Monty |
|
(24.9.2014 10:08:29) Máš informace jen z jedné strany. Taky mám doma šesťáka, z matematiky např. přinesl od učitelky rovnou papírek s upozorněním, že za odevzdání domácího úkolu je plus, za nepřinesení mínus. Tři plusy jsou jednička, tři mínusy pětka. Ovšem pokud informaci přímo od učitele nemám, beru to, co syn říká, poněkud s rezervou. Pravda je obvykle jinde.
|
Silvie03 |
|
(24.9.2014 10:18:15) Monty, mluvíš mi z duše. Víc takových matek, jako jsi ty
|
|
Lucie (+3 zlatíčka) |
|
(24.9.2014 10:21:51) Monty, ano, to beru v úvahu. Proto také chci za učitelkou zajít a její verzi si vyslechnout. Této části příběhu docela věřím, té druhé půlce, že ten sešit do aktovky dával, tomu už věřit nemůžu, i kdybych se snažila kdoví jak.
|
Silvie03 |
|
(24.9.2014 10:24:29) On ti syn řekl, že ten sešit do aktovky dával? A kde ho teda má - doma?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.9.2014 10:26:54) ten můj syn tn sešit v batohu fakt měl, že ho nenašel ve škole je jiná věc :))
napsal na papír, doma přepsal. Jeho chyba, jeho práce navíc, ale rozhodně se to nesmí projevit na známce z předmětu, zvlášť když na 2. stupni stačí třeba 2 nebo 3 známky za pololetí
|
|
Lucie (+3 zlatíčka) |
|
(24.9.2014 11:00:46) Silvie, ano, to tvrdil, ale to mu nevěřím, nemáme doma šotky, kteří by vytahovali věci z aktovek . Ten sešit má, ale je to úplně nový prázdný sešit, ani není zatím nadepsaný, a své příležitosti se zatím nedočkal . Podle mě ho tam nedal, možná na to myslel, ale nedokonal. To, že sešit neměl ve škole je fakt, který se oddiskutovat nedá
|
|
|
Fren |
|
(24.9.2014 10:26:24) nečteš celou diskusi?Proč chceš pořád dělat z komára velblouda?Tvůj syn není ve třídě sám a kdyby pořád si chtěl někdo něco se mnou jako s jeho učitelkou vyjasnovat,to bych asi nedělala nic jiného. Klukovi sděl,že je to jen a jen jeho chyba,protože nemá zapomínat.A důrazně bych mu v rámci správné výchovy připomněla,že bude-li se to opakovat,budete to mít pro něj nepříjemnou dohru i doma.Co furt řešíš proboha?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.9.2014 10:27:54) není to jeho chyba, kluk zapoměl, ale třeba uměl, tak neměl dostat pětku, to je chyba učitelky a taky by se mi to nelíbilo
|
Silvie03 |
|
(24.9.2014 10:30:33) Yuki, poznámky u puberťáků nic neřeší, spíš jsou jim k smíchu. Dnes zapomene sešit pět dětí, zítra patnáct a za měsíc budou děcka učitelce skákat po hlavě, protože jim všechno projde. Potrestání špatnou známkou je v pořádku. A osobně si myslím, že tahle pětka nebude mít na klasifikaci takový vliv, jak si zakladatelka myslí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.9.2014 10:31:59) ale v září u novýho učitele opravdu nevíš, jaký vliv bude známka mít
promítnutí zapomínání ani chování do známky v pořádku NENÍ, nidky jsme to nedělala a ani dělat nebudu, od toho jsou jiný možnosti, třeba ta práce navíc a tu pak ohodnotit můžu, ale pokdu někdo zapomene občas, tak to neřeším vůbec
|
|
|
Fren |
|
(24.9.2014 10:32:01) Jak píše Monty,nestačí mít jen znalosti,je třeba je umět také prodat a v tomto případě se mu to jaksi nepovedlo,to taky není jeho chyba? Nezapomínej,že ve třídě nemá učitelka jenom jeho a že pro tolik dětí musí být nastavená STEJNA pravidla,aby se vůbec s nimi dalo pracovat a učit je.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.9.2014 10:33:56) když nebudeš mít sešit, ale papír, tak nemůžeš odprezentovat svý znalosti?
jasně, nějaká "štábní kultura" je asi někde nutná, ael toto není zrovna tak závažná věc, aby se promítla do hodnocení znalostí, jde o ty znalosti tam vidím problém
|
Eržika. |
|
(24.9.2014 10:35:43) Případně si může doma písemku do sešitu opsat...
