| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit?

 Celkem 59 názorů.
 Marika Letní 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 19:11:12)
Já bych na třídní schůzky nečekala a šla za učitelkou co nejdříve. Chtěla bych vidět písemky. Neřešila bych známky celé třídy, ale velké zhoršení mého dítěte. Ptala bych se na její názor a radu. Pak bych podle její reakce a podle těch písemek rozhodla, co dál.
 Kaipa 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:21:11)
Jednala jsi s ní loni...takže pro vás není nová?
 Kaipa 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:26:59)
Jako výchovná poradkyně rozporuje zprávu z PPP? Nebo se vás snažila povzbudit?
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:55:29)
kdoto pokud výchovná poradkyně zpochybňuje vliv adhd na výkon ve škole, pak bych jí v Doporučení z ppp vyznačila třeba zvýrazňovačem, co tam napsali, protože to tam je určitě, no a jestli má kluk podpůrné opatření, které jsi loni podepisovala a nesouhlasila s tím, tak to nemusíš podepsat, dokud to není tak, aby to odpovídalo doporučení ppp, a i teď to můžeš chytit změnit, určitě ti museli dát k podpisu vyhodnocení podpůrných opatření, pokud nedali, tak bych se na to šla zeptat a rozhodně bych se nenechala odbýt takovým blábolem, gymnázia si občas myslí, že u nich na takový věci děti nemají nárok, ale tak to není
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 22:01:14)
kdoto, některá ppp chce vyhodnocení s podpisem rodičů, některá ne, je to zmatek

každopádně PO 2 už je dost na to, aby se se školou dalo mluvit a po škole chtělo dodržování nějakých závěrů z doporučení, mě to čeká u syna příští týden, ale pošlu tentokrát manžela, jen ho vybavím patřičnýma znalostma, v tomto se orientuju já a ne on, ale já mám svůj rodičák, tak musí on
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 22:10:08)
škola to nemůže brát jako po1, pod je na doporučení napsaný PO2, a zase naopak, takže co tam vlastně má?

v současné době vypadají doporučení pro školu tak, že je tam hned pod údaji o žákovi (jméno, věk, škola, třída) napsaný převažující stupeň PO, tam má co?
škola nedostane žádný rozdělení, co je na PO1 a co je na PO2
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 6:39:32)
závazná je pro ně po2, jestli je kluk navíc v péči psychiatra, asi to nebude taková sranda, taky mám takový děcko ve třídě
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 6:59:09)
může třeba" jenom" nestíhát, nebo mít větší problém adaptovat se na změny, ale u vás je to spíš problém té jedné učitelky, když jinde není problém. a docela tomu odpovídá její přístup k tomu po
 Analfabeta 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 19:17:39)
Má přece malou výplatu, když se jí přidá, bude učit líp~:-D
 sally 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 19:37:31)
no z mého pohledu to je špatně odučené, případně špatně zadaná písemka, když nadpoloviční většina to nezvládla. Dobrá učitelka by si měla být toho vědoma (průměrná třída by měla mít průmerný výsledek, tj. na tu trojku) - špatná... mno, co si budeme povídat... Zkus si s ní promluvit - můžeš zkusit diplomaticky na téma "je vidět, že třída nezvládá přechod na druhý stupeň, potřebují pomoc", případně bych nějak zainteresovala ředitele...
 Kaipa 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:25:21)
Polovina třídy jedničku? To se zdá divné zase mně. Co Gaussova křivka?
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:49:38)
účelem studia na jakékoliv škole nemá být děti rozdělit podle výkonnosti, ale naučit, zvlášť základy musí zvládnout každý, jinak nemůže pokračovat dál
 Kaipa 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:54:19)
Yuki, základy jistě, ale předpokládám, že v písemce bude i něco navíc než jen základy. To by nejspíš demotivovalo ty ostatní, kteří zvládnou víc.
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:56:26)
kaipo, jistě, aleprůměr třídy přes 3 znamená, že většina nezvládla ani ten základ, a to je špatně
 Kaipa 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:59:46)
Yuki, na základce bych to taky čekala lepší než průměr třídy 3. Ale průměr pod 2 by mi zaváněl příliš jednoduše vystavěnou písemkou zaměřenou jen na ty základy. A to je podle mě málo.
 Kaipa 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:56:32)
Buchli, nás na gymplu pěkně drtili, polovina rozhodně neměla jedničky, to fakt jen ti nejlepší. Totéž gympl dcery. Tak možná proto mi přišly divné ty většinové jedničky.
 Kaipa 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 21:02:46)
Dnešní vysoké školy mnohdy taky jedou na průměr, řekla bych (myslím tím průměrné studenty). Kamarád učí na lékařské fakultě a dokonce i tam prý zaznamenal propad. A to je medicína jedna ze škol, které si ještě drží určitou úroveň.
 sally 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 21:10:17)
Buchli,
no ale vyšší gympl JE instituce pro nadanější / studijnější děti. Tam chápu, že má většina dobré známky.... pokud ale na základce mají všichni čtyřky, tak to imho dobře není...

