| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Re: SCIO školy

 Celkem 45 názorů.
 Půlka psa 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 11:01:34)
Mám děti v pečlivě vybraných obyč. školách . Hledali jsme bydlení mimo jiné podle dobré školy a oba jsou spokojení. Mladší je ve venkovské malotřídce a starší jezdí do nejbližšího města na druhý stupeň. Obě školy jsou super a stěhování se fakt vyplatilo.

I naše venkovská maloškolka je skvělá. První dítě chodilo luxusně do "jineho" Toulcova dvora, druhé k nám na vesnici a bylo to srovnatelné.
 Ewwaa 


Re: SCIO školy 

(4.1.2019 22:10:14)
Mám dítě na malé soukromé škole Heřmánek, kde je jim moc hezky a já jsem spokojená s tím, co se naučí. Scio školu jsem zkoušela, ale na můj vkus tam jsou děti v nejasném prostoru bez rámce.
 Líza 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 12:51:09)
Jitys, to, že školy učí děti i hromadu věcí, které nebudou potřebovat v zaměstnání, je podle mého naprosto v pořádku. Názor, že učit se má jen to, co konkrétně prakticky zpeněžím při výkonu práce, je jen jinak převlečený názor, že potřebujeme jen otroky do robotárny. Oni lidi vzdělaní, se znalostmi, rozhledem a schopností přemýšlet, se málokomu ve skutečnosti hodí.
 Monty 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 13:00:28)
Lízo,
nemyslím, že je nutné to hnát do extrému "znalostí otroků do montoven". Osobně se domnívám, že se v mnoha předmětech lpí na nepoužitelných malichernostech na úkor funkční gramotnosti. Chybí propojení předmětů v rámci bloků, kde by se děti učily hledat a vidět souvislosti. A o naprosto nesmyslné výuce češtiny asi ani nemá smysl psát. A to jsem vcelku málo rebelující rodič a neočekávám žádné extrabuřty.
 HelenaPa 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 13:01:03)
Jitys, nejsem Bára, ale dovolím si odpovědět. U nás děti nesedí 45 minut v lavicích. Učíme se i na zahradě, pocházejí po třídě, střídají práci ve skupinách s klasickým výkladem.
Máme elementaristku, která např. na podzim, když dozrála jablka, se čtvrťáky vyrazila do sadu, nasbírali a natrhali několik beden jablek (tělocvik), dovezla z domu odšťavňovač a dělali mošt (pracovní činnosti). Odměřili, kolik moštu bylo z kolika jablek, přepočítávali, koli by bylo potřeba jablek, aby každý žák školy dostal dvě deci moštu. (matematika) Na závěr zapsali postup, jak se mošt vyráběl (sloh).
O přestávce jsou třídy prakticky prázdné, protože většina je na chodbách. Hrají ping-pong nebo fandí, procházejí se. Bonzování na tabuli se nevede. Učit musíme to, co nám nařizuje RVP. Samozřejmě míra podrobností je na nás. Takže třeba v přírodopise si můžu dovolit vynechat víc detailů (a soustředit se spíš na pochopení principu nebo praktické využití) než třeba v angličtině, protože ti, co budou chtít maturovat, tak angličtinu prostě budou muset zvládnout.
Vždycky se může najít pitomec, který rád dusí na kravinách. Ale reozhodně bych to nezevšeobecňovala. Ale na výjimkách a záludnostech jsou bohužel často stavěny státní testy - přijímačky, maturity. Takže učitelům často nezbývá než se na ně zaměřit, aby se pak žáci u přijímaček nebo maturit nedivili.
Pokud je v našem školství něco zásadně špatně, tak je to koncept přijímaček a maturit. Ale to je už na jinou diskuzi.