|
vlad. |
|
(24.9.2014 11:20:10) Eržiko, nebo taky vlepit
|
|
|
Kamisi |
|
(24.9.2014 10:36:34) Navíc mi není úplně jasné, jak to, že si sešit na prověrky měli přinést, když písemky se mají schovávat ve škole a tudíž se domů nenosí vůbec.
|
|
|
Alena | •
|
(24.9.2014 11:15:30) Proc mas furt pocit, ze si tam jde vyjednat nejake privilegium pro sveho syna? Chce se zeptat systemove, klidne se to muze tykat vice deti Nase skolstvi je plne pomerne zoufalych osob neschopnych jakehokoli nadhledu, ktere nikdo nenuti do dalsiho vzdelavani, novych pristupu a ktere maji nulovou zpetnou vazbu, proste kritizovat (nebo se nedej boze jen zeptat) ucitele se jak vidim nenosi. Znam par vynikajicich ucitelu, ktere zdravim pomalu v predklonu a hluboce obdivuji, ty ale nameji zadne problemy s "narocnymi" rodici ani nemusi nikomu davat petku za zapomenuty sesit. Jak chcete zlepsit nase skolstvi, kdyz jakykoli zasah rodice je nevhodny?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.9.2014 11:16:51)
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.9.2014 11:19:40) lidi už si zvykli, že když koupí nekvalitní boty, tak je zreklamují, ale pořád mají pocit, že učitel je odborník, který přesně ví, co a jak dělat a reklamovat jeho práci se nesluší
ai je to pozůstatek doby, kdo učitel, farář a doktor byli někdo a rozuměli všemu a nikdo je neměl potřebu kritizovat
zajímavý ale je, že od té doby se změnil postoj rodičů k učitelům, klidně řeknou, že učitel je blbec, ale odporovat se mu nesmí, to se přece nesluší/nedělá/přináší to potíže
|
Rodinová |
|
(24.9.2014 11:21:24) Ja diskutuju i s doktorama, respektive chci vedet, co delaji, proc to delaji a jake jsou dusledky a jine varianty. Museji me milovat A fararema nemam prilezitost ...
|
|
|
|
|
|
Lucie (+3 zlatíčka) |
|
(24.9.2014 11:16:09) Fren a jakou si představuješ, že by to mělo mít dohru doma? Nějak netuším. Zatím to má dohru tu, že to považuje za nespravedlivé, myslíš, že je v pořádku to tak nechat? Myslíš, že ten předmět a potažmo paní učitelku teď bude mít o to raději? S paní učitelkou to samozřejmě budu řešit, sama nám doporučovala na třídních schůzkách, pokud mají děti problémy s učením, ať neváháme se na ni obrátit. Můj syn je dle hodnocení zřejmě tupý na fyziku, tak to řešit chci dřív, než bude pozdě.
|
Anni&Annika |
|
(24.9.2014 11:19:29) Lucie, kdyby me dite prislo s touhle vetou.. Zatím to má dohru tu, že to považuje za nespravedlivé ...tak bych diteti stroze rekla, ze za blbost se plati Vyse trestu je na diskuzi, ale to bych probrala s pani ucitelkou osobne jak uz jsem psala.
|
Lucie (+3 zlatíčka) |
|
(24.9.2014 11:35:11) Anni, ano, to on ví, taky často platí. Ale tohle mi přijde přes čáru, kdyby se to bralo jako standart, tak nemám syna v šesté, ale tak ve druhé třetí třídě, protože při známkování zapomínání by propadal z poloviny předmětů, trochu s nadsázkou by půl národa nedosáhlo ani na základní vzdělání
|
|
|
Fren |
|
(24.9.2014 12:03:42) sama dobře víš,že tady nejde o fyziku,ale o zapomínání tvého syna,to co předvádíš je jen opičí láska k dítěti,ne skutečná. A jestli máš opravdu ráda své dítě a chceš pro něj to nejlepší,jdi do sebe.Cestu,co sis vybrala,ta vede tvoje dítě jen do pekel.Jak dlouho za něj takhle budeš orodovat nesmyslně?
|
Lucie (+3 zlatíčka) |
|
(24.9.2014 13:43:45) Fren, jdu do toho poprvé a nepovažuji to ani za opičí lásku ani za zbytečné. Možná i proto, že nejde o fyziku jako takovou, ale o princip.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(24.9.2014 12:28:04) "Tvůj syn není ve třídě sám a kdyby pořád si chtěl někdo něco se mnou jako s jeho učitelkou vyjasnovat,to bych asi nedělala nic jiného."
