Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(22.4.2018 18:59:56) Protože, když se dítě upíchne po pátý třídě na gympl jsi až do maturity bez starostí. Přijímačky jsou lehčí, dítě tvárnější. A pak je to tam zábavnější, protože se tam vsechno nemelduje dokola a je tam míň zlobivců.
|
Monty |
|
(22.4.2018 19:00:49) Inko, to je fakt děsnej předsudek, s tím meldováním furt dokola. Vy si snad někdo něco takového ze základky pamatujete? Nebo víte o nějaké škole, kde se to děje?
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(22.4.2018 19:04:37) Syn si na to stěžoval v první a druhý třídě na zakladce a pak i na jazykovce až do pátý. Zbavil se toho až na gymplu.
|
Monty |
|
(22.4.2018 19:06:28) Inko, tak v první a druhý třídě je to ještě pochopitelný. Víceletá gymnázia ovšem první 4. roky odpovídají druhému stupni, ne první a druhé třídě.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(22.4.2018 19:10:56) Ale nejsou tam děti, které všechno potřebujou vysvětlit polopatě a pomalu. Postupují rychleji.
|
Monty |
|
(22.4.2018 19:13:44) Inko, ale na druhém stupni se fakt běžně nikomu nic nevysvětluje pomalu a pořád dokola. První třída je něco úplně jiného, máš tam děti na různé úrovni a jsou to malé děti, logicky se je ten učitel snaží nějak "srovnat".
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(22.4.2018 19:18:44) Já si pamatuju, jak jsem se na druhém stupni nudila, ale tenkrát víceletý gymply nebyly. A kolegyně syn se nedostal, pronudil a prospal 6.a 7. třídu, dostal se na šestiletej a úplně ožil.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(22.4.2018 19:22:09) Syn na osmiletým taky úplně ožil, konečně si našel podobný kamarády, škola ho bavila. Od první do pátý se celkem nudil.
|
Dana |
|
(23.4.2018 10:15:15) Věřím, že inteligentní a zvídavé dítě na osmiletém státním gymnáziu ožije. Na základní škole se nudí,zvlášť pokud mají ve třídě dost slabých žáků. Navíc je tam mezi nimi za šprta. A má i obvykle jiné zájmy, než nějací čtyřkaři. I na druhém stupni horší žáci zdržují, hlavně v matematice. Probírá se jen ten úplný základ, který je potřeba probrat, protože na zajímavé příklady již nezbývá ani čas ani by je sedmdesát procent třídy stejně nezvládlo. Je jasné, že existují i výjimečné třídy na ZŠ, kde se sejde hodně dobrých žáků, a tam to pak vypadá jinak. Ale je to náhoda, většinou to tak není. Odchod výborných žáků na víceletá gymnázia to ještě zhorší. Pak i jednooký v takové třídě mezi slepými králem.
|
Monty |
|
(23.4.2018 10:16:29) Dano, to je právě předsudek jako prase a opravdu to tak všude nefunguje.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 10:20:45) Ja nejsem rozhodne zadny velky zastance viceletych gymplu, ale Monty, je tu jeden nepopiratelmy fakt, a to ten, ze na te ZS proste jsou i slabi zaci, kterym se samozrejme ten pedagog musi venovat a tu vyuku tomu uzpusobit. Tihle vylozene slabi proste na gymnaziu nejsou a to je jedna z mala objektivnich pravd ve smesi ruznych dojmologii.
Me se treba moc nelibi tak brzka separace od tech slabsich, co se budou treba jednou zivit rukama, jestli to trosku nenapomaha k budovani tech prikopu ve spolecnosti? Jako prinos ZS vidim i poznani, ze Franta, ac je na cestinu a matiku tvrdej, tak je fajn kamos a ne nekdo, nad kym se ohrnuje nos.
|
Monty |
|
(23.4.2018 10:26:03) Buřte, a jak si myslíš, že se jim pedagog věnuje? Už jsem to tu psala stokrát, na druhém stupni se jim nevěnuje nikdo, buď chodí na doučování nebo mají trojky a čtyřky. A taky jsem tu psala, že na té "naší" škole se neslevuje ani jedničkářům.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 10:28:05) No tak promin, ale normalni ucitel snad stavi tempo vyuky nikoliv podle tech nejlepsich, ale podle tech prumernych ci horsich. Odmitm verit tomu, ze ten ucitel na slabsi zaky prdi a jede podle tech lepsich. To snad neni zadouci ne?
|
Monty |
|
(23.4.2018 10:30:59) Buřte, jak "není žádoucí"? Co teda je žádoucí, aby měli všichni jedničky? Fakt nerozumím tomu, co by asi tak měl ten učitel dělat, aby "jel podle průměrných". Průměrní mají prostě trojku, protože objem učiva zvládnou průměrně.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 10:38:35) Nejde o znamku, ale o tempo a objem vyuky. Pokud mas tridu vyselektovanou prijimackama, muzes si dovlit toho vykladat vic a rychleji. Nemusis brat ohled na slabsi.
Ja nechapu, jak muzes tohle zpochybnovat? To mi prijde, jak kdybys zpochybnovala, ze Zeme obiha kolem Slunce.
|
Monty |
|
(23.4.2018 10:42:58) Buřte, já se ptám, jak přesně se na ně bere podle tebe ohled. Neumím si to v praxi představit.
|
|
|
|
Citronove koliesko |
|
(23.4.2018 10:46:13) Neviem ako na iných školách ale u nás je tempo výuky stanovené vzdelávacím plánom. Kde je rozpis čo a ako dlho sa preberá. Výklad a precvičovanie/opakovanie, test z celku a ide sa ďalej plus k tomu presný počet hodín. Keby učiteľ išiel podľa slabších tak sa k celému učivu čo má prebrať za šk.rok ani nedostane.
Deti ktoré niečo nechápu alebo potrebujú dovysvetliť napr. kvôli chorobe majú možnosť ísť za učiteľom a ten s nimi ostane po škole (napr. matikárka má 2x týždenne poobede matematický krúžok a vrámci toho je možnosť prísť za ňou a nechať si vysvetliť učivo). Ale príklady za žiaka počítať nebude, vysvetlí, zadá vzorové príklady, ukáže kde prípadne robí chybu, navedie ak žiak nevie postup... Žiak môže potom doma počítať podľa vzorových príkladov. A tých sú mraky aj na internete, z fyziky, z matiky, z geometrie, z geografie, zo slovenčiny, angličtiny...
Syn bol 2 mesiace doma chorý a za ten čas sme takmer celé učivo 6.roč. našli aj na internete, vysvetlené, dokonca sú tam skvelé videá s výkladom. Chce to snahu žiaka ale samozrejme aj pomoc rodiča ak je treba (motivácia, kontrola...), podklady na samoštúdium sú dnes ľahko dostupné a v prijateľnej forme. Ale samé sa to decku do hlavy nenaleje .
|
Monty |
|
(23.4.2018 10:49:10) "Keby učiteľ išiel podľa slabších tak sa k celému učivu čo má prebrať za šk.rok ani nedostane."
Koliesko, asi tak. Fakt nevím, kde se tohle přesvědčení bere? Nejen, že by se k učivu nedostali, ale ani by neměli prostor ho nějak vyzkoušet a otestovat, co ty děti reálně umí. Hodin je omezený počet a látky je hodně, jet podle těch slabších by znamenalo brát v devítce látku pro šestou třídu.
|
Citronove koliesko |
|
(23.4.2018 10:59:37) "...jet podle těch slabších by znamenalo brát v devítce látku pro šestou třídu..." A naopak, ísť podľa tých najlepších tak od sedmičky nemajú na matike čo robiť.
Mňa napr. v školstve irituje to, že žiak ktorý evidentne nezvláda napr. matiku 4 triedy, číta bez porozumenia ide ďalej na druhý stupeň so 4kou a tam je v podstate stratený lebo nevie počítať základy a prečítanie textu mu trvá nekonečne dlho...úplne zbytočne sedí v triede pri výklade učiva, na ktoré sa učivo z prvého stupňa aplikuje automaticky. Učivo ho nezaujíma lebo ho nevie uchopiť.
Ako sa takéto dieťa posunie v tej matike, fyzike, chémii, angličtine, druhom jazyku atď vpred? Zase prelieza so 4kami. A to je len také trápenie a zbytočná strata času
|
Monty |
|
(23.4.2018 11:04:56) Koliesko, jenže dobrý učitel dokáže ty "lepší" zabavit a zapojit tak, aby se nenudili. To je jedna věc. Druhá je ta, že jen málo dětí je na druhém stupni nejlepší ve všem (ve smyslu "výrazně napřed") a je dost málo pravděpodobné, aby se šťouraly v nose nudou z banality probíraného jaksi napříč spektrem.
|
Federika |
|
(23.4.2018 11:14:21) No jasně, Monty. A proč by teda ti "výrazně napřed", byť jich je málo, měli dál hnít na druhým stupni? V opačným případě je samozřejmě celkem zbytečný řešit gympl...
|
Monty |
|
(23.4.2018 11:20:58) Federiko, a proč by tam měli hnít? Co si pod tím představuješ? Já mám fakt někdy pocit, že se tu druhý stupeň základky bere jako místo, kde se učí nějaký šílený triviality uzpůsobený pro IQ 70, z čeho to přesvědčení pramení? Cca 14 dní zpátky jsem vlezla k synovi do pokoje a sledoval nějaký dokument o transkripci a translaci DNA. Ptala jsem se, jestli to má na přijímačky a odpověděl, že to berou ve škole. Tyhle věci jsem já měla až na střední. A spoustu toho, co nosí domů na různých pracovních listech apod. jsem ve škole nebrala nikdy.
|
Federika |
|
(23.4.2018 11:29:29) Já jsem teda hnila A mýmu mladšímu synovi v pátý třídě řekli (a fakt jde o dobrou základku), že by si ho tam rádi nechali, ale že o tři hlavy převyšuje ostatní, ve všem a že je jim líto, ale nemůžou nabídnout vyšší laťku.Na gymplu už nepřevyšuje o tři hlavy, ani o hlavu a laťku má přiměřeně vysoko, ožil a začal makat.