 HelenaPa 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 14:19:46)
"Aby se třeba neznámkovalo atd."
To dost dobře není možné. Jestli hledáš takovou školu, tak to opravdu nenajdeš. V každé se nějakým způsobem hodnotí. Většinou jsou to rodiče, kteří upřednostňují známky před slovním hodnocení. Takže i školy, kde to chtějí dělat jinak narážejí....
 HelenaPa 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 14:37:45)
Naprosto souhlasím, že trojka z jedné školy odpovídá klidně jedničce od jinud. Bohužel. Taky známky nemám ráda a je to pro mě nejtěžší věc na celém učitelování. Jak všechny rozškatulkovat do těch 5, respektive nejlépe ještě míň známek. Nejraději bych to komplet zrušila, ale "kohouti jsou malí páni - Jitřenka řídí kokrhání" ~d~
 X__X 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 14:56:25)
Naprosto souhlasím, že trojka z jedné školy odpovídá klidně jedničce od jinud. Bohužel.

což by ovšem podle mne bylo i u jakéhokoli jiného hodnocení. protože tam, kde jsou na žáky přísnější a tvrdší, byli by i při jiných způsobech hodnocení nebo i při nehodnocení.
 X__X 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:01:01)
Jitys, a upřímně řečeno, ono ani ty přijímačky nevypodívají nic moc o tom, co dítě umí. aspoň moje děti se na ně dokáží naučit... a po použití šťastně zapomenout ~Rv
 Monty 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 14:57:07)
Jitys,
njn, jenže většina rodičů známky chce, takže v tomhle směru to vidím jako neprůchozí. Bohužel. Kdyby se aspoň známky nebraly v potaz u PZ, ale obávám se, že ani toho se nedočkáme...
 Žžena 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:06:55)
I to braní známek je individuální. Na gymplu tady u nás tvoří známky 5 bodů ze 120. To mi přijde schůdný.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:10:24)
U nas bylo 5 bodů za samý jedničky.
 Monty 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:23:28)
Žženo,
tak na většině pražských škol, co jsem se aspoň dívala, je to výrazně víc.
 Žžena 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:29:41)
Monty,
a je to smutné a je to špatně. Jen podotknu, že ten místní gympl, o kterém mluvím, byl v celostátním srovnání u maturit v první dvacítce v republice (dokud se to zveřejňovalo), tj. i před většinou těch pražských SŠ, čili fakt to není o tom, že kvalita gymplu by stála a padala na tom, že si vyzobe (dramaticky bodově zvýhodní) jedničkáře.
 Monty 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:33:59)
Žženo,
samozřejmě, že je to špatně.
Ale v současném modelu s tím těžko něco naděláš.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:34:38)
Když je někdo fakt dobrej, tak ty s samýma jedničkama u přijímaček převálcuje.
 Monty 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:36:35)
Inko,
to by ty přijímačky musely vypadat jinak.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 16:37:11)
Proč, když ztratí jenom body za vysvědčení, jinak má plný počet nemůže se nedostat.
 Žžena 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 16:41:04)
Inko,
ale když je za známky těch bodů ne 5, ale 30, tak se nedostat při plném počtu z testu může celkem snadno, chápeš?
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 16:47:34)
To záleží na celkovém počtu. U nas je teda 6 ne 5 jak jsem myslela ze 136.
 Žžena 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 13:15:18)
Jitys,
to mi přijde absurdní.
Naše škola (státní základka, v ničem se neprofiluje jako alternativní) má ve třídách standardně méně než 20 dětí. (před 30 lety i dnes), o přestávkách se chodí ven (před 30 lety i dnes), sezení cwlou hodinu v lavicích a frontální výuka je dnes de mode, nikoli standard. Bonzovací složba... si děláš prdel, to nebylo normální ani za nás. Tak kam jsi ty děti dala?
 HelenaPa 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 13:57:21)
To VÍŠ, že je to všude +/- stejné, nebo si to MYSLÍŠ?
Věřím, že když budeš chtít a hledat, tak lepší školu najdeš. Ale už z tebe začínám mít pocit, že si alibisticky lžeš do kapsy. Promiň, neber to zle, jen bych tvým dětem přála lepší zkušenosti ze školy. Tak třeba tě nakopnu k činu....
 Ina z Radešína 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:05:09)
Divá Báro, já si taky myslím, že systém školství je špatný a bohužel se dále zhoršuje. Co mi vadí nesmírně, je neustálé poměřování, které dovedl do absurdity systém elektronických žákovských.
Na škole našiho staršího dítěte probíhalo celoroční hodnocení. Poměřoval se průměr ze všech známek, ze všech předmětů a jelo se na dvě desetinná čísla. 2x ročně si všechny svolali do tělocvičny a vyhlašovali - nejlepší výsledek z každého předmětu za celé pololetí. V hodinách pak dětem zdůrazňovali, že mají myslet na soutěž a nedát opsat. Rozeštvávali tak cíleně kolektivy, aby se daly lépe ovládat. Vedlo to pak k tomu, že po nemoci nebylo od koho opsat sešity... Nebo k tomu, že si navzájem cíleně škodili.