No tak to je docela klika, že neděláš učitelku.
Já bych svý děti docela ráda naučila, že když mají pocit, že něco není v pořádku, tak je dobrý napřed jít a SLUŠNĚ a ZDVOŘILE se pokusit zjistit, co se vlastně stalo a proč. Často se jedná jen o nedorozumění, které se tímhle v pohodě "smázne".
O co ti jde, aby každý schlípnul uši a přijmul jakoukoli hovadinu, která ho poškozuje, jen proto, že to hlásá nějaká autorita? To má být trénink na život?
Jistě v životě potká pár blbců, kteří každou diskusi budou brát jako útok na svoji autoritu, to je pravda, ale to tedy můžeme rozjet kampaň "v rámci přípravy na život do každé školy alespoň jednoho pomstychtivého blbce do učitelského sboru."
|
Monty |
|
(24.9.2014 12:37:51) LoroX, no, a umět se ozvat vůči zjevným blbostem nebo umět si vyjasnit s učitelem případné nedorozumění beru jako věc DÍTĚTE (zvlášť šestáka!!!) a nechápu, proč bych měla já o něčem mluvit s jeho učitelkou. V dospělosti si to taky bude muset řešit sám, nikdo za něj nebude chodit orodovat. Já od syna fakt nechci, aby byl za všech okolností submisivní a "poslušný", aby přijímal bez keců kdejakou blbost, ale chci, aby si to řešil sám a netahal do toho mně. Já od něj ostatně taky nečekám, že bude žehlit moje případné problémy v práci.
|
Eržika. |
|
(24.9.2014 12:41:03) LoraX, ano přesně s tímto mám zkušenost: pro uitele není žák partnerem.
|
Monty |
|
(24.9.2014 12:47:03) Upřímně, pokud za někoho pořád něco žehlí rodiče, nebyl by to partner ani pro mne, takže čemu se divíte? Většina učitelů nejsou blbci. Ani to nejsou sadisti, kteří mají za cíl týrat děti. Jsou to normální lidi a dělají si na žáky názor podle toho, jak se ti žáci chovají... a i podle toho, jak se chovají jejich rodiče. Zajímavé je, že jsem od učitelů v reálu slyšela daleko víc stížností na rodiče než na žáky. Oni si totiž i při své - podle vás notně snížené - inteligenci uvědomují, že to dítě za to ve finále nemůže, že se jen chová podle toho, co ho doma naučili.
|
Alena | •
|
(24.9.2014 12:51:13) Nezlob se, ale porad nejsi schopna pobrat jednu vec: nekteri ucitele se zaky diskuzi nepripousteji, takze si zaci ani nemohou nic vyjednat sami.
|
Monty |
|
(24.9.2014 12:55:48) Aleno, pobírám to docela dobře, jen nechápu, co s tím má dělat rodič. Zkusím polopatistický příklad. V zahradě jsou dva psi, "hodný" a "zlý". Hodný se nechá pohladit a vrtí přitom radostně ocasem, zlý kouše. Dítě si bude chtít hrát se zlým psem a ten ho kousne. Když přijde za mnou, abych to "vyřešila", myslíš, že mne jako nekousne, protože jsem rodič? Charakter člověka se nemění podle toho, jestli mluví s dvanáctiletým, čtyřicetiletým nebo šedesátiletým člověkem, zvlášť pokud vystupuje stále na té samé pozici. Pokud je učitel blbec, já ho fakt nepředělám a ani se o to nebudu pokoušet.
|
Kudla2 |
|
(24.9.2014 12:59:44) No, a co myslíš, že si z toho odnese to dítě?
Mámě je u pr.le, jestli se trápím, nakonec nejsem já vlastně nějakej divnej, když mi to vadí, třeba je normální, že se tak lidi k sobě navzájem chovaj, třeba jsem udělal nějakou chybu, o který ani nevím?
Re pes - takže necháme kousavýho psa pobíhat, aby pokousal, koho se mu zlíbí?