|
libik |
|
(23.4.2018 11:31:22) Frederiko, tohle ti museli říct leda, že jsi byla naprosto neúnosná matka a chtěli mít klid. Fakt si nedovedu představit, jak by takováto diskuse mohla vůbec vzniknout
|
Monty |
|
(23.4.2018 11:35:56) Libiku, také na to zírám jako tele na nová vrata.
|
Federika |
|
(23.4.2018 11:38:57) Na co, Monty, že nemůžou nabídnout vyšší laťku? Tak to prostě je, na druhým stupni nemůžou nadaným dětem nabídnout vyšší laťku, musí pracovat s průměrem. Jen ty to nechceš připustit.
|
Monty |
|
(23.4.2018 11:45:18) Federiko, a jo, já pořád zapomínám, že na základkách zůstávají jen ty průměrné a podprůměrné děti.
|
Federika |
|
(23.4.2018 11:46:46) Monty, ne "jen". Jen je to prostě tak, že těm nadprůměrným je většino mnohem líp na tom gymplu.
|
Monty |
|
(23.4.2018 11:50:43) Federiko, nižší stupeň 8G, pokud nejde opravdu o nějakou echt vyhlášenou školu se zaměřením, je de facto výběrová základka. Rozdíl mezi dobrým druhým stupněm a průměrným víceletým nebude pravděpodobně tak propastný, jak se zde neustále tvrdí. Jediný rozdíl bude v tom, že na víceletém nebudou ti slabší žáci, co mají na ZŠ čtyřky. Jenže ti nikomu nijak nevadí, ti jen snižují výsledek školy v plošném testování. Nikdo se jim nijak "nepřizpůsobuje" a nikoho ničím neomezují.
|
Federika |
|
(23.4.2018 11:54:51) Monty, je propastný, někde, fakt
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:03:22) Jentakj, takhle třeba dějepis u mladšího syna vůbec neprobírají.Neprobírají ho vůbec stylem, jakým jsme se učili my. nemají teda ani tu časovou osu. Všechno se učí v souvislostech, zajímavě, vedu je k utváření vlastního názoru a hlavně je dost motivujou k tomu,aby je to fakt zajímalo.A třeba u biologie, nikdy by mě nenapadlo, co všechno si bude syn studovat k biologii mimo, protože ho to chytlo,byť nikdy žádnej zvláštní zájme o tenhle obor neprojevoval.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:08:02) Jo jentakj, o jednom takovým gymplu jsem tady nedávno psala
|
|
|
libik |
|
(23.4.2018 12:07:25) Takže tvůj gymnazista ani rámcově netuší, jestli byl dřív Řím nebo Řecko? A jaký má vlastní názor na Sámovu říši?
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:11:13) Libik, můj gymnazista, ten v sekundě, mě svýma znalostma a názorama neustále udivuje, někdy až nechápu, kde se vylíhnul ( O tom starším tohle tvrdit fakt nemůžu) Co se přesně učí, nevím, pokud zrovna horečně doma neleží nad nějakou obrovskou tabulí,kde cosi vypisuje a nejde si toho nevšimnout. Má nadprůměrný znalosti nejen v dějepise, takže předpokládám,že Řecko, Řím a Sámovu říši má v malíčku. Bez časový osy.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:01:03) Federiko, NĚKDE nejspíš propastný bude, ale NĚKDE taky ne. Jenže to se tu bere jako městská legenda nebo těšínský jablíčka, protože víceletý gympl přece musí být vždy super a základka vždy odkladiště pro "nestudijní typy".
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:07:16) Monty, já fakt ale myslím, že to tak agresívně vnímáš ty. Jsou děti který bude na gymplu mnohem líp, budou "mezi svýma", jak tady uvedla Janina a jinej, rychlejší a rozsáhlejší a většinou daleko zajímavější způsob výuky, motivující kolektiv pro ně bude přínosem. A samozřejmě to neznamená, že někod bude spokojenej na základce, obzvlášť pokud ta základka není špatná a zvolí si svou cestu až pozdějš.
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:09:35) Federiko, už jen s formulace "bude mezi svýma" se mi ježí chlupy i tam, kde je nemám. Přesně to byl hlavní důvod, proč jsem nedala syna na žádnou specku a šel do normální základky, kterou si vybral na základě úvahy, že tam nejspíš bude chodit nejvíc jeho kamarádů, protože tam byli se školkou na dni otevřených dveří.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 12:11:18) Tady souhlasim s Monty. Jakoby to, ze se nekdo dobre uci, nejak predjimalo uslechtile zaliby ci vybrouseny charakter.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 12:14:04) Tak predpokladam, ze to, ze si dite s jinym ditetem vic rozumi, je dano predevsim povahou cili charakterem a nikoliv jednickama.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:15:07) Burte, ne, nejde o jedničky.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 12:17:02) Jde asi o povahu ne?
Ja jsem treba mela lepsi kamarady na prvnim stupni ZS nez pak na tom osmiletem gymnaziu. Kamarady jsem si pak nasla ve sportu, takze zadna tragedie, ale uprimne rikam, ze ac vedomostmi jsem se tam vybavila dobre, tak lidsky to za moc nestalo diky elitarstvi a jakemusi konzervativnimu duchu te instituce. Hodne jsem se tomu vzpirala. To je cely.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 12:18:10) Ale musim uznat, ze v jinych tridach kolektiv fungoval lepe.
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:13:45) Mnty, ale ono to tak je
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:17:52) Federiko, no, jestli to tak je podle tebe, tak to ještě neznamená, že je to nějaká obecná pravda všehomíra. A jestli si někde děti vybírají kamarády podle toho, jaký mají známky, tak jsem fakt ráda, že se to odehrává mimo moji realitu a mimo realitu mého dítěte.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:22:15) Ježiš, nedovedu si představit,že by si moje děti vybíraly kamaráda podle známek Ale jaksi zájmy, rychlost vnímání, chápání, reakce,ochota vzdělávat se, spolupracovat, touha po vědění, co já vím...
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:29:57) "Ale jaksi zájmy, rychlost vnímání, chápání, reakce,ochota vzdělávat se, spolupracovat, touha po vědění, co já vím..."
Federiko, a přesně tahle elitářská selekce vede ve výsledku k tomu, že ve volbách bodují extrémistické strany a předsedou vlády může být bývalý estébák.
|
jak |
|
(23.4.2018 12:31:14) Monty, nejak divne vnimas elitarstvi. Deti si vybiraji kamarady dle zajmu, aspon ty moje. takze mensi se bavi s kymkoliv, kdo s nim lita s mecem jak cvok:). A vetsi ma kamarady podobnych zajmu, holt.
|
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:33:03) To není elitářská selekce. Taky se raději stýkáš s lidma, se kterýma si máš co říct, se kterýma můžeš probírat stejná témata,která tě zajímají, kteří jsou naladění na podobnou strunu. To tak prostě je.
|
Buřt |
|
(23.4.2018 12:35:27) Jako jo, je to prirozeny. Ale nemelo by se to zvrhavat v nejake snobstvi a elitarstvi (viz ta ma historka nize z matematicke olympiady)
|
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:36:59) Federiko, ty možná, já ne. Nemyslím, že jsem střed vesmíru, aby se mi někdo musel přizpůsobovat nebo nedej Bože "vyrovnávat". Ráda se stýkám s kýmkoli, kdo není namistrovaný hlupák, případně namistrovaný chytrák. Ano, některá témata v konverzaci nevyhledávám, ale jestli někdo hovoří se zaujetím o práci s rozbruskou nebo o ekologické katastrofě v Krušnohoří je mi úplně fuk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Buřt |
|
(23.4.2018 11:59:03) Souhlas. Ted jsou ty previsy velke, takze se tam podle me dostanou jen skutecne nadani zaci. Tak to taky dava smysl. Pokud nekde odejde petina tridy, tak to smysl nedava. Odejit by mel treba jeden zak, ktery skutecne vynika.
|
|
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:06:36) Kruci, ale vždyť to tu jede roky... "Na ZŠ by moje geniální dítě uhnilo, unudilo se k smrti, muselo by se přizpůsobit nejslabším, probíralo by samé triviality"... Ty to cíleně přeskakuješ?
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:15:58) "Akorát že žádná matka gymnazistů nereje do matek žáka na ZS, naopak jo."
kruci, a co to tedy je, když to není rytí? Ty neustálé řeči o tom, jak se jede podle nejslabších, jak se tam chytré děti nudí až na pokraj smrti apod.? Korunované tím, že tam dítě "bude mezi svými"? Kdyby mi moje dítě řeklo, že chce být "mezi svými", tak bych měla cukání mu vlepit pár facek. Stačilo, že chtěl někdy v deseti letech jít na testování IQ, což jsem mu nedovolila. A já nezakazuju téměř nic.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:17:59) Dítě ti neřekne, že "chce bejt mezi svými"
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:19:02) Federiko, no a co ti teda řekne? Nebo jak se na takovou věc přijde? Já to slyšela ve školce a přišlo mi to mimořádně hnusný.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:24:06) Co ti řekne? D. šel na Den otevřených dveří a školu si vybral. Viděl, co všechno mu nabízí. Chtěl předměty v angličtiny, neměl je. Lákalo ho nový prostředí.Chtěl...
|
|
|
|
Monty |
|
(23.4.2018 12:23:40) kruci, ale já nechci vědět, co kdo má na nějakém gymplu. To je jeho věc, jeho volba a mně do toho vůbec nic není. Mně jen zvedá ze židle to neustálý vyřčený i nevyřčený pohrdání dětmi, co chodí na základní školy a predestinace toho, jak nikdy nic nedoženou nebo za cenu osobních obětí a jak jsou celoživotně druhořadí, protože na ten víceletý gympl nechodili. A to píšu z pozice člověka, co bez osobní zkušenosti taky na tenhle špek skočil a žil v domnění, že moje dítě by tam mělo jít taky, protože na tak hrozných základních školách, jaké byly popisovány, bych ho nechávala jen nerada.
|
|
|
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 12:31:36) Kruci, souhlas. Před lety, když jsem přemýšlela o vzdělání svých dětí, jestli 8G a které, našla jsem tady na Rodině konkrétní rady a inspiraci, zajímavé výměny názorů. Dokonce úplně první mnou založené téma na Rodině se jmenovalo "Vyplatí se platit za vzdělání?", bylo o tom, že kluk chce mermomocí na soukromý gympl a rodina je proti. Dodnes ji mám někde vytisknutou, definitivně mě přesvědčila. Je mi smutno, že dneska se tu vážně diskutovat nedá, mlátí se tu dokola prázdná sláma a vzájemně se útočí. Komu to pomůže se rozhodnout? "Jediná férová odpověď" od Libika, to je pro mě fakt vrchol.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:34:51) Janino, mě Libik taky překvapila. Pro se vysmívá tom, co mi řekl třídní mého syna, co je na tom až tak směšnýho? A proč mě osočuje z toho, že jsem musela bejt asi prudící matka a že se mě chtěli zbavit?
|
libik |
|
(23.4.2018 12:40:21) Frederiko, ty snad víš, že máš chytrýho kluka, proč ti to musel říkat třídní?
