Irena | •
|
(26.2.2016 13:23:55) Je zvláštní, že si stěžují pouze Romové. Proč si nestěžují bílý, že je dali do jedné třídy a separovali je od Romů?
|
Analfabeta | •
|
(26.2.2016 14:44:36) Proč si nestěžují Vietnamci, že neumí česky a že chtějí stejné peníze na začleňování, jako dostávají Romové? Oni jsou přece taky jiní.. Ale chodí do školy a makají, což se o Romech říct nedá. A inkluze bude poslední hřebíček do rakve českého školství. Zlatý komunisti! Sice jsme taky na povel lezli do zadele Sovětskému Svazu, ale školství se podle nich nereformovalo.
|
|
Hanka 75 |
|
(27.2.2016 17:00:44) když si představím, že jsem romská matka romského dítěte, na jehož vzdělání mi záleží, tak mi bude velmi velmi vadit, že škola vytvořila třídu z romských dětí... stejně jako by mi to vadilo, kdyby do romské třídy bylo zařazeno moje neromské dítě
je to hřebíček do rakve a demotivující pro ty Romy, kterým na vzdělání jejich dětí záleží a něco pro to dělají
všichni víme, že úroveň dětí v celoromské třídě bude nižší než v té druhé (ty děti neznají češtinu jako my, většina rodičů má jiný vztah ke vzdělávání a děti ve škole nepodporují.. to je pravda a je třeba s tím pracovat, ale nikoli tak, že se vytvoří celoromská třída
|
Mirek_ |
|
(27.2.2016 19:57:15) "Po zkušenostech z loňského roku, kdy se nám zvyšuje počet dětí, jejichž rodiče nerespektují naše doporučení, aby dali děti do předškolního vzdělávání, jsme se rozhodli pro rozdělení podle schopností," vysvětluje ředitelka školy Ivana Preyová.
Takže když si představíš, "že jsem romská matka romského dítěte, na jehož vzdělání mi záleží", tak jsi jej buďto dala do školky a nebo rozvíjela doma a tudíž dítě bylo vybráno do třídy schopnějších dětí.
|
Hanka 75 |
|
(28.2.2016 14:07:18) nevěřím, že udělali dvě třídy podle schopností dětí a v jedné jsou jen romské děti a v druhé ostatní... ani jedno romské dítě nebylo zařazeno do druhé třídy - tak tomu se mi nechce věřit, že mezi romskými dětmi nebylo ani jedno splňující kritérium pro druhou třídu a mezi neromskými dětmi ani jedno, jehož schopnosti by neodpovídali té druhé třídě
zajímalo by mne jak schopnoti pro takové roztřídění zjišťovali
|
katka+synek2007 |
|
(28.2.2016 21:11:29) je tam slovíčko "téměř", to znamená, že jsou tam i nerómské děti. pokud si dobře pamatuju, tak o složení druhé třídy v článku nic není.