A kdyby učitel tvé dítě třeba sexuálně obtěžoval, taky bys ho nechala, ať si to vyřeší samo, protože pedofila přeci nepředěláš, tak proč se o to pokoušet?
|
Monty |
|
(24.9.2014 13:06:24) Kudlo, ehm, ale já své dítě nevedu k tomu, aby se trápilo podobnými pitomostmi a vůbec nepředpokládám, že by ho něco takového vůbec napadlo.
|
jentak | •
|
(24.9.2014 13:19:24) Monty - jenže není až tak důležitý, k čemu dítě vedeš, ale jak je nastavený. Dítěti, který má silný cit pro spravedlnost, můžeš tisíckrát říkat, že to nevadí, že to je život, přesto se tím bude trápit. A třeba už jen tím, že rodič nic neudělal - on pochopí, že i když rodič intervenuje, že přesto to nevyjde, ale ten pocit, že na to každej /i ten blízký člověk/ kašle, je pro něj hrozný.
|
Monty |
|
(24.9.2014 13:20:13) jentak, to ale nemá s citem pro spravedlnost vůbec nic společného. Navíc spravedlnost je chiméra.
|
jentak | •
|
(24.9.2014 13:22:21) To je sice pravda - jenže máš evidentně štěstí, že syn má podobné nastavení jako Ty. Pokud by byl jiný, to by si užil buď on a nebo Ty. Tudíž je třeba si uvědomit, že ne každý dítě je stejný jako to Tvé.
|
Monty |
|
(24.9.2014 13:32:00) jentak, každé dítě má něco po svých rodičích, prarodičích... málokteré je tak jiné, že by průměrně inteligentní rodič nevěděl, co s ním, pokud to ovšem vědět chce.
|
jentak | •
|
(24.9.2014 14:13:15) Tak pochopitelně že já třeba vím, co se svým dítětem, tudíž u jednoho vím, že jeho technickému jazyku takoví ti citově založenější lidé nerozumí a u druhého vím, že je velmi háklivý na tu "spravedlnost", kvůli které je schopen a ochoten se dohadovat do té doby, než mu je správně vysvětlen princip a když by on mě požádal o pomoc, vnímal by jako těžkou zradu, když bych nad tím mávla rukou.
|
Monty |
|
(24.9.2014 14:17:35) jentak, OK, dobře. Tady máme situaci: učitelka vyžaduje na písemku sešit a oznámí, že kdo nebude mít sešit, dostane pětku. Dítě zapomene sešit a dostane pětku. Kde vidíš jakou nespravedlnost? Umím si představit dost věcí, i v rámci školy, které bych označila za nespravedlnost, ale tohle ne. Nespravedlnost by byla, kdyby tu pětku dostali jen někteří, kteří by neměli sešit. Pokud ji dostali všichni, není na tom nic nespravedlivého.
|
jentak | •
|
(24.9.2014 14:20:45) Tak hlavně nevíme, jestli s tou pětkou byli dopředu seznámeni. A druhak - v písemce se testují jejich znalosti a co to má společnýho s tím, když nemají sešit? I kdyby zapomněli komplet pomůcky, kde je psáno, že znalosti mají za pět? Snad by se mělo postihovat to, co má. Tudíž - zapomněl sešit, za to je jistě nějaký postih a ne to postihnout tak, že s odstupem to vypadá, že neumí vůbec nic.
|
JaninaH |
|
(24.9.2014 14:33:22) Přesně, tohle je první krok, jak dítěti fyziku znechutit A zajímalo by mě, co dělali žáci, co neměli sešit, zatímco ostatní psali test. Čuměli do zdi? Jen si to představte - ostatní pracují, snaží se a já čumím do zdi a vím, že ačkoli jsem se učila a otázky nejsou těžké, nedostanu šanci, prostě mám pětku. Přitom stačilo dát zapomnětlivcům třeba dvojlist, který by si pak do sešitu vlepili... Pětka předem je podle mě hodně špatné řešení situace.
|
Persepolis |
|
(24.9.2014 14:44:01) Optimální řešení to určitě není. Otázkou je, kolikrát jim to už učitelka připomínala, kolikrát se stalo, že tu učební pomůcku velká část žáků neměla a pokud je za to jenom napomenula tak se nic nestalo. Takže jednou došla trpělivost a místo poznámek a napomenutí učitelka vydala varování: "Ještě jednou a kdo sešit nebude mít, tak dostane rovnou pětku!" a svoje varování splnila. Je dost pravděpodobný, že příště už budou mít sešit všichni. Protože ta špatná známka je jediný co funguje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(24.9.2014 12:53:51) Monty,
myslíš, že jít (nikoli vlítnout) do školy a ZEPTAT se na důvod, proč dítě dostalo pětku za něco, co nesouvisí se znalostmi, je žehlení?
