| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

ZŠ Sirotkova Brno

 Celkem 15 názorů.
 Myšutka* 


Téma: ZŠ Sirotkova Brno 

(19.4.2011 10:26:56)
Jaké máte refrence na ZŠ Sirotkova? Zvlášť mi jde o matematickou třídu. Je tam výuka opravdu náročnější, než v klasických třídách? A jaké je "ovzduší" ve škole? Dcera by tam chtěla přejít a já váhám, jestli ano, nebo ne.
 knihovnice 


Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(19.4.2011 11:08:25)
Dobrý den, dcera matematickou třídu navštěvovala, jen je to už delší doba (je jí už 25 let). Učivo bylo náročnější, děti ale zvládaly bez problémů. Pokud chcete ještě nějaké další informace, klidně mi napište na e-mail.
 Jana 
  • 

Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(19.4.2011 12:16:08)
Kamarádka odtud dala dítě pryč, jí šlo zase hlavně o výuku jazyků a nebyla tam spokojená.
ted má syna na slovaňáku a je nadšená.
 Myšutka* 


Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(19.4.2011 12:40:23)
Jazyky mě netrápí, malá mluví plynně a stejně bude chodit na soukromé hodiny. Jde mi hlavně o matematiku a o celkový přístup.
 knihovnice 


Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(19.4.2011 13:12:27)
V tom případě doporučuji, úroveň výuky matematiky byla v době, kdy školu navštěvovala dcera, opravdu na vysoké úrovni, dost dětí pokračovala na osmiletém gymnáziu na tř. kpt. Jaroše - v matematické i všeobecné větvi, a byli úspěšní
 Jana 
  • 

Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(19.4.2011 14:17:33)
matenatika asi dobrý, ale ani s celkovým přístupem nebyla kamarádka spokojená.
prostě syna stáhla pryč.
 perdita 


Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(19.4.2011 15:23:52)
Na Sirotkovu mám smíšené reference. Mám dvě anglicky plynně mluvící děti a zrovna tam bych je nedala, ač mají výborné výsledky z matematických soutěží, protože se obávám, že zrovna ty jazyky tam adekvátně dělané nejsou a že by nám nejspíš neumožnili individuál, co máme teď. To zmiňuju jen, protožes, Mišutko, psala o dobré znalosti jazyka.
Jinak mám reference nadšené od dítěte, co je v matematické třídě, a ne tak nadšené z nematematických.
 Myšutka* 


Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(19.4.2011 16:47:16)
My právě s těma jazykama nemáme co ztratit - malá teď tráví hodiny AJ na matraci čtením... Chce jít právě do matematické třídy, do "nemateamtické" by to byl pro ni zbytečný přestup.
 perdita 


Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(19.4.2011 21:01:25)
Myšutko, nemyslím to tak, že by měla škola posunovat dítě v jazyku, kde je hodně napřed ještě dál, jen že práce na primitivní úrovni může být pro takové dítě demotivující, ubýjející.
Jinak oni teď... ve středu?? budou mít myslím DOD, kryje se to s přijímačkama na gymply, tak si tam skočte a podívejte se spolu.
 .Katka 


Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(8.1.2012 2:54:28)
Na Sirotkovu v Brně chodily do loňska mé dcery (jedna dcera do 1.-5. třídy - nematematické, druhá do 1.-3. třídy). Pokusím se popsat, co se mi na škole líbilo a co se mi nelíbilo. Jde o „výběrovou školu s dobrou pověstí“, s třídami plnými až po okraj. Věřím, že mnoho škol u nás jejích kvalit nedosahuje a naopak nedostatky, na které jsme naráželi, se vyskytují možná i na většině škol u nás. Přesto jsme nakonec školu opustili. Nabízím vám střípky našich zkušeností.