|
|
Jan Kolář | •
|
(29.2.2016 15:58:04) Naše základní škola funguje dobře
Začalo to krátce po začátku školního roku 2015-2016, zbytečnou hysterií kolem rozdělení dětí do prvních tříd. Pro připomenutí uvedu, že jsme otevřeli tři první třídy: 1. A s dětmi, které nenavštěvovaly MŠ, a u školního zápisu se projevila jejich výrazná nepřipravenost, shodou okolností šlo o děti ve většině romské. Proč asi, ponechám stranou, je to sice ten hlavní problém, který nikdo neřeší, ale to je na jinou diskusi. V 1. B byly zařazeny děti se standardními výsledky, i romské, prosím. A pak ještě, jako úplná novinka vznikla 1. C – tedy třída s alternativními prvky výuky, mimochodem její nabídka byla veřejně inzerována. Před televizními kamerami však dostali dostatečný prostor jen nespokojení rodiče, jako na povel pokřikující před školou. Právě ti, jejichž děti dosahovaly u zápisu špatné výsledky a studijní předpoklady. Mimochodem, na radnici za mnou dorazila pouze jediná nespokojené matka. Tím zájem rodičů o vzdělávání vlastních dětí v podstatě skončil. Na rodičovské schůzky se většinou nedostavují, na společné aktivity ve škole taktéž, konzultační hodiny paní ředitelky nevyužívají. Záhy tedy dorazila Školní inspekce, hnedle nadvakrát, aby tedy prověřila tzv. nerovné zacházení, diskriminaci a neinkluzivnost atd. Inspekce tedy šetřila, občas se chovala podivně a nestandardně a nakonec se na nějaký čas odmlčela. Na radnici se, podobně jako dotčení rodiče, ani nezastavila. Po téměř půlroce nám nakonec poslala inspekční zprávu a výsledek šetření stížností. Ty totiž byly oním důvodem celé estrády. Stížností, o nichž jsme do té doby oficiálně nevěděli. První stížnost byla pro ministra pro lidská práva a druhá pro ombudsmanku. Jeden stěžovatel je anonymní a druhým byl, nám dobře známý, předseda romského občanského sdružení Čačipen Robert Ferenc, jež si teď před jménem uvádí vysokoškolský titul Bc. Jak moc oprávněně, šetří policie, stejně tak jako jeho další trestnou činnost. Inspekční zpráva konstatuje některá pochybení, ovšem o diskriminačním jednání či segregaci ani slovo. Řada výtek je již historií, neboť v mezičase došlo k jejich nápravě. Např. začínající pedagog, zatím bez předepsané kvalifikace, byl nahrazen v oné problematické 1. A zkušenou třídní učitelkou s mnoha lety praxe. Stejně tak byl vrácen chybně vybraný 500,- Kč poplatek za učební materiály u několika propadlíků. Některá tvrzení inspekce však považujeme za nepřesná a zkreslená. Příspěvek 700,-Kč vybíraný v 1. C, který měl zakládat údajnou nerovnost v přístupu ke vzdělávání, si odsouhlasili sami rodiče, a to jako příspěvek dobrovolný, určený a vybíraný sdružením rodičů, tedy mimo školu. Škola jím nedisponuje. Stejně tak je sporná údajná nedostatečná přítomnost školního asistenta či speciálního pedagoga. Až na ně bude škola dostávat dostatek potřebných peněz, budou v dostatečném množství a na všech potřebných místech. Takto bych mohl pokračovat dále. Ovšem s malým zpožděním za inspekční zprávou, dorazil přípis náměstka školního inspektora, v němž nám navrhuje na základě zjištění inspektorů odvolání ředitelky. Rada města všechny zaslané dokumenty pojednala, vyřídíme je dle dispozic. Zároveň bylo rozhodnuto, že ředitelku školy RNDr. Ivanu Preyovou neodvoláme. Uvedené důvody neshledáváme natolik závažné, naopak s prací ředitelky opakovaně vyjadřujeme spokojenost. Avšak nespokojenost s jednáním náměstka školního inspektora sdělím ministryni školství paní Valachové. Kauza rozpoutaná s podivnou motivací a pochybnými osobami významně mediálně poškozuje naší základní školu i město Krásná Lípa. Shodou okolností časově koresponduje s obecnou politickou diskusí k chystané tzv. školní inkluzi. Tu mimochodem, v zásadě již mnoho let, naše ZŠ aplikuje. O tom, jaké to může mít negativní dopady pro školu v obci s vysokým zastoupením romské populace, můžeme odborníkům v Praze kvalifikovaně vyprávět dlouhé hodiny. My však především vnímáme a nezapomínáme i na závazek k rodičům, kteří se svým dětem věnují, připravují se s nimi, účastní se společných školních aktivit a posouvají tak naše město a společnost dál. A těch je naštěstí zatím ještě většina. Omlouvám se za poněkud větší podrobnost tohoto textu, ale v médiích, především v TV, dostaneme zpravidla prostor pro jednu větu a navíc často v odlišných souvislostech, než ve kterých byla vyslovena. Zároveň děkuji všem, kteří nám vyjadřujete pochopení a podporu naší pozice.
