3.3.2011 9:42:07 Markéta, kluci 9 a 2
Ve škole je třeba zavést lázeň
Moje zkušenosti se současným základním školstvím jsou omezené na dva a půl roku školní docházky staršího syna. První dva roky - přísná a konzistentí paní učitelka, na třídních schůzkách říkala tříde je živá, je to spousta silných osobností, je s nimi zábava, dají se zvládnout. Děti chodily do školy rády, výuka postupovala rychle, úkolů přiměřeně - max dva na den, na víkend nic. Každý rok škola v přírodě.
Od třetí třídy - změna učitelky. Ze začátku přístup - budeme kamarádi, o všem se hlasuje, i o tom, jestli spolužák dostane poznámku(?!). Seďte si, jak chcete, třeba každou hodinu jinak. Když si někdo nechce přesednout, tak ať zůstane tam, kde je. Ve třídě bordel. Pak pomalu ustává hlasování, nastupují tresty - stokrát napiš nebudu střílet špejlema po spolužácích. Neustálé upozorňování na to, že Pepík zlobí a ostatní děti kvůli tomu mají extra úkol, jsou po škole atd. Tempo výuky se znatelně zpomalilo. Informace od syna - dnes jsme necvičili, protože jsme nezvládli v klidu dojít do tělocvičny. Dnes jsme nečetli, protože paní učitelka psala poznámky. Jednou jsem synovi nesla o přestávce zapomenutou hokejku - ve třídě rachot jak blázen, děti se navzájem fackují - paní učitelka seděla na zemi s jednou holčičkou a hrály si tam. Děti vůbec nevědí, na čem jsou, paní učitelka by si nejradši nechala jen ty hodné (jmenovitě) zbytek by poslala do jiných tříd. Pepík v pololetí odchází do jiné školy, jenže, co čert nechtěl, začíná zlobit Honzík a Maruška. Syn přijde kolikrát ze školy otrávený, že se kvůli bordelu vlastně nic neučili. On patří k té "hodné" části třídy, jeho má paní učitelka ráda.
Tak nevím - tohle asi žádná smlouva nezlepší. Paní učitelka na třídních schůzkách klidně řekne, že si s dětmi neví rady, na dotaz, jak se chová vaše dítě se vám dostane odpovědi: Je to vaše dítě, vy ho znáte nejlépe.
Co byste dělali? Na jednu stranu nechci paní učitelce ubližovat, je fakt hodná. Na druhou stranu podle mě vůbec není učitelka - má vystudováno, ale dlouho byla mimo obor a učit nezvládá - přesouvá se to do pozice domácí škola a to mě fakt nebaví. Naštěstí syn je chytrý a dobře si pamatuje, ale stejně. Mě napadá leda začít chodit do hodin, jeden rodič po druhé, ale zas jestli to není přílišná buzerace? Ovšem představa dalších dvou let takového vzdělávání moc povzbudivá není.
Cimrman mě pravdu - na škole je třeba zavést lázeň.
Odpovědět