Půlka psa |
|
(31.3.2020 21:51:44) Rozhodně žádné online hodiny a žádné konkrétní časy strávené u počítače. Máme 2x HO, 2x školu a jednu tříletou. Celkem vzato optimální vybavení (dost místností, počítačů a dobré připojení), ale stejně si nedokážu představit školní hodiny v konkrétní časy s mikrofonem a kamerou. Musíme se všichni včetně dětí prostřídat u hlídání nejmladší a u dalších věcí.
Odevzdávat práci do školy je v pohodě, ale potřebuju, aby byla vždy na pár dnů nebo na týden předem a mohli jsme si to zařídit podle sebe. Například dělat školu o víkendu, protože to nemáme HO. Naštěstí se u nás práce do školy fasuje na týden předem, odevzdává se 2x týdně, hodnocení jen slovní a žádná povinnost sedět v konkrétní časy u počítače, takže jsem fakt spokojená a myslím, že se ty děti i hodně naučí.
|
Federika |
|
(31.3.2020 21:54:25) Půlko, ale vždyť normálně taky chodí do školy, ne? Já pak nechápu ten rozdíl-odejdou do školy, ta jsou ca do 14-16 hodin a když by měli klasickou online výuku, tak by byly doma u svých obrazovek a seděly ba tam podobnou nebo kratší dobu, s tím,že by se mohly přijít napít, najíst,odpočinout si.
|
Delete |
|
(31.3.2020 22:03:05) Fed,
vážně nevidíš rozdíl mezi výukou ve škole a sezením několik hodin u PC? Už jen ta zátěž na oči a náročnost na pozornost je neskutečná. Ve škole, i když ty děti taky často hodně sedí, tak se činnosti střídají, i když dítě opustí místo a pohybuje se po třídě, pořád je v kontaktu s výukou, mnoho činností se odehrává rukama....připoutat dítě na několik hodin k počítači, i když s přestávkami, je pro mě nepředstavitelné a nepřijatelné.
|
Federika |
|
(31.3.2020 22:06:10) Delete, oni nesedí celou dobu před obrazovkou, dostávají úkoly, pracujou i jinak. Před obrazovku jsou tak polovinu času. Jen prostě tráví školou zhruba stejnej čas, jako když jsou ve škole. Taky toho zvládnou stejně nebo ještě víc. A psala jsem jen o tom, jak vypadá online výuka v zahraničí. A pravda, třeba v některých zahraničních školách u nás.
|
Delete |
|
(31.3.2020 22:18:08) Fed,
i kdyby to byly dvě hodiny denně, je to pro mě moc. Na jednu stranu je tu milion diskuzí o tom, jak dětem tegulovat čas u PC a jak by měly před obrazovkou trávit max...., pak to přelepování kamer a hlídání soukromí, a pak šup ho všichni povinně zaregostrovat pod nějaký systém a v pevnou hodinu dřepnout před monitor, jinak neomluvená hodina...
Pokud by s tímhle na mě někdo přišel, jako matka okamžitě vypadávám ze systému (naštěstí máme před sebou poslední 3 měsíce povinné školní docházky, takže se mě to vlastně netýká), jako učitelka dávám okamžitou výpověď. K tomu mě prostě nikdo nedonutí.
V Březové taky fungují online hodiny, už roky...ale je to možnost, ne povinnost. A je maximálně jedna za den. My nevyužili žádnou a ničemu to nevadilo. Takový systém beru. To, co popisujeě ty, bych nezkousla.
|
Federika |
|
(31.3.2020 22:20:57) Delete, já jo. Dotaz zněl-jak si představujeme distanční výuku a já si ji představuju takhle. Mým dětem to nevadí a není to přece na věky. Řeší to skvěle vzniklou situaci.
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(31.3.2020 22:08:21) Je to pravda. Na jednu stranu je odháníme od telefonů, na stranu druhou je nutíme sedět u počítačů od rána do večera.
|
kreditka |
|
(31.3.2020 22:33:50) Přesně, na tohle doplatila moje vlastní dcera... Telefon vlastní, nicméně jsem ho vždy hodně regulovala.... no a nebýt já na home office tak nevím jak by to teď dávala, protože někteří učitelé automaticky počítají s tím, že dítě techniku plně ovládá. Musím ji asistovat i když se postupně osamostatňuje. V případě videokonferencí by se nezvládla ani připojit....
|
Federika |
|
(31.3.2020 22:35:20) Kreditko, zvládla. Učitel zazvoní a ona klikne. Pak už s nima mluví a dál jí řekne, co a jak.
|
kreditka |
|
(31.3.2020 22:48:07) V jejím případě byl zkraje problém PC spustit... asi tak. Jo teď už by to dala, ale nedá se říct že by k této technice měla vřelý vztah... stačí malá změna, vyskočené okno, zakouslý počítač a dcera je hotová...nemá k tomu vztah...raději zaleze s knížkou do pelechu.