To je pro mě k divení, myslím tím fakt, že se rodiče jdou ujistit, až jim to řekne někdo, kdo ho vidí 6 hodin týdně.
|
Federika |
|
(23.4.2018 12:45:10) Libik, tak to nebylo. My jsme v září v pátý do týhle školy přešli a D. byl spokojenej. Proto jsme začali zvažovat, že by vůbec na gympl nešel. že je chytrej, jsme samozřejmě věděli, ale zas sociálně a emočně na tom moc skvěle nebyl.Proto jsme chtěli znát názor třídního.
|
|
|
|
libik |
|
(23.4.2018 12:37:20) Janino, jsi schopna pochopit, jak už jsem níže psala, že po vyhodnocení vzdělávacího procesu svých dcer a s časovým odstupem shledávám výhodu G8 v tom, že zajistí dítě pro neklidný věk 15 let a jinak si myslím, že je to jedno?
Možná, že bych před 15 lety v opojení nad gymnáziem psala, že se má dcerunka nejgeniálnější se zájmem o výuku ve francouzštině mě neustále udivuje svými znalostmi a názory
Jenže tenkrát se tu řešilo kojení
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 12:45:53) Ne, Libiku, ty jsi napsala toto:
Kruci, férová odpověď matek z gymplu (a taky jsem částečně matka z gymplu) je, "mám dítě na gymplu, ptž se tam dostalo a mám tím pádem klid až do 19", další úvahy jsou místní beletrií, paušalizací a sebestředností.
|
libik |
|
(23.4.2018 13:09:39) Zefýr, já si myslím, že G8 je dobrá volba. (pokud nejde o nějaký předražený soukromý, kde se scházej výhradně děti fotbalistů a majitelů autosalonů)
|
|
|
libik |
|
(23.4.2018 12:56:49) No a čemu na tom nerozumíš?
Mám absolventa G osmičky a mám odstup.
Některým dětem se tam líbilo, některé sotva prolezly, některé se dobře uplatnily,, některé zůstaly s maturitou a nějak se potloukají,. Nikdo z nich asi není zavřený, i když nedávno proběhla médii causa o jednom absolventu G8, co oloupil rozvážku pizzy. Já furt nechápu, o co jde. Normální gympl, normální základka, normální život. Rozdíl je v tom, kdy se nastupuje.
Moje dcera na víceletý gympl vzpomíná ráda, moje druhá dcera je šťastná na základce (jedničkářka) a na G8 se nehlásila, můj syn se učil špatně, ačkoliv je z celé rodiny nejnadanější na matematiku, nežil holt v době diagnóz, takže je šťastný v montérkách.
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 13:05:38) Libik, rozumím tomu a respektuji, že to tak máš. Také mám odstup, ale mám to jinak než ty. Děti jsem dala na 8G ne proto, abych měla osm let pokoj, ale abych jim zajistila co nejlepší vzdělání úměrné jejich schopnostem. Děti to s odstupem hodnotí jako jejich zatím nejlepší léta, kam se hrabe VŠ. Takže pro ně ani pro mě to nebylo jedno. Není to žádná paušalizace ani sebestřednost, je to moje zkušenost, tak to laskavě respektuj.
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 13:08:50) Přesně,
ten Libikovo "jedinej poctivej přístup" či jak to bylo, je absolutní nesmysl, kdyby se to mělo aplikovat na všechny, protože každej má ten důvod trochu jinej.
(má-li ho Libik takovej, jak napsala, tak samozřejmě OK, jen je nesmysl to cpát všem bez rozdílu.
|
libik |
|
(23.4.2018 13:13:48) Kudla, nebylo tam přístup a ani poctivej, ale co už
|
|
|
libik |
|
(23.4.2018 13:12:31) Za sebestřednost se omlouvám, ale paušalizace to je, to se na mě nezlob.
Pokud je vaše gymnázium ústavem, který smázne všechny evropské(možná i světové) univerzity, mělo by teda dojít ve školství k něčemu zásadnímu
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 13:25:17) Libik, co je na tom za paušalizaci? Píšu o svých dvou dětech, že jsem ráda, že šly na 8G a že se jim tam líbilo a že se jim tam líbilo víc než potom na VŠ (kterou už mají oba taky hotovou). Ještě jednou opakuju, že téma debaty je "vysvětlete mi šílení po víceletých gymnáziích", což jsem si přeložila jako otázku, proč jsem dala svoje děti na 8G.
|
libik |
|
(23.4.2018 13:31:13) třeba tohle? "Děti jsem dala na 8G ne proto, abych měla osm let pokoj, ale abych jim zajistila co nejlepší vzdělání úměrné jejich schopnostem. "
(to nejlepší vzdělání)
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 13:43:13) A co je na tom za paušalizaci, sakra? Dost jsem se tomu věnovala, chodili jsme po DOD, sháněla všechny možné informace, vymyslela svůj vlastní systém přípravy na PZ, protože jsme vybrali školy, na který byl veliký převis... Zkrátka jsem se snažila z toho, co se nabízelo, vybrat to, co by mým dětem nejvíc sedlo. Mně je úplně u..., ééé, jedno, jestli to někdo považuje za elitářství nebo co. Odpovídám jen na otázku. Naštvalo, že by měla na tuhle otázku existovat nějaká "férová" odpověď. Různí lidé můžou mít důvody různé, přece.
|
|
libik |
|
(23.4.2018 13:54:58) Já se asi zblázním.
Myslíš, že existuje nejlepší jídlo, nejlepší písnička nebo nejlepší nick na Rodině?
Neexistuje, zrovna tak jako neexistuje nejlepší typ vzdělání, existují horší a lepší různé školy pro různé děti.
Tobě se líbí G8, tvým dětem se taky líbí, je to pěkné a já z toho mám radost.
I mně se líbí G8 a to mé favoritní bohužel neotevírá čtyřku. Ale taky se mi líbí základky.
Pokud potřebuješ ale k tomu, že ti děti chodí na G8 nějaký vznešenější důvod než, že se připravují na výšku a nemusí nic řešit v 15, měj si ho.
|
JaninaH |
|
(23.4.2018 14:05:10) OK, upřesním, odpaušalizuju. Z kontextu je snad zřejmé, že jsem nehledala absolutně nejlepší školu, ale hledala jsem to nejlepší (a nejvhodnější) vzdělání z toho, co se v té době v našem městě nabízelo (mám dojem, že už jsem to před chvílí psala, ale asi to v této plodné debatě zapadlo).
|
|
|
Sam01 |
|
(23.4.2018 14:03:46) Janino, když jsem tě poznala,tak jsi mě právě inspirovala tím,jak se synovi líbilo ve škole. Stejně jako ty, jsem čapla děti a obcházela DOD. Na té vaší škole se synovi moc líbilo, byl to můj favorit. Akorát jsem to po zralé úvaze nakonec vzdala a přihlášku tam nepodala. Doma jsem udělala formou hry, pexeso,křížovky atd. všeobecné znalosti, schrastila nějaké cvičební testy a bylo. Také jsem hledala typ školy,který by nejlépe vyhovoval pro moje děti. Věděla jsem,že typ základky,jako byla ta naše rozhodně vyhovující není. Zkusili jsme přijímačky a vyšlo to. Já jen na rozdíl od tebe kalkulovala i s tím faktorem,že pak v 15 v pubertě nemusím řešit co dál. Syn už po maturitě má a dcera maturuje za dva roky takže si myslím,že to rozhodnutí je přendat na 8G bylo dobré. Sledovala jsem tebe a Miladu,ale té nesahám s přípravou ani po kotníky. ta to má všechno dokonale zmáknuté.
|
K_at |
|
(23.4.2018 14:12:15) Juillet, covece, ony ty speky v prijimackach asi z voleje da maloktere dite.
|
Renka + 3 |
|
(23.4.2018 14:20:20) Jenže někdy jsou to chytáky a i chytré dítě, když to vidí poprvé, tak to za ten vymezený čas rychle nedá. Když má na vymyšlení řešení příkladu třeba 3 minuty, není prostor pro hledání řešení. Nějaká forma přípravy na způsob testů je vhodná. Ale to, co tehdy popisovala Milada, jsem kdysi četla a nepodstupovala bych to ani náhodou. Udělali jsme si dostupné testy CERMAT, aby dítě vědělo, co čekat a na co si dát pozor, a to bylo vše. Úplně bez přípravy by byl výsledek určitě horší, tohle mi přišlo jako adekvátní příprava.
|
|
77kraska |
|
(23.4.2018 15:06:20) Juilliet, Ty jsi taky chodila na prava....vis, ze bez drilu bychom prava tezko udelaly, a to i ja pred rokem 89, takze on ten dril zase tak spatna vec neni...muj nevlastni syn se na VS trapi uz 7. rok, protoze holt nechce podstoupit dril a mysli si, ze na ustnich zkouskach zapusobi svym sarmem, coz mu tedy moc nevychazi, takze si to prodluzuje rozkladanim rocniku, opakovanim atd. ....drilovat male ctvrtaky je tedy sileny, ale na druhou stranu si aspon zvyknou....a nakonec kdyz pujdes k advokatovi pro radu, tak Te nebude zajimat, jestli ma znalosti vydrene nebo jestli si to precetl jednou ve vlaku cestou na zkousku a hned to dokonale znal
|
Monty |
|
(23.4.2018 15:09:30) Sedmi, to odpovídá výzkumům. Podle nich jediná VŠ, kde jsou děti z víceletých gymnázií při přijetí úspěšnější jsou práva. Takže ten dril jistou roli hraje. Otázka je, jestli je v případě drilu o co stát.
|
|
Rodinová |
|
(23.4.2018 15:16:11) Monty, to nevim, medicina mi prijde dle aktualniho pozorovani mnohem straslivejsi dril, prava byly zivacka.
|
Monty |
|
(23.4.2018 15:17:34) Rodinová, já si to nevymyslela, to je citace. Možná by jiný výzkum od někoho jinýho ukázal, že to nejsou práva, ale medicína, víme jak je to s výzkumy.
