| Taťka Honza | 
 |
(17.10.2006 10:15:25) Mučednická Církev v Iráku Datum: 16. 10. 2006 [Prosba o modlitbu] 9. října byl v Iráku unesen P. Paulos Eskandar, syrsko-pravoslavný duchovní. Po dvou dnech bylo nalezeno jeho bezhlavé tělo. Tělesné ostatky P. Eskandara byly 12. října pohřbeny v Mosúlu. Podle agentury AINA, kterou cituje agentura Asia News, vraždu spáchala zatím neznámá islámská skupina. AINA také uveřejnila dopis od iráckého kněze, který uprchl do Švédska a popisuje teroristickou kampaň proti křesťanům v Iráku. P. Adris Hanna varuje, že křesťané v Mosúlu a Bagdadu jsou zastrašování. Několik kněží bylo uneseno, dívky jsou znásilňovány a vražděny: v křesťanské čtvrti Albasra byl před několika dny ukřižován čtrnáctiletý chlapec. Píše i o skupině řeholnic, které byly brutálně napadeny cestou z Bagdádu do jordánského Ammánu. P. Hanna prosí: "Musíme něco udělat, aby se ten masakr zastavil!" Arcibiskup Kirkúku, mons. Louis Sako, řekl agentuře Asia News, že situace křesťanů v Iráku se stále více komplikuje. Emigrace křesťanů začala už za iránsko-irácké války a pokračovala během embarga. Křesťané se radovali z pádu Sadáma Husejna a očekávali, že v zemi nastane vláda zákona. To se nesplnilo, říká arcibiskup. Přesto nabádá křesťany, aby neodcházeli a pomohli zachránit Irák svou službou. Zdroj: Asia News
|
| Věra. | 
 |
(17.10.2006 10:35:27) Ahoj, myslím že podobné přetahování se nemá valného smyslu. Co je jednoduššího než si založit anonymní diskuzi kdesi na netu, záhlaví nadepsat tiskacím a šířit si tam anonymně jakoukoliv pomluvu, nebo blbost........pak překrucovat.....je to snadné.....a jestli se má někdo takto potřebu bavit, je to jeho věc.
Kladu toto na úrověn dealerů Rainbow a pí vody --- ti alespon doufají v peněžitý zisk....což lze pochopit.....i když přímo lhaní /ani dealerů/ omluvit nelze....
Můj čas je příliš vzácný na to , abych jej trávila s podobnými zjevy.....proto Honzo, co dodat...neřeš jej . :o))))))))))))))))
Ale tohle je off topic -- realitou je, ža za vyznávání křestanství, hrozí v některých zemích světa stále smrt. Držení Bible je těžký zločin....a.t.d.. Svoboda víry tam prostě NEEXISTUJE.
Navíc v Africe probíhá velká genocida páchaná muslimy na muslimech....a bohužel jde mimo světové společenství.....i mimo to muslimské....:-////
Nemyslím že to vypovídá o islámu, islám jako takový je tolerantní a mírumilovné náboženství. Spíše to vypovídá o lidech, kteří jeho myšlenky zneužívají k politické moci, a to není dobře. Stejně jako by nebylo dobré zneužití jakéhokoliv jiného náboženství, i křestanství.....
Zneužívat jakékoliv ideologie k zabíjení lidí je proti Bohu.....a je to čisté zlo.
Nakonec, nejvíce obětí v dějinách si připsaly fašismus a komunismus.....institucionalizované ideologie.
Přeji hezký den, vyrážím s dětma den, užijte si jej lépe než nějakou flameware na netu.....:o))))
končím citátem od Halíka....člen "třetí skupiny" se v tom možná pozná...:o))
3) Jak byste popsal vnímání symbolu kříže (úctu k němu) v českých zemích?
Je tu stále mnoho lidí, kteří mají k tomuto znamení hluboký citový a duchovní vztah, pak většina, která mu nerozumí a proto je jí zcela lhostejný, a nemálo těch, kteří při jakékoliv zmínce o duchovních věcech dostávají záchvaty zuřivé nenávisti (asi mají v hlavě nějakou směsku komunistické propagandy a toho, co média píší o církvích).
|
| Věra. | 
 |
(17.10.2006 10:38:50) a jeden odkaz, kdo by měl zájem se více porýpat třeba v tématu "svěcení žen"....diskuze vydatná běží zde......lze si počíst....
http://www.christnet.cz/diskuse/tema.asp?id=2690
článek o svěcení žen :
http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=2681
obecně na tom www.christnet.cz se dost podobné věci rozebírají, kdo má seriozní a slušný zájem diskutovat, jistě se tam uplatní a najde prostor.....:o))))
|
| Věra. | 
 |
(17.10.2006 10:48:59) a jeden tip....ČT 2, chodívá v 18.45, v neděli.....pro ty co se chtěj dovědet to co nám ve škole neříkali....a pochybuji že dnes dětem říkají..../ale třeba jo/.
