22.2.2016 11:40:59 Pam-pela
Naprosto zcestné
Je to naprostá hovadina, naprosto zcestné rozhodnutí.
Dneska, kdy se ve školství, až na pár nových PC a interaktivních tabulí, učí pořád jak za Marie Terezie, je tohle nějaký výkřik modernosti a "lidskosti" zasazený do nevhodného prostředí a času.
Ve třídách je v průměru kolem 25 žáků, učitelé nejsou připraveni pracovat ne-klasicky s dětmi individuálně ani s těmi téměř "normálními" - až tak moc nevybočujícími...rozhodí je obyčejné doporučení s PPP a neví, co s ním.
Jako myšlenka je to hezká...ale je naprosto nepřipravená půda pro něco takového, chybí učitelé, peníze, prostory, metodika. (Je to jak s těmi běženci - "jen pojďte, máte právo"...a pak všichni čučí, co se z toho vyvinulo a jak to je v reálu trochu jinak).
A spoustě těch "normálních" dětí třeba s poruchou soustředěnosti, pozornosti, dětem citlivým na šumy atd. tohle vyloženě ublíží. Ne každý je schopen pracovat v neustálém šumu a hluku...zvládat výklad a práci podbarvenou povídáním asistentky/asistentek...on stačí ten běžný provoz tolika dětí ve třídě.
Jo, jsou děti, které se na inkluzi hodí...a je dobře, že v normální třídě jsou.
Pak jsou děti mentálně retardované a nezvládající běžnou výuku, rodičům zapojení do běžné třídy dává určitý pocit "normálnosti" jejich dítěte...což je pochopitelné, jenže na to doplácí třeba dalších 10 dětí ve třídě, které mohou mít také své problémy...ale ještě se spláchnou bez nějakých úlev a asistentů za běžného provozu. Tyhle hraniční děti budou inkluzí hodně bity.
Je to asi zase zkouška nějaké převratné teorie, stejně jako je třeba střídavka.
Může fungovat, ale ne za všech okolností a pro všechny. (Nedávno mi známá advokátka říkala, že se už od ní jako od plošné ustupuje, tak snad).
Tohle je další experiment - naprosto přiblej a hloupej...kdo se v tom pohybuje, ví, že to nemůže uspokojivě fungovat, ne za stávajících podmínek.
Proč to doprčic nevědí na ministerstvu?
Odpovědět