"Jak zjistila Straková (2010b), rozdíly se neukazují ani mezi absolventy víceletých gymnázií a absolventy základních škol (a následně čtyřletého gymnázia) z hlediska úspěšnosti v přijetí na vysoké školy. Jedinou výjimkou autorka shledala studium práv, pro které je studium na víceletém gymnáziu významným prediktorem, jinými slovy absolventi víceletých gymnázií zde dosahují vyšší úspěšnosti v přijetí."
|
Rodinová |
|
(23.4.2018 15:20:42) Monty, ja ti verim, jen komentuju svou zkusenost ... a pani Strakovou znam, te verim uplne vsechno
|
|
|
77kraska |
|
(23.4.2018 15:44:46) Juilliet, za mne byly na pravech povinne seminare, tam se nedalo nejit...prednasky byly oficialne povinne, ale dalo se z nich utect, ucast se sledovala jen nekdy, ale zase tam rikali veci, na ktere se ptali u zkousek a clovek je pak treba nevedel, takze se tam vseobecne chodilo, v prvaku neustale, potom cim dal mene
proste ve skole jsem byla cely den, tehdy studenti jeste v advokatnich kancelarich nepracovali, ani jinde, taky se psaly zapoctove testy a porad nejake referaty z marxismu-leninismu, vlastne jsem toho krom skoly moc nestihala, tedy krom koncertu/kina/vystav snad kazdy vecer....ale pres den to bylo zabite skolou - a skola byla predevsim pruda a stres a obavy, aby cloveka nevyhodili, tehdy se pomalu hroutil socialismus, lidi vahali, jestli maji chodit na demonstrace, aby je pak nevyhodili ze skoly, taky byl Palachuv tyden atd.
|
Rodinová |
|
(23.4.2018 15:48:39) Sedmi, to ja jsem teda v podobne dobe chodila na jiny prava, opruz to asi byl, ale byla celou zimu na lyzich a v lete na cestach ...
|
77kraska |
|
(23.4.2018 15:52:07) Rodinova, no nepisu o prazdninach, kterych bylo hojne.....v lete po zkouskach 3 mesice a v zime treba 6 tydnu.....pisu o tydnech, kdy byla vyuka....ja bydlela na koleji v parte takovych studijnich typu jako ja, my jsme proste rano vyrazily z koleje do skoly a vecer se vratily ze skoly na kolej
|
|
|
77kraska |
|
(23.4.2018 16:25:25) Juilliet, pred rokem 89 to bylo jiny, ale to je na cely roman
jak jsem bydlela na koleji, tak jsem znala cele historie o tom, kdo se tam jakym zpusobem dostal.....ale fakt to tady nechci dneska psat....brali nas jen 300 lidi do prvaku, po roce 89 brali 600 nebo 700, to je velky rozdil, ta skola predtim vypadala uplne jinak, ucitele meli vetsi sanci nas znat osobne
|
77kraska |
|
(23.4.2018 16:30:37) Juilliet, dneska jsou prava takovy "lidojem", ale my jsme znali vsechny spoluzaky z rocniku osobne, z chmelu, ze soustredeni na Alberi, z koleje, nejvic z kruhu, coz by stabilni kolektiv.....ale uz nevim, proc to pisu, stejne se musim odpojit
|
77kraska |
|
(23.4.2018 16:35:54) Juilliet, do nas se snazili to pravo jeste poradne nahustit....porad nam promlouvali do duse, jak se musime ucit, ze budeme ridit spolecnost...to si jeste pamatuju
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
77kraska |
|
(23.4.2018 15:16:18) Juilliet, ja tam chodila v letech 85-89, dril to byl, protoze clovek mel jen jednu sanci vystudovat prava, neexistovalo chodit do dalsi skoly nebo natahovat si studium, ani nevim o nikom, kdo by tehdy opakoval....ve zkouskovem obdobi i ti nejvetsi pařiči a lemplove sedeli na koleji a ve dne v noci dreli
|
|
|
|
|
|
|
|
X__X |
|
(23.4.2018 14:29:42) julliet, přijímačky z voleje? když některé z dětí ještě ani nemají ze školy probranou látku, která v testech bude a jiné ano? na domácí přípravě nevidím nic špatného a je jedno, jestli se jedná o přípravu do školy nebo o přípravu k přijímačkám.
|
X__X |
|
(23.4.2018 15:10:15) tak znova. pokud jsou v přijímačkách věci, které se jedno dítě ve škole ještě neučilo a druhé už ano, znamená to, že to první dítě má smolíka a na 8G nepatří, protože kdyby patřilo, tak vlastně žádnou novou látku ani ve škole vysvětlovat nepotřebuje, protože samo od sebe pozná, co všechno se k přijímačkám bude potřebovat a jenom tak mimochodem potřebné znalosti nasaje při samostatné domácí přípravě? a to druhé dítě na 8G patří, protože už se to ve škole učili, takže ono se přece nic doma učit nepotřebuje?
|
Monty |
|
(23.4.2018 15:13:31) x_x, proto by ty přijímačky měly být mnohem víc jako test OSP než aplikace školního učiva, když už musí nějaké být.
|
X__X |
|
(23.4.2018 15:16:42) Monty, jj. když už státní přijímačky, tak by mi taky přišlo lepší OSP. jenže to bychom zase nerozlišili ty očividné adepty na učňák, co nemaj ani na to, aby odmaturovali z matiky :-/
|
Monty |
|
(23.4.2018 15:19:23) x_x, však ta jednotná maturita z matematiky je taky pěkně idiotský výmysl.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 14:38:55) "tohle me prave,se vsi uctou,prijde na hlavu padle...na takovy gympl ma preci jit dite,ktere da prijimacky tzv z voleje a ne pote,co kolem tepripravy rodice litaji jak hadr na holi..."
Juillet, to máš v podstatě úplnou pravdu, ale on je to trochu takový "obchod se strachem" - jako rodič si často řekneš, že sice je to fakt, ale vzhledem k tomu, že se budou všichni připravovat jak zběsilí a je několikanásobnej převis, a Ty to všechno víš dopředu, tak to přece svýmu dítěti nemůžeš udělat, že bys ho tou nepřípravou znevýhodnila.
Jako že by to v situaci, kdy by to všichni dělali "z voleje" nebylo bez šancí, ale v momentě, kdy se někdo bude připravovat a někdo ne a na jedno místo se hlásí třeba 4-6 lidí, tak ti, co se připravovali, budou ve výhodě, i kdyby normálně byli stejní nebo horší než to Tvoje dítě.
Takže dle mého názoru spousta lidí bude připravovat i lidi, kteří by to normálně ani moc nepotřebovali, aby je náhodou nepřeskočil někdo jinej.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(23.4.2018 12:48:18) A ještě bych dodala (nepochopeným matkám, jejichž děti by se na základce kousaly nudou, jelikož mají lepší reakce a vnímání), že můj první nebo druhý příspěvek v diskusi byl, že jsem vyslala zakladatelku pro paušalizaci, ale tentokrát blbečků z gymnázií
|
Monty |
|
(23.4.2018 13:04:28) Zefýr, mě ale na ZŠ nutili dělat to, co ostatní děti. Neexistovalo, že bych si mohla v hodině číst. To byl ten opruz. A pokud to někde dodnes dělají takto, jistě je to opruz stále. Vtip je v tom, že to takto všude nedělají.
|
|
|
|
|
libik |
|
(23.4.2018 16:09:26) Milá Šuplíku, milá Janino, milá Frederiko a milé všechny matky, které prožíváte tentokrát nikoliv orgasmický porod, ale orgasmickou primu, sekundu, tercii až oktávu (případně i opakovaně) svých ratolestí, já vám to z celého srdce přeji. Dokonce tomu i rozumím a mám s tím zkušenost.
Přesto jsem opravdu přesvědčena, že jedinou nezpochybnitelnou obecnou výhodou G8 je ten fakt, že dítě v nejblbějším věku 15 let je usazené, nic neřeší, nemusí měnit prostředí a pracovní návyky.
Pokud by mi přesto někdo řekl" jj, já kdybych měl G8 a ne G4, kde já moh dneska být", tak budu vědět, že civilizace je u konce, neboť Rodina se zhmotňuje v realitě.
|
Zufi. |
|
(23.4.2018 16:12:59) ,, Rodina se zhmotňuje v realitě,, Jen to ne
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 16:16:12) Libiku, no a vedle jedné obecné výhody je tu pak řada různých individuálních výhod pro jednotlivé konkrétní děti a i když to budou odpůrci zpochybňovat a vyvracet 24h. denně, ty spokojené děti a jejich rodiče si ty výhody stejně užijí
|
libik |
|
(23.4.2018 16:24:31) Ropucho, já jsem se snažila obhájit svůj výrok, že objektivní odpověď na to, co je na G8 tak půvabného, je právě toto. Vycházela jsem z toho, že neznám zakladatelčino dítě, jeho základku a ani uvažované gymnázium.