Jan Kolář, starosta města Krásná Lípa
|
Marketa + Tomik |
|
(29.2.2016 17:32:46) Držím Vám palce pane starosto, nenechte se znechutit! Máme spoustu šikovných a snaživých dětí(schválně neříkám chytrých, za to nikdo nemůže)a zodpovědných rodičů, kteří vědí, že vzdělání nekončí zazvoněním ve škole. Pro ně má cenu to dělat správně. S barvou pleti to nijak nesouvisí
|
|
Analfabeta | •
|
(29.2.2016 17:49:08) Paně starosto, držíme Vám palce! Kéž by všichni starostové a představitelé města své ředitele podporovali a podrželi v boji proti šikaně ze strany nepřizpůsobivých, kteřŕým jde jen o maximalizaci sociáoních dávek. Je smutné, že ministerstvo naslouchá pouze pomluvám a skutečné problémy neřeší.
|
|
Analfabeta | •
|
(29.2.2016 17:49:08) Pane starosto, držíme Vám palce! Kéž by všichni starostové a představitelé města své ředitele podporovali a podrželi v boji proti šikaně ze strany nepřizpůsobivých, kteřŕým jde jen o maximalizaci sociáoních dávek. Je smutné, že ministerstvo naslouchá pouze pomluvám a skutečné problémy neřeší.
|
|
Lída | •
|
(29.2.2016 20:14:01) Držím vám palce, držte se. Před několika lety byl podobný skandálve Valašském Meziříčí.ZŠ Masarykova si dovolila dát do jedné třídy děti nepřipravené na školu (kupodivu to byly Romové) a do druhé třídy děti na školu připravené. Okamžitě se ozvaly tzv. lidskoprávní organizace a celá záležitost byla náležitě medializována. Škola ustoupila a děti promíchala. Jako reakce z ní začaly odcházet schopnější děti a ze školy se stala škola téměř romská, která i v době populačního boomu má problém naplnit první ročník.
|
|
Gertruda |
|
(1.3.2016 9:20:59) Je-li hlavní problém školní nezralost valné části romských dětí, kdo podle vás by se měl angažovat v řešení? Vy ne? Jaký je přínos toho, pokud všechny nestandardní děti přidělíte do jedné třídy? Pokud nemáte prostředky na asistenty a speciální pedagogy, není lepší strategie naopak děti rozmíchat do více kolektivů? Nevznikne tak extrémní zátěž jednomu učiteli, ale rozdělí se mezi tři. Navíc, máte-li, jak píšete, s inkluzí v podstatě dlouholeté zkušenosti z praxe, určitě víte, že dobrá většina táhne všechny dopředu, zatímco špatná většina stáhne každého dolů. Co se týče angažovanosti rodičů - nepůsobí dobře, pokud si jedním dechem stěžujete na nezájem a zároveň (zcela mimo téma) očerňujete lidi, kteří zájem projevili. To, že se vám nelíbí, jaký způsob zvolili (stížnost) nebo kdo jsou (pan Ferenc s Bc titulem), je absolutně irelevantní. Mohou se snad u vás angažovat rodiče pouze milým mlčením na třídních schůzkách (a placením nadstandardních poplatků)? Jistě ne.
|
Analfabeta | •
|
(1.3.2016 10:34:53) Milá Gertrudo, já se pana starosty musím zastat. Pokud mám zájem na tom, aby se moje děti dobře učily ve škole, pak na ně dohlédnu, aby měly školní úkoly a do školy se připravovaly. Tím, že si sice stěžuju, ale na přípravu dětí se vybodnu, tím přece děti na školu nepřipravuju. A co se týče pana Ference s Bc: pokud je to jen notorický stěžovatel a titul Bc. používá neprávem, pak je dobře, když jsou jeho aktivity odkryty. Pokud by titul měl oprávněně, jistě uzná, že se na něj sám musel učit. Tak proč si pak stěžuje, že škola chce po dětech základní hygienické návyky, že chce, aby rozlišovaly barvy, levou a pravou ruku, aby uměly držet tužku? U Romů je velký problém v tom, že oni děti k žádné povinnosti nevedou. Ale žít by chtěli stejně jako ti, co pracují.