Každý nesmysl si museli "zasloužit". Na výlet a na exkurzi jela jen třída, která měla požadovaný průměr. Pokud hrozilo, že průměr nebude, měli si to s provinilci "vyřešit".

Část rodičů na hru přistoupila a na obtížné písemky dítěti napsala raději omluvenku. Nebylo ve škole, získalo čas a mohlo se dozvědět, o čem písemka byla.

Sorry, ale takto nějak si představuji peklo. Jo, pan ředitel je tělocvikář...
 Žžena 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:08:35)
Ino,
ano, model, který popisuješ, je zvrhlý a chorý. To porovnávání tam nemá co dělat.
 Ina z Radešína 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:14:08)
Ředitel je v kraji velmi pozitivně hodnocený, sbírá ocenění a je dávan za vzor.
 Ina z Radešína 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:20:29)
Normálně si mi dělá špatně, jen si na to vzpomenu.
Kromě hodnocení prospěchu ještě měli zavedený žebříček "aktivity". Byl tam celkem složitý systém bodování. Body byly za to, že dítě chodilo do školních kroužků, a za účast na olympiádách. Body navíc pak byly za umístění.

Další "soutež" byla o peníze. Dítě, které mělo od první do 9. třídy na vysvědčení samé 1, dostalo na konci devítky finanční odměnu.

V té době školy jezdily do Anglie, byly na to peníze z projektu. Všechny školy v okolí vyjely normálně - kdo se přihlásil a zaplatil, ten jen. Tady ne, jet mohlo jen nejlepších 5 žáků z každé třídy. ~7~
 Ina z Radešína 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:24:46)
Divá Báro, věř mi, že jsme tu dobrou státní zakládku hledali velmi dlouho a bohužel nenašli. škola je taková, jaký je ředitel. Ředitele vybírá systém a systém je špatný.

Jo, a sama jsi zakladatelce napsala, že je divné, že jeji děti mají stále nějaké problémy a jsou ve škole nešťastné. Holt to asi nejsou ty uslužné tvárné děti, o kterých teď sama píšeš.
 Ina z Radešína 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:41:58)
Jitys, promiň, ale ty tu neustále píšeš o tom, jak je naše školství špatné, jak jsou tvoje děti nešťastné a ubité. Neznám tě, netuším, kde je problém, jestli jsou tvoje děti prostě jinak nastavené, potažmo jestli jsou tvoje očekávání tak moc jiná, že pro vás není vhodná žídná státní škola v dosahu, jestli máte tak moc špatnou školu, že opravdu všichni nebo většina učitelů jsou mimo a nemají tvoje děti rádi. Pokud si myslíš, že by to alternativa spravila, cestou je obejít školy v okolí, podívat se tam, mluvit s vedením, hledat reference, a rozhodnout se.