Kdybych měla mluvit o osobních motivacích pro to, proč jedna z mých dcer má G8 a druhá ne, řekla bych, že u obou jsem tím řešila nějakou rodinnou konstelaci. Starší tím unikla konfrontaci s tím, že její otec opustil rodinu i republiku, což všichni věděli, mladší naopak po smrti svého otce zůstala ve stabilníém prostředí, kde se cítila dobře. Nemyslím si ale, že by tyto úzce specifické důvody nějak mohly přispět do diskuse, jestli je lepší gymnázium nebo základka
|
Lassiesevrací |
|
(23.4.2018 16:31:00) Libik, promiň, ale tohle nechápu:
"Starší tím unikla konfrontaci s tím, že její otec opustil rodinu i republiku, což všichni věděli, ...."
K čemu to bylo dobré?
|
|
libik |
|
(23.4.2018 16:40:10) Udělaly jsme čáru za minulostí, šly jsme dopředu, jinam, co je na tom?
Dítě navíc bylo minimálně z 10% tak geniální jako děti matek přítomných.
|
|
|
. . |
|
(23.4.2018 17:37:38) kruci, také to tak vnímám. Ani nemám chuť se toho zas a znovu účastnit
|
|
Z+2 |
|
(23.4.2018 17:42:49) Kruci krásně popsany, navíc s bonusem, že monty je schopná hrát tu hru i s tím domkem za Prahou. A to uznávám, že jsou lidi co jim nesedne.
|
|
Monty |
|
(23.4.2018 17:48:23) Kruci, až na to, že ti tam chybí "bydlíme mezi svými" a "obhajujete bydlení v bytě proto, že na barák nemáte". Aby ten tvůj příklad fungoval (nikoli na výchozí dotaz, ale na následnou debatu), muselo být klíčové tvrzení "všichni bohatí lidé bydlí v domech", případně "kdo si nekoupí barák ve třiceti, tak ve čtyřiceti už to není vlastně ani žádný barák".
|
Monty |
|
(23.4.2018 18:23:10) Kruci, no, ty je tam možná nevidíš, protože s tím souhlasíš. Já už tu těch výkřiků o elitě a "bytí mezi svými" četla moc na to, abych to tam neviděla. A to pořád dokola opakuji, že naprosto nezpochybňuji existenci problematických základních škol a problematických spolužáků v nich.
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 18:38:35) Monty, ale svými výkřiky o tom, že gymnázium vlastně žádná výběrová škola není a že přijímačky nejsou fér a že protekce a že kdesi cosi, prostě věčným zpochybňováním na tu hru o elite pristupuješ. Kdyby ti to bylo jedno a byla jsi přesvědčená o svém, nestálo by ti to snad za námahu.
|
Monty |
|
(23.4.2018 18:43:42) Ropucho, jenže tohle já vůbec nepíšu. I v této diskuzi jsem uvedla, že jde o školy na úrovni výběrové základky. O protekci už vůbec. A že jsou jednotné přijímačky na houby si fakt nemyslím jen já. Takže jsme opět u toho, co kdo opravdu píše a co kdo čte. V závislosti na tom, kdo to napsal.
|
Z+2 |
|
(23.4.2018 18:50:26) Monty, u Tebe je to zábavné. ty kyselé hrozny jsou strašně moc vidět. z fanatické zastánkyně víceletých gymnázií, která ve školce věděla, že je to škola pro její geniální dítě. Po odpůrkyni, která neví jestli si stěžovat na nespravedlivé přijmačky nebo popírat smysl víceletých gymnázií.
|
Monty |
|
(23.4.2018 19:11:43) Z+2, ještě ti tam chybí, jak těžce nesu podprůměrnost svého dítěte, pročež ukrutně závidím všem rodičům těch nadprůměrných.
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 19:15:52) Monty, no a proč tedy věnuješ celé dny úsilí o to, abys přesvědčila rodiče gymnazistů, že jejich děti ve skutečnosti nejsou nic extra? Čistě z altruismu a smyslu pro spravedlnost, aby nežili v bludu?
|
Monty |
|
(23.4.2018 19:17:13) Ropucho, a ty máš pocit, že něco takového lze (nehledě na to, že nic takového nedělám ani nevidím důvod, proč bych to dělat měla)?
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 19:21:26) Monty, já si jen říkám, že by bylo jednodušší, kdybys nám motivace svého úsilí objasnila sama, než abychom se domýšleli (a následně dozvídali, že se domýšlíme spatne a navic urcite jen ze zlomyslnosti).
|
Monty |
|
(23.4.2018 19:28:16) Ropucho, psala jsem to tu asi 100x, mám to opakovat každou hodinu? Dokonce k tomu dávám odkazy. 1. Víceletá gymnázia jsou výběrové školy na úrovni výběrové základky (první 4 roky). 2. Nejsou na nich všechny "chytré děti". 3. Na každé ZŠ se nejede podle nejslabších a ZŠ může učit úplně stejně jako nižší gympl (byť to většinou nedělá, nemá k tomu vždy podmínky). 4. Nikdo nezakrní ani "nezhloupne" pobytem v přítomnosti Pepíčka se čtyřkami. Ve stručnosti.
|
Z+2 |
|
(23.4.2018 19:37:44) Monty, kromě 1. co je nesmysl, tak se zbytkem tvých bodů se dá souhlasit.
|
Monty |
|
(23.4.2018 19:40:04) Z+2, no, ale nižší gymply mají stejný RVP jako druhý stupeň, tak jak bys to nazval? Střední škola to není, základní vzdělání je devítileté, tak je to logicky výběrový druhý stupeň. I když na názvu tedy záleží nejmíň.
|
Sam01 |
|
(23.4.2018 19:49:11) Monty, to, že nižší gympl a druhý stupeň mají stejné RVP neznamená,že jedna či druhá skupina nemůže jet více do hloubky a napřed. Ani v té páté třídě,kdy se dělají přijímačky na 8G na tom nejsou všichni stejně a také mají stejný RVP. U nás na gymplu mají děti učebnice pro gymnázia,ale ne všechno podle nich jedou. Na některé hodiny třeba učebnice téměř nepoužívají,protože profesoři mají své materiály,které si děti můžou stáhnout na flešku.
Zufi, Šuplíku, mají děti na druhém stupni ZŠ a na prvním stupni 8G stejný počet odučených hodin? To opravdu nevím to se jen zajímám.
|
Monty |
|
(23.4.2018 19:53:11) Sam, však nikdo nepíše, že to něco znamená. V rámci RVP může každá škola učit jak chce a podle čeho chce. Záleží to na učiteli a na ZŠ hodně i na tom, jaká se sejde třída.
|
|
|
|
K_at |
|
(23.4.2018 19:52:11) Monty, rozsah a provedeni RVP je takovy, ze se do nej vejdou neuveritelne rozdilny veci.
|
. . |
|
(23.4.2018 20:04:18) "rozsah a provedeni RVP je takovy, ze se do nej vejdou neuveritelne rozdilny veci."
Přesně tak. Pokud pracuje kolektiv třiceti (původně, základkově) jedničkářů (1) s nějakým tématem (pod vedením pedagoga), vejdou se do toho dle mého jiné věci, než když s týmž tématem pracuje koletiv pěti 1, deseti 2, deseti 3 a pěti 4. Ten tým je prostě jiný. A pokud na základce na ty čtyřkaře pečou, je naše školství v ještě horším stavu, než jsem si myslela.
|
|
|
|
K_at |
|
(23.4.2018 19:50:59) Z, ja bych zase lehce oponovala bodu c.4. Nezhloupne, ale s nekolika ruzne problemovymi Pepicky ve tride muze dojit k peknemu vyhoreni a ztrate prirozeneho zajmu o deni.
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 20:00:40) "ja bych zase lehce oponovala bodu c.4. Nezhloupne, ale s nekolika ruzne problemovymi Pepicky ve tride muze dojit k peknemu vyhoreni a ztrate prirozeneho zajmu o deni."
Kat, to tedy neoponuj. A nezkoušej ani tvrdit, že jsi pedagog a studovala jsi něco o vzdělávání dětí. Gymnázium prostě není žádná výhoda pro nikoho, prostě není, není a není ;-)
|
K_at |
|
(23.4.2018 20:02:39) Ropuchu, di do haje se mi normalne hryzla pumpa, nez jsem docetla zaver. ja si na ucitelku jen hraju, vlastne jen utiram deckam nos. A Pepicci jsou i u nas ve tride samozrejme tezce pozitivnim prinosem!!!!
|
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:04:08) Ropucho, trochu trapné, ne? V každé debatě na toto téma opakuji (obvykle několikrát), že naprosto chápu touhu odejít ze školy, kde je pět Pepíčků s poruchou chování, díky nimž se 45 minut výuky smrskne na 15. Mně by k tomu stačil i jeden.
|
K_at |
|
(23.4.2018 20:06:22) Monty, tak proc pises Pepicka do sveho bodu 4.??? Jakoze jeden neva, tri uz jsou moc?
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:07:32) Kat, protože já uvádím v bodu 4. Pepíčka se čtyřkami, nikoli Pepíčka, co skáče po lavicích, mlátí děti a po učiteli hází penálem.
|
Sam01 |
|
(23.4.2018 20:10:22) Monty, a představ si,že máš ve třídě několik Pepíčků se 4 a ještě s tím,že se nevhodně chovají. To už je pak skoro ráj pro ostatní děti.