|
kreditka |
|
(1.3.2016 11:58:28)
|
|
|
ilona a lucinka |
|
(1.3.2016 12:01:57) Pro Gertrudu:Školní nezralost velké části romské polulace je věcí rodičů! Nikoliv úřadů. Rodiče jim neumějí vštípit návyky a žádné povinnosti. Jak také, když generace rodičů, prarodičů a příbuzných nepracuje a jen čerpá sociální dávky-bez práce, den tráví povalováním u televize? Jak mají děti vědět, že pracovat je normální a nutné, pokud chci něčeho dosáhnout? Děti v 5.třídě říkají, že do školy musejí chodit proto, aby jim sociálka dala peníze, že tam nechtějí a že se těší, až budou doma. Jako rodiče. Strašné.
|
|
Míša | •
|
(2.3.2016 7:28:44) Gertrudo, pokud jsem to správně pochopila z článků v novinách, tak v téhle třídě s dětmi nedostatečně připravenými na školu právě asistent je. Jinými slovy - škola má peníze jen na jednoho jediného asistenta, takže děti, které ho potřebují, soustředila do jedné třídy. Kdyby to neudělala, tak tady možná diskutujeme na téma diskriminace taky, ale tou diskriminací bude míněno, že některé nepřipravené děti jsou na tom hůř, protože jsou ve třídě bez asistenta.
|
Gertruda |
|
(2.3.2016 8:22:17) Míšo, díky za odpověď.
|
|
|
babička,3 děti,7 vnoučat,dcera ve školství | •
|
(2.3.2016 19:54:31) Něco málo k rodičům předškoláků: Vám se narodilo 6-leté dítě,které hned po narození nastupuje do školy?Těch 6 let se dítě nějak vyvíjí a rodiče jej vychovávají.Mimo jiné i připravují na školní docházku,většinou ve spolupráci s MŠ.To,zjištění,že v 6 letech není se dítě schopno zařadit do běžné školní výuky,je účelově vytvořená kauza,která slouží ke zviditelnění všelijakých neziskových a začlečňovacích agentur.Otázka zní: Proč se neangažovali v předcházejících 6 letech? Další problém je,že se většinou jedná o děti romské,jejichž rodiče nepracují.O to víc času by měli dětem věnovat,když všude slyšíme,jak je mají rádi a že jsou u nich na prvním místě.V praxi to vypadá,že je děti zajímají jenom při výpočtu dávek a jiných nezasloužených výhod.
|
Gertruda |
|
(3.3.2016 10:37:01) Babičko tří dětí a sedmi vnoučat s dcerou ve školství, ano, souhlasím s vámi, že systematická školní nezralost nemůže být překvapením až v šesti letech dítěte. Ani pro rodiče, ani pro školu, nebo starostu.
|
Analfabeta | •
|
(3.3.2016 16:18:47) Gertudo, překvapení to není ani pro školu, ani pro starostu. Ti už mají bohužel se začleňováním Romčat svoje zkušenosti. Možná pro rodinu, ale co ta rodina celých 6 let dělala? Vždyť ty děti ani nechodily do školky. Takže rodina na jejich vzdělání kašle a všichni se kolem diví? Nepsal náhodou pan starosta, že Romové tam u nich mají jakousi neziskovku? Copak asi dělá ta neziskovka, kromě pobírání dotací na svou činnost? Proč se snažíš jednoznačnou vinu rodiny přesunout na kohokoli jiného? To, že dítě neumí barvy, nezná pravo-levo a další základní věci, které by 6-leté dítě mělo znát, je jednoznačně chyba rodiny. Kdo jiný je to má učit, než jeho rodiče? Oni jsou negramotní? Jak to, když už od doby Marie Terezie, tedy minimálně 250 let, existuje POVINNÁ školní docházka? Já teda fandím starostovi, že podpořil vznik třídy, kam jsou zařazena výhradně Romčata, aby se jim mohla jedna učitelka plně věnovat. A doufám, že se podobný model stane vzorem i pro ostatní školy, i přes pindy kdejakých inkluzionistů.
