| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Školní inspekce: čistě romská třída není diskriminace

 Celkem 41 názorů.
 Irena 
  • 

Zvláštní 

(26.2.2016 13:23:55)
Je zvláštní, že si stěžují pouze Romové. Proč si nestěžují bílý, že je dali do jedné třídy a separovali je od Romů?
 Analfabeta 
  • 

Re: Zvláštní 

(26.2.2016 14:44:36)
Proč si nestěžují Vietnamci, že neumí česky a že chtějí stejné peníze na začleňování, jako dostávají Romové? Oni jsou přece taky jiní.. Ale chodí do školy a makají, což se o Romech říct nedá. A inkluze bude poslední hřebíček do rakve českého školství. Zlatý komunisti! Sice jsme taky na povel lezli do zadele Sovětskému Svazu, ale školství se podle nich nereformovalo.
 Hanka 75 


Re: Zvláštní 

(27.2.2016 17:00:44)
když si představím, že jsem romská matka romského dítěte, na jehož vzdělání mi záleží, tak mi bude velmi velmi vadit, že škola vytvořila třídu z romských dětí... stejně jako by mi to vadilo, kdyby do romské třídy bylo zařazeno moje neromské dítě

je to hřebíček do rakve a demotivující pro ty Romy, kterým na vzdělání jejich dětí záleží a něco pro to dělají

všichni víme, že úroveň dětí v celoromské třídě bude nižší než v té druhé (ty děti neznají češtinu jako my, většina rodičů má jiný vztah ke vzdělávání a děti ve škole nepodporují.. to je pravda a je třeba s tím pracovat, ale nikoli tak, že se vytvoří celoromská třída
 Mirek_ 


Re: Zvláštní 

(27.2.2016 19:57:15)
"Po zkušenostech z loňského roku, kdy se nám zvyšuje počet dětí, jejichž rodiče nerespektují naše doporučení, aby dali děti do předškolního vzdělávání, jsme se rozhodli pro rozdělení podle schopností," vysvětluje ředitelka školy Ivana Preyová.

Takže když si představíš, "že jsem romská matka romského dítěte, na jehož vzdělání mi záleží", tak jsi jej buďto dala do školky a nebo rozvíjela doma a tudíž dítě bylo vybráno do třídy schopnějších dětí.
 Hanka 75 


Re: Zvláštní 

(28.2.2016 14:07:18)
nevěřím, že udělali dvě třídy podle schopností dětí a v jedné jsou jen romské děti a v druhé ostatní... ani jedno romské dítě nebylo zařazeno do druhé třídy - tak tomu se mi nechce věřit, že mezi romskými dětmi nebylo ani jedno splňující kritérium pro druhou třídu a mezi neromskými dětmi ani jedno, jehož schopnosti by neodpovídali té druhé třídě


zajímalo by mne jak schopnoti pro takové roztřídění zjišťovali
 katka+synek2007 


Re: Zvláštní 

(28.2.2016 21:11:29)
je tam slovíčko "téměř", to znamená, že jsou tam i nerómské děti. pokud si dobře pamatuju, tak o složení druhé třídy v článku nic není.
 Jan Kolář 
  • 