Promiň, ale naznačuješ, že je nějak vadná Jitys nebo její děti. Nepřipouštíš, že je špatně celý ten systém.
 Dana 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 12:41:51)
Ano. Ty alternativy včetně Scio školy jsou takové hraní si a dělání toho, co je baví. Pro děti to je jistě příjemné. Ale na střední a vysoké škole jim pak budou chybět některé znalosti, z obyčejné základní školy docela běžné. Je fakt, že tyto alternativy musí rodiče pak vykrývat sami nebo doučováním.
 Dana 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 12:56:30)
Z některých škol a ještě jen z některých předmětů, také nemají. Na přijímací zkoušky se musí připravovat skoro všichni, alespoň z toho předmětu, který jim tak moc nejde. Z alternativ je to ale ještě mnohem horší.
 Andulka, tři děti 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 11:40:40)
Ahoj,


o Štefflovi nemám valné mínění.


Čekám stále na jeho knihu K čemu samé jedničky a v mezičase čtu diskuze.

Ne ty naRodině~8~, ale ty, které opravdu popisují stav.

Čili jsem zjistila, že - Praha je dobrá, ale Jitys, Praha se Tveho syna netýká.

Dají se veřejně dohledat třeba takovéhle zážitky:



jedna maminka o jedne konkretni scio skole


Když jsem dávala dceru pryč z Monte-so školky, tak jsem si byla jistá, že do alternativy nikdy více. A zase jsem si naběhla. Zase jsem doufala, že malý kolektiv, individuální přístup, bla bla bla… znáte to. Tak abych tentokrát nezapomněla, něco si tu odložím.

Děti byly rok a půl ve Scioškole. Myslím, že po té době chápu principy vzdělávání a ze začátku na mě škola působila strašně fajn. Byla tam skupina bezvadných dětí, odvážní rodiče a ze strany školy řeči o vznikající #sciopolis.

Abych nebyla jen negativní. Jemu celá epizoda pomohla si vydechnout, dorůst a především najít novou motivaci. Ve třetí třídě už školu nesnášel, učitelka ho drtila, těšil se jen na prázdniny. Po půl roce ve #Scio začal mít školu zase rád a opravil si hořkost po klasické uče.

dcera chodila jen půl roku a beru to jako prodlouženou školku. Nicméně zrovna ona po pár měsících začala být strašně nespokojená, že se ještě nenaučila číst, ani psát. A paní učitelka si mi posteskla, že je na ní "až nepříjemná" a vyčítá jí, že jí nenaučila čist.
No, nenaučila.
Číst dceru naučil X o víkendu, než měla přestoupit na klasickou školu. Zabralo mu to asi dvě hodiny.

Dceři škola uškodila. Píše jako v první třídě, protože rok a půl psala pouze doma. Čte jako v první třídě, protože rok a půl četla pouze doma. Neví toho moc o prvouce, neumí moc z angličtiny, žádné téma nemá nějak hlouběji probrané. Ona je hodně tichá. V kolektivu, kde učitel neurčuje hranice, se prostě nedostala ke slovu. Po nějaké době zmizela ve svém světě a věřím tomu, že by tam setrvala až do konce vzdělávání.

A tím se dostávám k zásadám Scioškoly, k tomu, proč jsme během týdne zaveleli k ústupu a proč nikomu tuto zkušenost nedoporučuji. Příklady jsou z mé osobní zkušenosti a netvrdím, že v jiném městě neplatí jiné zásady:

1. Slibem nezarmoutíš

V nasi Scioškole vedení slibuje. Slibuje a slibuje. Na většinu podnětů ze strany rodičů uznale kýve, přidá něco o tom, jak je to zajímavá myšlenka a jak o tom taky zrovna teď mluvili. A tím to končí. Na otázky konkrétní jako, jestli budou děti připravovat na SŠ, odpoví ano. Na to jestli zdraží školné, odpoví ne. Ale nebudou připravovat, klidně zdraží a žádné z podnětů neuváží. Protože jak říká Štefl „nejsme komunitní škola“. Trvalo nám dlouho, než nám to došlo. Prošli jsme procesem diskusí, písemných dohod, setkáním se Šteflem, setkání s rodiči a vedením škol, všechno zbytečně. Stojí to jen čas a energii.

