21.2.2005 23:48:27 Mgr. Toupalová
Re: jejda, trampolína!
Vážení,
dovolte mi pár vět. Budu stručná, neboť je už velmi pokročilá hodina...
Předně bych chtěla říci, že pro trampolining mám ve škole skvělé podmínky. Máme v jedné učebně trampolínu, kterou můžete vidět na obrázku. Jde o kruhovou trampolínu o průměru 4,30 m. Do této učebny chodíme na hodiny českého jazyka a matematiky.
Ve třídě jsou kromě trampolíny také čtvercové stoly, u kterých děti pracují.
Hodina na trampolíně začíná rozcvičkou. Děti stojí kolem trampolíny. Přehazujeme trampolínu míčem a při odhození děti odříkávají třeba násobilku.
Pak jdeme na trampolínu - k tomu, aby se děti mohly věnovat výukovému obsahu /vyjmenovaná slova, násobilka, slovní druhy../ musí nejdříve zvládnout základy skoků.
Vypracovala jsem takovou malou metodiku, jak zvládnout své tělo na nestabilní ploše.
bohužel nemám příliš mnoho času to zde dlouze rozepisovat. Některé podrobnější informace i obrázky jsou v časopise Moderní vyučování č. 6/2004.
Jen na závěr mohu zodpovědně říci, že děti cvičí s radostí, i když se jedná o výuku. Navíc jsou touto aktivitou stimulovány k vědomé korekci svého chování. Prostě v normální učebně se hodně snaží, aby se mohly jít učit na trampolínu...
Pro děti s různými problémy je to vynikající cvičení. Ale to se musí vidět..Přijďte a vyzkoušejte to.
Na Dni otevřených dveří skákali i někteří rodiče. :-))
Všem přeji pohodový den, týden...
B. T.
Omlouvám se, ale nemám čas na korekci textu. Díky.
Odpovědět