| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Odklad školní docházky (Pedagogicko-psychologická diagnostika)

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1117 z 17 
Mirka, Dan 15 a Míša 6
  • 
23.2.2006 15:11:16
Podle mého názoru zde bude trošku jiný problém - nejde o to, zda je postavička na obrázku krásně namalovaná, ale zda má všechny parametry, které má mít kresba postavy u dítěte, které má nastoupit do školy. Chtějí to všude a mají předepsaná kritéria, nedivte se proto, že na základě kresby Vašeho dítěte mu nedoporučili nástup do první třídy...
Sama jsem matkou předškoláčka, ale mám přesně opačný problém než většina rodičů, můj syn je hyperaktivní. Umí číst, psát, počítat (to vše se naučil absolutně sám už před rokem!), inteligenci má spíš nadprůměrnou, ale doporučují mu odklad z toho důvodu, že neudrží pozornost. Moc mě to trápí a doufám, že s tím za ten půlrok ještě nějak pohneme...:-(
Jana, 2 děti
  • 
2.2.2006 22:29:12
Jsem docela překvapená skutečností, kterou nám sděluje pisatelka toho příspěvku. Mé zkušenosti jsou zcela opačné.
Pracuju jako učitelka na základní škole, tudíž bych se možná mohla cítít částečně dotčená tím, co jsem si právě přečetla. Ale necítím...
Jsem také matka pětileté dcery, s kterou jsem tento týden rovněž absolvovala zápis do školy se žádostí o odklad povinné školní docházky. Dle posudku psychologa z PPP není dcera na školní docházku zralá, je stydlivá, nesoustředěná, grafomotorika vázne, přetrvává u ní špatná výslovnost, r a ř neumí vyslovit vůbec. Bylo mi ale paní učitelkou ve škole sděleno, že dcera je velmi šikovná, proč odklad, že se bude ve školce nudit, vždyť ona to zvládne...
Vzhledem k tomu, že se také každoročně účastním zápisu do prvních tříd, nabývám dojmu, že některým dětem a jejich rodičům záměrně říkáme nepravdu, zkreslujeme hodnocení schopností a dovedností některých dětí. Musím zdůraznit, že jde často o děti výrazně řečově podprůměrné, stydlivé, nespolupracující, nebo naopak silně hyperaktivní, hravé apod. A to všechno jen proto, abychom naplnili nejlépe čtyři, ale alespoň dvě první třídy. No, jak se zdá, jiný kraj - jiný mrav!
  • 
17.1.2006 12:05:41
Dobry den, včera jsme byli se synem u zápisu. Kluk se tak strašně těšil že konečně půjde do školy že jsme tomu nikdu nechtěl ani věřit. Ale. Jen to jak nás přivítali, bylo stašné.Kdesi v rohu stálo 5 učitelek. Jedna se tedy odvážila a přišla si pro syna,odvedla ho at postaví komín s kostek. Jak řekla udělal.Poté kostky musel spočítat. Už toto mě zarazilo,sice počítat do dvaceti umí ale to se má snad učit až ve škole ale co zvládl to.POtom rozpoznat číslice od 1 po 4, také zvládl,podepsat se taky zvládl,a to té měl namalovat někoho z rodiny. Namaloval mě jako mamu. A to už se paním učitelkám nelíbylo. Já jako malířka mužu říct na pětileté dítě moc pěkné,ale ne měly bychom raději zajít do poradny jestli není nějaký problém. Mě by zajímalo v čem ty učitelky vidí problém.Psát umí pomalu i číst ale jen k vůly nějakýmu obrázku ho asi nevezmou .Když jsem já a nebo můj muž šli k zápisu tak si nepamatujem že by po nás někdo chtěl se podepsat nebo počítat. Nato ty učitelé tady jsou nebo to už ty děti můžeme nechat zrovna doma a učit je doma. Z toho verdiktu jsme byli ze synem uplně zdrceni. Kdybychom nebydleli na dědině.tak neřeknu, ale je tu nouze o děti ale oni mají problém. Přeju pevné nervi všem rodičúm a jejim nastupujících prvnáčkum. S pozdravem G. Hošková
Míra, syn 1,5
  • 
6.6.2000 8:50:16
Myslím, že v poslední době se mnoho rodičů snaží o doklad docházky z jednoho prostého a svým způsobem i pochopitelného důvodu. Čím později totiž dítě do školy půjde, tím bude vyspělejší (fyzicky i psychicky) a tudíž nebude hrát podřadnou roli v kolektivu třídy. Tento moderní trend (snaha rodičů o odklad) se stává stále častějším, jak je vidět i z přehledů za minulé roky uvedených v článku. Nevěřím tomu, že by se rodilo více dětí v ony problematické měsíce, než tomu tak bylo v minulosti.
Petra,Kuba 7,Vasek 4
  • 
30.5.2000 14:20:47
omlouvam se za preruseni a pokracuji:
domnivam se tedy,ze chlapci jsou opravdu ve srovnani s devcaty hravejsi,pomalejsi a jaksi mene snazivejsi.
V pripade Jany si myslim,ze sehraly roli spatne zkusenosti z drivejska a spatne vysvetleni a pristup psycholozek z poradny.
O cem bych vam chtela jeste napsat je to,co jsme si museli my vyslechnout,kdyz jsme se rozhodli odlozit synovi /nar.28.6./skolu o rok.Hlavne babicky a deda to brali jako ostudu,ze je jejich vnuk snad hloupy...Pritom syn je podle psychologa nadprumerne inteligentni,ma velkou slovni zasobu atd.
Problem byl v komunikaci s dospelimi /nezdraveni,neochota komunikace s ucitelkou ve skolce/,proste byl velmi nesmely a ten 1 rok je opravdu velmi znat-syn se do skoly tesi/vloni z ni mel velky strach/,je prubojnejsi,zodpovednejsi.
