Potenciálně nadaných se rodí 20 až 25 procent dětí. Kdyby měly šanci rozvíjet své schopnosti, dokázaly by v některé z oblastí lidské činnosti vyniknout. Bohužel jen dvě až tři procenta z nich mají to štěstí, že jejich talent nepřijde vniveč.
Když dvouleté dítě ukáže na obrazovku nebo do knihy a správně vysloví písmena, většina rodičů se zaraduje. Někteří rodiče však mohou být překvapeni, když je o několik let později jejich dítěti diagnostikovaná vývojová porucha.
Osmý díl seriálu České televize „Ochránce“ se tuto neděli věnoval tématu nadaných dětí.
Rozvoj nadaných žáků v základních školách stále ještě spočívá ve většině případů především na bedrech rodiny.
Ve škole Janě hrozila pětka z matematiky. Dnes se při studiu vysoké školy živí jako datová analytička.
V jedné škole speciální třídy pro slabozraké i pro nadané? Kde to jde? V ZŠ Porozumění v Českých Budějovicích, s jejíž ředitelkou PaedDr. Marií Nedvědovou přinášíme rozhovor.
Být nadaný nemusí být do života žádná výhra a dětem v různém věku může často komplikovat život.
Z Vietnamu do České republiky přijela Kwin před šesti lety a česky neuměla ani slovo.
„Čtení patří do školy základní a ne do školy mateřské,“ řeknou paní učitelky – a mají pravdu. Číst, psát a počítat, to je ono trivium, které dostaly naše školy do „popisu práce“ už v době Marie Terezie.
Těhotenství |
Dítě |