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:17:14) Zefýr, přesně.
|
|
|
|
K_at |
|
(23.4.2018 20:25:41) Monty, ok.
|
K_at |
|
(23.4.2018 20:30:56) Ja teda jen ze to vidim asi vic komplexne. On ten ctyrkar totiz bude pravdepodobne ve vysokem procentu pripadu jevit i dalsi obtize. ale to uz jsem fakt mozna jen deformovana povolanim.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 20:09:35) Monty, no trapné je to tu celé, já jsem se jen zapojila, protože jsem unavená dělat cokoliv náročnějšího.
A upřímně a bez ironie pořád nechápu jádro sporu, protože to, co píšeš, když zrovna chvíli píšeš vazne, to tady nikdo nerozporuje a vsichni s tim souhlasi a vsichni te o tom uz tisickrat ujistili.
Tak tě asi baví ta kontroverze, kterou si vykonstruujes a vyprovokujes, a to holt jsme pak v pásmu trapnosti.
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:09:36) Monty,
Tobě by stačil i jeden Pepíček, ale v bodě 4 píšeš, že "Nikdo nezakrní ani "nezhloupne" pobytem v přítomnosti Pepíčka se čtyřkami."
To se mi teda jeví jako obrat o 180 stupňů, jednou to nevadí vůbec, jednou to vadí zásadně.
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:11:03) Kudlo, viz níže. Porucha chování mi vadí, čtyřky nikoli. Ty nikoho nemlátí, nepokřikují vulgarismy a neskáčou v hodině po lavici.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:06:37) "Gymnázium prostě není žádná výhoda pro nikoho, prostě není, není a není ;-)"
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 19:56:45) Monty, nojo, když ty toho píšeš tolik, to pak člověku mohou uniknout i často opakované teze Ale děkuji za stručný přehled, už mám jasno, že my hloupé slepice cpeme své nic moc potomky na gymnázia v bláhových iluzích, že pro ně činíme něco přínosného, čas a energii a peníze tomu obětujeme, a osvícení přitom vědí, že ony by nám ty nic moc dětičky na ZŠ vedle repetenta Pepíčka vzkvétaly úplně stejně
|
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(23.4.2018 20:28:13) 4. Nikdo nezakrní ani "nezhloupne" pobytem v přítomnosti Pepíčka se čtyřkami.
Ale unudí se a ztratí zájem o vzdělávání nebo si musí nabrat plno kroužků po odsezených hodinách ve škole aby se rozvíjel aspoň nějak.
Nejsem žádnej studijní typ, ale když ještě v šestý třídě některý děti slabikovaly půl hodiny jeden odstavec a já už byla na konci knížky, málem jsem vyskočila z okna A někdo to tak má v každým předmětu.
|
|
|
|
|
|
Sam01 |
|
(23.4.2018 19:20:48) MOnty, NIKdo tu preci nikdy nepsal, ze je tvuj syn podprumerny . Naopak tu bylo nekolikrat v diskusich o skole receno, ze je talentovany a, ze mu drzime palce, aby se dostal na tu vysnenou skolu. Za me je tedy i skoda, ze nestuduje to vytvarno. I tam ma od mala talent.
|
|
Z+2 |
|
(23.4.2018 19:25:02) Monty, nechybí. Kdybych to chtěl napsat, tak to napíšu. Nemyslím si, že by byl podprůměrný, dokonce si nemyslím ani, že by byl průměrný a dokonce si i myslím, že na gymnázium patří a patřil. A jestli závidíš? To nevím, řekl bych, že docela jo.
|
|
Cimbur |
|
(23.4.2018 19:28:25) Monty, dyt se neúčastni. Plytvas energii. Nebo je to masochismus?
|
Monty |
|
(23.4.2018 19:33:58) Cimbur, možná. Z nějakého důvodu mě to baví. Kromě diskuzí o penězích, šetření, životní úrovni v Německu a morální zavadnosti placených zážitků jsou témata o gymplech jediný, který se vždycky tak pěkně rozjedou.
|
|
|
|
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(23.4.2018 18:56:10) Moje děti prošly 8G, protože nám to vyhovuje a bydlíme v bytě, protože nám to vyhovuje, co si kdo o obojím myslí, je mi jedno.
Tuhle diskuzi asi nechápu, každej ať dělá, co vyhovuje jemu, ne?
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 19:08:00) "Tuhle diskuzi asi nechápu, každej ať dělá, co vyhovuje jemu, ne?"
Někdo se asi necítí jistý tím, co dělá, tak se potřebuje přesvědčovat.
|
|
Sam01 |
|
(23.4.2018 19:17:19) EVelyn, Naprosto souhlasim. Rozhoduji - odpovidam za svoje deti a svoji rodinu. Tudiz mam deti na 8g a bydlim, jak se nam libi. Snazim se ztoho vytriskat pro nas jako pro rodinu co nejvic, protoze chci pohodu. Nijak nerozporuji, ze jini to maji jinak a, tak, jak ziju ja by sejim zit nechtelo. Nastesti vsichni mame moznost volby. Muj i tvuj syn uz maji maturitu za sebou a obe nase holky to snad za dva roky take dobre zakonci.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(23.4.2018 20:21:58) Sam, můj syn je starší, tak je už Bc.
|
Sam01 |
|
(23.4.2018 20:24:02) Evelyn, syn ano,ale holky máme tuším i na měsíc stejně. .-)
|
Evelyn1968,2děti |
|
(23.4.2018 20:28:48) Sam, holky jo, ta naše neustále tančí.
|
|
|
. . |
|
(23.4.2018 20:29:50) Jedno moje dítě je Bc. (a zdá se spěje pomalu ale jistě k magořině), druhé má základní vzdělání, ovšem ani jedno nelituje let strávených studiem na 8lg. Ono totiž nejde jen o ty "výsledky" - jak se dostanou na vejšky, jak jsou na nich úspěšní, jakou dají kariéru... ale
hodně důležité jsou ty roky života jako takové.
Osm let dospívání.
Všední dny iks hodin nějaké činnosti, v nějakém prostředí. Někdo to rád na 8lg, někdo ještě 4 roky na své základce a pak zas jinde. Jak to dopadne "ve výsledku" je stejně tak trochu ve hvězdách, co jsi prožil ti už nikdo nevezme.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 20:47:35) "Ono totiž nejde jen o ty "výsledky" - jak se dostanou na vejšky, jak jsou na nich úspěšní, jakou dají kariéru... ale hodně důležité jsou ty roky života jako takové. Osm let dospívání. Všední dny iks hodin nějaké činnosti, v nějakém prostředí. Někdo to rád na 8lg, někdo ještě 4 roky na své základce a pak zas jinde. Jak to dopadne "ve výsledku" je stejně tak trochu ve hvězdách, co jsi prožil ti už nikdo nevezme."
Slupko, ano! Škoda, že nevedeme seriózní debatu, byl by to ideální příspěvek
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:51:21) Ropucho,
ano, s tím vřele souhlasím.
Pohoda těch dětí je důležitější než penzum nabytých vědomostí (i když u zvídavýho člověka přispívá k tý pohodě i to, že se dovídá něco novýho).
|
|
K_at |
|
(23.4.2018 20:54:26) Obecne musim rict, ze nenavidim diskuse o 8g. Uz mam dojem, ze jsem ja debil. Ze moje dite je debil. Jedinej nedebil je muj muz s 4g.
|
K_at |
|
(23.4.2018 21:01:05) Zefyr, no, furt o pul min nez ja a dcera.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 21:01:42) Kat, však proto už se jich hádá jenom pět Všichni ostatní už to dávno vzdali, kdo by si chtěl dobrovolně pořád připadat jako debil
|
K_at |
|
(23.4.2018 21:03:41) Ropucho, ale v tom jsem odolna! Kdyz uz 3.rok nekterym drahouskum opakuji "umyj si po wc ruce" a tri roky nic... pripadam si jako uplnej debil.
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 21:09:21) Kat, tak to jo, to máš průpravu. To možná vydržíš do doby, až se to tu za čtyři roky začne hádat o kvalitě vysokých škol a blbečcích jen s maturitou
|
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 21:04:40) Ropucho
|
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 21:03:57) Kat,
jen abych byla v obraze - Ty jsi deb.i, protože máš gympl, nebo protože ho nemáš?
|
|
|
|
K_at |
|
(23.4.2018 20:50:32) Slupko, to je zatracene dobra pripominka.
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 19:04:42) Monty, ty jsi toho v této i v jiných diskuzích uvedla už tolik ... A všechno to vyznívá, pardon, jako umanutá vztahovačnost a podsouvačnost v duchu "vy si hrajete na elitu a mé dítě na ZŠ by snad podle vás mělo být méněcenné, přitom ono je tak chytré a speciální a ta škola je tak kvalitní a vy to nechcete uznat!" Zatímco ti to nikdo nevyvrací, ale to nevadí, občas si někdo bezelstně gymnázium pochvaluje a to nemá dělat
|
Monty |
|
(23.4.2018 19:14:35) Ropucho, ano, cokoli kde uvedu a něčím podložím je buď umanutá vztahovačnost nebo "špatný výzkum". Přitom jsem tu nikdy nebrojila proti víceletým gymnáziím jako takovým, spíš naopak. Na té myšlence totiž není nic špatně, jen existují dílčí nedokonalosti v provedení.
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 19:53:33) " A všechno to vyznívá, pardon, jako umanutá vztahovačnost a podsouvačnost v duchu "vy si hrajete na elitu a mé dítě na ZŠ by snad podle vás mělo být méněcenné, přitom ono je tak chytré a speciální a ta škola je tak kvalitní a vy to nechcete uznat!" Zatímco ti to nikdo nevyvrací, ale to nevadí, občas si někdo bezelstně gymnázium pochvaluje a to nemá dělat "
Ano, to je přesný postřeh, přesně takto to vnímám i já.
|
Monty |
|
(23.4.2018 19:58:41) Kudlo, víš, já ale neoperuji jedním dítětem, to není nijak relevantní, ať je na jaké škole chce. Mnohem důležitější mi přijde nějaký ten výzkum, dělaný na širším vzorku. Aniž bych měla na mysli jakékoli konkrétní dítě (což ani nelze, neboť je neznám a kromě toho cizí lidi obvykle nesoudím), dám sem třeba odkaz na to, jak rodiče děti připravují na zkoušky. Okamžitě se ozve někdo, že on to nedělal - ačkoli nikdo ani netvrdil, že by to zrovna on dělat měl - a tím pádem to asi nedělá nikdo. A takhle je to se vším, co jsem tu kdy napsala. Konstatování "kromě nadaných dětí se dostávají na školy XY děti ´nadřené´" je vždy pochopeno jako osobní útok, byť tomu tak samozřejmě není.