Učitel přeci může s klidem odpovědět, jaký měl k tomu důvod.
Nemůže-li, je to přinejmenším zvláštní.
Žehlení vidím v tom, že by někdo požadoval bez vysvětlení třeba zlepšení známky apod.
On taky ne každý rodič je hyperprotektivní nesoudný mamlas schopný hnát mínus u jedničky až do Štrasburku, ale pokud učitel nepovažuje žáka za partnera a podle toho se k němu chová, tak není špatný vymezit hranice.
Ostatně když už se tu oháníme tím, že je něco "ze života", tak i v životě existujou ochránci, kteří se někoho více či méně spravedlivě zastanou.
|
Monty |
|
(24.9.2014 12:58:01) "...myslíš, že jít (nikoli vlítnout) do školy a ZEPTAT se na důvod, proč dítě dostalo pětku za něco, co nesouvisí se znalostmi, je žehlení?"
Kudlo, ale vždyť ten důvod znáš - učitelka to tak chtěla a oznámila to dětem. Na co se budeš ptát??? Proč to chce? To je její věc, třeba je tak zvyklá nebo jí to přijde normální. To je debata na úrovni "zeptám se, proč má Anička dneska modrý šaty". Asi proto, že si je chtěla oblíknout.
|
Alena | •
|
(24.9.2014 13:06:26) "Proc to chce? To je jeji vec" to ja si nemyslim, ze je to jeji vec.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(24.9.2014 12:43:15) Loro, no dobře, tak třeba jsou takoví učitelé. Pro zjednodušení - nazvěme je "blbci". Když se blbec nebude bavit s mým dítětem, proč a o čem bych se s ním měla bavit já? O tom, že je blbec? To blbci nevysvětlíš. Stejně jako ho nepřiměješ blbcem nebýt. Od dítěte očekávám, že bude umět zacházet i s těmi blbci, ono se tomu v životě nevyhneš a sem tam nějakého potkáš.
|
Eržika. |
|
(24.9.2014 12:45:39) Monty, jenže je trapná skutečnost, že se známky na vysvědčení počítají do jakéhosi průměru k přijímačkám na střední školy.
|
|
Hanka | •
|
(24.9.2014 12:56:50) Monty,
ovšem dítě nemá vůči blbcům adekvátní obranu. Jako dospělá se s blbcem nadřízeným můžeš rozloučit. S blbcem na úřadě se můžeš obrátit na jeho šéfa nebo nějakou instituci. A podobně.
Dítě, které žádné takové možnosti nemá, může tak leda držet hubu a krok nebo spřádat války naschválů a provokací, které tedy nepovažuju za dobrou přípravu na dospělé řešení problémů typu "setkání s idiotem".
Ano, není dle mě nutné mocně řešit každou koninu, ale občas něco ano - i kdyby se ukázalo jasné nedorozumění, dítě by alespoň zjistilo, že k nedorozumění může dojít a je třeba o věci mluvit.
Taky záleží, co si necháš líbit jako dospělá. Pakliže by Fren zaměstnance bez píchaček na hodinu vyhodila (a mimochodem, pracovně právní spor by v takovém případě prohrála, pokud nevede nějaká velmi specializovaná pracoviště, kde se kartou sleduje třeba délka pobytu v rizikovém prostředí nebo já nevím co), asi vede dítě k jinému postoji k autoritám než někdo, kdo by mu v klidu zapsal příchod do nějaké knihy.
Osobně preferuji a očekávám druhý přístup.
|
Monty |
|
(24.9.2014 13:00:20) Hanko, šesťák už fakt není žádné dítě. U prvňáka bych to třeba i pochopila, i když bych to sama nedělala, ale jsme lidé různí. Šestáka mám doma, znám jeho kamarády, takže mám představu o tom, jak moc to jsou "děti, které je třeba bránit před veškerým zlem světa".
|
Hanka | •
|
(24.9.2014 13:13:19) No, Monty, sama jsi klidná (často píšeš, že se nehádáš, nekřičíš), pravděpodobně lehce flegmatická, dítě je nejspíš celkem po tobě. Takže nic řešit nemusíš. Mám dceru 14 let, která se nevyvedla po mně a je to cíťa a na podobnou věc bych se v šestce šla zeptat - přechod na druhý stupeň, neznámý učitel, i kdybych pětku přijala jako "co se dá dělat" nebo "byli dostatečně varováni" (což možná byli, možná ne), potřebovala bych vědět, jak moc to ovlivní vysvědčení, na kterém dceři záleželo (mně tolik ne, ale to úzkostlivému dítku vysvětlíš, ale nenaordinuješ mu tím stejný postoj).
