| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Poznatky z nové školy

 Celkem 7 názorů.
 šiška+3 


Poznatky z nové školy 

(21.4.2005 8:54:32)
Ahojky kamarádi! Tak se musím rozepsat o naší nové škole. Jsem z ní nadšená i já i Bertík. Předevčírem jsem mluvila s novou paní učitelkou. Je vidět, že má ohromný přehled a zajímá se o všechny dys a jiné problémy takovýchto dětí s lmd. Mohu říct, že její přístup k Berťovi je úžasný. Říkala, že je opravdu velmi, velmi temperameńtní, teda hlavně o přestávkách, ve vyučování klesá hladina energie a některé úkoly není schopen vypracovat v daném termínu. Raději prý kouká z okna nebo se hrabe v aktovce. To bych ho musela přetrhnout. Tak jsme se domluvily, že veškeré věci, které nedodělá ve vyučování nosí k vypracování domů. Potom je doma naštvaný, že druhé děti nemají žádný úkol. Tak se mu snažím vysvětlit, že by měl víc zabrat ve škole, i když se mu zrovna nechce, že to dělají všechny děti, a pak může doma odpočívat. Zatím po měsíci má asi 20 jedniček a 4 dvojky. Ptala jsem se paní učitelky, jak je možné, že v minulé škole nosil i čtyřky a pětky a ona tvrdila, že s učením problém nemá. Spíše opravdu jaksi nechce uznávat autority a některé věci se snaží si dělat po svém. Nová paní učitelka pronesla zajímavý poznatek, že bude delší dobu trvat, než získá ke škole a k učení kladný vztah, který byl narušen přístupem jeho bývalé učitelky k němu a jeho k ní. Včera zase tak nadrápal nějaký sloh ve školním sešitě, že jsem byla v šoku.
Roztahoval na jeden řádek dvě slova a velikost písma příšerná. Doma to musel udělat znovu a napsal to krasopisně. Nevím, jestli s tím máte taky zkušenosti, ale já nechápu, že doma to jde a ve škole, i když má na to fůru času to tak naškrábe. Špatně prý reaguje na věci, které se mu před třídou nepovedou, to potom ze sebe raději udělá šaška. Nečekala jsem, že se změnou školy z něja stane anděl. To není ani doma a často s ním bojuji i já. Je ale ohromná změna v přístupu k němu ze strany učitelky. Neřeší to ani křikem ani poznámkama. Trpělivě vysvětluje, zapisuje mu všechny úkoly denně do deníčku, takže má jistotu, že je vypracuje. Moc jsem jí za to poděkovala a ona nás zase pochválila, že domácí příprava je u Břeti velmi dobrá. V družině by prý nejraději běhal s balónem po hřišti, nebaví ho předčítání pohádek nebo hra na kytaru. To se prý evidentně nudí a dává to najevo. Včera jsem ho poprvé nechala jet ze školy autobusem. Je to 15 km, tak ať si zvyká, že musí být samostatný.
Poraďte, jak ho přinutit, aby se ve škole více snažil a zbytečně tam nelelkoval. Mám pocit, že mé domluvy jdou nějak do větru. Krásný den všem
 kačka 
  • 

Re: Poznatky z nové školy 

(21.4.2005 14:11:46)
Ahojky, tak som celkom ostala milo prekvapena, ked som si precitala tv. prispevok, pretoze mi to prislo, akoby som citala o svojom synovi.
Chodi do 1. triedy a od zaciatku su s nim problemy ake popisujes Ty - moj syn ma LMD a diagnostikovanu disgrafiu, ale v skole to stale skripe.
Aj cez jeho maximalnu snahu, je abnormalne zivy, vyrusuje, neposlucha, popichuje ostatne deti a pod. p. ucitelka si s nim evidentene neda rady, snycik na seba strhava pozornost po dobrom aj po zlom, takze vsetkym s toho tecu nervy, decka sa s nim nechcu hrat. Cez hodiny reaguje tak, ze to nestiha, pritom je chytry, doma si pracu nikdy neodflakne, tak ako v skole.....proste to nechapem.
Neustale nosi zo skoly poznamky, ze nerespektuje skolsky rad a pod. p. ucitelka je sice spec. pedagog, ale mam dojem, ze to prakticky nezvlada - hlvane jeho. Teraz cakame miminko a skutocne mi niekedy pride fakt, ze ma poznamky za to, ze beha cez prestavku v triede neadekvatny a zatazujuci ako stresovy faktor pre celu rodinu. V konecnom dosledku zistim, ze to decko behalo ako ostatny a len preto, ze ju na slovo hned neuposluchne dostane poznamku na stranu a pol !!!!!
Navyse ma sklamal pristup ucitekly kt. trvala na diagnostikovani disgrafie a ked sa tam stalo, tak mu to v znamkovani niako nezhodnotila. Znamkuje ho stale rovnako prisne, aj ked on sa strasne snazi a mnoc sa uz polepsiel - stale nieje spokojna - v posudku ma pritom napisane, ze to ako pise, je jeho maximum a nemali by byt na neho kladene zvysene naroky, lebo nieje v jeho silach ich zrealizovat. Toto vobev ucitelka neakceptuje a decko nosi zo skoly 2-3 z pisana, je s toho nestatsny a frustrovany, no a my samozrejme snim.
Preto sa obavam, ze je z velkej casti problem v ucitelke, aj ked je spec. pedagog - myslim, ze realne to nezvlada. preto s nou vzdy dost konfrontujem, ovsem netusim ci to bude mat neaky kladny dopad na mojho syna - to snad ukaze az cas.
 Jáňa+tři sluníčka 


