby se vzdělávaly pomocí distanční výuky, jako tomu bylo za covidu? nebo jsme to už zapomněli? No to teda hodně rychle, protože distanční výuku mělo hodně škol ještě v loňském roce (a je třeba i připomenout, že hodně škol ji nemělo vůbec, protože pedagogové neměli a v mnoha případech ještě stále nemají potřebnou techniku, nehledě na to, že se všechno potřebné učili sami na koleně, protože celé slavné ministerstvo jim k tomu nepomohlo ani výukovými materiály, aby práci s PC nebo mobily mohli naučit především sami pedagogové).

A cituji dále z článku slova odborníka Jana Heinrich ze společnosti META: "Lex Ukrajina žákům z Ukrajiny kromě odpuštění zkoušky z českého jazyka umožní skládat zkoušku z matematiky v ukrajinštině nebo v angličtině. Tuto úpravu hodnotíme jako velký krok kupředu, jelikož se tak prověřují matematické dovednosti a schopnosti uchazeče, nikoliv porozumění složitému jazyku zadání. Tato ad hoc úprava dokazuje, že cesta, jak vstup do středního vzdělání postavit na rovném základě pro všechny uchazeče bez znalosti jazyka, existuje. Měli bychom se jí držet i v budoucnosti". Pokud jsme tedy až s událostmi na Ukrajině konečně uvědomili, že existují i děti, podotýkám že NAŠE ČESKÉ DĚTI!!!, které by rády v Čechách studovaly, ale byly třeba dlouhou dobu s rodiči v cizině, ale vlastně nemůžou studovat na českých školách, protože české školství bazíruje hlavně na gramatice a nevyučuje porozumění jazyku, není schopno těmto dětem poskytnou podporu ve výuce českého jazyka jako druhého jazyka, který je pro tyto děti vlastně jazykem "cizím", protože v něm prostě nemají takovou slovní zásobu a neznají hodně věcí, které ale zná český Pepíček, který nevytáhnul paty ze své rodně vesnice, tak je možná dobře, že došlo k válce na Ukrajině. Protože konečně budeme moci posunout české školství dopředu od doby pol. 19.stol. do budoucnosti. Aby naše děti konečně dostávaly znalosti a vědomosti, které upotřebí ve 21.století.
A úplně na závěr uvedu pár příkladů toho, jaké problémy má "české" dítě, které bylo delší delší dobu s rodiči v cizině a pro které je český jazyk "druhým jazykem", protože toto dítě komunikuje zcela bez problémů jiným jazykem než českým:
1. Pedagog např. řekne: "Hoď to za dveře". Dítko pochopí, o co jde, a věc za ty dveře opravdu hodí. Nicméně měli ji tam položit. Dítko, vyrůstající pouze v českém jazykovém prostředí, tuto nuanci chápe. Leč dítko, pro které je čeština "druhým jazykem" prostě splní přání pedagoga a věc za ty dveře skutečně hodí.
2. Přijelo trojjazyčné dítko z návštěvy německy mluvících prarodičů a stěžovalo si, že "babička je asi praštěná". Protože ona mluvila o orlovi a ukazovala na zem. A orel přece lítá ve vzduchu, ne? Co by taky dělal na zemi, že. Jenže: babička ukazovala dítku ježka (foneticky psáno "ígl") a mluvila přitom německy. Ale "ígl" je anglicky "orel". Což ale německy mluvící babička netušila, protože anglicky neumí. A nedorozumění je hned na světě.
3. Vícejazyčné dítě bylo v mateřské škole označeno za "autistu". A taky má prý ADHD a kdoví co ještě. Rodiče s ním sjezdili kdejaká odborná vyšetření, psychiatra, PPP, ..., a to všechno jen proto, že se dítě ve škole nudilo, protože tam probíhala běžná výuka v jazyce, ve kterém dítě nemělo dobré znalosti a kterému prostě nerozumělo.
A takových podobných problémů řeší rodiče vícejazyčných dětí DENNĚ spousty. Takže se, prosím, věnujme nejen dětem ukrajinským, ale i našim českým. Nebo o ně nemáme zájem a chceme, aby emigrovaly někam, kde mají pro výuku vícejazyčných dětí větší pochopení? Copak my tyhle děti nechceme nebo nepotřebujeme?

Děkuju všem, co to dočetli až do konce. Já jsem se zase rozohnila, napsala román, ale ono to ze mě muselo ven. Budu ráda za věcnou diskusi bez napadání a dehonestujících urážek.
 Mike23 
  • 

