27.7.2012 23:38:25
Jinak angličtinu mají u nás ve školce povinně-nepovinně (všichni rodiče souhlasili, že na ni děti dají, zatím nenastala situace, že by na ni někdo nechtěl dítě dát) všechny děti bez ohledu na věk i na logopedické vady. Nějak nechápu, proč by logopedická vada měla vadit - děti se nic nebiflují. Když mluví špatně česky, proč by nemohly mluvit špatně i anglicky, než se to naučí dobře. Anglické R uměl starší pochopitelně dřív než české
Ještě si vzpomínám, že se starší asi ve 3 nebo 4 letech učil počítat polsky do 10 (na internetu na stránkách TV Jimjam). Zřejmě jsem mu to s ohledem na jeho logopedické vady měla zakázat Na časné výuce jazyků je podle mě nejdůležitější, že si jazyk dítě naposlouchá a uloží do podvědomí. Je určitě dobré, když má rodilé mluvčí (což u nás ve školce jsou). |
27.7.2012 23:32:36
Já jsem se s mladším synem, kterému budou za týden 4, musela na logopedii doslova vnutit. Staršímu napsala dětská doktorka doporučení na logopedii na 5-leté prohlídce, neuměl R a Ř, L někdy řekl a někdy ne, a na logopedii se ukázalo, že správně neříká ani H. Mladší mluví od 1,5 roku ve větách, má obrovskou slovní zásobu, ale s výslovností je to bída, kromě mě, manžela a staršího syna mu nikdo pořádně nerozumí - neumí správně ani Ž, Š a Č a hrozně mele. Dětská doktorka se divila, proč tak brzy, logopedka se divila, ale doporučení jsme nakonec získali a začneme chodit
|
25.7.2012 1:41:22
t~
|
Vítr z hor |
24.7.2012 21:13:15
Ještě jsem nepotkala běžné dítě, které by zavedení dalšího jazyka nějak rozhodilo. Většinou je to velmi obohatí, zjistí, že se dá komunikovat i jinak, že existuje i jiný svět. Ať se naučí jakoukoli blbost, zvedne mu to sebevědomí, bo rodiče sousedi i babičky písničku v cizím jazyce hodnotí obvykle výš než vybarvenou princeznu ze školky.
Očekávat výsledek ve formě bravurní konverzace je pitomost, ale o to v předškolní výchově nejde. Ovšem dítě případný kurz jazyka (možná poprvé a naposled v životě, kdy nic nemusí a zkoušky neexistují, všechno je jen hra a ještě velmi příjemná) rozvine velmi mnohostranně, čehož si rodiče (a sousedi, že) občas ani nevšimnou. Dnes jsem zažila s dětmi na písku scénku, kterou rozchechtaly všechny dospělé. 4 čtyřleté děti se pomalu vozily na kolotoči a konverzovaly. Dvě moje, jeden chlapeček (odhaduji čechokubánce) a česká holčička. Nikdy předtím se neviděly. Poté, co se vzájemně seznámily, dále probraly podrobnosti o rodině (sourozenci, věk a jména), zvířatech, oblíbených seriálech, se moje děti mezi sebou chytly španělsky. Chlapeček k tomu něco podotkl. Holčička povídá, "jak to mluvíte?" Ostatní děti řekly, že česky a španělsky. Holčička na to: "Já umím česky a anglicky, ale je mi to na prd." |
kreditka |
24.7.2012 19:37:36
Markéto to ti věřím, dcera chodí na logopedii 3/4 roku hned jak ji padly 4 roky, protože mluvila otřesně, slovní zásobu má skvělou, ale ta výslovnost třeba nemůžu polykat by mi ještě vloni řekla asi takto "Nemůšu povytat" Bohužel naše školka logopedii neprovozuje, tak to řeším sama, jde to pomalu, ale výsledky jsou
|
štěpánkaa |
24.7.2012 17:34:36
můj názor je, že každé dítě ve školce by se mělo naučit především česky. většina dětí má problémy s výslovností, s formulacemi, s pochopením čteného (předčítaného) textu. a pak se to táhne dál školní docházkou.
konkrétně mí kluci měli problém, když se začali učit anglicky (3.třída ZŠ), tak si prohloubili svůj logopedický problém takže angličtina ve školce - proč ne, ale pro děti, které zvládly češtinu |
wer |
24.7.2012 17:22:39
mmch znám logopedky s tak špatnými názory, že by se jeden nestačil divit
|
wer |
24.7.2012 17:16:20
syn chodil do školky s angličtinou jako předškolák, naučil se pár básniček, písniček a frází, ono se asi ani nedá čekat že by se ve školce dítě naučilo plynně anglicky, ve škole šel zas od začátku1,2,3 třída v koužku, potom znovu od začátku od čtvrté třídy povinná výuka, ale přesto nepovažuju tu školku za zbytečnou - nikdy neměl problém s výslovností, jdou mu slohovky a tak celkem má k tomu jazyku kladný vztah, takže si myslím, že v té školce načerpal pro budoucnost i když to nebylo vidět hned
podmínkou k přijetí tehdy bylo aby dítě nemělo žádnou logopedickou vadu |
wer |
24.7.2012 17:01:51
pozor na to L,R se nemají uspěchat, a logopedii spíš řeště z odborníkem než ve školce
|
R+2 |
24.7.2012 15:22:25
souhlasím! logopedie a správná výslovnost rodného jazyka a pak až jazyk cizí! mmch je to i názor naší logopedky
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.