2. Zásada nekompetentnosti

Ve škole je chaos. Ať už v šatně, kde soustavně hledáte spolu s dětmi a dalšími rodiči části oděvů, nebo v hodinách, kde si každý může dělat to, na co má zrovna chuť. Takže když chcete běhat po botnících ve chvíli, kdy se jiné dítě obouvá, není problém. Hrát si s legem, když se ostatní zrovna snaží poslouchat výklad, není problém.
Učitel ani vychovatel za to zodpovědnost nenese. „My jsme jim to odvykládali, a jestli nedávali pozor, smůla“. Neopakuje se, neprocvičuje, neopravuje („chyb si časem všimnou sami“) a hlavně nekontroluje - to by bylo v rozporu se zásadami.

Zodpovědnost za učení mají totiž jen děti. Plnou. A potom rodiče a potom už nikdo. Kdo nechce, nic se nenaučí. X se třeba snažil. A posledních pár měsíců byl zoufalý. Škola stojí za tím, že děti, když jim dáte absolutní svobodu, začnou chtít sami. A když chtějí, tak si pro učení musí sami vytvořit podmínky. Třeba umravnit spolužáka na botníku. Musí sami řešit spory, když čtyři spolužáci zhltají jídlo pro všechny, musí to zvládnout vyřešit, nebo se smířit s hladem.

Učitelé shodně řeší vše frázemi, jako: “Já u toho nebyl.„ „Nevím, komu to říkala…“ „Obejděte si ostatní učitele“ „To není moje kompetence.“ „Od toho tu nejsme.“ Mě to časem začalo štvát, a unavovat. A po této zkušenosti si myslím, že děti mají právo být dětmi, mít oporu v dospělém a že v absolutní zodpovědnosti je velký kus nesvobody.

3. Co je psáno, není dáno

Školní vzdělávací plány nikdo nečte. S tím se obecně počítá.
Tak zacituju školní dokumenty /i s chybama ctrl+c/: “Každý scioškolák s průvodcem a rodiči sestavuje svůj individuální plán učení a aktivit, který se odvýjí od jeho schopnpstí a potřeb

Jsou ve sciu děti, které se prostě učit chtějí. Chodí za průvodci a prosí o diktát, o více práce, cvičení. Učebnici, že by chtěly a tak. To není v souladu se zásadami a učitelé se snaží dětem dávat všelijaké zábrany. Od „Teď na to není čas.“ přes „Tak se tady neučíme“, po „Ale vaše dcera to špatně formulovala, průvodce to nepochopil“. Diktát nikdo neopraví, protože to je práce navíc. Eseje se nepíší-práce navíc. Učebnice nejsou, a když ano, tak vypracují 10% za rok. Násobilka se neučí. Vyjmenovaná slova se dcera učila jen po B a L a to tedy tak trochu na tajno, protože Štefl je „nemá rád“.

Někteří učitelé jsou fajn. Snaží se hrát zákopovou válku s vedením a učit. Průvodce vybírají děti /však je to jejich zodpovědnost/ a potvrzuje Štefl podle toho, jestli by: „ s tím člověkem šel na pivo.“

Během našeho pobytu se zdražilo školné. Byla okolo toho velká diskuse, protože při zápisu bylo všem řečeno, že se zdražovat nebude, a do budoucna se počítá se zlevněním. Od ledna to neplatí.

A zase cituji Štefla: „Projekt ScioŠkol je podnikatelský projekt se sociálním rozměrem. „Podnikatelský“ mj. znamená, že projekt musí být provozně v černých číslech a postupně uhradit počáteční investice. … Rodiče ovšem nesou zopodvědnost za své dítě, a nepochybně se mohou a dokonce musí (svobodně) rozhodnout, zda jim #ScioŠkola stojí za 5800 Kč měsíčně. Pokud ne, asi by bylo správné, aby odešli.”