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.9.2014 17:30:35) "Dítě, které žádné takové možnosti nemá, může tak leda držet hubu a krok nebo spřádat války naschválů a provokací, které tedy nepovažuju za dobrou přípravu na dospělé řešení problémů typu "setkání s idiotem"."
tak tak. tím se děti pěkně připravují na ten "život, co není peříčko", jak tady někdo psal. je tvůj nadřízený idiot? tak pěkně drž hubu a krok. a ne aby ses snažil náhodou odvolat k jiné autoritě. maximálně na šéfa pěkně nadávej u piva.
|
Vaitea |
|
(24.9.2014 17:38:26) Proč by Mé držet hubu a krok, nadávat u piva?
Řekne mamince , že se mu děje nespravedlnost a ona to zařídí. Protože on se to nenaučil, by nato pořád malej.....
|
Kudla2 |
|
(24.9.2014 17:48:11) No a jak bys to tedy, Vaiteo, udělala, aby to bylo správně?
Když jde matka do školy, je to špatně. Má to dítě teda držet hubu a krok? Nebo se má pokusit o nápravu situace samo? To já osobně považuju za ideální, ale myslím si, že to má nějaký přechodový stupně, moje dítě mi jednou řeklo, že se v takovým případě neozve, protože by to vůči tomu dospělýmu byla drzost. Na mou odpověď, že by záleželo na tom, JAK se to podá, řeklo, že dospělýmu se to slušně říct nedá. A pak se doma klepe a má málem hysterák, že se učitel kvůli tomu či onomu bude zlobit.
No a co teď s tím? Jo, dalo by se říct "si to vyřiď sám nebo mě s tím neotravuj", ale já si skoro myslím, že není na škodu tomu dítěti aspoň zpočátku ukázat, JAK se to dá udělat (tj. jak s tím druhým komunikovat, když se mi něco nezdá, a že fakt není nutný a ani žádoucí to udělat nějak agresivně nebo pod vlivem emocí). To přeci není žádný žehlení průšvihů ani to neznamená, že to budeš neměnně dělat do jeho padesáti let, když to dopadne dobře, tak od určitý chvíle toho bude už schopen sám. Jako když ho člověk učil chodit a v určitý fázi ho u toho vodil za ruku. Jistě by bylo divný, kdyby ho vodil za ruku ještě ve dvaceti, ale divný by bylo i tomu batoleti tu ruku nepodat, protože se to přeci musí naučit samo.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.9.2014 17:51:23) ano, souhlasím s přechodovými stupni. prostě batole taky nepošlu samotný přes ulici. ale u svý 17tiletý už netrvám na tom, aby se mě držela za ruku a kupodivu to zvládá sama
|
|
Monty |
|
(24.9.2014 17:52:14) Kudlo, dospělému se to slušně říct nedá? Já myslím, že slušně se dá poslat i do prdele a myslím, že to syn ve svých jedenácti letech už celkem dobře ovládá. OK, chápu, že každé dítě je jiné, ale tady se mluví o šesťákovi a ten by to umět prostě měl. A naučit se to dá třeba tak, že ho k té samostatnosti a schopnosti argumentovat povedeš odmalička. Mně moc nebere sázet na nějakou roztomilost a dětinství, v dítěti to nepodporuju a od určitého věku to pokládám za nežádoucí. Na druhým stupni už to fakt nejsou bezbranná ňuňátka, co se rozbrečí, když na ně pan učitel houkne.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.9.2014 18:00:22) Monty, a podle jaké tabulky by to šesťák umět měl? Problém je také v tom, že řada dětí učinila ve škole zkušenost, že nemá smysl se vůbec snažit nějak domluvit - párkrát to slušně zkusily a akorát dostaly v lepším případě vynadáno, v horším případě poznámku za to, že jsou drzé. A když je takový stav, tak mi nepřipadá nic divného na tom, že nastoupí rodič. Já nikdy neobhajovala děti zuby nehty - jsem ta první, kdo uzná, že jsou někdy nesnesitelný, že zapomínají atd. Taky vždycky učitelům říkám, že vím, že mají náročnou práci. A s těmi rozumnými jsem se vždycky domluvila.