MMCH nad samejma čtyřkama a pětkama (stejně jako nad samejma jedničkama) ve třídě, bych se podivovala i na tom vyšším gymplu.

A ano, jsou třídy, kde to složení je neprůměrné jedním nebo druhým směrem.... ale pokud ta třída je nějak "průměrná" a s novým učitelem najednou všichni propadají, tak se asi chybka někde vloudila...
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(13.11.2019 5:46:25)
Tak to jsou hrozné průměry...
A ty průměry vidíte kde? V těch bakalářích?
Já se přiznám, že se na online školu vůbec nehlásím (už asi 2 roky).
Dcera je stejně jako váš - teď přešla do 6.třídy. Z úvodních písemek měla z čj i z mat jedničku (plný počet) a ze čtvrtletek též jedničky (říkala asi 2 body dolů u obou).
Ale prý známky taky nebyly nic moc. Její nejlepší kamarádka má problémy a měla z obou za 5, a to jak z úvodních, tak i ze čtvrtletních prací, a dcera se bojí, že propadne.
Ano, některé děti asi problém s přechodem na 2. stupeň mají.
Pokud má tvoje dítě "papír" z PPP, tak bych to rozhodně řešila a trvala na podpůrných a nápravných opatřeních.
Jo, taky mám blbou zkušenost - u syna na G tehdy nevzali ani papír od psychiatra z FN, prý jim jeho doporučení přišlo nereálné. Některé školy prostě stojí za houby a to je nemilý fakt...~o~
 Stáňa * 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 19:58:34)
Něco podobného řeším teď u syna. Od první třídy neměl z matiky jinou známku než 1.
Dostal se na 8G, i tam měl v primě a sekundě z matiky jen jedničky. Měl dosud vyznamenání a uvažoval, že by z malého gymplu přešel na střední Aplikovanou kybernetiku.
Teď se změnou učitele má 3-, 5 a jednou 1-.

Vždy měl učitelky, teď dostali učitele. Říká, že předchozí učitelka jim všechno mnohem víc vysvětlovala a známek měli vždy hodně. Teď má za celé čtvrletí od začátku roku jen tři známky, matika ho přestává bavit.
Pozítří je rodičák, chci se za učitelem zastavit, v čem by mohla být příčina.
 K_at 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:07:25)
Chtěj vidět písemky. A chtěla bych slyšet, proč má většina třídy takové výsledky. Nejdřív bych to řešila nekonfrontačně. Ve stylu "co s tím dělat". A podle chyb v písemce a reakce vyučující bych řešila dál.
 Lada2 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:15:47)
Nerozumím těm Bakalářům . Já vždy viděla jen známky své dcery. A učitelka je má srovnané podle abecedy, ne podle známek.
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:18:39)
v bakalářích se dá najít, jak je na tom děcko ve srovnání s ostatními ve třídě, třeba že horší jsou dva a lepší tři, ale teď už bakaláře kluci nemají, my taky ne, tak přesněji nevím
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:17:14)
jestli má opravdu většina třídy takto špatný známky, pak bych to načala na třídní schůzce, jednou z možností pak je pozvat na třídní schůzku tu učitelku, což může udělat třídní hned, a chtějte vysvětlení a plán, co s tím
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:47:13)
jestli ostatní už čekají před třídou, je to fajn, můžete se domluvit, jak to vidí ostatní, a pak se zeptat třídní učitelky, no a potom jít za tou, kde je problém, a samozřejmě chtít nějaký důvod, protože i kdyby důvodem byla blbá výuka v minulým roce, není přece řešením dávat teď blbý známky, ale dohnat, co neumí
a pokud by nepomohlo nic, tak jít za ředitelem, s tím stejným
 Okolík 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 20:39:22)
No a nebo to vypovídá o té předchozí učitelce. ..
 Okolík 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 21:07:14)
Asi jsem divná, mně zhoršení jedince o stupeň při přechodu z 1. na 2. stupeň divné nepřipadá. To co píšeš o výsledcích celé třídy divné je a na třídních schůzkách byste rodiče jako celek měli žádat vysvětlení. My si v podobné situaci vyžádali příchod vyučujįcího a následně i ředitele....
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 22:03:00)
Okolíku, přesně tak, jedinec se zhoršit může, ale aby se zhoršila celá třída a to ještě tak moc, to už je divný