Re: Zvláštní 

(29.2.2016 15:58:04)
Naše základní škola funguje dobře

Začalo to krátce po začátku školního roku 2015-2016, zbytečnou hysterií kolem rozdělení dětí do prvních tříd. Pro připomenutí uvedu, že jsme otevřeli tři první třídy: 1. A s dětmi, které nenavštěvovaly MŠ, a u školního zápisu se projevila jejich výrazná nepřipravenost, shodou okolností šlo o děti ve většině romské. Proč asi, ponechám stranou, je to sice ten hlavní problém, který nikdo neřeší, ale to je na jinou diskusi. V 1. B byly zařazeny děti se standardními výsledky, i romské, prosím. A pak ještě, jako úplná novinka vznikla 1. C – tedy třída s alternativními prvky výuky, mimochodem její nabídka byla veřejně inzerována.
Před televizními kamerami však dostali dostatečný prostor jen nespokojení rodiče, jako na povel pokřikující před školou. Právě ti, jejichž děti dosahovaly u zápisu špatné výsledky a studijní předpoklady. Mimochodem, na radnici za mnou dorazila pouze jediná nespokojené matka. Tím zájem rodičů o vzdělávání vlastních dětí v podstatě skončil. Na rodičovské schůzky se většinou nedostavují, na společné aktivity ve škole taktéž, konzultační hodiny paní ředitelky nevyužívají.
Záhy tedy dorazila Školní inspekce, hnedle nadvakrát, aby tedy prověřila tzv. nerovné zacházení, diskriminaci a neinkluzivnost atd. Inspekce tedy šetřila, občas se chovala podivně a nestandardně a nakonec se na nějaký čas odmlčela. Na radnici se, podobně jako dotčení rodiče, ani nezastavila. Po téměř půlroce nám nakonec poslala inspekční zprávu a výsledek šetření stížností. Ty totiž byly oním důvodem celé estrády. Stížností, o nichž jsme do té doby oficiálně nevěděli. První stížnost byla pro ministra pro lidská práva a druhá pro ombudsmanku. Jeden stěžovatel je anonymní a druhým byl, nám dobře známý, předseda romského občanského sdružení Čačipen Robert Ferenc, jež si teď před jménem uvádí vysokoškolský titul Bc.
Jak moc oprávněně, šetří policie, stejně tak jako jeho další trestnou činnost.
Inspekční zpráva konstatuje některá pochybení, ovšem o diskriminačním jednání či segregaci ani slovo. Řada výtek je již historií, neboť v mezičase došlo k jejich nápravě. Např. začínající pedagog, zatím bez předepsané kvalifikace, byl nahrazen v oné problematické 1. A zkušenou třídní učitelkou s mnoha lety praxe. Stejně tak byl vrácen chybně vybraný 500,- Kč poplatek za učební materiály u několika propadlíků.
Některá tvrzení inspekce však považujeme za nepřesná a zkreslená. Příspěvek 700,-Kč vybíraný v 1. C, který měl zakládat údajnou nerovnost v přístupu ke vzdělávání, si odsouhlasili sami rodiče, a to jako příspěvek dobrovolný, určený a vybíraný sdružením rodičů, tedy mimo školu. Škola jím nedisponuje. Stejně tak je sporná údajná nedostatečná přítomnost školního asistenta či speciálního pedagoga. Až na ně bude škola dostávat dostatek potřebných peněz, budou v dostatečném množství a na všech potřebných místech. Takto bych mohl pokračovat dále.
Ovšem s malým zpožděním za inspekční zprávou, dorazil přípis náměstka školního inspektora, v němž nám navrhuje na základě zjištění inspektorů odvolání ředitelky.
Rada města všechny zaslané dokumenty pojednala, vyřídíme je dle dispozic. Zároveň bylo rozhodnuto, že ředitelku školy RNDr. Ivanu Preyovou neodvoláme. Uvedené důvody neshledáváme natolik závažné, naopak s prací ředitelky opakovaně vyjadřujeme spokojenost. Avšak nespokojenost s jednáním náměstka školního inspektora sdělím ministryni školství paní Valachové.
Kauza rozpoutaná s podivnou motivací a pochybnými osobami významně mediálně poškozuje naší základní školu i město Krásná Lípa. Shodou okolností časově koresponduje s obecnou politickou diskusí k chystané tzv. školní inkluzi. Tu mimochodem, v zásadě již mnoho let, naše ZŠ aplikuje. O tom, jaké to může mít negativní dopady pro školu v obci s vysokým zastoupením romské populace, můžeme odborníkům v Praze kvalifikovaně vyprávět dlouhé hodiny. My však především vnímáme a nezapomínáme i na závazek k rodičům, kteří se svým dětem věnují, připravují se s nimi, účastní se společných školních aktivit a posouvají tak naše město a společnost dál. A těch je naštěstí zatím ještě většina.
Omlouvám se za poněkud větší podrobnost tohoto textu, ale v médiích, především v TV, dostaneme zpravidla prostor pro jednu větu a navíc často v odlišných souvislostech, než ve kterých byla vyslovena. Zároveň děkuji všem, kteří nám vyjadřujete pochopení a podporu naší pozice.