To bohužel není všechno, co zaplatíte. Protože výuka je jen tři dny v týdnu a v pátek se rozvíjí softskills, platí se 200/dítě/ měsíc za kolej. Pomůcky a to i pro první třídu cca 1000,- /dítě/rok. Potom peníze za výlety, jízdenky, vstupy do divadel, školu v přírodě chápu. Obědy, jasné. Ale navíc výtvarná výchova je zvlášť placená, kroužky placené, prostě jako oslíčku otřes se. A pořád chtějí víc a víc…

Plánují otvírat střední školu, postavenou na stejných principech. Kam také jinam s dětmi po letech nečinnosti? Předběžně za 12000,- měsíčně.

Po tak dlouhé době jsme žili ve strachu, že děti už jsou na klasickou základní školu nevratitelné. A myslím, že je to obava i ostatních rodičů, kteří v tomto divokém experimentu mají děti. A po třech týdnech a návštěvě pedagogicko-psychologické poradny vidím, že to bylo pět minut po dvanácté, ale že to půjde. Spadl mi obrovský kámen ze srdce.

Kdybych prosímvás přišla za pár let s tím, že je tu nějaká super soukromá střední škola, malý kolektiv, individuální přístup
 Líza 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 12:49:25)
Andulko, to je dost obsáhlý shrnutí... a šílený teda...
 Dana 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 12:53:19)
SCIO škola je u nás. Naše děti tam nechodí a nechodily. Ale přesně to, co tady píše Andulka se tady o ní říká. Je to podnikatelský projekt, který musí vydělávat, bez ohledu na výsledky. Rodiče chtějí alternativu, tak ať platí a nediví se ničemu. Hlavně, že je dítě spokojené, ale že nic neumí, to nikdo neřeší.
 HelenaPa 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 12:28:16)
Zkus se podívat po menší venkovské škole, i za cenu dojíždění. Učím už na druhé takové (po jedné třídě v ročníku). A jsem tam maximálně spokojená. Dceru budu dávat k nám taky, byť je nespádová. Za mě výhody těchto škol (pro děti, rodiče i učitele):

1) menší kolektivy - ano, najde se třída s 28 žáky, ale jsou i třídy po 15. U nás je v 9 třídách 200 dětí, tj. průměrně něco málo přes 20.

2) všichni se znají - na obou školách jsme všichni učitelé znali všechny žáky, znali jsme jejich rodinné zázemí, rodiče často studovali stejnou školu, takže se i často cítili víc se školou spjatí, raději se účastnili společných akcí, překvapilo mě, jaké nosili sponzorské dary. Učitelů na škole je míň a na obou byl bezva kolektiv. A když se učitel cítí dobře, hned to pocítí i děti.
(Učila jsem i v Brně na škole s 1200 žáky, která byla naprosto neosobní fabrika, kde mezi učiteli byly takové hrozné vztahy, že to určitě muselo poznamenat i žáky. Volat na někoho "hej ty v tom červeným, nech ho" je taky trochu mimo. Dostali jsme tehdy úkol prodat "sponzorské" vstupenky na ples za 20,- Kč a byl problém ve třídě udat 2.)

Jak se všichni navzájem znají, tak by se veškeré nepřístojnosti ze strany učitelů hned dostaly ven. Takže i kdyby náhodou dělal něco nevhodného, brzo by se na to přišlo a vyřešilo se to.
Ano, kdysi jsem na takové malé škole měla kolegu, který byl naprostý misogyn a náboženský fanatik. Kluci měli automaticky jedničky, holky se musely hodně snažit. Velmi rychle se s ním vedení rozloučilo.