Nejlepší učitelka na škole, kam syn chodil, byla podle něj přísná a férová, měl ji moc rád. Když jsem se s ní radila, co se synem dál (moje story je tu dostatečně provařená), tak jsem mj. řekla "já vím, jsem jeho máma tak jsem asi někdy ochranitelská" a ona mne zarazila slovy: "počkejte, ale kdo jiný by se dítěte měl zastat, když ne jeho matka?" Dost mi tím tehdy pomohla.
|
Kudla2 |
|
(24.9.2014 18:04:21) Ráchel,
přesně!
A přijde mi dost divný, klást rovnítko mezi rodič jde do školy = nemístné ochranitelství.
Dokonce se nedá klást rovnítko ani mezi rodič jde do školy = jde tam udělat virvál, ani rodič jde do školy = myslí si, že kantoři jsou neschopní/blbí/zlí.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.9.2014 18:06:54) Kudlo, já blbec jdu vždycky do školy s tím, že se chci normálně DOMLUVIT. Žel, většinou jsem znovu usvědčena ze své naivity. O to více mě těší, když se setkám s normální, ochotnou protistranou.
|
|
|
Monty |
|
(24.9.2014 18:04:44) Ráchel, v tabulkách já nejedu. Nevidím zkrátka důvod, proč by to umět neměl, není to batole. V šesté třídě je dětem 12 - 13 let, za dva, za tři roky můžou podle zákona souložit, tak co by za ně měli vyřizovat rodiče a hlavně proč?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.9.2014 18:08:31) Monty, tak zkrátka vezmi na vědomí, že některý děti to umí a některý ne. Se souložením to má opravdu pramálo společného, kromě toho, že všechny děti vznikají díky souložení. Přesto kupodivu nejsou stejné, a to dokonce ani děti stejných rodičů.
|
|
Delete |
|
(24.9.2014 18:10:48) Monty, já ti nevím, ale dvě mé šesťačky jsou jedenáctileté, dvě dokonce desetileté (teda ta jedna teprve bude, za 2 roky). Třináct je mojí osmačce (terciánce). Jo, ta už je schopná toho dost ošéfovat sama, ale do konfliktu s učitelem tedy taky sama nepůjde, až tak dobře na tom není. Ne že by nebyla schopná řešit nekonfliktní věci, ale jít do konfliktu s někým, kdo vůči ní může zakročit z pozice síly, to fakt ne .
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(24.9.2014 18:13:03) však oni za ty 3 roky šíleně vyzrají ( doba je to krátká a uteče jako voda, ale rozdíl nezměrnej!)
|
|
|
|
|
Vaitea |
|
(24.9.2014 17:58:31) Kudlo, nevím, mým synům stačilo říct zhruba toto: Chceš to napravit? Tak se paní učitelky zeptej, co proto můžeš udělat.
Ale po pravdě nevim, kotle z písemky za nepripravene pomůcky (sešit )......se kaju, to bylo pod mojí rozlišovací schopnost. Na ZŠ o nic nešlo. Nikdy neměli samé jedničky, myslím jeden dokonce trojku z prvouky. V pětce odešlina gympl , ak dál. Nikdy Mé nenapadlo, že by to boulez jjedné prověrky změnila.
|
Vaitea |
|
(24.9.2014 18:00:28) Mobil Omlouvám se.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eržika. |
|
(24.9.2014 12:44:25) Asi máš štěstní na školu - dcera byla za mail učiteli ohledně známky označena jako drzá, k argumentům se učitel vůbec nevyjádřil.
|
|
Vaitea |
|
(24.9.2014 13:01:23) Monty, taky nechápu, co si půjde rodič vyjasnovat do školy. Šesťák si snad vyjasní už sám.
Ať to alespoň zkusí. To je ppokus o partnerství, ne vyjasnujici rodič.
|
Rodinová |
|
(24.9.2014 13:03:37) Jo, ja bych se do situace vlozila, az kdybych videla pokus o sikanu, manipulaci nebo jinej nefer postoj k memu diteti ze strany ucitele. Jinak ho v tom necham samotny. Pote, co to proberem predem.
|
|
Monty |
|
(24.9.2014 13:03:43) Vaiteo, přesně tak. Volat po partnerství a respektu a přitom za šesťáka řešit podobné prkotiny je tak nějak nonsens.
|
Kudla2 |
|
(24.9.2014 16:58:15) Monty,
zajímavé teorie od někoho, kdo byl velmi roztrpčen, že pedagog brání jeho výtvarně nadanému dítku ve stavbě věže z rýže na talíři, diskutoval o tom tři dny a jevil ochotu u učitele kvůli tomu intervenovat.