mimochodem rodiče můžou chtít třídní schůzku skupinovou, za účasti kohokoliv ze školy, a rozumná škola jim to neodmítne
 Eudo 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 21:30:20)
Kdoto, vsichni zaci z predchozi tridy prechazeli spolecne do stejne tridy na vyssi stupen? A nebrali tolik uciva, aby to odpovidalo velkemu zhorseni?

Jedna z moznosti muze byt i ta, ze predchozi "hodny" vyucujici mel "nizsi naroky" a ted se to ukazuje na znalostech. Protoze jinak je celkem divne, ze VSICHNI se zhorsili.

(To jako z vlastni zkusenosti jako ucitelka na nejvyssim stadiu: z 6. trid prichazeli k nam na skolu ze dvou jinych skol, kde meli 2 - 3 paralelni rocniky. Pravidelne se ukazovalo na vysledcich zaku z jedne skoly vzdycky po trech letech, ktery vyucujici byl jejich tridni…. Celkem podstatny rozdil ve znalostech Tech chudaku v pomeru s vysledky zaku z ostatnich trid s jinymi tridnimi).

 Eudo 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 22:18:33)
Tedy z me zkusenosti: Nevim, jak to je v jejich tride. On ten prechod na dalsi stadium obvykle pro deti znamena hodne zmen. Ono staci se "vyrovnat" s tim, ze najednou je vic ucitelu, kazdy ma svuj pristup, s nekterym si sedne, s jinym na to hned neprijde. Nektere deti se s tim celkem rychle vyrovnaji, jine maji prvni pololeti problem. Jiny styl vyuky a vyssi naroky zrovna v tomhle veku. Krome toho jsi psala, ze ma syn ADHD, takze pro nej to muze byt opet narocnejsi "prijit" na to, co vlastne od nej ruzni ucitele chteji.

(Jak vis, ze "vsichni" maji ctyrky a petky?)