Jan Kolář, starosta města Krásná Lípa
 Marketa + Tomik 


Re: Zvláštní 

(29.2.2016 17:32:46)
Držím Vám palce pane starosto, nenechte se znechutit! Máme spoustu šikovných a snaživých dětí(schválně neříkám chytrých, za to nikdo nemůže)a zodpovědných rodičů, kteří vědí, že vzdělání nekončí zazvoněním ve škole. Pro ně má cenu to dělat správně. S barvou pleti to nijak nesouvisí :-)
 Analfabeta 
  • 

Re: Zvláštní 

(29.2.2016 17:49:08)
Paně starosto, držíme Vám palce! Kéž by všichni starostové a představitelé města své ředitele podporovali a podrželi v boji proti šikaně ze strany nepřizpůsobivých, kteřŕým jde jen o maximalizaci sociáoních dávek. Je smutné, že ministerstvo naslouchá pouze pomluvám a skutečné problémy neřeší.
 Analfabeta 
  • 

Re: Zvláštní 

(29.2.2016 17:49:08)
Pane starosto, držíme Vám palce! Kéž by všichni starostové a představitelé města své ředitele podporovali a podrželi v boji proti šikaně ze strany nepřizpůsobivých, kteřŕým jde jen o maximalizaci sociáoních dávek. Je smutné, že ministerstvo naslouchá pouze pomluvám a skutečné problémy neřeší.
 Lída 
  • 

Re: Zvláštní 

(29.2.2016 20:14:01)
Držím vám palce, držte se.
Před několika lety byl podobný skandálve Valašském Meziříčí.ZŠ Masarykova si dovolila dát do jedné třídy děti nepřipravené na školu (kupodivu to byly Romové) a do druhé třídy děti na školu připravené. Okamžitě se ozvaly tzv. lidskoprávní organizace a celá záležitost byla náležitě medializována. Škola ustoupila a děti promíchala. Jako reakce z ní začaly odcházet schopnější děti a ze školy se stala škola téměř romská, která i v době populačního boomu má problém naplnit první ročník.
 Gertruda 


Pane starosto, pár otázek: 

(1.3.2016 9:20:59)
Je-li hlavní problém školní nezralost valné části romských dětí, kdo podle vás by se měl angažovat v řešení? Vy ne?
Jaký je přínos toho, pokud všechny nestandardní děti přidělíte do jedné třídy? Pokud nemáte prostředky na asistenty a speciální pedagogy, není lepší strategie naopak děti rozmíchat do více kolektivů? Nevznikne tak extrémní zátěž jednomu učiteli, ale rozdělí se mezi tři. Navíc, máte-li, jak píšete, s inkluzí v podstatě dlouholeté zkušenosti z praxe, určitě víte, že dobrá většina táhne všechny dopředu, zatímco špatná většina stáhne každého dolů.
Co se týče angažovanosti rodičů - nepůsobí dobře, pokud si jedním dechem stěžujete na nezájem a zároveň (zcela mimo téma) očerňujete lidi, kteří zájem projevili. To, že se vám nelíbí, jaký způsob zvolili (stížnost) nebo kdo jsou (pan Ferenc s Bc titulem), je absolutně irelevantní. Mohou se snad u vás angažovat rodiče pouze milým mlčením na třídních schůzkách (a placením nadstandardních poplatků)? Jistě ne.
 Analfabeta 
  • 

Re: Pane starosto, pár otázek: 