Přičemž je to IMHO daleko větší nepodstatnost a hovadina, než zmíněná pětka bez sešitu.
|
Monty |
|
(24.9.2014 17:02:14) Kudlo, to těžko vysvětlím někomu, kdo nemá smysl pro humor. Nebo alespoň ne kompatibilní. Napsala jsem, že uvažuji o tom, že syna vybavím cedulkou, že si může z rýže stavět co chce, a napsala jsem to sem jako vtip. To, že se z toho strhla třídenní aféra už vážně není moje zásluha. Mmch., v tomto případě je to škola, kdo řeší krávoviny, ne já, mně jsou věže z rýže vcelku ukradené.
|
|
|
|
jentak | •
|
(24.9.2014 13:05:45) No - na některých školák žák základní školy skutečně s učitelem nic nevyjasní, protože učitel ho nebere za partnera, ale hajzlíka, který má na všechno odpověď. Takže podle školy - jenže to už rodiče i děti vědí a kde je to OK, zvládne to šesťák vyřešit sám a když potřebuje, požádá o pomoc rodiče. Jen v tomto případě si neumím představit, že by to školák řešil sám. Syn dostal v osmičce pětku za pitomost a nebyl schopen se s učitelem domluvit a musela jsem to jít vyřešit já.
|
Vaitea |
|
(24.9.2014 13:09:57) No, nevím do školy jsem opravdu chodila jen na "vyžádání" školou - rodičàk apod.
|
|
|
|
Lucie (+3 zlatíčka) |
|
(24.9.2014 16:59:45) Monty, ale když já ho nechám, ať si to vyřeší sám, on nic řešit nebude. V pololetí se nebude stačit divit a učitelka bude oprávněně tvrdit, že se to mělo řešit včas a já budu nespolupracující rodič, který se nezajímá o prospěch dítěte. Pokud by si to měly děti řešit vše samy, pak postrádá smysl třeba i taková žákovská knížka, třídní schůzky, konzultační hodiny, nakonec i omluvné listy atd. Mě na mých dětech záleží a tohle vše mě zajímá a proto to řeším.
|
Persepolis |
|
(24.9.2014 18:15:05) Lucie, určitě jsou věci k řešení, kdy je dobrý,aby si navštívila učitelku a promluvila si s ní osobně, ale myslím si, že zrovna tahle záležitost mezi ně nepatří. Když si to s ní nevyřeší on, tak ať je pro příště důslednější, ale dál bych se s tím nezabývala.
|
Kudla2 |
|
(24.9.2014 18:20:05) Tak ale tyhle věci se přece řešej ad hoc, někdy jako rodič naznáš, že je to potřeba, někdy usoudíš, že dítě už má na to, aby si to vyřešilo samo, přičemž to všecko závisí jen na tvým odhadu a vůbec není jistý, že se rozhodneš správně.
Přijde mi akorát trochu divný ohrnovat paušálně nos nad každým rodičem dítěte od druhé třídy výš, který usoudí, že by měl zajít do školy se na něco zeptat.
|
Persepolis |
|
(24.9.2014 18:23:39) Kudlo, neohrnuju nos, ale běžet za učitelkou okamžitě, když dítě dostane ťafku za nesplněný úkol(což tohle ve své podstatě je), tak to mi připadá trochu zbytečný.
|
Kudla2 |
|
(24.9.2014 18:26:38) no ale vem v úvahu, že každý považujeme za důležitý něco jinýho, Ty to považuješ za ťafku, někdo jiný třeba za něco, na čem záleží (známek za pololetí je málo, tohle mu zhorší výslednou známku na výzo a třeba se hlásí na gympl, kde se počítá i průměr). Když ji dostane pro neznalost, neřeknu ani ťuk, ale pro formální a IMHO velmi snadno napravitelné opomenutí?
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(24.9.2014 12:42:16) Loro, to víš, že každá země má u nás zastupitelský úřad, jen peklo má dva - České dráhy a Českou poštu?
(Omlouvám se Martině, s dráhama osobně nemám tak špatný zkušenosti)
|
|
|
|
|