Taky je víc vidět na všechny vztahové problémy a pokusy o šikanu. Neříkám, že nejsou. Ale rychle a důsledně se řeší, protože se prostě neutají.

Na malé škole a v menším kolektivu je víc času se věnovat různým odlišnostem, víc vycházet vstříc různým zvláštnostem.
Máme tu i velmi šikovné děti, ale na 8-leté gymnázium moc neodcházejí (hlásí se tak jeden ze třídy) protože tu jsou spokojení.

Taky jsem byla u syna nespokojená se spádovou školou, tak jsem ho dala jinam. Ale teď je spokojenější a dělá pokroky, takže prostě holt nad někerými drobnostmi (známkování úpravy například) už mávám rukou a nadávám v duchu. Zkus dát našemu školství ještě šanci, opravdu to není všude tak hrozné, jaké máte zkušenosti. ~;((
 Líza 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 12:53:06)
Jitys, a proč nehledáš prostě dobrou školu pro svoje děti? Proč je necháváš v téhle?
 Žžena 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 13:37:00)
Já teda zrovna ke Štefflově pojetí vzdělávání mám výhrady, protože on je v reálu ten poslední kdo by vymýšlel lepší výukový systém pro VŠECHNY. Jeho školy si děti předem prosejou podle solventnosti, smýšlení a motivovanosti rodičů, jejich "úspěchy" nemaj obecnou platnost.
Navíc z osobní praxe s ním: podporuje onen vzdělávací individualismus výhradně v relacích, které JEMU vyhovujou, na ty studenty, kteří by něco chtěli/potřebovali jinak, není zvědavej. Ve výsledku je to stejně rigidní systém jako systémy jiné, jen asi "semele" jinou skupinu dětí.
Ale rád o tom mluví a tváří se, jak to všechno "vyřešil", prostě PR má zmáknutý.
 Andulka, tři děti 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 13:44:11)
Žženo,

čekám netrplivě na jeho názory, které má souhrnně popsat zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/239218/k-cemu-same-jednicky/


 Chrysantéma 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 15:26:02)
Jestli si to všechno moc nemaluješ, Jitys ... Každé odvětví lidské činnosti je především o lidech. Básníš o Scio škole, ale já mám zase reference, že je to hodně snobárna, školné 10.000,- měsíčně a ne všude mají dobré učitele / průvodce, pokud vůbec nějaké mají a dokážou si je udržet ...
A že školství upadá ?? Ono je na dně svých možností ... Rodiče i učitelé se rádi vymezují, namísto, aby spolupracovali ve prospěch dětí, které v tom pak lítají jak nudle v bandě ... Dokonce jsme se setkala s názorem "buďte rádi, že se Vše dítě naučí číst a psát" ... Jedna známá učitelka na MD mi řekla, že jen za bukem čeká, až se to položí úplně, protože tak jak to je nastavené, to nemůže fungovat dál ...~d~
 Tragika 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 19:52:12)
Dovolila jsem si ten luxus učit 4 roky doma. Teď syn skončil pátou třídu v mezinárodní škole v zahraničí. Porovnávat českou ZŠ s jeho školou, je jako porovnávat doly na Sibiři s meziplanetárními lety NASA.
 Termix 


Re: SCIO školy 

(21.7.2018 20:36:08)
Před třemi lety jsme to zkusili a přijali nám dokonce obě děti na Prahu 4. U jednoho z dětí jsme o tom vážně uvažovali, u toho druhého tolik ne. Mělo výbornou učitelku a taky perfektní kolektiv. Nakonec jsme ale rozhodli, že tam nenastoupí ani jedno dítě. Škola začínala a báli jsme se. Znám tři děti, jejichž rodiče se nezalekli a ty děti tam šly. A už nejsou. Ono to pěkně vypadá na youtube, ale v praxi to pak není tak.
Doteď byly děti na běžné základce na okraji Prahy a měla jsem možnost poznat skvělé učitele i ty horší. Dcera měla obrovské štěstí, u syna to bylo špatné. Ale tam nefungoval hlavně kolektiv a třídní nebyla dostatečně schopná to nějak zvládnout. Nicméně chci říct, že soukromá škola hrající si na alternativu není vždy to, jak se prezentuje.
 bdo 