Napr. mi zaci potrebovali to jedno pololeti, aby se "zabehli". U nas mame teprve par let vysvedceni od 6. tridy. Driv dostavali prvni vysvedceni na konci 8. tridy. Z ruznych zkousek vysledky dosazene body za spravnost. Znalosti se "ocenovaly" v pozadovanych procentech z celku a rodicum pri pololetnich pohovorech se v diskuzi oznamovalo, co zvladli a v cem musi pridat a jak. Zaci v 7. tride hlavne v mensich mestech casto prechazeli na uplne novu skolu, ucitele potkali na jare pred prechodem na dalsi stadium pri navsteve skoly. Takze vsecko bylo "nove", pozadavky vyssi, rodice se taky podivovali, ze jejich inteligentni deti najednou zas tak snadno skolu nezvladaji.
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 22:27:03)
Eudo,to je normální, ale aby se zhoršila třída v jednom předmětu a tak moc, to je divný
 Yuki 00,03,07 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(10.11.2019 22:06:42)
ale jak jsem psala, pokud mají blbý výsledky všichni, je potřeba znovu to proletět a ne jim dávat blbý známky a myslet si, že se to tím sami naučí. Samozřejmě část dětí to zvládne, ale většina ne a už se to s nima potáhne další 4 roky základky plus další možnosti, ne všichni rodiče jsou schopní dětem pomoct, pokud jsem o většinu třídy, musí tomu pomoct škola
 Katka. 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 11:06:23)
Já bych chtěla vidět pisemky a jak učitelka známkuje.
U nás na škole je učitel, který v diktátu dá za každou chybu o stupeň horší známku
a je jedno, jestli je to zapomenutá tečka na konci věty nebo chyba ve vyjmenovaném slově. A to ty pětky pak lze nachytat velmi rychle.
 Aninabe 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 11:56:59)
Katko, to u nás nastalo jednou, fakt chyba = stupeň dolů. A to i opakovaná stejná chyba nebo třeba čárka ve větě. Průměr třídy byl 4,2. Známka se počítá, ale už jich tam mají mraky dalších a ty mají většinou průměr 1,0-1,8. Gramatiku ovládají, to jsou ty jednotky. Ale ta tečka, čárka, přepsání...v diktátě ujedou prakticky vždy.
 Renka + 3 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 11:46:46)
Zvláštní je, že si učitelky neuvědomují, že takový špatný výsledek třídy ukazuje na špatný výsledek její práce, ona ty děti vlastně neumí naučit. Není normální, aby třída propadala, nebo většina měla za 4.
Bohužel s těmito typy bývá obtížné jednat.
 Aninabe 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 11:54:06)
Renko, tak tak. Vždycky mě fascinovalo, že to paní učitelce nedojde. Že něco vyloží v pondělí a ve čtvrtek má z písemky většina třídy 4 a hůř. Říkala jsem si, i když s pochybami, že třeba ví, co dělá. Pak jsem byla nucena nějakou dobu si učit děti sama. Pochopila jsem celkem rychle, že ty těžší věci fakt potřebují pořádně procvičit. A že dávat písemky po několika jednotlivých dnech nemá vůbec smysl, to prostě nemůže dopadnou dobře. Ty děti to tak rychle nevstřebají. Nerozumím tomu, proč si to někdy neuvědomí učitelka, která má desítky let praxe. Ale zase jsou to jednotlivci s těmihle extrémy. Bohužel se to někdy koncentruje na určité školy, takže leckterý rodič pak radši dítě přesune jinam.
 Monika 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 12:22:06)
Nejdřív ze všeho musíš vidět tu písemku a zjistit, jak učitelka hodnotila. Jestli to bylo nějaké velké opakování gramatiky, kde se nahromadily různé "špeky", tak i při mírnějším hodnocení než "za chybu stupeň dolů" nemusí být těžké dostat z takové písemky čtyřku (kdoví, jak bys dopadla ty sama ~;). Na prvním stupni brali látku postupně a zkoušelo se také postupně a teď možná dostali všechny "jevy" najednou. To mi pak vůbec nepřijde takový "špatný" výsledek divný.
 Alena 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 13:09:52)
"To mi pak vůbec nepřijde takový "špatný" výsledek divný." to mi pripada divny vzdy. Vnimani je tak posunute, ze to prijde rade lidi v poradku. Deti chodi do skoly, aby se neco naucily, ucitelka je tam pro ne. Ne proto aby zaky chytala na nejake speky.

 Monika 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 13:33:54)
Já jsem to nemyslela tak, že to je v pořádku, spíš jako vysvětlení, jak to mohlo vzniknout.
 Majákova 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 15:10:17)
Přidám moji zkušenost.

Učivo 6. ročníku je zrádné. První pololetí se prakticky jen opakuje učivo z 1. stupně, prioritně pravopis...a ten je prostě těžký, co si budeme povídat. Jak už psal někdo nade mnou, najednou také dojde ke smíchání všech jevů dohromady a to mnohé děti nedávají. Také bývá přísnější hodnocení, délka hodnoceného textu atd. Moje zkušenost je, že se mi na začátku přechodně děti "zhorší", protože je to pro ně náročné tím přechodem a vším. Postupně se známky vylepšují i s novým učivem, literaturou a slohem. Raději to vždy říkám rodičům předem, ať se toho neleknou. A co si budeme povídat...mnohdy nezvládlé učivo 1.stupně, ale u nás na škole se toto dost hlídá, aby se předešlo výkyvům.