(1.3.2016 10:34:53)
Milá Gertrudo, já se pana starosty musím zastat. Pokud mám zájem na tom, aby se moje děti dobře učily ve škole, pak na ně dohlédnu, aby měly školní úkoly a do školy se připravovaly. Tím, že si sice stěžuju, ale na přípravu dětí se vybodnu, tím přece děti na školu nepřipravuju.
A co se týče pana Ference s Bc: pokud je to jen notorický stěžovatel a titul Bc. používá neprávem, pak je dobře, když jsou jeho aktivity odkryty. Pokud by titul měl oprávněně, jistě uzná, že se na něj sám musel učit. Tak proč si pak stěžuje, že škola chce po dětech základní hygienické návyky, že chce, aby rozlišovaly barvy, levou a pravou ruku, aby uměly držet tužku? U Romů je velký problém v tom, že oni děti k žádné povinnosti nevedou. Ale žít by chtěli stejně jako ti, co pracují.
 kreditka 


Re: Pane starosto, pár otázek: 

(1.3.2016 11:58:28)
~R^
 ilona a lucinka 


Re: Pane starosto, pár otázek: 

(1.3.2016 12:01:57)
Pro Gertrudu:Školní nezralost velké části romské polulace je věcí rodičů! Nikoliv úřadů. Rodiče jim neumějí vštípit návyky a žádné povinnosti. Jak také, když generace rodičů, prarodičů a příbuzných nepracuje a jen čerpá sociální dávky-bez práce, den tráví povalováním u televize? Jak mají děti vědět, že pracovat je normální a nutné, pokud chci něčeho dosáhnout? Děti v 5.třídě říkají, že do školy musejí chodit proto, aby jim sociálka dala peníze, že tam nechtějí a že se těší, až budou doma. Jako rodiče. Strašné.
 Míša 
  • 

Re: Pane starosto, pár otázek: 

(2.3.2016 7:28:44)
Gertrudo,
pokud jsem to správně pochopila z článků v novinách, tak v téhle třídě s dětmi nedostatečně připravenými na školu právě asistent je. Jinými slovy - škola má peníze jen na jednoho jediného asistenta, takže děti, které ho potřebují, soustředila do jedné třídy. Kdyby to neudělala, tak tady možná diskutujeme na téma diskriminace taky, ale tou diskriminací bude míněno, že některé nepřipravené děti jsou na tom hůř, protože jsou ve třídě bez asistenta.
 Gertruda 


Re: Pane starosto, pár otázek: 

(2.3.2016 8:22:17)
Míšo, díky za odpověď.
 babička,3 děti,7 vnoučat,dcera ve školství 
  • 

Re: Pane starosto, pár otázek: 

(2.3.2016 19:54:31)
Něco málo k rodičům předškoláků: Vám se narodilo 6-leté dítě,které hned po narození nastupuje do školy?Těch 6 let se dítě nějak vyvíjí a rodiče jej vychovávají.Mimo jiné i připravují na školní docházku,většinou ve spolupráci s MŠ.To,zjištění,že v 6 letech není se dítě schopno zařadit do běžné školní výuky,je účelově vytvořená kauza,která slouží ke zviditelnění všelijakých neziskových a začlečňovacích agentur.Otázka zní: Proč se neangažovali v předcházejících 6 letech? Další problém je,že se většinou jedná o děti romské,jejichž rodiče nepracují.O to víc času by měli dětem věnovat,když všude slyšíme,jak je mají rádi a že jsou u nich na prvním místě.V praxi to vypadá,že je děti zajímají jenom při výpočtu dávek a jiných nezasloužených výhod.
 Gertruda 


Re: Pane starosto, pár otázek: 

(3.3.2016 10:37:01)
Babičko tří dětí a sedmi vnoučat s dcerou ve školství, ano, souhlasím s vámi, že systematická školní nezralost nemůže být překvapením až v šesti letech dítěte. Ani pro rodiče, ani pro školu, nebo starostu.
 Analfabeta 
  • 

Re: Pane starosto, pár otázek: 