|
|
|
|
|
sally |
|
(31.3.2020 23:38:32) Delete, ale to není o tom, že dítě sedí nehybně x hodin připoutané před počítačem. Moje děti obvykle mají tak dvě tři online povinné třídy denně - třeba 9:15- 10:00, 11:00- 11:45 a 2:30-3:10. Narozdíl od kamenné školy si můžou během hodiny odběhnout v tichosti na záchod, můžou u počítače sedět, dřepět, klečet nebo stát na hlavě (pro dítě s problémem s páteří je skutečně možnost polohování při učení důležitá - sedět na tvrdé židli ve třídě je pro něj likvidační) - a je to mnohem MÉNĚ času než by seděli ve škole (už jsem to psala - takhle dělají školu 20-25 hodin týdně, místo 35+ úkolů). Takže pohybu a možností mají víc než v kamenné škole a navíc není omezený na přestávky. Jediný, co vidím jako problém, je že mají "zaostřeno na obrazovku" - že tam není to přepínání mezi pohledem na dálku (učitele před tabulí) a na blízko (sešit) - je to jen střední vzdálenost (počítač) a blízko (sešit).
Jedeme to třetím a čtvrtým rokem a velká spokojenost.
Vzhledem k tomu, že otázka zněla, jak by MĚLA vypadat distanční výuka, tak píšu, jak si myslím, že by to mohlo / mělo fungovat. Samozřejmě, že v nouzové situaci v Česku, je jasné, že je to o spoustě kompromisů a že je to ve fázi hledání... Proto klobouk dolů před těmi, kteří to zvládají ke spokojenosti dětí i rodičů.
A ještě - vidím rozdíl mezi distanční VÝUKOU a SAMOSTUDIEM. Nám vyhovuje distanční VÝUKA, kdy děti učí učitelé a rodiče z povzdálí řeší více méně jen technické problémy. Někomu jinému může víc vyhovovat domácí škola nebo samostudium. Ale o to v dotaze imho nešlo.
|
Federika |
|
(31.3.2020 23:40:07) Sally, ano, takhle fungujou i ty naše školy.že tak bude fungovat gympl, s tím jsem tak nějak počítala, ale že se rychle chytne i naše základka, kde je hodně rodičů proti moderní technice, mobilům apod, to mě docela překvapilo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.3.2020 23:43:03) Federiko, jak se daří dceři? může teď mít víc pohody a klidu, víc spánku, míň stresu, je to poznat na zdravotním stavu?
|
Federika |
|
(31.3.2020 23:48:32) Přerušili jí léčbu tím MTX. Na infektologii zjistili nějakým speciálním testem, že tam kdysi proběhla borelioza a má nějakej druh protilátek. Správně by asi měla jít na další punkce klubů,ale teď tam nemůže. Tak jí dali silná atb, na měsíc!! Pak máme prý pokračovat v MTX. Moc jsme to nepochopila, juvenilní artritidu tedy má, ale je tam velmi malá možnost, že ji vyvolala neléčená borelioza. Naděje, že by ten měsíc atb mohl pomoct-tu i jaksi vzali, protože zaléčit tímhle způsobem je to prý nutný, ale už jde v každým případě, o to,že ta nemoc se rozvinula, max. by byl známý nebo možný původce. Jinak čím víc odpočívá, tím horší, nejhorší je to po ránu, klouby jsou tuhý a nemůže pomalu ani chodit. Pak když už to rozhýbe, tak dobrý. Ale po půl hodině sezení zas horší.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.3.2020 23:51:13) blbá komplikace 😔 doufala jsem, že ten klid, myslím minimum stresu, pomůže
|
Federika |
|
(31.3.2020 23:53:29) To ne, zrovna tady u toho potřebuje pohyb, hodně a celej den, rehabilitujeme třikrát denně, na to teď zase je čas, ale pomáhá jí i ta gymnastika, pak se cítí líp, je rozhejbaná, jak říká.
|
|
|
byvala radka |
|
(1.4.2020 11:26:40) poslali vás sami na ty testy na infektologii nebo jsi o to nějak usilovala?
|
Federika |
|
(1.4.2020 11:32:32) Ne, já jsem neusilovala o nic. Přišla jsem do dětského revmatologického centra už se všema výsledkama, testy na celiakii, boreliozu, EB virus, sedimentace, CRP, revmatoidní faktor, rentgeny... Ale oni chtěli další svoje testy, podrobnější, jinou metodou, něco, co můžou používat oni a běžně se to třeba nepoužívá. Mezitím ale na základě fyzickýho nálezu nasadili metotrexát. Všechny výsledky se jim pak víceméně shodovaly,ale ty na boreliozu ukázaly něco, co předchozí testy ne. Bylo by třeba před nasazením atb asi udělat další vyšetření, další punkce z kloubů, jenže na infektologii mě teď nechtěli posílat, takže po dohodě s nimi se rozhodli na měsíc vysadit léčbu mtd a dát silnou dávku atb, po měsíci pokračovat.