Myslím, že je to organizačně a ekonomicky velmi dobře vedená škola. Ředitelka tam už léta vládne železnou rukou (připadá mi, že velice autokraticky), budova a vybavení výborné, o děti je skvěle postaráno, vyžaduje se od nich disciplína. Třídy 1. a 2. stupně nejsou v budově odděleny, jsou umístěné napřeskáčku, přesto s tím nejsou potíže. V učitelském sboru je 40 procent mužů. Názor ředitelky je, že učitelem se člověk rodí a že dobrý učitel dokáže zaujmout každé dítě, což mi připadá rozumné. Ale na druhou stranu i: „Neustále nové, „objevné a převratné“ metody a koncepce výuky proto u mně vždy vyvolají jen shovívavý úsměv...Učit se totiž dá pouze dobře nebo špatně.“ To mi zas připadá krátkozraké. Výhodou je, že škola má družinu do 18 h (v pátek do 17 h).

Škola funguje jak dobře namazaný stroj. Bohužel v tom soukolí není místo na žáky, kteří nejsou standardní. Standardní dyslektik dostane péči speciální pedagožky. Nadaný dyslektik nic, protože ho za prvé ani nepoznají, za druhé zvládá průměrně, tak je vše v pořádku. Standardní dítě začíná s angličtinou ve 3. třídě (maximálně se naučí před tím zvířátka a barvy v kroužku). Nestandardní dítě je o pár let napřed, ale nepošlou ho do vyšší třídy ani mu neupraví učivo, však zas tak napřed není. Zúčastnit se soutěže v angličtině ale nesmí, na to zas umí příliš dobře. Ne, v němčině, kterou mělo dítě minulý rok místo angličtiny, pokračovat nemůže, jednomu dítěti ze třídy přece nebudeme upravovat rozvrh. Naše individuální požadavky na úpravu výuky nám ředitelství odmítlo (máme tu přes 700 dětí, nemůžeme vyhovět všem), o mnohé jsem ani nežádala, neboť jsem po předchozích zkušenostech nedoufala v úspěch. Zprávu z PPP, že je dítě mimořádně nadané, velkoryse přehlédli, sami nic nenabídli a neznepokojilo je ani to, když se začaly jeho výkony zhoršovat. Rodič se dostává do role role prudiče, nikoli někoho, s kým je dobré spolupracovat. Maximálně se tak ještě rodiče můžou angažovat v záležitosti školní jídelny.

Konkrétně co se týče uzpůsobení výuky, když je dítě výrazně pokročilejší v angličtině než spolužáci, vím o dvou případech, kdy učitelé vyhověli o své vlastní vůli. V jednom případě se ale pak změnil učitel, který se nejdřív zeptal na ředitelství, zda to má pro nás i nadále dělat (řekli, že ne), a byli jsme tam, kde jsme byli. V druhém případě (nešlo o mé dítě) mě učitelka sama žádala, abych se o tom na ředitelství nezmiňovala, že to od nich nemá posvěcené. Názor ředitelství, že musím mít kvůli angličtině doporučení z PPP, byl absurdní (jak budou asi v PPP zjišťovat, zda je tak pokročilá, jak tvrdím?).

Starší dcera vystřídala za 1. stupeň tři různé třídní učitele (to je normální postup). Třída mladší dcery to velmi pravděpodobně dotáhne na čtyři (zde jeden učitel neplánovaně odešel během 1. třídy). Je to mj. proto, že od 5. třídy (oficiálně ještě 1. stupeň) je organizace výuky jako 2. stupni (nový třídní učitel a střídání učitelů na jednotlivé předměty). Možná jsme měli trochu smůlu, že někteří učitelé byli zkušení málo, jiní zas moc. Starší dcera měla v první třídě učitele, který učil prvňáčky poprvé (zas byl aspoň velkorysý a dovedl zaujmout), a od třetí třídy učitelku, která učila na 1. stupni poprvé. Mladší dcera zas vyfasovala učitelku před důchodem, která mi pak na třídních schůzkách vyprávěla, co všechno dělám ve výchově špatně. Kdyby dcera neodešla, měla by mladého, možná zas nezkušeného.