Co se týká průměru známek...mluvnické písemky mívám na běžné ZŠ zhruba v rozmezí 1,5-2,5. Průměr 3 už by byl pro mě dost alarmující. Čistě z pravopisu (diktáty) ale bývají průměry nejhorší, i pod 3. Na druhém stupni hodnotíme všichni stejně: 0,1 hrubka=1; 2,3 hrubky=2; 4,5 hrubek=3; 6,7 hrubek=4; 8 a více=5.
 Monča+Kačka(5/04)+Martin(8/06) 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 16:09:33)
Přechod na 2. stupeň není pro děti vůbec jednoduchý.
Každý učitel má svůj styl a někomu déle trvá, než si na něj zvykne.
Také může být paní učitelka náročnější, než paní učitelka z 1. stupně.
Zeptala bych se na procentuální škálu známkování u testu - většinou bývá do 90% jednička, do 75% dvojka atd...
 Emmy 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 17:25:05)
Hele kvůli tomu jsem udělala pěkný průvan na naší škole a dostala taktně přes dršku:-). Prostě jsou dva možné přístupy ke známkám. První postoj považuje známku za ukazatel úrovně. Druhý, ji používá jako motivační nástroj. Tj. já mám třeba v jednom ročníku tři skupiny angličtiny, studenty rozdělené podle úrovně. I mezi žáky ze třetí, nejhorší skupiny mám jedničky. Náš zástupce ředitele, matikář, by ve třetí skupině prostě nikomu jedničku nedal, protože na tom přeci nejsou stejně, jako ti v první skupině. Dost jsme se kvůli tomu chytli, není schopen pochopit, jak to, že někdo má z Aj jedničku, i když mluví hůř, než jiný, co má v jiné skupině dvojku. Chápu ho, ale učit ve třetí skupině s tím, že sorry, ale líp než na tři to dát nemůžete by byla vražda jejich nadějí někam se doškrabat. Takže pokud vaše učitelka dospěla k názoru, že na nic lepšího nemají, bude dávat celé třídě klidně čtyřky a obhájí si to.
 Alena 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 17:33:40)
a jak si to obhaji? paralela s anglictinou se nenabizi. Co takhle klasifikacni rad?
 Majákova 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 17:51:28)
Aleno, právě že podle klasifikačního řádu to obhájí.
 Alena 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 18:12:21)
A jak, proste mi to vysvetlete.
 Majákova 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 18:20:31)
Klasifikační řád je příliš obecný...slovíčkaření. Ničeho konkrétního se nechytneš. A je tedy hodně přísný, alespoň ten náš.
 Renka + 3 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(11.11.2019 23:30:59)
Obhájí si to, že to ty děti nedokáže naučit? Od čeho v té škole potom je? Vždycky by si učitel měl klást otázku, co je prioritou, dostat do žáků vědomosti nebo jim nasázet známky? Asi není nutné dát celé třídě za 4, 5, pokud vidím, že jim to dělá problémy, udělám nějaká opatření. Jestli je to pro děti těžké, mohou si to víc procvičovat, vysvětlovat, nemusí zadávat písemku se špeky, nebo si jednotlivé špeky před písemkou vysvětlit. Ve třídě jsou určitě i dobří žáci, pokud i ti mají za 4, je něco špatně.
 Majákova 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(12.11.2019 6:31:32)
Pokud se jedná o učivo prvního stupně, tak obhájí. Zakladatelka ještě neví, o jaké učivo se jedná, co bylo v písemkách, takže jen spekulujeme.
 Renka + 3 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(12.11.2019 7:30:27)
Ani kdyby se jednalo o učivo první stupně, tak dobrá učitelka nebude sázet čtyřky, pětky, pokud zjistí takové hrubé nedostatky. Pokud by to byla chyba výuky na 1. stupni, tak ty děti za tu "kvalitu" nemohou. Soudný člověk to s nimi nejdříve dožene. Dobře, třeba si to obhájí, ale o její práci a přístupu k žákům to stejně dost vypovídá.