|
Federika |
|
(1.4.2020 11:38:30) Nikdo mi to přesně nevysvětlil, komunikujeme po mejlu. V akutní fázi není, ale přeléčit se to prý musí, protože by to mohlo ovlivňovat tu artritidu. Hledám k tomu informace všude možně, už se stalo, že ty atb nějak pomohly, jinde zas naopak, přerušení léčby způsobilo to, že pak po zpětné najetí na MTX byly problémy, nevím. Jde o jedno z nejlepších revmatologických center v republice, doufám, že vědí,co dělají, já jsem laik.
|
byvala radka |
|
(1.4.2020 12:08:51) tak držím palce, ať máte léčbu, která pomůže já se ptala kvůli sobě, na koho se obrátit, když bych chtěla podrobné testy na různé infekce, mám problémy s kůží, ale všichni (víc kožařů, praktik, imunolog) mi tvrdí, že je to prostě atopický ekzem (jenže já mám už 4 roky trochu jiné příznaky než klasický atopák, který mám od děcka), nevím, jestli jsem paranoidní, ale myslím si, že je to otázka nějaké infekce nebo plísně, jsou i takové články, co tyto možnosti připouštějí, jinak mám zvětšené uzliny furt a otoky, které mizí a objevují se, kůže se chová jinak než při klasickém atopáku doktoři mi právě nabízejí jen cyklosporin a metotrexát, jenže ty potlačují imunitu a v případě, že by to byla infekce, tak by ta léčba byla vlastně ještě podporující tyto infekce...
|
Federika |
|
(1.4.2020 12:14:04) Radko, myslí třeba lupénka? Musíš tlačit na obvodního, ten ať tě někam pošle. U nás to šlo fakt rychle,až jsem byla překvapená, původně mi říkali, že na objednání tam, kam jsem chtěla, se čeká i deset měsíců. Nenech se odradit.
|
byvala radka |
|
(1.4.2020 12:20:22) dík za podporu lupenka rozhodně ne, ale spíš ještě jiná příčina než jen atopák ten atopák mám, ale teď se to prostě chová jinak, jsou přidružené příznaky, kůže je jiná (struktura, barva), svědění jiného typu (jakoby podél kostí, podél lymfatických drah) no mám jít k praktikovi se ukázat po lázních, tak až opadne korona, tak snad se něčeho domůžu zrovna nedávno jsem četla rozhovor s doktorem, co je rehabilitační lékař, a ten mluví o skrytých infekcích, které ale nejde poznat ani z krve, ty příznaky se tam docela shodovaly s těmi mými tak hlavně že vy jste se dostaly celkem rychle k top odborníkům, dcerce velkou podporu
|
Federika |
|
(1.4.2020 12:25:57) Je pravda, že běžně prováděný testy ti vždycky tu skrytou infekci nepoznají. Já hodně zjišťuju všechno možný na internetu, ale ve výsledku z toho mám hlavu jako škopek a hledám i co najít nechci.My máme hodně pečlivou dětskou doktorku, myslím,že u dospělých to až takhle vždycky nebývá, odbytou tě nějakou mastičkou. Te´d teda není úplně bodná doba, ale zkus si zjistit, co za testy připadá v úvahu a prosaď si to doporučení, pokud máš pocit,že by to u tebe mohl něco objevit. Taky držím palce-můj starší syn má na hřbetu ruky ekzém, střídavě se to vrací a mizí, údajně taky atopák, ale nevím, nezdá se mi to, nezabírají na to ni kortikoidy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(31.3.2020 23:43:45) Tak v tom případě hlasuji v aktuální situaci pro domácí školu u jednoho dítěte a pro samostudium u druhého.
|
|
Delete |
|
(1.4.2020 0:09:04) sally,
já vím, jak to funguje, když to funguje. Měla jsem rok dítě zapsané v Březové a psala jsem, že při dlohodobé dostanční výucve by mi ten systém ála Březová připadal jako vhodný.
Naopak pro nouzový stav, do kterého se školy dostaly ze dne na den, považuji takový systém za nevhodný, protože většina škol s ním neumí fungovat.
Navíc pro tebe je to volba, tady se psalo o povinných hodinách podle rozvrhu a neomluvených hodinách za absenci. A jsou prostě děti, pro které je i 45 minut u počítače moc. Tvoje dítě má problém s páteří, já zase učím dítě slabozraké. Když bude mít třída nařízenou online výuku, buď to dítě z výuky vyloučím, nebo mu zhorším jeho zdravotníb stav. Co to udělá s dítětem s epilepsií, s ADHD?
Takže znovu opakuju, jako možnost, a to nikoliv jedinou pro zvládnutí učiva, to beru. Jako povinnost (pokud to není povinnost v rámci vlastní volby, jako to máte vy....ale tady si tuhle situaci nikdo dobrovolně nevybral) odmítám.
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(31.3.2020 22:08:04) Rozdíl je v tom, že když je koronáč, tak mají ještě jiné povinnosti kromě školy a ty nejdou odložit na jindy. Teď prostě není běžná situace, kdy se chodí do školy a ve dvě domů. Teď musí třeba v poledne uspávat v kočárku svou sestru, protože to tak zkrátka je. Jim to teda neva, o online školu taky nestojí a učivo umí.
|
|
|