(3.3.2016 16:18:47)
Gertudo, překvapení to není ani pro školu, ani pro starostu. Ti už mají bohužel se začleňováním Romčat svoje zkušenosti. Možná pro rodinu, ale co ta rodina celých 6 let dělala? Vždyť ty děti ani nechodily do školky. Takže rodina na jejich vzdělání kašle a všichni se kolem diví? Nepsal náhodou pan starosta, že Romové tam u nich mají jakousi neziskovku? Copak asi dělá ta neziskovka, kromě pobírání dotací na svou činnost? Proč se snažíš jednoznačnou vinu rodiny přesunout na kohokoli jiného? To, že dítě neumí barvy, nezná pravo-levo a další základní věci, které by 6-leté dítě mělo znát, je jednoznačně chyba rodiny. Kdo jiný je to má učit, než jeho rodiče? Oni jsou negramotní? Jak to, když už od doby Marie Terezie, tedy minimálně 250 let, existuje POVINNÁ školní docházka?
Já teda fandím starostovi, že podpořil vznik třídy, kam jsou zařazena výhradně Romčata, aby se jim mohla jedna učitelka plně věnovat. A doufám, že se podobný model stane vzorem i pro ostatní školy, i přes pindy kdejakých inkluzionistů.
 ilona a lucinka 


Re: Zvláštní 

(1.3.2016 11:47:45)
Pane starosto, velmi s Vámi souhlasím a podporuji Vás i paní ředitelku, nepodlehněte křiku rodičů, ani nepochopitelným návrhům inspektora na odvolání ředitelky. Rodiče mají dbát na přípravu dětí, zajistit, aby měly hygienické návyky, rozeznaly levou a pravou stranu, barvy, uměly držet tužku a nůžky atd..Já naopak považuji rozdělení dětí podle schopností za hodně prospěšné pro ty děti, aby stačily tempu ostatních a nestávali se z nich outsideři z důvodu neúspěchu, je to hodně důležité. Nedovedu si představit, že pokud jsem jako rodič s něčím nespokojená, budu křičet před školou. Jistě bych zašla za ředitelkou a požádala o vyjádření. Nebo, pokud je na škole systém, který mi nevyhovuje, dám dítě do jiné školy. Dcera chodí do páté třídy, dobře vím, jak hodně je třeba se škole věnovat. Ve třídě mají tři romské děti, dvě z nich propadlé a když mi vypráví, jak jim paní učitelka i děti chtějí pomáhat a oni stále nemají nic v pořádku, nemají sešity, nechápou, která učebnice je na kterou hodinu, nenosí úkoly, pokud někdy ano, mají tam nehorázné nesmysly a jak jej jim všechno jedno. Na třídní schůzce jsem rodiče nikdy neviděla, do práce nechodí. Naproti tomu mají ve třídě 2 děti Vietnamské, malá přinesla omylem sešit na diktáty jedné holčičky,a na takto vzorné písmo a pečlivou úpravu jsem jen zírala, samé jedničky. Klobouk dolů. Druhý kluk je nejlepší z matematiky, obětavý kamarád, vysvětluje ostatním, když něco neví.Rodiče na schůzkách potkávám a i když nemluví úplně dobře česky, je nade všechnu pochybnost jasné, jak jim záleží na tom, aby děti měly dobré výsledky, jak je to jejich skoro prestižní záležitost a jak se všichni snaží.
 kreditka 


Re: Zvláštní 

(1.3.2016 11:56:09)
Moc Vám fandím, už jen v tom že nedáte na ty co nejvíce křičí, ale na ty co svědomitě pracují ~R^
 Analfabeta 
  • 