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:05:34) Monty,
no, ale to není pravda, protože takto "kromě nadaných dětí se dostávají do školy i děti nadřené" je výrok, se kterým by se dalo vcelku bez potíží souhlasit, ale nemám pocit, že bys to až doposud takto prezentovala.
(při cca šestinásobným převisu a ctižádostivejch lidech je ovšem spíš pravděpodobný, že se tam dostanou hlavně nadaní, kteří zároveň věnovali čas přípravě, protože ti budou mít vždycky výhodu oproti těm, kdo jsou jen nadaní, ale nepřipravovali se, i proti těm, kteří se připravovali usilovně, ale nejsou až zas tak nadaní).
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:06:44) Kudlo, když budeš trochu dohledávat, najdeš to hned několikrát. Ovšem chce to číst to, co je NAPSANÉ, nedomýšlet si, co tam ty vidíš.
|
jak |
|
(23.4.2018 20:08:45) Monty a zase jsi tu zabila den. Jeste ze Te na osvetu mame.
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:12:43) Monty,
jasně, domejšlet se, co tam není, a co tam vidí jen ona, může jen Monty.
(třeba to o blbečcích na základce, o kterejch nikdo jinej nepíše, a mnoho jiných věcí).
A když někdo na ten diametrálně odlišnej metr, co máš na sebe a co máš na druhým upozorní, tak je to prostě proto, že je zamindrákovanej a nemá Tě rád, to je přece nad slunce jasnější.
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:15:07) Kudlo, o blbečcích na ZŠ tu psala Žubka. Lze dohledat. O "hloupých dětech" naposledy dnes Sam. A že nerozumíš psanému textu a neustále někomu posouváš své subjektivní dojmy opravdu není můj problém.
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:17:00) Monty,
a že ty moje subjektivní dojmy sdílí nadpoloviční většina Rodiny, to ti není ani trochu divný?
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:18:01) Kudlo, nadpoloviční většina? Tak to si dost fandíš. Nebo tu máš víc registrací?
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:23:55) Monty,
registraci mám jen jednu, ale klidně můžem dát hlasovat. Pokud bys teda byla schopna formulovat jasnej názor bez obvyklé unikavosti, které z černé vyrobí obratem bílou
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:27:49) Kudlo, a nepřipadáš si fakt ani trochu trapně? Mně je dost u zadele, o čem dáš nebo nedáš hlasovat, ale už samotná myšlenka, že si nechám podpořit svůj názor všelidovým referendem mi přijde hodně zoufalej. Navíc těch tvých dojmů z mé osoby je tolik, že nějak nevím, jestli by bylo lepší hlasovat o tom, že jsem hamoun, frustrát, závistivec nebo fňukna.
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:36:35) Tak jenom pro pořádek, Monty, do frustrátů nadáváš setrvale Ty mně, a nikoli naopak.
Jak hamoun nevím, ale když už se o tom zmiňuješ, tak jisté stopy závistivosti i fňuknovství ve Tvém projevu skutečně spatřuji, a té frustrovanosti vlastně také (hlasovat netřeba )
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:37:53) Kudlo, a kdo jiný než frustrovaný člověk by se setrvale po někom vozil a vykládal mu, co všechno nepěkného si o něm myslí?
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:40:54) Monty,
no, vlastně máš pravdu, protože poslouchat některé teorie opravdu JE značně frustrující.
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:42:12) Kudlo, moje teorie jsou většinou podpořené něčím i jiným než tím, že mi nějaký nick leze krkem.
|
jak |
|
(23.4.2018 20:43:57) Kdyby byl S na gymplu, mluvis jinak Monty.
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:47:01) Jak, další ničím nepodložená domněnka. Tím, že by bylo nějaké jedno dítě na gymplu by se nějak změnila např. skutečnost, že část rodičů děti driluje před přijímačkami? Nebo by se tím změnilo těch 11 % nadaných dětí, co zůstávají na ZŠ? Nikoli. Na tom by se nezměnilo vůbec nic.
|
jak |
|
(23.4.2018 20:49:10) No a co, tak driluje. Ty vychovavas nejak a nekdo driluje. Volba kazdeho. Jen to je divny Monty.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 20:58:47) Monty, a co přesně je k debatě na tom, že část dětí se dře na přijímačky a část nadaných zůstává na ZŠ? Někdo ti to vyvrací?
|
Monty |
|
(23.4.2018 21:00:37) Ropucho, já nevím, jestli Kudla myslela tento názor nebo nějaký jiný, který nemám dostatečně podložený. Proto se na to ostatně ptám.
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 21:05:22) Jakej názor máš na mysli?
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 21:05:51) Monty, nejde o to, co myslela Kudla, ale o to, co řešíš ty. Jenže ty neřešíš nic, jen provokuješ a taháš lidi za fusekli, což je sice zábava obskurní, ale uznávám, že se občas hodí
|
Monty |
|
(23.4.2018 21:10:12) Ropucho, já předkládám konstatování, ve většině případů něčím podložená a ozdrojovaná. Jediné, co v této debatě zaznělo k problematice 8G z mé strany subjektivního byla moje nelibost nad dělením dětí na chytré a hloupé.
|
|
|
Daja lj |
|
(23.4.2018 21:20:01) Připojím to sem. Děkuji všem za názory. Zdá se, že většina je pro 8G z důvodu, že výuka na ZŠ nestojí za nic, umocněno inkluzí. Jak je ta naše škola výběrová, tak už děti proseli před první třídou, jistě u starších dětí to jde lépe, ale i tak je to dost vidět, nejsou tam vyloženě slabé děti, které by dostávaly čtyřky, jsou tam děti rodičů, kteří mají o vzdělávání zájem a kteří se s nimi učí... ví se, že bez domácí přípravy jedničky mít nebudou ani na prvním stupni, výuka jazyků je kvalitní, samozřejmě výhrady bych taky měla, ale ten základní motiv jako má většina rodičů u mě odpadá.
Jen mi pořád není jasné, co je míněno tím rozvojem. A kde je hranice rozvoje, nadbytečného tlaku a ztráty motivace. Občas to vyznívá tak, že .. ať si klidně má čtyřky, hlavně že je mezi těmi lepšími, rozvíjí se v předmětech, které ho baví, má fajn kamarády (mně ale dost lidí z 8G vyprávělo, jakou měli ponorku), má kroužky a výlety.
A já mám pořád pocit, že trojkaři a čtyřkaři na ty gymply nepatří.
Jen jsem moc nepobrala, proč se v Praze o ty gymply bojuje o tolik víc než kdekoliv jinde. V mém rodném městě je běžné, že dítě jde z 8G na SŠ, jednak proto, že o další všeobecné vzdělání nemá zájem, prostě se mu nechce dál šprtat a chce získat znalosti ve vybraném oboru a pak když rodiče vidí, že ty výsledky NA 8g nejsou a chtějí, aby dítě mělo uplatnitelné vzdělání i bez VŠ.
|
Z+2 |
|
(23.4.2018 21:25:25) Protože v Praze a ono třeba i v Brně, žijí jiní rodiče a mají tak jiné děti.
|
|
Daja lj |
|
(23.4.2018 21:32:19) To zní pěkně.
|
|
|
Žžena |
|
(23.4.2018 21:32:19) Dajo, no jo, výběrová škola. Naše škola je spádová pro 4 obce. Žáky ze spádové oblasti vzít MUSÍ, žádná selekce prvňáčků tím pádem probíhat ani nemůže.
|
Daja lj |
|
(23.4.2018 21:37:39) Právě mi připadá, že mít dítě v běžné ZŠ, mám po váhání.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:45:06) Monty,
tvé teorie nejsou podepřeny vůbec ničím .
A to, že mi lezeš krkem, není úplně přesný, proti Monty nemám vůbec nic, zato proti některým jejím teoriím a způsobu argumentace toho mám docela dost.
Dokážeš rozlišit člověka a jeho názory, že jo?
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:48:19) Kudlo, moje teorie nejsou podložené ničím? Jasně, takže nějaké výzkumy, šetření, články o nějakých fenoménech... to je NIC. Důležité a relevantní je jen to, jaký pocit má Kudla.
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:49:47) Kudla a hromada dalších lidí, kteří tomu rozuměj (sama se za odborníka nepovažuju, ale je tady spousta lidí "z branže", kteří Ti oponujou zhruba ve stejným duchu co já)
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:51:29) Kudlo, a čemu prosím tě přesně oponujou? Já jen, abych ti případě dohledala nějaké to vyjádření, které nepochází od Monty.
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:52:32) Máš snad pocit, Monty, že se tady s tebou týdny a měsíce hádám jenom já?
|
Monty |
|
(23.4.2018 20:54:19) Kudlo, no, je vás asi pět. Nicméně ptala jsem se na to, který konkrétní názor ohledně víceletých gymnázií je čistě můj subjektivní a nepodporují jej žádní "odborníci".