Re: SCIO školy 

(22.7.2018 7:44:19)
Ano, mám dítě v "jiné" škole a doufám, že to tak zůstane. Žádná obyč státní škola to nemůže vynahradit jen tím, že má pár dobrých učitelů. Ten systém musí být jiný, od základu, a pokud to škola nepropaguje a netlačí (začít spolu, Montessori, waldorf), tak jiná být nemůže. Takže za mě - opravdu vybírat pečlivě, aby si člověk ověřil, že dělá dobrou volbu a že pro školu je na prvním místě opravdu dítě, jeho spokojenost a holistický přístup k poznání. Naštěstí ty alternativy jsou dnes i v soukromém i státním školství. Snad jich bude přibývat.
 bdo 


Re: SCIO školy 

(22.7.2018 7:56:12)
Jinak SCIO školám fandím, jejich myšlenky ve mně rezonují, ale jak říká pan Štefl, nejsou to školy pro každého. Pokud rodiče čekají, že děti budou na konci první třídy plynně číst a obecně úroveň jejich znalostí bude stejná jako na státní škole a přitom budou mít dost času vesele skotačit, tak to celé nepochopili a nemůžou být spokojení. SCIO nemají zatím úplně jasnou koncepci a ne každý rodič dokáže dítěti plně důvěřovat, že se hrou naučí to, co do života bude potřebovat. Hlavní myšlenka SCIO je právě holistická výuka bez biflovani.
 bdo 


Re: SCIO školy 

(22.7.2018 8:07:14)
A bohužel, hlavní brzdou změny a modernizace českého školství jsou sami rodiče. Stačí se podívat na diskuze ohledně povinných úkolů, trestů, umele vyvolané soutěživosti, známkování, aneb praktiky, které jsou v progresivním vzdělávání ve světě dávno překonane a prokazatelně neprospěšné a rodiče se budou bit za to, ze je to třeba, že by se ty děti jinak nic nenaučily. A že oni dostali na škole občas i facku a taky jim to neuškodilo a jak jsou za to dnes rádi. To by člověk zaplakal.
 Dari79 


Re: SCIO školy 

(22.7.2018 10:31:31)
Já mám dítě v malé soukromé, lehce alternativní škole, ale teda teprve 1. třídu za sebou, navíc moje dítě je od povahy hodné, chytré a nekonfliktní.

Na kolektiv dbají hodně, to je pozitivní. Neznámkují, nepíšou písemky, nemají domácí úkoly a tak. Komunikace s učitelkou, když chci, tak klidně denně. Učí se blokově, takže ne předmětově, hodně interaktivně, furt exkurze, výstavy, ekocentrum, programy v knihovně. Malý počet dětí.

Dbají na to, aby děti byly spokojené.

Pro první stupeň to považuju za optimální. Učebnice pro první třídu (Pepa a matematika Fraus) stihli udělat normálně úplně celé, takže že by se přitom nějak flákali si určitě nemyslím. Učí i standardní psací vázané písmo - až teda ve 2. pololetí. Přitom hodně dbají třeba i na grafomotorickou výuku.

Není to žádný formální alternativní směr, jako Montessori a tak.

Dlouho jsem hledala, jsem ráda, že jsem našla, zatím nám to sedí, dítě je spokojené.
 Dari79 


Re: SCIO školy 

(22.7.2018 10:35:03)
Jo, podporují spolupráci, pracují v "hnízdečkách" obvykle po 3-4, třeba i na koberci. Nechtěla bych, aby mi dítě chodilo do školy jen vyplňovat pracovní sešity a na to bylo potřeba absolutní ticho, jinak by se nemohlo soustředit.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.