Re: Zvláštní 

(28.2.2016 14:15:50)
Mně už celí Romové lezou krkem. To se neustále točíme, okolo toho, že se nechtějí učit, nechtějí chodit do školy, nechtějí pracovat... Máme tolik začleňovacích agentur, že jejich počet snad násobně přesahuje počet Romů, peněz to stojí jako slupek a co z toho? Proč se kolkem toho furt točíme? Chceš bydlet? Tak si kup nebo postav. Chceš jíst? Tak pŕacuj. Pak vidíme v TV Výměnu manželek, kde padne věta "na co chodit do práce, když i bez práce budeme živi". Ja bych skončila nakonec u sociální ubytovny, 15 lidí na cimře, studená vode a WC na chodbě, v poledne polívka a šmytec. Chceš něco víc? Tady je práce? Nechceš kopat kanály? A umíš aspoň číst a psát? Ne? Tak jestli chceš, aby se děti měly lépe, tak je posílej do školy. Nechceš? Tak se nediv. Už šest století je různé společnsoti zašleňují a je to pořád horší a horší. Copak si bílá rodina může dovolit 5 a více dětí? No, a Romové můžou. Pročpak ne, když to stát zacvaká.
 Lou+3 


Re: Zvláštní 

(29.2.2016 12:36:32)
Pokud chce mit dite v jine tride, at ho pripravi na zapis a jestli ma reditelka pravdu a rozrazuje je podle testu, tak sikovne romske dite preci udela test take, nebo ne?
 Marketa + Tomik 


Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(28.2.2016 16:18:47)
Nechci vůbec reagovat na otázku rasismu nebo nerasismu ve škole v Krásné lípě. Nadchl mě ale osvícený systém v této škole, který rozdělil děti do prvních tříd podle schopností. Připomnělo mi to soukromou MŠ, kam chodil kdysi můj syn jeden rok, než ho vzali ve státní. Samozřejmě nebyl její provoz hrazený ze státního rozpočtu, ale ze školného. Takže jsme se snažili z ekonomických důvodů syna co nejdříve dostat do státní, ale musím říct, že s láskou vzpomínám na laskavé a vstřícně "maminkovské" paní učitelky, domácí kuchyni a senzační systém rozdělení dětí na "maláče" a "velkáče". Ze skupiny maláčů se přesouvalo do velkáčů podle vyzrávání dětí a jejich schopností. Maláči(cca 2,5 - 5) se dopoledne věnovali hrou nácviku sebeobsluhy apod. a velkáči (cca 4-7) hrám na školu atd. Odpoledne si všichni dohromady hráli na zahradě nebo ve velké herně, kde se roztáhly obří šoupačky a prostory se propojily. Moc se mi to líbilo. Pak začal kluk chodit do školy a ve třídě byly značné rozdíly ve schopnostech dětí. Litovala jsem paní učitelku, jak může zabavit děti, které se samy od sebe naučily číst a psát kolem 5 let, průměrné žáčky a dvě děti, které neabsolvovaly předškolní přípravu, většinu času vůbec nechápaly, co se po nich chce a svou rozladěnost a frustraci ze stálých neúspěchů (ve srovnání s ostatními)ventilovaly vztekem, zlobením a naschvály. Tenkrát mě napadlo, že by při 3 třídách v ročníku bylo fajn děti rozdělit, tak jako v soukromé školce a věnovat se každé třídě podle toho, jaká je její individuální potřeba. My máme to štěstí, že bydlíme v Praze a poblíž je ZŠ s rozšířenou výukou cizím jazykům, tj. výběrová škola, kam se dělají ve 2. třídě zkoušky a do 3. třídy tam děti, které vezmou, přechází. Zkoušky udělají prakticky všechny děti, které jsou jen trochu šikovné. Pokud bych bydlela v obci, kde je jen jedna škola a nechtěla dítě od 3. třídy vozit kdovíkam, tak bych určitě školu s takto rozumným programem podporovala. Navíc pokud vím, tak autorka píše "...takřka všechny děti romské.." čili ne všechny. Ani jsem se z článku nedozvěděla, zda v ostatních třídách není ani jedno romské dítě mezi "bílými". Mě spíš připadá jako rasismus na tuto situaci hledět jako na rasismus.
 Marketa + Tomik 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(28.2.2016 16:27:51)
...ještě mě napadlo, že by se podezírání z diskriminace nebo diskriminaci dalo snadno předejít nějakým přetestováním dětí formou sciotestů, kde má každý žák číselný kód a nikdo neví, jakou má barvu pleti. Pak porovnat jejich výsledky a případně přerozdělit třídy....nebo ponechat...~;)
 katka+synek2007 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(28.2.2016 21:20:53)
Taky nechci reagovat na otázku rasismu. Přesto mi rozdělení podle schopností připadá spíše neš´tastné. Ve školce to možná dobře funguje, tam hraje velkou roli postupné vyzrávání dětí. Na základce spíš hrozí zaškatulkování a s tím spojená sebenaplňující se předpověď, to znamená - jsem ve slabé třídě, pak jsem slabý (a vždycky budu). Pokud navíc jsou to téměř samí Rómové (což věřím, že i bez úmyslu snadno vznikne), budou se podporovat v nevhodných modelech chování a učení.
 Lída 
  • 

Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(1.3.2016 13:58:20)
Problémem je, že u Romů nefunguje ani zařazení mezi české děti. Můj syn měl ve třídě 5 dětí cizinců a jednu Romku. Všech 5 dětí cizinců se začlenilo velmi dobře, Romka bohužel nikoliv a do druhé třídy již s nimi nechodila.
 nordica 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(1.3.2016 17:43:31)
Lido, souhlasím s příspěvkem p.starosty a moc mu fnadím, i s tím, co zde napsali další. Ale počekj, objeví se Gertruda a vysvětlí nám, že to vidíme úplně blbě. Naštěstí mám dítě už dospělé, ale rozhodně by mi nebylo, ve jménu nějakého sluníčkovského pomatení, jedno, jak se bude moje dítě vzdělávat a jak si ve škole povede.
 Lida 
  • 

Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(1.3.2016 20:43:48)
Já už mám děti také velké, mladší je ve kvintě osmiletého gymnázia.
Jen si představuji, jak se bude inkluze prosazovat.

První problém nastává už v první třídě. Máme školy a třídy Waldorfské, Montessori, Daltonské, školy pro nadané děti apod. Už tady si rodiče vybírají typ vzdělávání, který podle jejich názoru bude pro jejich dítě nejlepší. Tady se ztratí první část dětí, které nebudou v tom "správném" směru inkludované a nic na tom nezmění ani fakt, že tyto školy a třídy přijmou i děti hendikepované - pro tyto školy je charakteristická úzká spolupráce mezi rodinou a školou, takže už tím dochází k výběru žáků.
K dalšímu dělení dochází ve třetí třídě, od kdy mají školy specializované (především jazykové) třídy.
A pak přijde pátý ročník. Odchod na víceletá gymnázia a do specializovaných tříd na základkách, Tady už je výběr slušný, třídy jazykové, přírodovědné, zaměřené na ICT, sportovní. Do které zařadit děti se sníženým intelektem? Zůstanou v tzv zbytkové třídě.
Je toho celkem dost, co by se muselo zrušit, abychom se dopracovali k ideálu, že všechny děti se učí společně ve stejné třídě.
 Gertruda 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(1.3.2016 21:02:26)
Proč tak zhusta? Nikomu nic nevysvetluji, úplně normálně se ptám.
 nordica 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(1.3.2016 22:59:46)
Gertrudo, neptala ses a Tvoje postoje znám i z jiných diskuzí. Nevím, jak staré děti máš Ty, ale mně vždy opravdu hodně záleželo na tom, že se moje nadané dítě bude vzdělávat KVALITNĚ!
 Gertruda 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(2.3.2016 8:21:06)
Položila jsem tři otázky, tomu se, nordico, říká ptani se.
 nordica 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(2.3.2016 8:43:23)
Gertrudo, mezi položenými otázkami tam ale podsouváš toto: " Nevznikne tak extrémní zátěž jednomu učiteli, ale rozdělí se mezi tři. Navíc, máte-li, jak píšete, s inkluzí v podstatě dlouholeté zkušenosti z praxe, určitě víte, že dobrá většina táhne všechny dopředu, zatímco špatná většina stáhne každého dolů.
Co se týče angažovanosti rodičů - nepůsobí dobře, pokud si jedním dechem stěžujete na nezájem a zároveň (zcela mimo téma) očerňujete lidi, kteří zájem projevili. To, že se vám nelíbí, jaký způsob zvolili (stížnost) nebo kdo jsou (pan Ferenc s Bc titulem), je absolutně irelevantní."
Nějak v tom žádnou otázku nevidím......spíš se ještě otíráš o starostu.
 Gertruda 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(2.3.2016 10:42:32)
Nordico, holt jsem se pana starosty na něco zeptala a určitě ten tlak, který vznikne tím, že se někdo na diskusi na internetu na něco zeptá, ustojí i bez tvé vroucí pomoci.
 nordica 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(2.3.2016 10:51:38)
Milá Gertrudo, svojí trapnou ironií fakt nic nevyřešíš, p.starosta to dělá velmi dobře, moji podporu nepotřebuje. Jen takové jako Ty jsou schopné ho otravovat, povzbuzovat ty notorickysi stěžující a ječící rodiče, kteří jinak pro své děti neudělají vůbec nic. No, každopádně doufám, že takové jako Ty svoje názory ve školství i jinde neprosadí.
 Gertruda 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(2.3.2016 11:05:25)
Myslím, že by byla opravdu tragédie, kdyby kladení otázek bylo považováno za otravné, ječící a notoricky stěžující si. Určitě je dobře, že ty starostkou nejsi. ~:-D
 nordica 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(2.3.2016 14:17:26)
Getrudo, problém s porozuměním psanému texu je jednoznačně na Tvé straně. A ti rodiče, o kterých jsem psala, nejsou ti, kteří kladou jakékoliv otázky, jak tady pořád zdůrazňuješ, ale Cikáni, kteří pouze protestují, požadují a ječí. Pokud je Ti to sympatické, Tvoje volba.
 Gertruda 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(3.3.2016 10:34:15)
Nordico, vidím, že už ti někdo řekl, že máš slabý argumentační aparát, a proto se ježíš už dopředu. To většinou nepomáhá - chce to zapracovat na té argumentační části a potlačit tu emoční.
 nordica 


Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(3.3.2016 12:35:51)
Trudičko, to víš že jo! Hezky poskládanými větami tady nic nevyargumentuješ. Životních zkušeností mám asi tak 3x víc než Ty, tak tady klidně plácej dál. A v rámci propagace integrace všech a všude určitě posíláš/pošleš své dítě do třídy plné Cikáňat - tak si ty svoje naivní ideje užij..
 Lucie + jeden předškolák 
  • 

Re: Rozdělení 1. tříd podle schopností? Hurá! 

(1.3.2016 19:33:33)
Myslím, že rozdělení podle schopností může být velmi prospěšné právě pro děti, které nechodily do mateřské školy a dosud se s nimi nepracovalo. Některé dovednosti a návyky jsou prostě pro vzdělávání nezbytné. Paní učitelka má takto možnost se takovým dětem specificky věnovat a doučit je správný úchop tužky, barvy, strany atd. Pokud budou mít ty děti, které se ukáží jako pracovité a šikovné následně možnost přestupu do standardní třídy, připadá mi to jako rozumné řešení. Samozřejmě takových asi nebude velké množství, protože přiznejme si, pokud je domácí prostředí zcela nepodporující musí mít dítě hodně silný vnitřní motor, aby se chtělo vzdělávat "všem navzdory". V poslední době se zvažuje povinný poslední ročník mateřské školy. Osobně bych byla spíš za to, aby děti, které neuspějí u zápisu měly povinný rok buď v mateřské škole, nebo v nultém přípravném ročníku ZŠ. A i tady bych děti dělila - je dost velký rozdíl mezi dítětem pro školu ještě nezralým, se kterým se ale už pracovalo a dítětem bez základních dovedností a návyků. Představa nadprůmněrně inteligentního, ale sociálně nezralého dítěte v kolektivu dětí nepřizpůsobivých je totiž spíš jako z hororu :)

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.