14.5.2013 15:28:56 I.P.
Re: Po VELMI dlouhé době konečně článek, který jsem přečetla jedním dechem
Snažili jsme se. Řekli nám, že to nelze, možná u střední školy, ale nikoliv u základní. Dotazovali jsme se na vyšších místech a odpovědi byly rozporuplné. Hlavně, není k tomu politická vůle.
Podle Rámcového vzdělávacího programu by měl žák mít nárok dochodit daný stupeň vzdělávání v tom školním vzdělávacím programu, ve kterém začal. Bohužel, realita je jiná.
Zprvu slibovali, že aspo třídy se nebudou mísit, že dětem z Mateřídoušky zůstanou jejich třídní učitelé. Nyní říkají, že jsme se přeslechli...
Co je však pro nás zásadní, je to, že škola přijde o svou autonomii, o své vedení, o všechen svůj majetek, který předává škole druhé...a že přijdeme o pavilonovou budovu v zahradě s výběhem ze tříd přímo do zeleně (hojně se využívalo ve výuce, o přestávkách i v družině + výborné pro děti vyžadující prostor bez bariér!)a také o přirozené propojení prvního stupně s mateřskou školkou. Nejednalo se pouze o pohodlí pro maminky, že vodí děti do jednoho objektu. propojení bylo i funkční - malé děti měli určité činnosti i kroužky společné, děti ze školky chodívaly "hostovat" do tříd, děti ze školy zase připravovaly pro školkové děti program.
Odpovědět