Re: Možná je to dobře, že je na Ukrajině válka 

(27.3.2022 13:07:25)
Analfabeto,

NE, neni dobre, ze je na Ukrajina valka.
 Analfabeta 
  • 

Re: Možná je to dobře, že je na Ukrajině válka 

(27.3.2022 17:47:11)
Mike, proboha, to přece všichni víme, že to NENÍ DOBŘE!! Každá válka je zlo. Copak nechápete příměr? Ale pokud by nás měla tato špatná zkušenost posunout do 21.století, pak to jaxi dobře je.
Každá válka vždycky přinášela věci špatné a věci dobré. Paradoxem např. Mengeleho nelidských pokusů v Osvětimi byl rozsáhlý výzkum některých jevů, které by nebylo možno zkoumat, pokud by jako pokusné objekty nebyli použiti živí lidé. Ale zatímco Mengeleho pokusy všichni odsuzujeme, tak se málo ví, že třeba řada lékařských pokusů se prováděla v Americe, ano, v té děsně vychvalované Americe!, našem to novodobém vzoru, na černoších. Byly na nich prováděny nejrůznější bolestivé operace BEZ JAKÉHOKOLI ZNECITLIVĚNÍ A BEZ UMRTVENÍ", protože přece černoši jsou podřadná rasa a necítí bolest. Např.:
https://www.idnes.cz/xman/styl/experiment-z-tuskegee-syfilitida.A171113_163223_xman-styl_fro
https://www.idnes.cz/xman/styl/operace-seaspray-bakterie-civiliste-armada-san-francisco.A180220_173117_xman-styl_fro
https://www.extrastory.cz/americane-udelali-z-guatemalcu-pokusne-kraliky-nakazili-je-syfilsem
https://www.lifee.cz/historie-a-tajemno/otec-moderni-gynekologie-james-marion-sims-sve-vedomosti-ziskal-skrze-krute-muceni-otrokyn_233213.html
 Mike23 
  • 

Re: Možná je to dobře, že je na Ukrajině válka 

(27.3.2022 18:20:59)
Ne, tento primer nechapu, ostatne mas ho i v nadpisu sveho prispevku.

Radim dobre: Nech to cele smazat.
 Analfabeta 
  • 

Re: Možná je to dobře, že je na Ukrajině válka 

(27.3.2022 22:18:32)
Nemůžu za to, že nechápeš situaci v širších souvislostech.
Pravda se nemaže. Dřív se za ni upalovalo na hranici, dneska je "jen" označena za dezinformaci.
 Marika Letní 


Na Ukrajině je válka a proto Ukrajincům pomáháme 

(1.4.2022 9:38:43)
“ 1. Pedagog např. řekne: "Hoď to za dveře". Dítko pochopí, o co jde, a věc za ty dveře opravdu hodí. Nicméně měli ji tam položit. Dítko, vyrůstající pouze v českém jazykovém prostředí, tuto nuanci chápe. Leč dítko, pro které je čeština "druhým jazykem" prostě splní přání pedagoga a věc za ty dveře skutečně hodí. ”

Tohle udělá i české malé dítě že se podiví jestli má opravdu házet. Dobře si to pamatuju od vlastního že pak ten hod i z legrace naznačovalo když už tu frázi znalo. Tak úplně stejně se malé cizojazyčné dítě zeptá. Starší nebo dospělí už ne. Mají odhad na situaci a opravdu nic házet nebude. To je v každém jazyce i takové zvláštní fráze a jak se učíš tak je postupně poznáš.
 Analfabeta 
  • 

Re: Na Ukrajině je válka a proto Ukrajincům pomáháme 

(2.4.2022 23:23:55)
Ono to má totiž i další konotace, např. návaznost na vtipy. Neskutečnými mistry vtipu v užívání českého jazyka bývali např. Luděk Nekuda (pověstné je např. jeho píseň o zrušených záporech v češtině: https://www.youtube.com/watch?v=8pxzRJ9x9D4 a https://necyklopedie.org/wiki/Kal%C3%A1_sout%C4%9B%C5%BE ), Vladimír Dvořák (ve scénkách s Jiřinou Bohdalovou v Televarieté) a z novějších autorů Zdeněk Svěrák s Ladislavem Smoljakem, z jejich tvůrčí dílny pochází legendární Jára da Cimrmann. Tito autoři měli neskutečnou znalost českého jazyka a neobyčejný smysl pro humor. Jejich tvorba vznikala za nenáviděné totality, ale lidi se aspoň pobavili a zasmáli. Jaký to rozdíl oproti dnešní tvorbě, která nemá ani šmrnc, ani vtip, a kde tvůrcům nejde o nic jiného, než o prachy.
 vakat 


Vše musí být honem 

(3.4.2022 9:37:25)
České děti (některé) byly bez výuky půl rok a pak při další vlně jakž takž fungovala online výuka. Některé školy to měly super a fungovali v podstatě na onlinu jako normálně, jinde to šíleně vázlo.
Vím, že lidé z Ukrajiny nemají představu, kdy to skončí, ale klidně ty děti mohly být do prázdnin bez výuky, nic by se nestalo a mohlo by se vyřešit, jak začít další školní rok. Začleňování mezi české děti nevidím jako něco přínosného. Už jsme u dcery zažili v minulých letech 2 takové děti, které neuměly slovo česky a většinu času se pak při výuce řeší, že děti přes google translator překládají cizinci, co se po něm chce. Nehledě na to, že u těchto dětí jistě není stejný výukový program jako by měli na Ukrajině. Za mě by bylo lepší vytvořit třeba i věkově smíšené třídy ukrajinských dětí a zajistit ukrajinské učitele a po odpolednech s nimi řešit výuku češtiny.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.