Některé učitele a učitelky měly mé dcery rády, některé vůbec. Za velký nedostatek považuji, že matematika (kterou se škola pyšní), byl jejich nejméně oblíbený předmět a metody její výuky předpotopní (hlavně spočítat co nejvíc příkladů - to pro mé dcery bylo jak červený hadr na býka), přitom inteligentní jsou obě až až. Sirotkova by se asi líbila rodičům, kteří žijí v iluzi, že za socializmu bylo školství nejlepší (nejprve se děti musí naučit spoustu faktů, teprve potom mohou začít přemýšlet). Opravdu mi velmi připomíná školu mého dětství, jenže doba pokročila.

Setkala jsem se bohužel s předsudkem, že matematická třída = inteligentní děti, obyčejná třída = ty hloupější. Jednou od jedné učitelky angličtiny (Vy byste ji chtěla dát na angličtinu o ročník výš? A je v matematické třídě? Není? Ale tam jsou děti slabší...), ale i systémově. Ve škole jsou totiž přesvědčeni, že všechny nadané děti mají v matematických třídách (dokonce je to nepřímo uvedeno i v ŠVP). Děti, které jsou nadané na něco jiného nebo jim nesedly přijímací zkoušky do matematické třídy, jako by neexistovaly. Projevuje se to mimo jiné tím, že 5. matematické třídy mají přípravu na přijímačky na osmiletá gymnázia (včetně školy v přírodě), nematematické nikoli. Matematické soutěže, i ty, které jsou přímo v propozicích určeny pro všechny děti, ne jen ty matematicky nadané, mají matematické třídy povinně, z nematematických učitel ukáže na pár dětí nebo ani to ne. O matematické olympiádě se v nematematických třídách vůbec nezmiňují a když ji dcera přesto přinesla vypracovanou, učitel ji odmítl s tím, že to nesmí být na linkovaném papíře.

Je mi záhadou, proč je tato škola tak žádaná i mezi rodiči prvňáčků, když matematické třídy jsou až od páté a není absolutně nijak zaručeno, že se dítě do matematické třídy dostane. Neshledávám na škole nic mimořádného, jedině snad že jiné školy jsou horší, což se mi nechce věřit.

Nechci tu vzbudit tímto příspěvkem bouřlivou diskuzi, pouze pomoci ostatním rodičům v jejich těžkém rozhodování. Omlouvám se těm, kterým jsem zamotala hlavu ještě více.
 Hanka 
  • 

Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(7.4.2012 14:09:07)
Dobrý den,

mě jste hlavu zamotala pořádně. Mé dítě je dítě nadané. Zvládá školu po stránce intelektuální s přehledem. Má individuální plán ve své škole (rozšířené učivo, účast na olympiádách i pro vyšší třídy). Je však velkou individualitou, přecitlivělý, má problém se začlenit. Řeším nyní, zda ho přemístit na Sirotkovu nebo ponechat na stávající škole. Z Vašeho pohledu vyplývá, že pokud by chodil tam, musela bych rezignovat na individuální plán a smířit se s tím, že půjde s davem. Individuální přístup bude asi vyloučený. Jediné, co mě na tom láká, je nový třídní kolektiv a nebudu muset řešit po vlastní ose případné přijímačky na gympl. Používají na sirotkově projektové vyučování a kladou důraz na samostatnou práci a na schopnost zpracovávat informace? Nebo jsou spíše školou orientovanou na učení faktů bez souvislostí, tedy spíše klasickou školou?
 .Katka 


Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(7.4.2012 20:43:30)
Milá Hanko,
na Sirotkově mají v ŠVP v odstavci o péči o nadané, že pro nadané děti jsou určeny matematické třídy. Moje dcera se ale do matematické třídy nedostala, nezvládla dostatečně dobře napsat přijímací testík, je mimořádně nadaná s poruchou učení. Takže měla smůlu. Pro nostalgické vzpomínače na minulý režim je to fakt dobrá škola, klasika, memorování, fakta, disciplína. Nevšimla jsem si, že by je vedli k přemýšlení a samostatnosti. Sama ředitelka někde psala, že nejdřív se musí děti naučit fakta a teprve pak o nich můžou přemýšlet (s tím, jak jsou narvané osnovy, se obávám, že na přemýšlení nedojde nikdy). Systematické projektové vyučování ani náhodou, to spíš uspořádají jednou dvakrát za rok nějakou takovou hurá akci, celoškolní projekt, a třídy něco vyplodí a vystaví. V matematických třídách budou aspoň dobrý děti, intelektuálně si budou víc rozumět. Právě ty holky, s kterýma si dcera nejvíc rozuměla, šly do tý matematický třídy a pak na gymply, i kvůli tomu na škole nechtěla zůstat. Údajně jsou celý matematický třídy napřed, dobře se to projevilo, když dělali v 5.-9. třídách před časem srovnávací testy s angličtiny, tak mat. třídy byly na známky průměrně o stupeň až dva lepší. Předpokládám, že i učitele to víc motivuje, když mají třídu chytrých dětí. Taky třeba s mat. třídama dělají cíleně přípravu na osmiletý gymply. Jo a loni nechali udělat ve škole testy Mensy (57 dětí dosáhlo na vstup do Mensy, včetně mých dvou miláčků) a teď začínají s klubem pro nadané, ale je to mimo vyučování, i když i to je teda posun k lepšímu. Já přiznávám, že na to mám pohled zhrzeného rodiče, který svěřil škole dvě nadaný děti a vrátily se mu....hm, jedna neskutečně otrávená, s nulovým sebevědomím a odporem ke všemu školnímu a druhá, taky celkem otrávená, která přežívala jen díky své extrémně společenské povaze. Třeba vy byste s matematickou třídou byli spokojeni, o nematematické pro vás ani nemá cenu uvažovat.
 Hanka 
  • 

Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(9.4.2012 22:22:46)
Moc děkuji za odpověď. Půjdu se tam ještě podívat na den otevřených dveří. Kouknu se na učebnici matematiky, v češtině je mi to jedno, syn je dis (tedy asi bude v češtině mírně plavat - píše občas bez čárek a háčků:-))) Atmosféra ve škole a ochota spolupracovat s rodiči je pro mě důležitá.
Já jsem spíše fanoušek alternativních směrů vzdělávání. Mám radši, když se dětem nabízejí možnosti než že se jim vnucují fakta, disciplína a dril. Jak to vypadá, asi to po této stránce nerozchodím.
Na druhou stranu nevím, který gympl z brněnské klasické trojky dbá na rozvoj osobnosti dětí spíše než na klasický dril. Stejně se s tím jednou potká, protože na základní škole stejně asi zůstat do devítky nemůže.
Je to opravdu těžké najít pro dítě školu pro další stupně vzdělávání, pokud nejste příznivcem klasické normální školy a víte, že Vaše dítě v ní nebude šťastné, protože pro jeho svobodného ducha je příliš malá.
Mám z toho těžkou hlavu. Ale na druhou stranu, už je velký. Asi ho nechám rozhodnout samotného. Koneckonců už je velký kluk.
 .Katka 


Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(10.4.2012 10:02:36)
Ne že bych prahla po nějaké alternativě, chtěla bych, aby se vzdělávalo smysluplně ve všech školách, ale to je hudba budoucnosti, ještě není krize tak hluboká, aby to rodičům a těm nahoře došlo. Dcera šla nakonec na Gymnázium Pavla Křížkovského s uměleckou profilací, je tam spokojená. Malá škola, dobré vztahy mezi žáky a učiteli a přece jen umělci jsou takoví trošku svobodnější a tolerantnější k odlišnostem bych řekla. Navíc se jí tam dostane ocenění za to, co jí jde (hudba), a to i od spolužáků.
 Zvoníčková,3 děti 
  • 

Re: ZŠ Sirotkova Brno 

(9.5.2012 12:50:37)
Nesouhlasím.
Mám 3 děti, 2 již jsou na vysokých školách a mé zkušenosti se základními školami jsou myslím dostatečné.
Na Sirotkovu jsme se dostali do 5. matematické třídy a výuka naprosto splnila mé očekávání, takže jsme ani nezkoušeli osmileté gymnázium.
Zcela profesionální přístup učitelek Nechvátalové , Dobšákové, Kříže vedli k tomu, že je syn již zkrátka nechtěl měnit.
Z mého pohledu tuto školu doporučuji.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.