Zažili jsme na vyšším gymnáziu, první dva roky učitel vyprávěl dětem o svých cestách do Nepálu, probírali samá sluníčková témata a z češtiny neprobrali to, co měli. Když se podařilo, že učitel odešel, nová češtinářka na začátku spráskla ruce, jak jsou děti zanedbané a že budou mít co dělat, aby dobře odmaturovali. Nesázela pětky, dětem pomohla dohnat látku a skutečně je naučila. To je poslání učitelky. Oznámkovat a sázet nedostatečné umí každý trouba, na to nemusí studovat pedagogiku.
 Majákova 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(12.11.2019 8:05:22)
Renko, tak zrovna pravopis je specifikum. Mnozí lidé ho nezvládnou za celý život, kdyby se učitel rozkrájel. Zbytečně se rozčiluješ. Jak jsem psala, vůbec nevíme, co v písemkách bylo. Jsou to jen spekulace.
 Renka + 3 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(12.11.2019 8:16:34)
Majáková, jistě, že to někdo nezvládne, ale nikdy nebudeš mít plnou třídu žáků, kteří to nezvládají. Schopnosti budou mezi žáky nějak rozložené. Pokud bude mít čtyřku žák, který je normálně čtyřkař, nepřekvapí to. Celá třída čtyřkařů překvapí.
Jinak sestavit test, aby z něj měla třída čtyřky, není takový problém, otázka je, co to má těm žákům dát.
 Majákova 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(12.11.2019 8:17:54)
Pokud mám zadáno předmětovou komisí ČJ napsat v září a v listopadu v 6. třídě diktát, který mám zadaný i se zadaným hodnocením, tak to musím udělat a vykázat, bez ohledu na to, jaký je výsledek. Je to zpětná vazba pro 1. stupeň. Když to takto špatně dopadne jako u zakladatelky, tak se to řeší na metodickém sdružení se zástupcem 1. stupně.
 Renka + 3 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(12.11.2019 8:23:47)
Možná se mě to osobně dotýká víc, ale je to proto, že mám s podobnou učitelkou zkušenost. Celá třída dostávala čtyřky, pětky z dějepisu. V testech byly různé historické zajímavosti, ale takové, které zjistíš jen tím, že se o předmět budeš hluboce zajímat. Během výuky se o nich učitelka nezmínila, materiály žádné nedoporučila. Děti vůbec netušily, z čeho se mají učit. Pak jsme jenom zírali, boj byl ale docela marný. Práce téhle učitelky spočívala jen v tom, že dětem dávala testy, ve kterých byly otázky, které viděly prvně v životě a pak jim s radostí sázela čtyřky a pětky. To, že je to výsledek její práce ji samozřejmě nenapadlo, vlastně hodnotila sama sebe.
 Majákova 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(12.11.2019 9:01:21)
Snad dá zakladatelka vědět, jak pochodila. Sama jsem na to zvědavá. Někde pes zakopaný bude.

Já osobně pokud by mi vyšel takový průměr u mého testu horší než 3, tak píšu test opravný a zapisuji si lepší známku.
 Majákova 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(12.11.2019 11:14:33)
I když se to nezdá, čeština je pro náš velmi těžká, i když je to náš mateřský jazyk. Pro děti už je mnohem těžší než angličtina. Na základní škole se musí zvládnout celý mluvnický systém a ten je velmi složitý...spousta výjimek, kolísání, nepravidelností, nelogičností a fosilních tvarů z minulosti. Na střední škole už se nová mluvnice nebere, jen se prohlubuje učivo.

Docela paradoxní je, že loni jsem na 6G připravovala vietnamské dítě, které pak bylo v PZ z češtiny na 1. místě asi ze 150 uchazečů :-) Ale to je samozřejmě jeho zásluhou - inteligencí a pílí dohromady. Spíš to uvádím jako příklad, že i cizinec se může češtinu naučit mnohem lépe než rodilý mluvčí.
 NovákováM 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(14.11.2019 21:29:50)
kdoto.. kdysi byla podobná revoluce proti jedné paní učitelce.

Ona ale jen chtěla výsledky v jejich věku v jejich ročníku obvyklé. Tam byla zrada v předchozích kantorech, kteří jim to prostě docela dávali. Na třídní schůzku jsme šli všichni polonaštvaní na učitelku a odcházeli jsme naštvaní na vlastní děti.. :-D
 Persepolis 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(12.11.2019 13:05:18)
Tohle bych viděla jako vinu na straně učitele. Já si tohle pamatuji z průmky, kdy polovina učitelů byli inženýři bez pedagogického vzdělání. Po několika odučených hodinách následovala písemka, kdy většina třídy měla za pět. Fakt to nebylo proto, že jsme byli všichni blbci, protože i mě, technickému podprůměrňákovi, stačilo doučování od někoho jiného, abych látku pochopila. Ale když to učitel vykládá stylem, že látku nepochopí skoro nikdo, je to jeho vina. V šestce bych předpokládala mnohem lepší průměr. jakože někomu sem tam přilítne čtyřka nebo pětka je normální, ale pokud to tak má většina třídy, je někde problém.
 Majákova 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(12.11.2019 18:20:04)
Dámy, nejste v tom samy. Taktéž mám infarktový stav po návratu z třídní schůzky mé dcery. Ten pravopis... kovářova kobyla...

A celá škola...grrrrrrr ~o~
 Eudo 


Re: Nová učitelka a opakovaně špatné výsledky celé třídy-jak se k tomu postavit? 

(12.11.2019 19:45:46)
Jen na okraj - je dceri znamo, co jinak dela ten kovar?

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.