Prolínání světů
Cyklus pořadů líčí náboženství nikoliv z hlediska doktrinálního či historického, nýbrž jako součást životního stylu současných lidí v různých částech světa: srovnává, jak různá náboženství chápou a ztvárňují základní životní situace – narození, výchovu, manželství a rodinný život, postavení a poslání žen, uzavírání a dodržování smluv, smrt a pohřeb.
Zabývá se vztahem náboženství k umění a vzdělání, k politice a k násilí, klade si otázku, jaké jevy se v sekulárních společnostech snaží nahradit náboženství, a v konfrontaci názorů prostých věřících, ale i významných náboženských představitelů i předních intelektuálů hledá odpovědi na otázku po příčinách současných náboženských a civilizačních konfliktů a po předpokladech a perspektivách dialogu a soužití.
Přeji všem hezký den, užívejme slunce dokud je.
|
| monika | •
 |
(17.10.2006 12:01:03) Omlouvám se, za vlez do diskuze, ale myslím, že mi nejlépe poradíte tady.
Jelikož jsem nevěřící, ráda bych se optala, co přesně si mám představit pod pojmem ZÁDUŠNÍ MŠE. Vychovávána jako ateistka si toto dávám do rovnítka s pohřbem. Přesto mám pocit, že zde jde o něco hlubšího. Zajímalo by mne: - co pro věřícího znamená být pohřben bez mše či s mší - zádušní mše je sloužena všem katolíkům na vyžádání nebo zde musí být splněna nějaká podmínka (církevní, hodnotný život...) - musí být zádušní mše sloužena do určité doby po úmrtí - v neposlední řadě mne zajímá i průběh (i to, zda je zvykem, že pozůstalí přínášejí květiny....)
Předem mnohokrát děkuji za odpověď a omlouvám se, zda moje dotazy budou působit poněkud naivně.
|
| Ladka, syn 2 roky | •
 |
(29.4.2007 15:40:16) Divím se, že Vám ještě doposud nikdo neodpověděl. předpokládám, že se ptáte na katolický pohřeb. Já jsem mimo jiné i občasná varhanice, tekže na pohřby chodím dost často. Je ale pravda, že takto teoreticky jsem nad tématem ještě neuvažovala. Ale k Vašim otázkám: - co pro věřícího znamená být pohřben bez mše či s mší Křesťané především věří, že jejich smrt je přechod od jedné dimenze života do druhé. Že po smrti se setkají s živým Bohem a konečně poznají, jaký skutečně je. Křesťana provází určité obřady spojené s důležitými událostmi v jeho životě, a k těm patří i smrt. Být pohřben se mší znamená více věcí: především je mše zpřítomněním největší oběti a také zmrtvýchvstání. Křesťané věří, že nemohou nabídnout Bohu víc, než co On už nabídl: sebe samého. V případě zádušní mše je tato oběť obětována za toho zemřelého: tzn, že celá církev se modlí za něj, neexistuje větší přímluva. Křesťané také věří, že církev netvoří jen ti lidé tady na zemi, ale i ti, kteří již Boha poznali po smrti a žijí s Ním (tzv. jsou v nebi). Církev takto doprovází křesťana na jeho cestě životem a "předává jej do rukou Boha Otce", prosí, aby byl očištěn od hříchů a jejich následků a aby žil ve společenství svatých.
- zádušní mše je sloužena všem katolíkům na vyžádání nebo zde musí být splněna nějaká podmínka (církevní, hodnotný život...)? Každý pokřtěný má právo na církevní pohřeb. Bez ohledu na jeho život atp. Církev věří, že nikdo nemá moc soudit druhého člověka, kromě Boha samého. A že každý člověk bude Bohem posuzován z hlediska Božích hodnot, ne těch lidských. - musí být zádušní mše sloužena do určité doby po úmrtí O takové podmínce mi není nic známo. Ideální je, když je sloužena jako součást pohřbu. Ale není to nezbytně nutné. (Naše rodina např. dala sloužit zádušní mši za tetu, kterou její nejbližší pohřbili kremací, a dali nám vědět až to tomto.)