Proto ja jsem priznivcem odkladu skolni dochazky,me vubec nevadi ,ze syn bude maturovat ve 20 letech,dnes chteji mladi studovat co nejdele...
Petra,Kuba 7,Vasek 4
  • 
30.5.2000 13:46:24
Ahoj,
precetla jsem si clanek Jany a po pravde me udivil.Nemysli si totiz,ze je ostudou byt ve tride nejstarsim /kdyz jsem byla jeste ja ve skole,bylo to spise naopak-starsi se chlubuli,ze jsou starsi,silnejsi apod./
Ale ted k problemu odkladu:muj nazor je takovy,ze chlapci jsou ve srovnani
  • 
4.8.1999 16:02:38
Problematika odkladu skolni dochazky je asi prilis slozita, a pro rodice a deti stresujici. Muj prvni syn narozen v zari, sel vlasne do skoly v 7 letech a o odklad jsme nezadali. Sam se spontanne naucil cist v 6ti letech a tak jsme litovali,ze nemohl do skoly jit o rok drive. O moznosti zadat o drivejsi dochazku jsme nevedeli a moc jsme toho litovali, nebot syn chytil vsechny experimenty: nedostaval v prvni tride znamky,vznesene se tomu rikalo slovni hodnoceni, pak byla skolni dochazka prodlouzena o rok, takze se 2 roky ucil to same. Protoze je nadany na jazyky, sel na cesko-italske gymnasium, ktere bylo ten rok prodlouzeno na 6ti lete a tak syn bude maturovat v 21 letech. Prostredni dcera je prosincova, takze zde vubec nepripadal odklad v uvahu. Jenze, protoze jsem uz mela 3. dite,(skolni rok 1990/1991) nesmela dcera chodit do skolky, nebot prece skolka je pro pracujici zeny a neni skolnim, ale socialnim zarizenim, takze holcicka nemela kde ziskat navyky frontalniho vyucovani a vyuka v prvni tride probihala takto:Ucitelka:"Deti, otevrete si sesity." Vsechny deti si otevrely sesity, jen dcera ne. Takze znovu:"Vsechny deti a Zimova si otevrou sesity." Bylo to v roce 1991/1992. Ve treti tride diagnostikovana dyslexie ve vsech moznych formach. A zase problem. Ackoliv vedli dceru jako integrovanou, tudiz na ni skola dostavala vyssi normativ, vyucujici trvali na pisemnem zkouseni. To byla lahudka. Nasla se i cestna vyjimka, opravdu dceru zkousel ustne, nekteri byli aspon tolerantni k uprave - neuprave textu, dokonce tolerovali odpoved MSR, tak totiz dcera psala ve stresu jmeno prvniho ceskoslovenskeho presidenta, nebo na otazku o vysce Snezky napsala 2061m, ovsem nekdy tvrde narazila, protoze 3*7 pro ni bylo 12, takto jsme taky na poruchu prisli.
treti dite je opet syn, narozeny 1.8. V nasi skolce bylo zvykem, ze si predskolaci, tj. deti narozene do 31.8. sly prohlednout sve budouci pusobiste. Syn se tesil, ale jaksi nesel. Pidila jsem se proc, pry ze do skoly urcite nepujde, kdyz je tak pozde narozeny. Udelala jsem dusno, jak to ve skolce mohou vedet, jestli pujde ci ne, rozhodne jsme nehodlali o odklad zadat. Vedeni skolky obratnym manevrovanim a natlakem, jak je syn pomaly, neobratny, hravy, nesamostatny nas donutili jit do poradny. Protoze jsme verili, ze se dostaneme do dobrych rukou,( v poradne jsme postupne byli se vsemi detmi)nakonec jsme se tam vypravili. Dali jsme jasne najevo, ze nam zalezi na tom, aby syn sel do skoly v radnem terminu, ze o odklad nechceme zadat, podvolujeme se prani ucitelek ze skolky. Nektere nedostatky, o kterych skola mluvila, se doma neprojevovaly. Obcas jsem mela dojem, ze jde o praci ucitelek. Napr. syn chodil na anglictinu, platili jsme neco penez a 2* tydne dochazela anglictinarka. Na tu dobu, co je mela v peci, museli jsme podepsat prohlaseni, ze skolka neodpovida v teto dobe za deti na anglictine. To by snad bylo v poradku, jenze syn se kolikrat na angl. nedostal, ucitelka z MS ho tam s ostatnimi neodvedla. Pry si to ma hlidat sam!!!!!!!Pak byly nejake problemy s jidlem, spanim(ktere dite v 6ti letech rado spi), pry ostatni rusi atd. Psychologove nas vyslechli, provedli setreni a vysledek byl odklad, pry je hravy. At se vyhraje za ten rok, pak bude lepe snaset skolu. Podlehli jsme a syn sel v 7 letech. Rok trpel ve skolce, protoze tam musel spat a hravy je do dneska, v 9ti letech stejne jako tehdy. Chodi do skoly s chlapcem, ktery se narodil o rok pozdeji v cervenci, ale v jeho pripade se v odkladu neangazovala ani skolka, ani psych. poradna. Jak to ta maminka udelala?
Takze odklad je nekdy vec dobra, ale nekdy nic neresi a jen prinasi nadbytecny stres do rodiny. A ja sama si pomatuji ze sve vlastni skolni dochazky podivny ponizujici pocit, ze jsem ve tride nejstarsi. takova velka, ev. tak stara a neumis to, podivej se na Misu, Jitku atd, takove male a jak rychle chapou...
S pozdravem Jana Zimova
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1117 z 17 

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.