Re: Re: Poznatky z nové školy 

(21.4.2005 14:18:29)
Kačko, stalo se nám to stejné co Vám a věř,že to byl nejdelší půlrok našeho života.V pololetí první třídy jsem odešli na jinou školu(po mnohých intervencích v té stávající-bez odezvy)a Vendy je tam už třetí rok moc šťastná a spokojená.Zkus se vnutit do vyučování a podívej se,jak uč.jedná s dětmi(viz.můj přísp.z 22.3. v této diskusi).Já byla zděšena a pak už to šlo ráz na ráz.První den v nové škole zářila jako sluníčko! A to stojí za to.Od té doby bez nervů a stresů.Přeji hodně zdaru.Jana
 Jáňa+tři sluníčka 


Re: Re: Re: Poznatky z nové školy 

(22.4.2005 10:40:02)
Ahoj holky,asi jsem se špatně vyjádřila ohledně té změny školy. U nás nebyla jiná varianta: 1/na škole byla jen jedna třída v ročníku,2/s učitelkou se nedalo domluvit("LMD neexistuje,nevadí,že neumí číst a učí se články zpaměti,však ona se to časem naučí"...)3/byla na děti hnusná a ponižovala je. Je to opravdu všechno o učitelce a ne o škole.Pa Jana
 Jáňa+tři sluníčka 


Hurá,hurá  

(22.4.2005 10:47:31)
Hurá,už máme konečně novou ikonku-ne že bych to dokázala sama,ale máme tu móóc šikovného technika.
 Jája(3děti) 


Re: Hurá,hurá  

(22.4.2005 11:04:15)
Jani a jakou máš ikonku? Já žádnou nevidím. Místo ikonky teď vidím akorát křížek.
Jinak z tou školou si udělala moc dobře. A s tím závěrem taky plně souhlasím. Na naší škole jsme se setkali s různým přístupem k žákům a o to víc si vážím učitelek, kterým na jejich práci záleží, nesnaží se děti zaškatulkovat a problémy s nimi přesouvat na sdělení v deníčku (u starších žákovské knížce).
 šiška+3 


Re: Re: Poznatky z nové školy 

(22.4.2005 8:58:06)
Ahoj Kačko! Změnou školy se děti určitě nezmění, je to opravdu o přístupu učitelky. Ta nová taky potvrdila, že je pěkné šídlo a umí rozházet vyučování, ale bere, že takový je a neustále na něj nepoukazuje. Spíše mi říkala, že okřikne i ty druhé, protože nikdy to naše dítko není jediné, které zlobí a ruší. Jenomže, ti lmďáčci opravdu více čouhají. Dnes už jsem tak daleko, že když je kolektiv dětí, lmd jsem schopna rozpoznat okamžitě. Hovořila jsem sní i na téma poznámek. Řekla jsem, že samozřejmě, když provede něco co se opravdu nesluší, tak to beru a nechci, aby mi něco zastírala, ale na staré škole to bylo opravdu tak 3x týdně. Stresuje se rodina, stresuje se dítě a mám pocit, že Bertík už potom rezignoval a dělal to schválně, protože i když se snažil, tak to bylo pořád špatně. Přeji pevné nervy a napiš o vás víc.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.