- v neposlední řadě mne zajímá i průběh (i to, zda je zvykem, že pozůstalí přínášejí květiny....) K průběhu: zádušní mše probíhá jako každá feriální (tj. všední mše, tzn. vynechávají se sváteční zpěvy, jsou jen dvě čtení z Písma, místo tří jako v neděli). Bežně se čtou čtení, která vyjadřují víru v posmrtný život, o zmrtvýchvstání Krista, napomínání pro živé, aby pamatovali na svou smrt atp. Většinou při kázání kněz mluví o životě toho zemřelého, připomíná, co udělal dobrého, připomíná přítomným, aby očekávali, že se s ním po smrti také setkají. Konkrétně je na uvážení kněze. Po mši samotné se vyjde na hřbitov, kde již probíhají vlastní pohřební obřady, především modlitby za mrtvého a jeho rodinu. Ano, i květiny se nosí. Nebyla jsem ještě nikdy na žádném pohřbu v krematoriu, ale předpokládám, že je to s květinami a věnci obdobné. I na hřbitově při církevním pohřbu je zvykem, že vyjádří soustrast pozůstalím ti lidé, kteří chtějí.
Pokud by Vás zajímaly další věci, neváhejte se obrátit na Katechismus katolické víry. Měl by snad být k dostání již v každé knihovně. Konkrétně pohřeb najdete pod kapitolou 1680.
a jak to mají ostatní křesťanské církve, nevím.
|
|
|
|
| Pardálka | 
 |
(17.10.2006 12:02:25) Věro, děkuji za odkazy. Ten druhý, který jsi uvedla, velice inteligentně a se znalostí věci vyvrací všechny námitky, které se objevily z řad veřejnosti k původnímu článku pana Lea Salveta, kde píše, že zákaz svěcení žen je jen církevní doménou nikoliv Božskou.
Ve své oponentuře na námitky ke svému prvnímu článku pan Leo Salvet na závěr píše "Pokud i přes zákaz církevního práva žena vyšší svěcení přijme, je třeba je posuzovat jako nedovolené z hlediska práva církevního, před Hospodinovým trůnem však je bezesporu platné. V praxi to znamená, že vysvěcená žena vykonává svátostné úkony nedovoleně podle církevního práva, avšak platně před Hospodinovým trůnem. Závěrem této úvahy proto přeji všem dosud i v budoucnu vysvěceným ženám hodně božího požehnání v jejich nelehkém postavení a dovoluji si vyslovit přání, aby se vše v jejich prospěch záhy vyřešilo."
Jen jsem nepochopila, zda s panem Leo Salvetem souhlasíš, či ne?
|
|
| Jenie | 
 |
(17.10.2006 14:03:59) Věro, je prima, že dáváš odkazy na jiné diskuze, ale já si o ženách v církvi chtěla podebatovat s tebou, protože tebe znám z diskuze feminismus a nechce se mi debatovat s lidma, které neznám vůbec, ani virtuálně. Koneckonců, ty jsi tady tu diskuzi otevřela, proto mě mrzí, žes mi neodpověděla na moje dvě otázky.
Ale jsem ráda za tvoje slova o mírumilovném islámu, protože ta Honzova byla hodně nepřátelská. Zrovna teď v sobotu jsem poslouchala Halíka v rádiu, mluvil hodinu o svých cestách do nesvobodných zemí, kde se snaží podporovat lidi, kteří bojujou proti tamnímu režimu, letos byl v Íránu. Zlobí ho, jak tady média líčí Irán coby fundamentalistickou zemi, zemi fanatiků, agresivních lidí. Scházel se tam s obhájci lidských práv, většina z nich jsou muslimové. Přirovnával to se situací v ČR před několika lety, s prací zdejších disidentů. Tresty tam jsou ale horší než byly u nás, tak nechtěl ani v českým radiu být konkrétní, aby z toho lidi, se kterými se setkal, neměli problémy.
Čím víc se dovídám o islámu, tím víc si na něj opravuju názor. Před pár lety bych mešitu před barákem taky nechtěla, dneska už by mi nevadila.
|
|
|
| Bob the Ghost | 
 |
(17.10.2006 13:47:05) Věro, tohle jsi napsala velice rozumně: "Nemyslím že to vypovídá o islámu, islám jako takový je tolerantní a mírumilovné náboženství. Spíše to vypovídá o lidech, kteří jeho myšlenky zneužívají k politické moci, a to není dobře. Stejně jako by nebylo dobré zneužití jakéhokoliv jiného náboženství, i křestanství....."
