17.2.2003 10:47:23 Tereza
Zvyk
Nemyslím si, že se musíme bát feministických přešlapů. To, že celý život žijeme v prostředí "promužském" způsobuje, že jakékoliv náznaky sesazování z jejich trůnů vnímáme jako nepatřičné. Proto se stane, že Vám vadí reklamy, kde muži vyznívají jako hlupáci. Ale nepozastavíte se nad reklamami, kde jsou ženy zobrazovány jako jednoduché bytosti, které uspokojí čisté WC, polévka bez žmolků a načesaná hlava. Zkrátka příliš dlouho žijeme ve stereotypu, v němž jsou ženy stále II. kategorií. Myslím, že na poli zrovnoprávnění žen je stále ještě velký kus práce před námi. A nemám pocit, že bych vyžadováním stejných podmínek např. v odměňování či zvýšení prestiže prací v domácnosti či péče o děti přicházela o své ženství.
Odpovědět