dadlenka |
|
(2.7.2019 19:07:57) Syn je momentálně ve 4. třídě a do 5. třídy nastupuje v nové škole, kde se ovšem učí matematika Hejného metodou. Mám z toho obavy, syn sice matematiku zvládá výborně, ale je autista s poruchou porozumění řeči a nevím jak dalece je na tomto porozumění postavena Hejného metoda. Z nové školy nám to jenom oznámili, že se s tím nějak poperou. Ale znám svého syna, který nesnese selhání a myslím, že by bylo dobré ho na tu změnu připravit. Existují nějaké návody, jak touto metodou počítat, příklady atd.? Jediné, co jsem se na netu dočetla je 12 zásad a polemiky s katastrofickými scénáři, že děti jsou pozadu. Nejsem nijak zaujatá proti této metodě, spíš o ní potřebuju něco vědět dopředu. Díky za zkušenosti
|
Latté |
|
(2.7.2019 20:05:02) Myslím, že nemusíš mít obavy.1) U Hejného metody asi nejvíce záleží na vyučujícím - budou-li mít někoho, kdo tu metodu opravdu umí, rozumí jí a umí ji učit, bude to pro dítě příjemné a zábavné obohacení, obzvláště je-li zdatný matematik; budou-li mít nějakou neschopnou důru, která si udělala pouze kurz Hejného metody a tím předstírá, že ji umí učit a rozumí jí (ač nezvládá a neumí učit ani obyčejnou klasickou matematiku), bude se dítě buď nudit nebo se mu matika totálně zhnusí. 2) To, že má problém s porozuměním mluvené řeči, myslím, u matiky ani u Hejného metody nevadí, tam jde hlavně o to logické myšlení. 3) Určitě je snažší pro dítě přechod z klasické matiky (pokud ho baví a dobře ji ovládá) na Hejného než naopak - bude z předchozí klasické výuky spíš napřed, schopný počítat rychle a správně a jak jsem psala výše, budou-li mít kvalitního učitele, tak Hejného přístup pro něj bude zábavný, obohacující a zajímavý bonus navíc. 4) V 5. třídě už se i Hejného matika částečně blíží klasickému pojetí matematiky - ty nejhorší kraviny typu autobusů, hadů a podobných nesmyslů už tam nejsou, je to spíš o slovních úlohách, geometrii, prostorovém vnímání, navíc v učebnici zajímavě a zábavně pojato, mělo by to rozvíjet logické myšlení atd.,což se hodí do života i pro další studium.... Myslím, že větší problém by byl, kdyby na konci 4. třídy přecházel z Hejného matiky na klasickou - sice by měl možná lépe vyvinuté logické myšlení než ostatní, ale (obzvláště pokud by ta výuka Hejného probíhala absolutně a kompletně špatně) nejspíš by neuměl pořádně násobilku, počítal pomalu, dělal základní chyby i ve sčítání a odčítání (o dělení a násobení ani nemluvím), řešil vše sněčím tempem, o dělení se zbytkem by nikdy neslyšel, geometrie by byla naprosto cizí slovo a pravítko a kružítko neznámé předměty...a přesto by třeba měl jedničku z Hejného matiky...
|
dadlenka |
|
(2.7.2019 20:31:23) Moc díky za podrobný výčet výhod a nevýhod je pravda, že počítá rychle a rád a ani se slovními úlohami nemá zatím problém. Budu teda doufat, že to proběhne v klidu
|
|
|
Marila |
|
(2.7.2019 22:13:41) Nebála bych se toho, když syn zvládá matematiku výborně, má logické myšlení a ve škole mu vyjdou vstříc. Dcera na Hejného přecházela ve třetí třídě, učitelka ze začátku zohlednila známkování některých typů úloh, ale problém s pochopením nebyl. Já jsem moc nepobrala krokování a zvířátka dědy Lesoně, což má být příprava na řešení rovnic a objevuje se to i v 5. třídě, ale jako dítě by mě to asi bavilo, matematiku jsem měla ráda
|
|
Pole levandulové |
|
(2.7.2019 22:27:13) Dcera přecházela takto v půlce třetí třídy, taky jsem měla obavy a naopak, u ní to mělo úspěch. Je dyslektik a dysgrafik, ale tohle byl zjevně systém, který jí sedl. Nevýhoda je jediná, nerozumím tomu já, tak jí s úkolem pomůžu až tehdy, když mi ukáže jejich nápovědu na online škole, kde je i vysvětlivka pro rodiče. Nejsem zdatná matematička, takže pochopit indické násobení mi chvilku trvalo a přišlo mi zdlouhavější, než to, které umím ze školy, ale musím uznat, že jistou logiku to má a pokud se člověk oprostí od toho, co učili jeho /případně pokud to to dítě samo ještě neumí/, je to funkční systém.
|
|
Dana |
|
(3.7.2019 8:15:25) Pokud je na matematiku nadaný, tak velké potíže mít nebude. Hejného zvládají matematicky nadané děti dobře a ty to také baví. Ostatní v tom dost tápou. Porozumění textu je v páté třídě u některých slovních příkladů nutnost. Je tam i autobus, zvířátka, hadi a další věci, na které bude koukat jak vrána. Být tebou, tak bych si pořídila matematiku Hejného pro čtvrtou třídu a zkusila bych s ním nějaké tyto příklady probrat, aby pochopil princip. Připrav se ale na to, že i rodiče mnohdy princip nedávají. Ale je fakt, že v páté třídě je tam již méně těchto "hračiček" a víc počítání.
|
Alena |
|
(3.7.2019 9:57:41) Poridit si ucebnici pro ctvrtaky a zkusit doma delat s ditetem je blbost a durazne pred ni varuju. Rodic samozrejme metodiku nezna, muze pochopit principy spatne nebo castecne spatne, ma tendenci vysvetlovat a navadet, coz je proti smyslu takove vyuky. Doma ucici rodic by mel pouzit Prirucku pro ucitele a to pokud mozno od prvni tridy.
|
|
Marila |
|
(3.7.2019 10:18:24) Nechala bych to na škole a dopředu syna na nic nepřipravovala, ten systém nemůže vysvětlovat někdo, kdo ho sám nezná a není proškolený.
|
|
|
foxina |
|
(3.7.2019 12:49:05) Mrkni na www stránky matika.in. je to matematika on-line a v zásadě podle hejného metody. To by mohlo syna bavit!
|
Liškodlak |
|
(7.7.2019 16:46:27) Ano, www.matika.in jsem chtěla také doporučit. Ať si to dá od nižších ročníků, aby se seznámil s prostředími. A ještě hra www.matemag.cz. Určitě synka pobaví a naladí se na Hejného styl.
|
|
|
Senedra |
|
(4.7.2019 20:15:48) Zkus si někde sehnat učebnici a 2 pracovní sešity pro 3. ročník. Matematika Hejného počítá s tím, že část dětí s ní začíná právě od třetího ročníku, takže v učebnici jsou jednotlivá prostředí vysvětlena a jsou uvedeny různé příklady na procvičení.
|
|
|