Jsem rád, že ne pro všechny katolíky jsou všichni muslimové prostě "ti zlí".
|
|
|
| Pardálka | 
 |
(17.10.2006 12:17:26) Taťko Honzo, Tebou načaté téma je samozřejmě zajímavé a aktuální. Je však natolik široké, že se na průběhu jeho debaty podílet nebudu, protože je mi jasné, že k žádnému konkrétnímu řešení nedojdu (akademickému ano, ale tomu jsem se zde věnovala obsáhle s Lízou na téma dobro a zlo - a co je za tím). Podle mého je za tím pouze malé vzdělání, malá komunikace - prostě tragické nedorozumění. Takže já vidím celosvětovou nápravu pouze z této strany - vyšší vzdělání, maximální podpora komunikace mezi rozdílnými názory. Pokud k této komunikaci nedochází, nastávají tragédie.
Násilí na věřících (nebo i nevěřících) se bohužel děje na všech stranách a já nevím, jak bych ho celosvětově řešila jinak, než jak jsem psala výše. Proto si k řešení určitého problému beru vždy jeden konkrétní mnohem jednodušší případ. Ten totiž vyřešit lze.
|
| Jenie | 
 |
(17.10.2006 14:11:58) Nahlídnuvší, já taky zastávám teorii, že vzdělání a informace jsou nejlepším lékem na mezináboženskou (nebo i mezinárodní) nevraživost. Jenže pak se dočtu, že všichni teroristé z londýnskýho metra byli sice původem z arabský země, ale všichni do jednoho se narodili v Anglii, prošli tamními školami, a moje teorie se zhroutí jak domeček z karet.
|
| Pardálka | 
 |
(17.10.2006 15:31:58) Lenko, já za tím vidím frustraci. Ale co dělat víc, než poskytnout muslimům vzdělání a dát jim občanství? To je velmi vstřícný postoj a člověk musí být zoufalý, pokud to dopadne tak, jak jsi psala. Já však tento postoj k integraci považuji za dobrý i přes to, co jsi psala. Naopak tendenci, která vede k násilné integraci (viz návrh zákazu nošení šátků v Anglii), považuji za nesmyslné vyhrocování konfliktů.
Samozřejmě musí platit, že imigranti dodržují zákony země, ve které žijí.
|
| Janka | •
 |
(24.10.2006 15:04:20) Dobrý den, můžete mi poradit, sháním nějakou knihu, která by byla jakoby Bible, ale psaná trochu srozumitelně, třeba i s výkladem, ne zase pro děti obrázková, ale zkrátka něco pro "normálního" člověka. děkuji Janka
|
| Petr | •
 |
(24.10.2006 22:25:53) Zkus tady http://www.ikarmel.cz/ v sekci Bible- Mají tam velký výběr.
|
| Janka | •
 |
(31.10.2006 15:24:56) Zřejmě jsem nebyla pochopena-chtěla bych poradit konkrétní titul...
|
| aprilka | 
 |
(31.10.2006 17:52:36) Janko, mě napadá podle Tvých představ jen tohle: http://www.ikarmel.cz/kniha/Cteni-z-Bible-kat-c-1811_CBS0018.html Ale myslím, že by Ti i poradili v nějaké prodejně křesťanské literatury.
|
| Jusy | 
 |
(28.2.2007 16:56:38) Otazka: zajimalo by me, jak se novodoba krestanska cirkev diva na divku, ktera pozbyla panenstvi znasilnenim?
|
|
| Jusy | 
 |
(28.2.2007 16:58:30) Otazka: zajimalo by me, jak se novodoba krestanska cirkev diva na divku, ktera pozbyla panenstvi znasilnenim?
|
|
| Jusy | 
 |
(28.2.2007 16:58:37) Otazka: zajimalo by me, jak se novodoba krestanska cirkev diva na divku, ktera pozbyla panenstvi znasilnenim?
|
| Taťka Honza | 
 |
(5.3.2007 15:57:44) Jako na dívku, která byla znásilněná a může z toho mít trauma a je jí potřeba vycházet vstříc a pomáhat.
|
|
|
| Jusy | 
 |
(28.2.2007 17:00:02) Omlouvam se, dvakrat jsem to nechtela
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|