Emmy |
|
(11.11.2019 17:25:05) Hele kvůli tomu jsem udělala pěkný průvan na naší škole a dostala taktně přes dršku. Prostě jsou dva možné přístupy ke známkám. První postoj považuje známku za ukazatel úrovně. Druhý, ji používá jako motivační nástroj. Tj. já mám třeba v jednom ročníku tři skupiny angličtiny, studenty rozdělené podle úrovně. I mezi žáky ze třetí, nejhorší skupiny mám jedničky. Náš zástupce ředitele, matikář, by ve třetí skupině prostě nikomu jedničku nedal, protože na tom přeci nejsou stejně, jako ti v první skupině. Dost jsme se kvůli tomu chytli, není schopen pochopit, jak to, že někdo má z Aj jedničku, i když mluví hůř, než jiný, co má v jiné skupině dvojku. Chápu ho, ale učit ve třetí skupině s tím, že sorry, ale líp než na tři to dát nemůžete by byla vražda jejich nadějí někam se doškrabat. Takže pokud vaše učitelka dospěla k názoru, že na nic lepšího nemají, bude dávat celé třídě klidně čtyřky a obhájí si to.
|
Alena |
|
(11.11.2019 17:33:40) a jak si to obhaji? paralela s anglictinou se nenabizi. Co takhle klasifikacni rad?
|
Majákova |
|
(11.11.2019 17:51:28) Aleno, právě že podle klasifikačního řádu to obhájí.
|
Alena |
|
(11.11.2019 18:12:21) A jak, proste mi to vysvetlete.
|
Majákova |
|
(11.11.2019 18:20:31) Klasifikační řád je příliš obecný...slovíčkaření. Ničeho konkrétního se nechytneš. A je tedy hodně přísný, alespoň ten náš.
|
|
|
Renka + 3 |
|
(11.11.2019 23:30:59) Obhájí si to, že to ty děti nedokáže naučit? Od čeho v té škole potom je? Vždycky by si učitel měl klást otázku, co je prioritou, dostat do žáků vědomosti nebo jim nasázet známky? Asi není nutné dát celé třídě za 4, 5, pokud vidím, že jim to dělá problémy, udělám nějaká opatření. Jestli je to pro děti těžké, mohou si to víc procvičovat, vysvětlovat, nemusí zadávat písemku se špeky, nebo si jednotlivé špeky před písemkou vysvětlit. Ve třídě jsou určitě i dobří žáci, pokud i ti mají za 4, je něco špatně.
|
Majákova |
|
(12.11.2019 6:31:32) Pokud se jedná o učivo prvního stupně, tak obhájí. Zakladatelka ještě neví, o jaké učivo se jedná, co bylo v písemkách, takže jen spekulujeme.
|
Renka + 3 |
|
(12.11.2019 7:30:27) Ani kdyby se jednalo o učivo první stupně, tak dobrá učitelka nebude sázet čtyřky, pětky, pokud zjistí takové hrubé nedostatky. Pokud by to byla chyba výuky na 1. stupni, tak ty děti za tu "kvalitu" nemohou. Soudný člověk to s nimi nejdříve dožene. Dobře, třeba si to obhájí, ale o její práci a přístupu k žákům to stejně dost vypovídá.
Zažili jsme na vyšším gymnáziu, první dva roky učitel vyprávěl dětem o svých cestách do Nepálu, probírali samá sluníčková témata a z češtiny neprobrali to, co měli. Když se podařilo, že učitel odešel, nová češtinářka na začátku spráskla ruce, jak jsou děti zanedbané a že budou mít co dělat, aby dobře odmaturovali. Nesázela pětky, dětem pomohla dohnat látku a skutečně je naučila. To je poslání učitelky. Oznámkovat a sázet nedostatečné umí každý trouba, na to nemusí studovat pedagogiku.
|
Majákova |
|
(12.11.2019 8:05:22) Renko, tak zrovna pravopis je specifikum. Mnozí lidé ho nezvládnou za celý život, kdyby se učitel rozkrájel. Zbytečně se rozčiluješ. Jak jsem psala, vůbec nevíme, co v písemkách bylo. Jsou to jen spekulace.
|
Renka + 3 |
|
(12.11.2019 8:16:34) Majáková, jistě, že to někdo nezvládne, ale nikdy nebudeš mít plnou třídu žáků, kteří to nezvládají. Schopnosti budou mezi žáky nějak rozložené. Pokud bude mít čtyřku žák, který je normálně čtyřkař, nepřekvapí to. Celá třída čtyřkařů překvapí. Jinak sestavit test, aby z něj měla třída čtyřky, není takový problém, otázka je, co to má těm žákům dát.
|
|
Majákova |
|
(12.11.2019 8:17:54) Pokud mám zadáno předmětovou komisí ČJ napsat v září a v listopadu v 6. třídě diktát, který mám zadaný i se zadaným hodnocením, tak to musím udělat a vykázat, bez ohledu na to, jaký je výsledek. Je to zpětná vazba pro 1. stupeň. Když to takto špatně dopadne jako u zakladatelky, tak se to řeší na metodickém sdružení se zástupcem 1. stupně.
|
|
Renka + 3 |
|
(12.11.2019 8:23:47) Možná se mě to osobně dotýká víc, ale je to proto, že mám s podobnou učitelkou zkušenost. Celá třída dostávala čtyřky, pětky z dějepisu. V testech byly různé historické zajímavosti, ale takové, které zjistíš jen tím, že se o předmět budeš hluboce zajímat. Během výuky se o nich učitelka nezmínila, materiály žádné nedoporučila. Děti vůbec netušily, z čeho se mají učit. Pak jsme jenom zírali, boj byl ale docela marný. Práce téhle učitelky spočívala jen v tom, že dětem dávala testy, ve kterých byly otázky, které viděly prvně v životě a pak jim s radostí sázela čtyřky a pětky. To, že je to výsledek její práce ji samozřejmě nenapadlo, vlastně hodnotila sama sebe.
|
Majákova |
|
(12.11.2019 9:01:21) Snad dá zakladatelka vědět, jak pochodila. Sama jsem na to zvědavá. Někde pes zakopaný bude.
Já osobně pokud by mi vyšel takový průměr u mého testu horší než 3, tak píšu test opravný a zapisuji si lepší známku.
|
Majákova |
|
(12.11.2019 11:14:33) I když se to nezdá, čeština je pro náš velmi těžká, i když je to náš mateřský jazyk. Pro děti už je mnohem těžší než angličtina. Na základní škole se musí zvládnout celý mluvnický systém a ten je velmi složitý...spousta výjimek, kolísání, nepravidelností, nelogičností a fosilních tvarů z minulosti. Na střední škole už se nová mluvnice nebere, jen se prohlubuje učivo.
Docela paradoxní je, že loni jsem na 6G připravovala vietnamské dítě, které pak bylo v PZ z češtiny na 1. místě asi ze 150 uchazečů Ale to je samozřejmě jeho zásluhou - inteligencí a pílí dohromady. Spíš to uvádím jako příklad, že i cizinec se může češtinu naučit mnohem lépe než rodilý mluvčí.
|
|
|
|
NovákováM |
|
(14.11.2019 21:29:50) kdoto.. kdysi byla podobná revoluce proti jedné paní učitelce.
Ona ale jen chtěla výsledky v jejich věku v jejich ročníku obvyklé. Tam byla zrada v předchozích kantorech, kteří jim to prostě docela dávali. Na třídní schůzku jsme šli všichni polonaštvaní na učitelku a odcházeli jsme naštvaní na vlastní děti.. :-D
|
|
|
|
|
|
|
|
|