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:59:03) Monty,
problém je v tom, že ty Tvoje názory se dost amébovitě přelévaj podle Tvojí momentální nálady a toho, kdo Ti zrovna oponuje, takže je těžký z toho vůbec nějakej konkrétní názor vydolovat, protože každou chvíli tvrdíš něco jinýho a cos tvrdila před chvílí, to vzápětí popřeš. Takže chceš po mně dost sisyfovský úkol
|
Monty |
|
(23.4.2018 21:02:29) "...protože každou chvíli tvrdíš něco jinýho a cos tvrdila před chvílí, to vzápětí popřeš"
Kudlo, další subjektivní pocit. Dokazovala jsem to na příkladech v mnoha diskuzích. Poslední příklad toho, jak nakládáš s fakty je starý pár minut. Napíšu "čtyřkař", a ty se okamžitě pozastavíš, proč mi vadí dítě s poruchou chování, když jsem předtím psala, že mi nevadí.
|
|
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(23.4.2018 21:15:14) Jsem si vzpomněla, jak Monty obhajovala bydlení v nájmu a byla zásadně proti hypotékám a už zase jdu, až bude mladej zdárně maturovat na gymplu, nebude chápat, že někdo nemá doma gymnazistu, to nemá cenu.
|
Monty |
|
(23.4.2018 21:17:22) Evelyn, ale ten zbytek už se do krámu nehodí, že? Monty byla a STÁLE JE proti hypotéce, kterou by měl táhnout z jednoho běžného příjmu jeden člověk. A dokonce i proti hypotéce, při které cenu nemovitosti neúměrně přeplácíš. Proto žádnou nemá, nikdy mít nebude a rozhodně tento názor nemíní měnit. Až si Monty tu hypotéku vezme, tak to zkus znova.
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 21:30:52) já jsem vyrozuměla, že hypotéku má Monty manžel, a pokud nemaj rozdělený SJM, tak ji tudíž má i Monty.
Taktéž jsem vyrozuměla, že spolu bydlej v bytě, kterej je na tu hypotéku koupenej, a pokud maj společný finance, tak ji Monty i zčásti financuje, takže je to takový trochu jako chytrá horákyně - sice to všecko využívá a platí, ale když se to hodí, tak to zrovna "nemá".
|
Monty |
|
(23.4.2018 21:31:30) Kudlo, my ale máme rozdělený SJM. Smůla.
|
Daja lj |
|
(23.4.2018 21:35:03) Monty a máte SJM rozdělené i do budoucna? Se vážně směju, když v diskuzi o gymnáziích čtu opět o tvém bydlení
|
Monty |
|
(23.4.2018 21:36:31) Dajo, jistě, máme ho rozdělené jednou provždy.
|
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 21:38:46) Aha,
ale i tak využíváš dobrodiní hypotéky (bydlíš v bytě, kterej je na ni koupenej), pravděpodobně se nějak podílíš i na jejím financování (nepředpokládám, že byste měli důkladně oddělený finance včetně každej svýho fochu v ledničce), akorát v případě potenciálního rozchodu (kterej Ti v žádným případě nepřeju ani ho nepředpokládám) bys utřela pusu.
|
K_at |
|
(23.4.2018 21:39:50) Kudlo, sorry, myslim, ze tohle sem ale nepatri vubec.
|
|
Monty |
|
(23.4.2018 21:41:50) Kudlo, vzhledem k tomu, že hypotéku na jiný než investiční byt pokládám za opruz, nevím o jakém dobrodiní mluvíš. Kdyby to nebyla výhodná investice i přes to, že v tom bytě bydlíme, nebral by si ji ani manžel.
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 21:44:28) tak proč by si někdo pořizoval investiční byt, kdyby neměl sám vlastní?
|
Monty |
|
(23.4.2018 21:45:34) Kudlo, propána, to je fakt jak u blbých. Ano, investiční byt předpokládá, že máš nějaký jiný. A na takový byt je hypotéka vhodná. Což jsem tu mmch. psala už tak před deseti lety.
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 21:52:16) a co když žádný svůj byt, ve kterým bydlíš, nemáš? ten se Ti asi sám od sebe nevylíhne a nemá každej tak přičinlivý předky, aby mu ho dali, takže moc nechápu ten postoj, že investiční jo, ale vlastní ne (a pak teda co, když ho nemáš? do smrti bydlet v nájmu?)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(23.4.2018 21:27:17) Evelyn, já miluju ty Monty zdůvodnění.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 20:55:03) "kdo jiný než frustrovaný člověk by se setrvale po někom vozil a vykládal mu, co všechno nepěkného si o něm myslí?"
To je frustrace z bezvýchodnosti
|
|
|
|
|
vokounek |
|
(23.4.2018 21:06:14) Jsem uživatelka Rodiny, i když spíš čtu než přispívám. A chci zmenšit tu nadpoloviční většinu, co teda myslí jako Kudla Zajímalo by mne, jak na to ti páťáci sami přijdou, že touží po 8G aniž by je rodiče nemanipulovali. Když tu čtu opakovaně, že se sami rozhodli, sami chtěli, někteří i přímo toužili. Myslím, že v pozadí je vždycky rodič. A myslím, že na základkách i 8G se jede podle tematických plánů. Jsou na zš čtyřkaři, protože nestíhají. Na 8G asi čtyřkařů moc nebude. Kolektiv dětí je vždy sázka do loterie. Výhodou gymplů jsou možná spolupracující, podporující a zajímající se rodiče. Pochybuju, že se tam dostane dítě, který to má doma v tomhle směru těžký.
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 21:11:52) Vokounku, samozřejmě, že za přestupem na gymnázium v drtivé většině stojí rodiče dítěte. A? Studuje pak to dítě, ne rodiče.
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 21:12:09) vokounku,
já myslím, že nic nezmenšíš, protože s tím, že v pozadí toho, že dítě jde na 8G, jsou velmi často opravdu rodiče, souhlasím.
A že by se dalo říct i to, že je do toho "vmanipulují" tím, že jsou sami přesvědčeni o správnosti toho a ovlivní tím i to dítě.
Ale totéž by se dalo říct prakticky o čemkoli, k čemu vedeš dítě zhruba do puberty - většinu kroužků a sportů taky dělaj děti proto, že je k tomu přivedou rodiče, a bez toho by po tom ani nevzdychly.
Ale je to opravdu špatně, že ho na to ten rodič naved a tudíž ho "zmanipuloval" když to to dítě potom baví ?
|
vokounek |
|
(23.4.2018 21:22:35) No, jen že se Kat pohoršovala...nad tím, že by se dětičky nerozhodovaly samy, ale byly do toho chtění vmanipulované dospělými.
|
Daja lj |
|
(23.4.2018 21:28:33) Taky mě to pohoršování překvapilo, zvlášť v Praze - Kat si asi myslí, že páťák si zjistí výhody 8G, nadchne se a rozhodne se sám, zajistí si přípravné kurzy, dopraví se na ně a rodiče k přípravě potřebovat nebude a vše zvládne sám . IMHO se děti jsou schopni rozhodnou leda tak podle vybavení školy a kamarádů, pro mě je stěžejní ten lidský prvek, ale pochybuji, že by mě někde nechali posoudit kvalitu pedagogů na vlastní oči.
|
K_at |
|
(23.4.2018 21:35:03) Dajo, ale prosim te. Neokecavej to. Mezi podporou ditete a manipulaci uvedenou tebou samou je rozdil asi tak 8 svetelnych let.
|
Daja lj |
|
(23.4.2018 21:36:17) Ale houby.
|
K_at |
|
(23.4.2018 21:38:12) Dajo, to je jako na me?
|
|
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(23.4.2018 21:26:17) Můj syn taky, hlavní důvod byl, že ho má 5 minut od domu. Bližší škola tady není.
|
|
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 21:14:45) a navíc vůbec nebyl spor o tom, jestli jít na 8G je iniciativa dítěte nebo rodičů (myslím že v převážné většině případů ti rodiče ty děti k tomu "poňouknou", protože maj pocit, že jim tam z nějakýho důvodu bude líp, což může být pravda i nemusí, ale tak je to ostatně s celou výchovou, že člověk dělá věci, o kterejch si MYSLÍ, že jsou nejlepší, přičemž není nikde psáno, že opravdu nejlepší jsou).
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(23.4.2018 20:20:07) Monty, mám pocit, že spousta blbečků a hloupých dětí na ZŠ je, kde jinde by měli být?
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2018 20:31:33) "mám pocit, že spousta blbečků a hloupých dětí na ZŠ je, kde jinde by měli být?"
|
. . |
|
(23.4.2018 20:33:18) Nadřený na víceletých gymplech, přeci.
|
Kudla2 |
|
(23.4.2018 20:37:43) Slupko,
že by?
Že by na gymply odcházeli ti nadření blbečci , zatímco mladí géniové zůstávají na základkách?
A kruci - ale jo, teď to konečně dává smysl
|
|
|
|
|
Sam01 |
|
(23.4.2018 20:23:37) Monty, psala jsem o jedné třídě. V každé třídě máš chytřejší a hloupější děti. Nikdy ani na tom gymplu nemáš třídu,kde jsou na tom všichni stejně. Někdo nemusí hnout brvou a jiný se na ty dobré známky musí učit. Faktem,ale je,že ty rozdíly na tom gymplu jsou menší,než na té základce,protože tam děti musí projít tím přijímacím řízením. Na tom,že v jedné třídě můžeš mít jedničkáře,dvojkaře,trojkaře,čtyřkaře i propadlíky snad není nic kontraverzního. I já jsem tu psala dnes,že na té ZŠ zůstávají i chytré děti. Demonstrovala jsem to na holce,která měla pořád samé jedničky a přijímačky nedala. patrně z trémy. Nikde jsem nepsala,že na základce zůstanou jenom absolutní blbečci, tak mi to nepodsouvej. Jen jsem psala,že kdo může odchází na 8G a za tím si stojím. Kolem sebe mám jen děti,které na 8G jsou. Ostatně, pokud jsi ráda,že ti syn zůstal na ZŠ,tak fakt není co řešit. Já jsem ráda,že jsem měla-mám děti-dítě na 8G takže také není co řešit. Já nemám potřebu bít se za zbytek dětí ze ZŠ. Já se snažím ovlivnit život svých vlastních dětí. Ostatní mají své rodiče,kteří zase kopou za ně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|