|
|
|
|
|
ilona a lucinka |
|
(1.3.2016 11:47:45) Pane starosto, velmi s Vámi souhlasím a podporuji Vás i paní ředitelku, nepodlehněte křiku rodičů, ani nepochopitelným návrhům inspektora na odvolání ředitelky. Rodiče mají dbát na přípravu dětí, zajistit, aby měly hygienické návyky, rozeznaly levou a pravou stranu, barvy, uměly držet tužku a nůžky atd..Já naopak považuji rozdělení dětí podle schopností za hodně prospěšné pro ty děti, aby stačily tempu ostatních a nestávali se z nich outsideři z důvodu neúspěchu, je to hodně důležité. Nedovedu si představit, že pokud jsem jako rodič s něčím nespokojená, budu křičet před školou. Jistě bych zašla za ředitelkou a požádala o vyjádření. Nebo, pokud je na škole systém, který mi nevyhovuje, dám dítě do jiné školy. Dcera chodí do páté třídy, dobře vím, jak hodně je třeba se škole věnovat. Ve třídě mají tři romské děti, dvě z nich propadlé a když mi vypráví, jak jim paní učitelka i děti chtějí pomáhat a oni stále nemají nic v pořádku, nemají sešity, nechápou, která učebnice je na kterou hodinu, nenosí úkoly, pokud někdy ano, mají tam nehorázné nesmysly a jak jej jim všechno jedno. Na třídní schůzce jsem rodiče nikdy neviděla, do práce nechodí. Naproti tomu mají ve třídě 2 děti Vietnamské, malá přinesla omylem sešit na diktáty jedné holčičky,a na takto vzorné písmo a pečlivou úpravu jsem jen zírala, samé jedničky. Klobouk dolů. Druhý kluk je nejlepší z matematiky, obětavý kamarád, vysvětluje ostatním, když něco neví.Rodiče na schůzkách potkávám a i když nemluví úplně dobře česky, je nade všechnu pochybnost jasné, jak jim záleží na tom, aby děti měly dobré výsledky, jak je to jejich skoro prestižní záležitost a jak se všichni snaží.
|
|
kreditka |
|
(1.3.2016 11:56:09) Moc Vám fandím, už jen v tom že nedáte na ty co nejvíce křičí, ale na ty co svědomitě pracují
|
|
|
|
Analfabeta | •
|
(28.2.2016 14:15:50) Mně už celí Romové lezou krkem. To se neustále točíme, okolo toho, že se nechtějí učit, nechtějí chodit do školy, nechtějí pracovat... Máme tolik začleňovacích agentur, že jejich počet snad násobně přesahuje počet Romů, peněz to stojí jako slupek a co z toho? Proč se kolkem toho furt točíme? Chceš bydlet? Tak si kup nebo postav. Chceš jíst? Tak pŕacuj. Pak vidíme v TV Výměnu manželek, kde padne věta "na co chodit do práce, když i bez práce budeme živi". Ja bych skončila nakonec u sociální ubytovny, 15 lidí na cimře, studená vode a WC na chodbě, v poledne polívka a šmytec. Chceš něco víc? Tady je práce? Nechceš kopat kanály? A umíš aspoň číst a psát? Ne? Tak jestli chceš, aby se děti měly lépe, tak je posílej do školy. Nechceš? Tak se nediv. Už šest století je různé společnsoti zašleňují a je to pořád horší a horší. Copak si bílá rodina může dovolit 5 a více dětí? No, a Romové můžou. Pročpak ne, když to stát zacvaká.
|
|
|
Lou+3 |
|
(29.2.2016 12:36:32) Pokud chce mit dite v jine tride, at ho pripravi na zapis a jestli ma reditelka pravdu a rozrazuje je podle testu, tak sikovne romske dite preci udela test take, nebo ne?
|
|
|
|